כזה ניסיתי: ANKER NEBULA CAPSULE

ביולי 2011 עזב מהנדס תוכנה בכיר בגוגל בשם סטיב יאנג את החברה, היגר לשנזן שבסין והקים שם חברה לייצור סוללות חליפיות למחשבים ניידים. מספר חודשים לאחר מכן הצטרף אליו מנהל המכירות של גוגל בסין, דונגפינג זאהו, ויחד הם הפכו את החברה שייסדו, ANKER, לאחת ממובילות השוק במכירות של מטעני קיר ומטענים ניידים לסמארטפונים. בשנים האחרונות החברה מנסה להרחיב את קטלוג המוצרים שלה ובין היתר השיקה רמקולים ניידים אלחוטיים, רמקול חכם מבוסס אלכסה, אזניות בלוטות', ואפילו מקרנים. ה-NEBULA CAPSULE שהגיע אליי לבדיקה מהיבואנית, רשת באג, הוא הקטן ביותר מביניהם והיחיד שעשה עד כה עלייה רשמית לישראל.

ANKER NEBULA CAPSULE (צילום: גד גניר)


כמה קטן ה-NEBULA CAPSULE? בערך בגודל של פחית שתייה סטנדרטית. הוא שוקל בערך 450 גרם, שזה קצת יותר כבד מפחית מלאה, אבל זה הגיוני בהתחשב בעובדה שהמכשיר הזה מאכלס בתוכו מערך אוורור, סוללה ורמקול. המטרה היא שתקחו אותו איתכם בקלות איתכם לטיולים, ושלא יתפוס לכם יותר מדי מקום בתיק.



מקרנים רציניים הם לרוב עסק יקר וכמעט תמיד גדול יותר מה-NEBULA CAPSULE. זה מקרן DLP, המסוגל להציג תמונה בגדלים שנעים בין 20 ל-100 אינטש. איכות התמונה שמספק המקרן הקטן לא מזכירה משהו שתרצו כקולנוע ביתי. הרזולוציה היא 854 על 480 פיקסלים, או במילים אחרות, לא HD. בשביל לצפות בסרטים, סדרות או אירועי ספורט בזמן שאתם בקמפינג זה בהחלט מספיק, אבל אל תבנו על חויית צפייה מטורפת. גם עוצמת התאורה של המקרן (100 ANSI Lumens) לא תשאיר אתכם פעורי פה, אבל שוב, אם תדאגו להשתמש בו במקום שאין בו יותר מדי אור, הכל יהיה בסדר. Nebula Capsule לא מתיימר להתחרות במקרנים ביתיים, אבל במסגרת מגבלות הז'אנר הלא מפותח שאליו הוא שייך, הוא עושה עבודה מצויינת בכל הקשור לאיכות ההקרנה ובהחלט ניתן להגיד שזו חוייה כיפית ולא שגרתית.

(צילום: גד גניר)


מה שכן מצליח להפתיע לטובה זה הרמקול: ANKER עושה כאן שימוש ברמקול מבית JBL בעוצמה של 5W, והרמקול הזה מייצר שמע חזק ואיכותי למדי, עם באסים לא רעים בכלל. יצא לי פה ושם להחשף למקרנים ניידים, והרמקול של ה-NEBULA CAPSULE הוא ללא ספק אחד הטובים שהותקנו במקרן מהסוג הזה. כל מקרן מתחמם בעת שימוש, וכולל מערכת מאווררים שמייצרת רמה מסוימת של רעש. המאווררים ב-NEBULA CAPSULE לא שונים מההיבט הזה, והרעש שבוקע מהם מנצח בקלות את השמע של הרמקול בעוצמות הנמוכות. מצד שני, זה לא באמת מפריע בשימוש בפועל, מאחר שאם אתם עושים שימוש במקרן בחוץ, סביר להניח שתפעילו אותו בעוצמת שמע חזקה יותר ממילא. השמע מוקרן באיכות זהה ב-360 מעלות, כך שלא צריך לשבת במקום או בזוית סצפיפית ביחס למקרן כדי לקבל חוויית סאונד טובה יותר. למעשה, המקרן מגיע עם אפשרות לתפקד כרמקול בלוטות' נייד בלבד, ועם איכות שמע כזאת מדובר באפשרות לגיטימית לחלוטין.

בערך בגודל של פחית סטנדרטית (צילום: גד גניר)


באריזת ה-NEBULA CAPSULE תמצאו שלט. השלט, בניגוד לשמע, דווקא כן מאכזב. זה מתחיל מהעובדה שמדובר בשלט אינפרא אדום, והעינית ממוקמת על חלקו האחורי של הרמקול, מה שאומר שמי ששולט במקרן צריך לשבת מאחוריו, אחרת המקרן לא ייענה ללחיצות על השלט. מעבר לכך, התגובה של המקרן לשלט נוטה להיות איטית או שלפעמים המקרן כלל לא קולט את הלחיצות של המשתמש על השלט. השלט הזה הוא לא גזירת גורל שאתם חייבים לחיות איתה, וניתן להוריד אפליקציה לשליטה על המקרן דרך הסמארטפון באמצעות בלוטות', מה שפותר את שתי הבעיות שציינתי.

מערכת ההפעלה של ה-ANKER NEBULA CAPSULE היא אנדרואיד בגרסה 7.1. ANKER הלבישה עליה משגר אפליקציות שנראה כמו מסך הבית של Android TV, אם כי הדמיון הוא רק ויזואלי. למעשה, מערכת ההפעלה כאן לא כוללת אפליקציות של גוגל, ואפילו לא את חנות האפליקציות שלה, ככל הנראה כדי להמנע מתשלום תמלוגים לגוגל ועל מנת להוזיל עלויות. היתרון בשימוש ב-Android ולא ב-Android TV הוא שניתן להתקין על המקרן כמעט כל אפליקציה שתרצו, כל עוד יש לכם את קובץ ההתקנה שלה (APK), בניגוד ל-Android TV שהיא בררנית יותר ומוכנה רוב הזמן לקבל אפליקציות שהותאמו לשימוש בה.  זה גם בדיוק החסרון של השימוש במערכת ההפעלה בצורה הזאת: היא מיועדת לשימוש במכשירים בעלי מסך מגע. לא כל אפליקציה שתתקינו על המקרן תהיה נוחה ומותאמת בצורה מושלמת לאופן התפעול שלו. על המקרן עצמו מותקנת בין השאר מראש אפליקציית נטפליקס. בכל פעם שתכנסו אליה תקבלו הודעה שהגרסה שלה אינה תומכת בשלט של -NEBULA CAPSULE, ועליכם לעשות שימוש באפליקציית השלט עליה סיפרתי לכם קודם. מרגע שצלחתם את ההודעה הזאת, הכל עובד נהדר וחלק, למרות שמדובר בגרסת האפליקציה שמותאמת למסכי מגע. בנוסף, ב-ANKER בחרו להתקין מראש על המקרן אפליקציית סרטים אחרת בשם מורפיאוס. האפליקציה נראית מעט מפוקפקת מבחינה חוקית, אך אל תבנו עליה יותר מדי. בכל פעם שתנסו להכנס אליה תקבלו הודעה שהמפתח שלה הפסיק לתמוך בה והתכנים בה אינם מעודכנים. מצד שני כאמור, ניתן להתקין עליה כל אפליקציית הזרמת סרטים שתרצו, הודות לעובדה שמדובר במערכת ההפעלה אנדרואיד בצורתה הרגילה. אמנם לא מותקנות על ה-Capsule אפליקציות מבית גוגל, אבל כן יש כאן אפליקציית Youtube. דרכה גיליתי עד כמה מרגיזה המקלדת הוירטואלית המותקנת על המקרן: מסתבר שאם עושים חיפוש באפליקציה, הצעות מתחילות להופיע תוך כדי הקלדה. נשמע מבטיח נכון? הבעיה שתוכלו לגשת לאפליקציות הללו רק לאחר שתלחצו על כפתור החיפוש. אם לא תעשו זאת, ההצעות יופיעו שם, אבל פשוט לא תוכלו לגשת אליהן ולבחור בהן.

חיבוריו של ANKER NEBULA CAPSULE (צילום: גד גניר)
העיגול הקטן בתמונה - חיישן האינפרא אדום של השלט, בחלקו האחורי של ANKER NEBULA CAPSULE (צילום: גד גניר)


מעבר לצפייה בתכנים דרך אפליקציות שמותקנות, או התקנתם בעצמכם על המקרן, באפשרותכם לחבר אותו למקורות חיצוניים. חיברתי אותו למחשב באמצעות כבל HDMI וזה עבד נהדר: מסך המחשב הופיע מיידית במקום ממשק המקרן, ללא צורך בהגדרות או בנבירה בתפריטים. מה שלא עבד נהדר זה ניסיון לחבר אליו ישירות דיסק קשיח עם סרטים (דיסק קשיח שמחובר אצלי באופן קבוע לטלויזיה חכמה), באמצעות מתאם המצורף לאריזה. המקרן זיהה את מערכת הקבצים, זיהה את התיקיות ואפילו שמות סרטים בעברית, אבל מסיבה לא ברורה, לא הצליח לנגן אותם. מעבר לכך, הטלפון שלכם לא יוכל לזהות אותו כהתקן כרומקאסט, גם כאשר הוא מחובר לאותה רשת Wi-Fi.

כפתורי השליטה של ANKER NEBULA CAPSULE (צילום: גד גניר)


ל-NEBULA CAPSULE סוללת 5200mAh שתספיק לצפייה במשך כ-4 שעות, מה שאומר שלא תהיה לכם בעיה לצפות בסרט ממוצע במלואו ללא חיבור לחשמל. טעינת הסוללה מתבצעת דרך שקע MicroUSB כך שאם אתם באמצע בינג' שנמשך יותר מ-4 שעות, תוכלו תמיד לחבר את המקרן לסוללה חיצונית בלי שום בעיה. הוא אפילו תומך בטעינה מהירה, אם יש לכם מטען בתקן Quick Charge. תרצו להשתמש בו כרמקול בלבד? תוכלו לסחוט מהסוללה כ-30 שעות, כמובן בהתאם לעוצמת השמע.

מחירו של NEBULA CAPSULE ברשת באג עומד על 1599 ש"ח. זה קרוב למחירם של מקרנים "רציניים", אם כי אין לו יומרות להתחרות בהם, לפחות לא במגרש שלהם. היתרון שלו על פני מקרנים סטנדרטיים הוא לא באיכות ההקרנה, כי אם בעובדה שלהתנייד איתו ממקום למקום זה לא פרוייקט. בגודל שלו אפשר לזרוק אותו לתיק, מבלי שיתפוס שם יותר מדי מקום. הבונוס כאן הוא איכות שמע מפתיעה. המינוס הוא התוכנה, אבל בתפקוד הבסיסי שלו כמקרן קומפקטי, היא לא באמת פוגעת. הוא אידיאלי במיוחד עבור מי שיוצא הרבה לטיולים (אבל לא כאלו שיוצאים אליהם מתוך אידיאולוגיית ניתוק מהמסכים), בעיקר לכאלו שישנים בהם בחוץ. מעבר לכך, הוא יכול להיות פתרון לא רע עבור מרצים/מורים שנוטים להסתבך עם הציוד הארגוני במוסדות בהם הם עובדים, או אנשי מכירות שמעוניינים להציג דברים ללקוחות ללא תלות בהתחברות לציוד אצל הלקוח.

4 תגובות

  1. 300 דולר, כ 1000 ש"ח באמזון.
    איך המחיר צמח ל 1500 שקל בארץ.
    כן יש מיסים שצריך לשלם, אבל מצד שני היבואן קונה את המכשיר ישירות מהיצרן בהנחה גדולה ולא במחיר לצרכן שיש באמזון.

    השבמחק
    תשובות
    1. הנחיר כולל תיק והחצובה ייעודיים ואחריות כמובן. באמזון הציוד הזה עולה 47$. תוסיף דמי משלוח והגעת בקלות ל80-100$.זה בהנחה שאין מיסוי...
      בשביל הפרש של 100 שח (אולי) העדפתי לקנות בארץ

      מחק
    2. אגב, שילמתי בבאג רק 1500 שח.לא 1599...

      מחק
  2. שוב תודה על סקירה רצינית, מחכימה וכיפית לקריאה,
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר