כזה ניסיתי: fitbit Charge 3

כבר שנים שמשתמשי פיטביט דוברי העברית מפרסמים פוסטים מלאי תקווה במערכת הפורומים של החברה, עם בקשות חוזרות ונשנות להוסיף לצמידי הפעילות והשעונים החכמים שלה את התמיכה בשפה העברית. במשך שנים הפוסטים הללו מסומנים ככאלו שקיבלו פתרון, אך ה"פתרון" היחיד שהציעו עד כה נציגי החברה היה להוסיף את בקשתם לפוסט בו מרוכזות בקשות המשתמשים, בתקווה שיום אחד מישהו ייענה לבקשות הללו. כל עוד הצמידים של פיטביט הציגו לכל היותר שעה, מספר צעדים או דופק, חסרונה של עברית לא באמת הורגש. מרגע שמוצרי החברה התקדמו לצד החכם של סקאלת צמידי הפעילות והשעונים החכמים, העובדה שהודעות בעברית מוצגות כשורת קוביות עם סימני פיסוק הפכה למעיקה יותר ויותר.


fitbit Charge 3 (צילום: גד גניר)


צמיד הפעילות החדש של פיטביט הוא הראשון שמגיע עם מענה לסוגיה הזאת. מדובר אמנם במענה חלקי וראשוני, אבל כן, את הקוביות החליפו סוף סוף אותיות עבריות כשרות למהדרין. לפני שאגיע למה שכן עובד ומה שעובד אבל פחות טוב בעברית, כדאי שנעשה היכרות: הצמיד המדובר הוא Charge 3, המיובא לישראל באופן רשמי ע"י רשת באג. הצמיד אמנם הגיע לחנויות כבר בנובמבר, אבל בשורת העברית הופכת מן הסתם את הצמיד הזה מן הסתם למסקרן הרבה יותר.



כלפי חוץ, ה-Charge 3 לא מביא עמו בשורות יוצאות דופן. המסך הוא בעל קימור שכמעט אינו מורגש, ויחד עם רצועה שחורה עם דוגמת מעויינים, מתקבל צמיד די סולידי למראה, שעורר בעיקר את סקרנותם של משתמשי פיטביט אחרים במשרד. הצמיד עצמו קל מאוד ולא מציק על היד. המסך, בגודל 1.57 אינטש הוא מסך מגע בעל פאנל OLED שחור-לבן שאמנם אינו מרהיב בשום צורה, אבל מציג בצורה ברורה את המידע, גם באור יום. השליטה והניווט באפשרויות הצמיד מתבצעת באמצעות מחוות על המסך, ומשטח מגע בצד שמאל של המסך, שמחזיר פידבק ברטט שמדמה (בצורה מוצלחת למדי, חייב להודות) תחושה של לחיצה על כפתור, בדומה למכשירי האייפון בזמנו. קל מאוד להתרגל לממשק שלו והוא מסודר בצורה מאוד הגיונית בסה"כ.

השקע בצד מחזיר פידבק ברטט שמדמה לחיצה על כפתור (צילום: גד גניר)


fitbit Charge 3 (צילום: גד גניר)





גם האפליקציה של פיטביט לסמארטפון היא מהנוחות והקלות להתמצאות שיצא לי לנסות. כל המידע הנחוץ לכם מופיע בדף הראשי: ספירת צעדים, מדידת משך הזמן שהייתם בפעילות גופנית, חישוב מספר הקלוריות ששרפתם, המרחק שעברתם, ומספר הקומות שטיפסתם. בנוסף האפליקציה מציגה מעקב אחר כמות ואיכות השינה שלכם בלילה האחרון, דופק ועוד. כמו כן, לבעלי המשמעת העצמית שביניכם, יש אפשרות לעדכן באפליקציה כמה שתיתם ומה אכלתם. כמו כל צמיד מסוגו, המטרה שלו היא ליצור אצלכם מוטיבציה לזוז, והוא עושה זאת בצורה חכמה: ההתראות שהוא מציג מגיעות לקראת סוף שעה עגולה ומציינות כמה צעדים עליכם לפסוע עד לסוף השעה הנוכחית, כדי שתוכלו להגיע ליעד הצעדים היומי שלכם בסוף היום. מה כל כך חכם בזה? שמספר קטן של צעדים תמיד נראה כמו יעד נגיש יותר, מאשר לדעת שנותרו לי 4000 צעדים עד סוף היום. זה מה שעושה את ההבדל בין להחליט לקום באותו רגע לסיבוב קצר, לבין להמשיך לשבת על הכסא במשרד. דרך האפליקציה של פיטביט תוכלו גם להתחבר למעין רשת חברתית של משתמשי המוצרים של החברה ולקבל הדרכה באימונים.

התראות על עמידה ביעדי צעדים (צילום: גד גניר)


רוצים לעשות קצת יותר עם Charge 3? באפשרותכם למדוד פעילות ספורטיבית באמצעותו. בנוסף לריצות, רכיבה על אופניים, הליכות על הליכון והרמת משקולות, תוכלו לראשונה בצמיד מסדרת Charge לעקוב גם אחר ביצועיכם בשחייה, לאחר שפיטביט דאגה למגן את הצמיד למים, עד לעומק של 50 מטר. הצמיד יודע אפילו לזהות אוטומטית שאתם בפעילות גופנית גם מבלי הפעלתם ידנית את המעקב. כל שעליכם לעשות הוא להגדיר את הזמן הפעילות המינימלי שברצונכם שיזוהה כפעילות (10 דקות מינימום) לכל סוג של פעילות בנפרד, ומאותו רגע הצמיד ידע לתעד פעילות ספורטיבית גם אם לא אמרתם לו מפורשות שהתחלתם לבצע כזאת פעילות. מד הדופק כאן, כמו רוב מדי הדופק מסוגו אינו מדויק במיוחד, אבל הוא עקבי וכן יודע לזהות מתי הדופק גבוה במיוחד או נמוך במיוחד. מה אין כאן עדיין? יכולת לעבוד עם הצמיד בצורה אוטונומית לחלוטין: הוא אינו כולל עדיין GPS, ומסתמך על זה של הסמארטפון שלכם. כמו כן, אין בו נפח אחסון פנימי עבור מוזיקה. למעשה, אין בו אפילו יכולת לשלוט על המוזיקה שמתנגנת בסמארטפון שלכם.

אבל עברית יש. בערך. התמיכה בעברית מגיעה כחלק מעדכון גרסה בשלב בטא שזמין לכל משתמשי הצמיד להורדה. לא מדובר בתמיכה מושלמת, ויש כמה דברים שדורשים תיקון, אבל זה עדיין יותר טוב מכלום. העברית מוצגת בצורה תקינה רוב הזמן ומיושרת כהלכה לימין. הסדר משתבש כשמגיעה הודעה הכוללת אנגלית ועברית יחד, שם רק העברית מוצגת בכיוון הנכון, אבל בהתחשב שמדובר בגרסת בטא ושסביר להניח שהנושא יתוקן, מדובר בהחלט בבשורה למשתמשים. ההתראות פועלות בכל אפליקציה ששולחת התראות לוילון ההתראות, שהגדרתם שאכן אתם מעוניינים לקבל ממנה ההתראות. ניתן אף לענות דרך הצמיד להודעות, אם כי יש כאן הגבלה מסויימת. באפשרותכם לקבוע רק אפליקציה אחת כברירת מחדל למענה להודעות. מה זה אומר? תוכלו לבחור אם אתם רוצים שתהיה לכם אפשרות לענות דרך Charge 3 להודעות וואטסטפ, טלגרם, מסנג'ר של פייסבוק, אפליקציית ה-SMS או כל אפליקציה שיחות אחרת, אבל רק לאחת מהן. מה לגבי מייל? הוא כבר שייך לקטגוריה אחרת, אבל גם שם הבחירה היא בין מענה למייל ארגוני, ג'ימייל או כל אפליקציית דוא"ל אחרת. זה לא אסון, וממשיכים לקבל הודעות אל הצמיד מכל האפליקציות, אבל עדיין קצת מטופש שככה זה עובד. מאחר שמדובר בצמיד פעילות ולא בשעון חכם, אז אין כאן חנות אפליקציות. אתם מקבלים את השעון עם האפליקציות ועיצובי השעון המובנים שיש בו או באפליקציה שלו ואיתם גם תשארו.

(צילום: גד גניר)

מתוך עיצובי השעון הנוספים (צילום: גד גניר)

מתוך עיצובי השעון הנוספים (צילום: גד גניר)


מעבר לתיקונים בעברית, פיטביט חייבת לעבוד על החיבור בין הצמידים והשעונים שלה לסמארטפונים, או לפחות לעדכן את הנציגים במערכת הפורומים שלה על מה ניתן ומה לא ניתן לעשות. באופן כמעט קבוע, כאשר משתמש בפורום שואל כיצד מטפלים בבעיית חיבור של הצמיד או השעון שזה עתה רכש במיטב כספו לסמארטפון כזה או אחר, התשובה שיקבל היא שהמכשיר אינו נמצא ברשימת המכשירים שמוצרי פיטביט נתמכים בהם באופן רשמי. זה לא אליטיזם, זה חוסר מקצועיות: כמעט תמיד הפתרון לבעיית חיבור של מוצרי פיטביט למכשיר אנדרואיד כזה או אחר הוא הוא פשוט לפתוח את כל ההרשאות ולבטל ספציפית עבור אפליקציית פיטביט את הגדרות ניהול צריכת החשמל האוטומטיות. לאחר מכן הכל פועל כמו קסם גם במכשירים שפיטביט לא הכניסה לרשימה המאוד מצומצמת שלה.

פיטביט לא מספקת נתון טכני לגבי קיבול הסוללה ב-Charge 3. הסוללה הזאת לא נדרשת לאתגרים מיוחדים. המסך הוא מסך שחור לבן קטן יחסית שנדלק רק כשמרימים את היד לכיוון הפנים, אין כאן GPS או כל דבר אחר שאמור להכביד עליה. בפיטביט מדברים על שבעה ימי עבודה ללא טעינה, אני הצלחתי להגיע עם הצמיד לכחמישה, שזה אמנם לא שבועיים כמו בצמידים של שיאומי, אבל זה לא רע בפני עצמו. אגב, כאשר הסוללה תהיה חלשה במיוחד תקבלו על כך התראה לא רק בצמיד עצמו ובאפליקציה, כי אם גם במייל שיישלח אליכם. הצמיד נטען בתוך מעין צבת קטנה וייחודית לפיטביט וחבל. חיבור סטנדרטי היה מקל יותר על המשתמשים.

(+)
  • זיהוי אוטומטי של פעילות גופנית
  • עברית, סוף סוף
  • אפשר גם לשחות איתו

(-)
  • לא אוטונומי: אין GPS מובנה ואין נפח אחסון פנימי למוזיקה
  • אין אפליקציות
  • לא זול במיוחד

מבט על מד הדופק של fitbit Charge 3 (צילום: גד גניר)


פיטביט Charge 3 יעלה לכם בבאג כ-699 ש"ח. הוא תומך סוף סוף בעברית, אפשר סוף סוף להכנס איתו למים העמוקים בלי חשש, והוא אפילו ידע לזהות שהתחלתם לבצע פעילות גופנית מבלי שתצטרכו לעדכן אותו על כך. כן, ישנם לא מעט צמידים זולים בהרבה, אבל הם לא מתקדמים כמוהו, וכמעט אין צמידים בשוק מתחת לרמת המחיר שלו שתומכים בהצגת הודעות בעברית. התחרות הבאמת קשה שלו היא דווקא מול ה-Gear 2 Pro של סמסונג שעמיד כמו ה-Charge 3 למים, כולל מסך צבעוני, GPS, נפח זכרון פנימי למוזיקה ואפילו חנות אפליקציות. מה בכל זאת עומד לזכותו של ה-Charge 3 מול המתחרה הנוצץ? בעיקר חיי הסוללה ארוכים יותר ופער של כ-200 ש"ח (ביבוא רשמי) במחיר.

13 תגובות

  1. רוב תודות, גד, על סקירה מצויינת ומדוייקת נוספת,
    העונה על כל השאלות שהיו לי לגבי המוצר.
    אני השתמשתי בשעון של וואווי בעקבות המלצה שלך פה,
    עם הזמן החיבור לטעינה נדפק לחלוטין,
    ועברתי לצמיד ביפ של שיאומי, בעקבות המלצה של אחד הטוקבקיסטים פה בבלוג שלך,
    עם 45 ימי שימוש ללא טעינה נוספת!
    העברית מחורבשת, אבל חוץ מזה נשמע ברמה די דומה לצמיד שסיקרת פה.

    שא ברכה!
    אביב

    השבמחק
  2. קניתי מכשיר כזה לפני מספר חודשים במבצע של יום הבחירות ללא מע"מ.
    אחרי שבוע שהיה בבעלותי ועבד יפה מאוד, ביצעתי עדכון תוכנה והוא לא היה מוכן להתחבר לטלפון שלי יותר אחריו (Essential Phone).
    אחרי שהבנתי שאין מה לחפש בתמיכה בארץ התכתבתי עם התמיכה בחו"ל ושכנעתי אותם על ידי נתונים רבים שאכן בעדכון גרם לבעיה במכשיר ושלחו לי מכשיר חדש חינם.
    אמנם זה לא היה קל אבל שלחו לי גם מספר דרכים לנסות לתקן את הבעיה עם ריסטים חזקים מהרגיל ושום דבר לא עבד אז שלחו בסוף אחד חדש.
    מאז החדש עובד בסדר ואני קצת מפחד להתקין את הבטא (לא שמעתי שהיא קיימת בכלל חוץ מפוסט בפייסבוק של באג) כדי לא לדפוק את מה שכובד עכשיו...

    השבמחק
    תשובות
    1. מאיפה אני מוריד את הבטא ובאיזו גרסה אכן השינוי הזה נכנס? כרגע אני לא רואה דבר כזה באתר שלהם ולא באפליקציה.

      מחק
    2. לא יודע למה הבלוג לא כותב מי אני למרות שהוא יודע לזהות שאני עם משתמש גוגל
      makemeafirewall@gmail.com

      מחק
    3. עכשיו זה פתאום עובד...
      מחפש את העדכון המדובר, אשמח לשיתוף מאיפה מורידים

      מחק
    4. מתברר בגרסה שלי (28.20001.49.45) כבר יש תמיכה בעברית וכל מה שהיה צריך הוא להוריד את האפשרות של Enable Transliteration תחת Notifications!
      דווקא עובד סבבה :)

      מחק
    5. אתה מתכוון שזה צריך להיות כבוי?

      מחק
  3. לא מוצאת איפה מעדכנים בעברית :(

    השבמחק
  4. סקירה טובה ורחבה. הקל עלי על הבחירה
    עברתי ל-garmin vivoactic 4

    השבמחק
  5. אני משתמש למעלה משנה בשעון היום המסך שלו עולה בצורה בהירה וכמעט לא נראית. מה אני יכול לעשות?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר