כאלו ניסיתי: Audio-Technica ATH-M50xBT

יום אחד, אם אצליח למצוא את הזמן הפנוי לכך, אכתוב את הפוסט ״כאלו אתם חייבים לנסות: 100 החפיצים החשובים בהיסטוריה״. לצד האייפון, הווקמן והדייסון, ל-ATH-M50 של אודיו טכניקה יישמר שם מקום של כבוד. אזניות ה-Over The Ear האלו לא פרצו אמנם שום דרך ולא היו חדשניות בשום צורה, אבל זה לא הפריע להן להפוך למוצר הכי נמכר בהיסטוריה של יצרנית האודיו היפנית. העובדה שבאודיו טכניקה בכלל כיוונו אל השוק המקצועי ולאולפני הקלטות לא הפריעה להן להפוך ללהיט בקרב משתמשים פרטיים: 1.8 מיליון יחידות של האזניות האלו ושל ממשיכות דרכן, ATH M50x נמכרו ברחבי העולם מאז 2007 וממשיכות להימכר עד היום בזכות שילוב של איכות שמע מצויינת ותמורה עדיפה בהרבה למחיר ממה שהציעה המתחרה הגדולה בקטגוריה, Beats.


למרות הכיתוב על האזניות עצמן, אלו הן ATH-M50xBT (צילום: גד גניר)


לפני מספר חודשים החליטה החברה להשיק מהדורת בלוטות׳ של הדגם האיקוני, ATH-M50xBT. במבט ראשון קשה להבחין בהבדל בין הדגם האלחוטי לאלו שקדמו לו, למעט שורת כפתורים קטנה על דופן האזניה השמאלית. למעשה, על האזניות עצמן מופיע בכלל שם הדגם "ATH-M50x" בניכוי הסיומת "BT", ואני בספק אם זה במקרה. הניחוש שלי הוא שבשלב התכנון של האזניות, המטרה לא היתה להציג דגם המשך, אלא לרכב על גל ההצלחה של הדגמים הראשונים ופשוט להציג את האזניות האלו כמהדורה עדכנית, שבמקרה הפכה לאלחוטית. הסיבה לכך להערכתי היא החשש באודיו טכניקה שהאזניות ייתפסו ע"י קהל היעד האליטיסטי שלהן כפחות איכותיות בגלל ביטול הכבל.



אז איך ATH-M50xBT נשמעות? מעולה. למען האמת מדובר באזניות הבלוטות' עם איכות השמע הטובה ביותר שיצא לי לנסות בתקופה האחרונה, אפילו כשמשווים אותן לאזניות יקרות יותר כמו Sony MDR-1000X או Jabra Elite 85h שאמנם כוללות מנגנון סינון רעשים אקטיבי, אבל בכל הקשור לאיכות שמע מצטיינות פחות מהזוג הזה. המילה הטובה ביותר לתאר את השמע של האזניות האלו היא "צלול". השמע נקי, מדויק, מפורט ומאוזן. הבאסים בעלי נוכחות אבל לא מוגזמים, טווח המיד מצטיין, וגם הגבוהים מדויקים להפליא. גם בשיחות טלפון ה-ATH-M50xBT עושות יופי של עבודה: השמע ברור ואיכותי, וגם לצד השני לא היו תלונות על איך שאני נשמע. נראה שהיה לחבר'ה באודיוטכניקה חשוב מאוד לשמור על איכות השמע, ואכן, הצליח להם. האם זה אומר שהן נשמעות בדיוק כמו ה-ATH-M50x? עדיין לא. הדגם החוטי עדיין נשמע טיפה יותר טוב, אבל מדובר בהבדלים מינוריים שקשה מאוד להבחין בהם. בהסבת הדגם לבלוטות', בחרו כאן בשבב התומך בתקן Bluetooth 5.0, תקן הבלוטות' החדש והעדכני ביותר, ובטכנולוגיית aptX כדי להבטיח חיבור יציב, חסכון בסוללה וסאונד איכותי.

ATH-M50xBT (צילום: גד גניר)

ATH-M50xBT (צילום: גד גניר)


חיצונית, כאמור, הן כמעט זהות ל-ATH-M50x, לטוב ולרע. אתחיל ברע: הקשת קשיחה למדי וחלק מהמשתמשים עשויים להרגיש שהן לוחצות על האזניים. לי אישית זה לא ממש הפריע. כריות האזניים נעימות למגע, וגך גם הריפוד של הקשת ובאופן כללי, התחושה היא שהבנייה והחומרים כאן איכותיים ושהאזניות עמידות וישרדו לאורך זמן. בין אם זה קשור לאופן שבו הן לוחצות על האזניים ובין אם לא, הן אוטמות את האזניים לא רק לרעשים מבחוץ, כי אם גם מונעות מהסביבה שלכם לשמוע את המוזיקה שאתם שומעים, אפיל בעוצמת שמע מירבית. אי אפשר להשוות את בידוד הרעשים של ATH-M50xBT  לאזניות בעלות מנגנון ביטול רעשים אקטיבי, ביחס לאזניות בלוטות' אחרות, האיטום הפאסיבי כאן נהדר. כמו הדגמים החוטיים, גם כאן ניתן לקפל את האזניות אל תוך הקשת כדי לחסוך במקום. למי שלא התנסה במנגנון הקיפול הזה בעבר קצת קשה להבין בהתחלה את האופן שבו צריך לקפל אותן, אבל תופסים את הקטע מאוד מהר.

שורת הכפתורים באזניה שמאל שמבדילים בין הדגם הזה לדגמים הלא אלחוטיים, כוללת מפסק הדלקה וכיבוי, ושלושה כפתורים לשליטה על עוצמת השמע עצירת השיר המתנגן או מענה לשיחה. הם לא נוחים במיוחד לשימוש. מפסק ההדלקה והכיבוי קטן מדי ביחס לתפקיד החשוב אותו הוא ממלא, ושאר הכפתורים דומים מדי זה לזה מה שמסבך קצת את הזיהוי שלהם במישוש כשהאזניות על הראש. האזניות מתחברות לאפליקציית Connect של אודיו טכניקה. הפיצ'ר היחיד שראוי לציון באפליקציה הוא היכולת לאתר את האזניות על גבי מפה, במידה ואבדו לכם, בדיוק כפי שזה ב-Bose SoundSport Free. אין להן GPS מובנה או משהו בסגנון. המידע המופיע באפליקציה מתבסס על המיקום האחרון שבו הן היו מחוברות אל הטלפון שלכם והמיקום הזה מתבסס על ה-GPS בטלפון שלכם. פירוש הדבר הוא שאם למשל הפסקתם להאזין להן בעבודה, כיביתם וקיפלתם אותן, שמתם אותן בתיק ונסעתם הביתה, המיקום האחרון שיופיע באפליקציה שתחפשו אותן יהיה עדיין בעבודה. פרט ליכולת המוגבלת הזאת, האפליקציה מציעה גם חיוי על מצב הסוללה, אפשרות עדכון קושחה באזניות, ולא הרבה מעבר לכך.

מקופלות (צילום: גד גניר)

כפתורי השליטה של ATH-M50xBT (צילום: גד גניר)

מפסק ההדלקה והכיבוי, ATH-M50xBT (צילום: גד גניר)


הסוללה של ATH-M50xBT תספיק לכם לכ-30 שעות האזנה רצופות, נתון מאוד מרשים. טיפה פחות מרשימה העובדה שאודיוטכניקה בחרה דווקא בחיבור Micro USB הותיק לטעינה ולא ב-USB Type C העדכני. זה לא אסון, ועדיין רוב היצרניות מעדיפות את החיבור הישן יותר, אבל עדיין היה נוח יותר אם ניתן היה לטעון אותו עם אותו כבל של מטען הטלפון שלכם.

(+)
  • איכות שמע מעולה יחסית לאזניות בלוטות'
  • זמן סוללה ארוך
  • בנויות לתלפיות 

(-)
  • עדיין נשמעות טיפה פחות טוב מהדגמים החוטיים
  • הכפתורים יכולים היו להיות נוחים יותר לשימוש
  • אפליקציה בסיסית מאוד

אודיו טכניקה העבירה את האזניות הכי מצליחות שלה לאלחוטי באופן הטוב ביותר שניתן לבקש. איכות השמע כמעט ולא נפגעה, האזניות בנויות היטב והסוללה מחזיקה מעמד המון זמן. מחירן של Audio Technica ATH-M50xBT אצל היבואנית, רשת באג, עומד על 799 ש"ח. זה לא זול ביחס לדגמי אזניות בלוטות' Over The Ear אחרים, אבל איכות השמע וזמן הסוללה הארוך בהחלט מצדיקים את פער המחירים הזה. 

4 תגובות

  1. הבעיה שלי היא איכות החומרים שעשויות האוזניות של אודיו טכניקה. בתוך כשנה שנתיים, בשימוש מועט הציפוי התפורר ולי זה לא נעים שהראש מתמלא בפרורים מהאוזניות. חוץ מזה איכות הקול סבבה.

    השבמחק
  2. תודה, גד, על סקירה מסקרנות ונפלאה נוספת.
    פעמיים בשבוע! ממתק.
    אביב

    השבמחק
  3. יש לי את הגרסה המקורית, החוטית. אפשר להפוך אותה לאלחוטית בתקן BT 5 עם מתאם זול מעלי אקספרס. החסרון הוא שההוראות בסינית, ואורך החיים של הסוללה הוא 4 שעות. אבל לא נראה לי שאקנה את הגרסה האלחוטית של האוזניות רק בגלל זה.

    השבמחק
  4. תודה רבה גד.
    אנצל את הפוסט לבקש סקירה/המלצה על אזניות Over The Ear חוטיות.
    האם מישהו נתקל באוזניות דואליות?
    תודה מראש, דידי

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר