כזה ניסיתי: Xiaomi Mi Mix 2S

שנת 2018 בעולם הסלולר היא שנת המגרעת. דיונים אודות מפרט, ממשק, איכות מצלמה, סוללה ונושאים איזוטריים אחרים פינו את מקומם לשאלה ההו כה חשובה, האם גם המכשיר הבא של כל יצרנית אנדרואיד בתורה יכלול את המקטע השחור השנוא בראש מסגרת המכשיר. הדיוק ההיסטורי קובע שאפל לא היתה הראשונה שבחרה בפתרון של מגרעת כדי להשיג עוד כמה אחוזי נדל"ן של מסך בחזית המכשיר. הראשונה שעשתה זאת היתה Essential של אנדי רובין, אולם השימוש של אפל בפתרון העיצובי השנוי במחלוקת הזה ב-iPhone X, הפכה אותו לבחירה המועדפת על כמעט כל יצרנית סמארטפונים מבוססי אנדרואיד בשוק השנה.

מכשיר ללא מגרעת (צילום: גד גניר)

בין היצרניות שהציגו מכשירים עם מגרעת בחודשים האחרונים היתה גם שיאומי. העובדה שכבר התנסתה בשנים קודמות בעיצובים נטולי מגרעת, לא עצרה אותה מללכת על התצורה הפופולרית של 2018 (בקרב יצרניות) במכשיר הדגל הנוכחי שלה, Mi8. מצד שני, לפני השקת ה-Mi8, היא הספיקה להציג דור חדש, או יותר נכון, דור חצי חדש, לסדרת הפרמיום שלה, Mi Mix. את ה-Mi Mix 2 בדקתי בסמוך להשקת האייפון X בשנה שעברה. ה-Mi Mix 2S מציג עיצוב כמעט זהה, אבל מפרט טכני משודרג, זהה ברובו לזה של ה-Mi8. לאחר חויה פושרת למדי עם ה-Mi Mix 2, הגעתי למסקנה שאני חייב לתת צ'אנס לגרסה העדכנית של המכשיר מהסדרה הייחודית הזאת.


Mi Mix 2S (צילום: גד גניר)

ה-Mi Mix 2S מתבסס על ערכת השבבים Snapdragon 845, ערכת השבבים החזקה ביותר של היצרנית האמריקאית, אותה אחת שניתן למצוא גם ב-LG G7, ב-OnePlus 6 וגם ב-Mi 8 שהושק אחריו. ערכת השבבים כוללת מעבד בעל ארבע ליבות במהירות 2.8 גיגהרץ, ועוד ארבע במהירות 1.8 גיגהרץ. הגרסה שאני בדקתי מגיעה עם זכרון RAM בנפח של 6 גיגה ואחסון בנפח של 128 גיגה. ניתן להשיג גם גרסה בעלת נפח קטן יותר, 64 גיגה, או בעלת נפח כפול, של 256 גיגה, המשודכת לזכרון RAM בנפח של 8 גיגה. אין חזק יותר מזה בשוק כרגע. שיאומי באופן עקבי מוציאה לשוק מכשירים המצוידים בחומרה החזקה ביותר, וזהה ברכיביה העיקריים לזאת שתמצאו במכשירים של מותגים כמו סוני, LG, HTC ואחרות. השאלה המעניינת היא מה החומרה החזקה הזאת מריצה. המכשיר מגיע מהמפעל כשמותקנת עליו MIUI 9, בגרסה גלובלית או גרסה סינית, המבוססת על אנדרואיד 8.1. בסמוך להגעת המכשיר אליי, הוכרזה MIUI 10 ולאחר זמן מה איפשרה שיאומי להעביר את המכשיר לגרסת הבטא הגלובלית שלה. לא מצאתי בתוכי את הכוחות הנפשיים להתאפק: הגשתי בקשה לפתיחת הבוטלואודר של המכשיר, חיכיתי בקוצר רוח שבועיים ובסוף צרבתי עליו את גרסת הבטא של הקושחה החדשה. נכון. מדובר בתהליך מסורבל שלא מיועד לכל אחד. נכון, ביקורת סמארטפון באופן אידיאלי צריכה להתבצע על גרסת התוכנה היציבה ביותר של המכשיר, נכון, קשה לשפוט מכשיר עפ"י גרסת בטא שמתעדכנת מדי שבוע. מצד שני. ההתנסות הקודמת שלי עם גרסאות בטא של שיאומי העלתה שהן לרוב די יציבות ותקינות. מעבר לזה, MIUI 10 הסופית צפויה להגיע בחודשים הקרובים אל מכשירי החברה, ו- MIUI 9 תצא במקביל לפנסיה, אז למה לא לבחון אותו עם הממשק החדש?

וילון ההתראות ב-MIUI 10 (צילום: גד גניר)
אין בכלל בכלל מגרעת כאן (צילום: גד גניר)


אבל יש "סנטר" שבתוכו ממוקמת המצלמה הקדמית (צילום: גד גניר)


הממשק החדש מביא איתו את מתיחת הפנים המשמעותית ביותר שנעשתה ל-MIUI בשנים האחרונות, בעיקר במקום שדרש זאת יותר מכל, וילון ההתראות. כן, זה דומה לעיצוב של אפל, ועדיין זה נראה נהדר, רענן וחדשני. עיצוב פקדי השליטה בשמע שונה לחלוטין וכולל פקדים רחבים ונוחים יותר לשליטה. מסך האפליקציות הפתוחות עבר שדרוג באופן שכעת הוא מציג מסכים מלאים מממוזערים של האפליקציות ומנצל באופן טוב יותר את שטח המסך. מעבר לכך, כרגיל, הגרסה מביאה איתה שיפורים מתחת למכסה המנוע בכל הקשור למהירות תגובה וטעינה של אפליקציות. זו אמנם גרסת בטא אבל יחד עם המעבד החזק, וזכרון ה-RAM בנפח הנדיב, מתקבלת חויית שימוש יציבה ומהירה מאוד. בסמוך להשקת המכשיר, הציגה גוגל את גרסת הבטא של אנדרואיד P, והפתיעה את המשתמשים בכך שפתחה את תכנית הבטא גם למכשירים שאינם מבית גוגל עצמה. ה-Mi Mix 2S נכלל באותה רשימה, מה שיצר ספקולציות ופנטזיות שונות לגבי מכשירים מבית שיאומי שמריצים את גוגל בגרסתה הנקייה והחדשה ביותר. חלומות לחוד ומציאות לחוד: ה-Mi Mix 2S אכן קיבל גרסת בטא משלו לאנדרואיד P, אם כי מדובר היה בגרסה הראשונית בלבד, עמוסת באגים ובהחלט לא כזאת שמתאימה לשימוש יומיומי. הגרסאות העדכניות יותר והיציבות יותר בתכנית הבטא של גוגל לא הותאמו אליו, ומרגע שאנדרואיד P הפכה לאנדרואיד Pie והגיעה בגרסה יציבה אל מכשירי הפיקסל, נגמר רשמית פרק האנדרואיד הנקי בשיאומי, למעט כמובן מכשירי ה-Android One של החברה. עם זאת, MIUI 10 המבוססת על אנדרואיד Pie נמצאת כרגע בפיתוח וסביר להניח שלא ייקח לה זמן רב מדי להגיע אל המכשיר.

חיצונית ה-Mi Mix 2S שומר על עיצוב זהה כמעט לחלוטין לזה של ה-Mi Mix 2. כיאה למכשיר פרמיום, ה-Mi Mix 2S מתהדר בגוף קרמי עם גימור מבריק מאוד, מרשים מאוד, אלגנטי מאוד ורגיש מאוד לטביעות אצבעות. עניין טביעות האצבעות חוזר על עצמו כמעט בכל מכשיר שאני בודק כאן. ה-Huawei P20 Pro, ה-Samsung Galaxy A8, ה-LG G7 ואפילו ה-Meizu 15 שבדקתי לאחרונה, כולם נראים כמו הפנטזיה הרטובה של חוקרי מז"פ אחרי מספר דקות של שימוש. כמו ב-Mi Mix 2, גם כאן שיאומי מספקת באריזת ה-Mi Mix 2S פתרון לבעיה הזאת - קייס דקיק מפלסטיק שכמעט ולא מוסיף למימדיו הכלליים של המכשיר. הוא לא יציל את המכשיר מנפילה, אבל הוא בהחלט יגן עליו משמנוניות האצבעות שלכם ומשריטות, וכך מפעם לפעם תוכלו להסיר את הקייס מהמכשיר, להתפעל מהגימור היוקרתי, ואז להחזיר אותו חזרה לקייס ולהמשיך בחייכם כרגיל. מקום אחד בו יצרניות סיניות עדיין לא שם - מיגון בפני מים. שיאומי ויצרניות סיניות אחרות (למעט אולי Huawei) עדיין לא הפכו את המיגון בפני רטיבות לסטנדרט במכשיריהן וחבל.

בלי קשר לעובדה שאין לו מגרעת, המסך נראה מצוין. מצוין אבל לא מדהים. מכשיר הפרמיום של שיאומי עולה כמה עשרות אחוזים פחות ממכשירי דגל של יצרניות כמו סמסונג ו-LG וחייבים לחתוך איפשהו בהוצאות. זה לא אומר שהמסך נראה רע. מדובר במסך LCD בגודל 5.99, ברזולוציית +FHD, הסטנדרט במכשירי דגל סיניים. הייתי שמח לראות כאן מסך Super AMOLED ורזולוציית 2K, אבל אם זה אומר לשלם עליו עוד כמה מאות ש"ח, אני בהחלט מוכן לוותר, שלא לדבר על החסכון בסוללה במכשיר בעל רזולוציה שפויה. מתחת למסך ישנו "סנטר", שזו האחות העבה והשנואה לא פחות של "מגרעת". בכל רחבי האינטרנט מסתובבים מהנדסי עיצוב סמארטפונים שיודעים לגעור ביצרניות על כך שבמכשיריהן יש גם "סנטר" וגם "מגרעת", וכמה שזה נורא, ואיזה פתרון עיצובי גרוע זה. ובכן, ב-Mi Mix 2S אין מגרעת אבל יש סנטר שמכיל בתוכו גם את מצלמת הסלפי, מה שאומר שכמו ב-Mi Mix 2 עליכם להפוך את המכשיר אם ברצונכם לעשות שימוש סטנדרטי במצלמה הזאת. לא נוח, אבל היי, אין מגרעת, כבר ציינתי זאת?

מערך הצילום הכפול של Mi Mix 2S (צילום: גד גניר)

המצלמה של Mi Mix 2 היתה עקב האכילס שלו. היא לא היתה איומה, אבל היא בהחלט לא היתה מה שהייתם מצפים לקבל במכשיר פרמיום. Mi Mix 2S מגיע עם מערך צילום חדש בגבו, עם שתי מצלמות ברזולוציית 12 מגה פיקסל, צמצמים בעלי רוחב משתנה, עם פתיחה מקסימלית של f/1.8 ו-f/2.4. המצלמה מצויידת במנגנון ייצוב תמונה אופטי והעדשות מאפשרות זום כפול 2. היא אמנם לא מהווה תחרות למצלמות של מכשירים מהדרג של +Galaxy S9 או Huawei P20 Pro, אבל בניגוד למצלמה של קודמו, הפעם היא מעל ומעבר למה שהייתי מצפה במכשיר ברמת המחיר הזאת: בתאורה אידיאלית התמונות חדות והמיקוד עובד מהר ואפקטיבי, התמונות חדות ומפורטות. ה-Mi Mix 2S מצלם נהדר גם בלילה ושומר על גווני צבע טבעיים וצבעוניים עם כמות נמוכה יחסית של מריחות ורעש. חלק מהקרדיט על ביצועי המצלמה צריך ללכת אל ערכת השבבים של המכשיר, אשר באמצעות בינה מלאכותית משפרת את עיבוד התמונה ותורמת רבות לאיכות שלהן. אחת הבשורות שהביאה איתה MIUI 10 היא תמיכה במצב פורטרט גם במכשירים בעלי מערך צילום המורכב ממצלמה בודדת. במקרה של ה-Mi Mix 2S מדובר במצלמה הקדמית שמסוגלת לייצר אפקט בוקה בצורה מדוייקת ומרשימה ביותר.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


ל-Mi Mix 2S רמקול ראשי בחלקו התחתון, ורמקול קטן במסגרת העליונה שיחד מייצרים שמע סטריאופוני. השמע כאן מעט חזק יותר מהסטנדרט, שזה דבר מבורך, אם כי לפעמים יש לו נטייה להשמע טיפה צורם. שיאומי ויתרה כבר בשנה שעברה על שקע אזניות במכשירי משפחת Mi (מכשירי משפחת Redmi עדיין מגיעים עם שקע אזניות סטנדרטי). היא לא סיפקה הסבר מניח את הדעת להחלטה הזאת, אולם אין הרבה מה לעשות בנידון מלבד להתלונן בביקורות, להשתמש במתאם המצורף לאריזה או לחילופין לעבור לאזניות בלוטות'. הסוללה ב-Mi Mix 2S היא באותו קיבול כמו זו של ה-Mi Mix 2, כ-3400mAh, אולם הוא מצליח לנצל אותה בצורה טובה יותר וכעת במקום בערך 4.5-5 שעות מסך, ב-Mi Mix 2S מקבלים כמעט 6 שעות. ייתכן שבגלל שמדובר בתוכנה בגרסת בטא, הנתונים עשויים להשתנות, מעדכון לעדכון, אבל מההתנסות האישית שלי מדובר בהחלט בשיפור משמעותי.

הגימור האחורי של Mi Mix 2S. יוקרתי, אלגנטי, ורגיש לטביעות אצבעות

וככה הוא נראה עם הקייס המצורף (צילום: גד גניר)


היבואן הרשמי של שיאומי בישראל דילג על ה-Mi Mix 2S, אבל קשה לבוא אליו בטענות. זו משימה כמעט בלתי אפשרית להדביק את קצב ההשקות של היצרנית הסינית. עם זאת, המכשיר נמכר בחנויות פרטיות וכמובן ניתן לרכישה דרך אתרי קניות בינלאומיים. מחירו בישראל עומד על קצת יותר מ-2100 ש"ח לגרסה עם ה-64 גיגה אחסון ו-6 גיגה ראם. זה מכשיר ייחודי, יפיפה, מהיר, עם סוללה טובה ומצלמה נהדרת. הדבר היחיד שלא ברור לגביו זה המיקום שלו בקטלוג המכשירים של שיאומי, והקניבליזציה שעשויים לעשות מכשירי הדגל של החברה זה לזה. נכון להיום לחברה יש שלושה מכשירים מאותו דרג, ברמות גימור שונות: ה-Pocophone הממוצב כזול מכולם, ה-Mi8 מכשיר הדגל המרכזי, וה-Mi Mix 2S היוקרתי ונטול המגרעת. אם העדרה של מגרעת ועיצוב אלגנטי הם שיקול חשוב מבחינתכם, ה-Mi Mix 2S הוא המכשיר המתאים ביותר עבורכם. הפעם, בניגוד לקודמו, זה גם לא בא על חשבון דברים אחרים.

*****מחיר מיוחד לרגל יום הרווקים הסיני*****

Xiaomi Mi Mix 2S 64GB
מחיר לפני ההנחה: 543.98$
מחיר לאחר ההנחה: 399.99$

17 תגובות

  1. מעניין , תודה.
    אשמח לקרוא סקירות גם על ה Mi8, ה Pocophone וה A2?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!

      אשמח לכתוב עליהם סקירות, שלושה מכשירים סופר מעניינים.

      מחק
  2. מערך הצילום נראה לי די זהה ל- MI8, לא? האם יש הבדל באיכות התמונות?
    חוץ מזה, מעבר לעיצוב שונה איזה הבדלים משמעותיים יש בין שני המכשירים? יתרונות, חסרונות?
    תודה!
    יובל.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי יובל! ככל שידוע לי אלו ההבדלים העיקריים בין המכשירים:
      1. ל-Mi8 מסך AMOLED, ל-Mi Mix 2S מסך LCD IPS
      2. ל-Mi Mix 2S יש רמקול נוסף באפרכסת, לMi 8 רק רמקול אחד בתחתית
      3. כמו שציינת, העיצוב שונה, אבל זה לא רק עניין המגרעת. ה-Mi Mix 2S ממותג כמכשיר פרמיום אז הגימור שלו יוקרתי יותר, החומר של גב המכשיר נראה הרבה יותר טוב, ואפילו הקייס שמגיע איתו (לא שזה שיקול קריטי, ובכל זאת) נראה טוב יותר.

      מערכי הצילום זהים, כמו גם ערכת השבבים שבה מתבצע התמונה. אם יש הבדלים הם זניחים וקשורים להבדלים מינוריים בגרסאות התוכנה.

      מחק
  3. נהדר, תודה

    אביב

    השבמחק
  4. אין עליך גד אלוף איזה סקירה מקצוען

    השבמחק
  5. Very good
    I like
    אפילו חשבתי לקנות את הנוט 5
    ועכשיו כבר התבלבלתי איזה בטריה יותר חזקה בנוט ה5 ?
    או במיקס 2 אס ?

    השבמחק
  6. אז מה עדיף הנוט 5 ?
    או האב 2
    לא חשוב המחיר העיקר האיכות
    רציתי מאז לדעת איזה מהם כדאי ?

    השבמחק
    תשובות
    1. ה mix 2s יותר איכותי מהרדמי נוט 5. יש מפרט טוב בהרבה. מה שמסכל את העסקה מבחינתי הוא מיקום המצלמה הקדמית. חבל.

      מחק
  7. אין על הסקירות שלך תמיד מהוקצעות ונכונות והשורה התחתונה תמיד ראלית וכנה, מעניין מתי תבצע סקירה על הקורקינט של שיואמי / mi8 explore edition/ על יוני הדאר מדאר ישראל.

    השבמחק
  8. ההונור 10 פליי, זה מכשיר שדעתו של גד לגביו מעניינת אותי.
    לטעמי, ה P20 PRO הוא המכשיר המתאים לי ביותר, עם המצלמה הטובה ביותר בה נתקלתי עד עכשיו,
    בטריה שמחזיקה וזיכרון ראם מספיק גדול שמאפשר להרביץ תמונות בצרורות.

    אביב

    השבמחק
  9. האם עדכון התוכנה פגם/ שיפר את ביצועי הסוללה?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר