כזה ניסיתי: OnePlus 7 Pro

מאז שנוסדה בשנת 2013, וואנפלוס הציגה את עצמה כיצרנית סמארטפונים שונה, כזאת שהמטרה העיקרית שלה היא לייצר סמארטפונים מתקדמים וחזקים, במחיר נמוך יותר מהאלטרנטיבות הקיימות. המכשיר הראשון של החברה, ה-OnePlus One היה מייצג נאמן מאוד של הגישה הזאת: לצד מפרט טכני מרשים מאוד, המכשיר עצמו היה חף מגימיקים וניסיונות להציג חדשנות טכנולוגית. החדשנות שלו היתה בעיקר צרכנית, והמכשירים שבאו אחריו שמרו פחות או יותר על הרעיון הכללי הזה, למרות שמחירם הלך והאמיר, עם כל דגם חדש שהושק. השנה, הכריזה וואנפלוס על שני מכשירים: OnePlus 7 שמהווה המשך ישיר ומעודכן של OnePlus 6T משנה שעברה, והמכשיר אותו בדקתי, ה-OnePlus 7 Pro, מכשיר פרמיום לכל דבר ושונה קצת ממה שהתרגלנו לראות מהחברה הסינית בשנים האחרונות.
OnePlus 7 Pro (צילום: גד גניר)

בצד המפרט הטכני, מקבלים כאן כרגיל את הכי טוב שיש בשוק: ערכת השבבים Snapdragon 855, החדשה והחזקה ביותר של קוואלקום, משודכת לזכרון RAM בנפח שמתחיל מ-6 גיגה, ועד 12 גיגה בגרסה החזקה ביותר אותה בדקתי. וואנפלוס באופן מסורתי משלבת במכשיריה נפחי זכרון RAM גדולים מהמקובל בשוק: OnePlus 2 היה בין הראשונים להציע כבר בשנת 2015 נפח של 4 גיגה, ו-OnePlus 3 הציע 6 גיגה כשסמסונג, LG ואחרות התעקשו להשאר ב-4 גיגה. נכון ל-2019 המשתמש הממוצע לא צריך נפח של 12 גיגה, וגם 8 גיגה הוא נפח שמעטים המשתמשים שבאמת ינצלו במלואו בשימוש יומיומי, אם כי זכרון RAM מרווח אף פעם לא מזיק ומעלה את הסיכוי שהמכשיר שלכם ישמור על ביצועים סבירים גם בעוד מספר שנים, בלי "להחנק" מאפליקציות פתוחות. נפחי האחסון המובנים במכשיר (ושאינם ניתנים להרחבה) עומדים על 128 או 256 גיגה, מרווח ונוח.


וואנפלוס 7 פרו מריץ את Oxygen, הממשק הייחודי של החברה, שמבוסס כאן על אנדרואיד 9.0 (Pie), הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה של גוגל, נכון לכתיבת שורות אלו. כמו תמיד אצל וואנפלוס, גם במקרה של OnePlus 7 Pro, מערכת ההפעלה דומה מאוד לאיך שיצאה ממשרדי גוגל, נקייה מגימיקים מיותרים, אבל כן מכילה שיפורים קטנים ותוספות שנועדו בעיקר להעניק למשתמשים אפשרויות התאמה אישית מתקדמות יותר. מעבר לכך שאין בה בדל של Bloatware, מערכת ההפעלה מנצלת בצורה מעולה את המפרט הטכני החזק, והמכשיר מהיר להפליא ויציב, כרגיל.

אז איפה השינוי הגדול? בעיקר בקנקן. כידוע או שלא, OnePlus שייכת לתאגיד BBK, שהוא הבעלים של שני מותגי סמארטפונים חזקים מאוד בסין, Vivo ו-OPPO שנחשבת לחברה האם של OnePlus. שתי היצרניות האלו לקחו לתשומת ליבן בשנה וחצי האחרונות את שיח השנאה ברשת כלפי מגרעות מסך, וניסו לחשוב על דרכים להעלים אותן כדי להגיע ליעד הנכסף, מכשיר ללא מגרעת בכלל. הפתרונות הם מצלמה קדמית קופצת מגוף המכשיר, מסך משני בחלקו האחורי של המכשיר, ולאחרונה OPPO אף הצהירה שהיא מפתחת מכשיר עם מצלמה קדמית נסתרת מתחת למסך. למכשיר הפרמיום שלה, בחרה OnePlus באופציה של מצלמה קופצת מחלקו העליון של המכשיר, אופציה שמגיעה עם שני יתרונות עיקריים: הראשון, אכן אין למכשיר מגרעת מסך שמכערת את חזית המכשיר. היתרון הנוסף יותר פרקטי, בעיקר עבור מי שחרד לפרטיותו: לשאלה האם המכשיר מצלם אתכם יש ביטוי פיזי. המצלמה נשלפה? כנראה שניסיתם לצלם סלפי או לשחרר את המכשיר מנעילה. המצלמה לא נשלפה החוצה? ההאקר הטוב ביותר בעולם לא יצליח לצלם אתכם באופן הזה. 

המצלמה קופצת החוצה, OnePlus 7 Pro (צילום: גד גניר)

המצלמה בפנים, מעט מאוד מסגרת סביב המסך של OnePlus 7 Pro (צילום: גד גניר)


עד כאן היתרונות. החסרונות רבים יותר: חלקים נעים בסמארטפון, חפיץ שנוטה ליפול על הרצפה, הם רעיון בעייתי. המנגנון הזה לא מאפשר איטום של המכשיר למים (לא שהמכשירים הקודמים של וואנפלוס היו עמידים), והצטברות של אבק או חול מסכנים את שלמות המנגנון הזה. עוד סוגיה: המנוע הקטן שמרים ומוריד את המצלמה אומר מעכשיו כל צילום סלפי מתחיל במס סוללה, זניח אמנם, אבל עדיין כזה שלא שילמתם קודם, כנ"ל גם אם בחרתם להפעיל את מנגנון זיהוי הפנים לפתיחת המכשיר. אגב, באופן כללי עדיף שלא להפעיל את האופציה הזאת, ולו בגלל החשש שהמצלמה תינזק אם תישלף בטעות כשהמכשיר בכיס שלכם, או בתוך תושבת הרכב ועשויה להחסם ע"י שמשת הרכב.

המצלמה הקדמית של OnePlus 7 Pro (צילום: גד גניר)


אז מה עושים כשהאפשרות לשחרר את המכשיר מנעילה באמצעות זיהוי פנים היא בעייתית? משתמשים בקורא טביעות אצבעות. בהתאם למודה, ב-OnePlus 7 Pro מדובר בקורא הממוקם מתחת לזכוכית המסך. בניגוד לרוב הקוראים מסוגו, הקורא כאן מעולה. הוא מהיר, מדויק וכמעט ולא נדרשתי ללחיצות חוזרות ונשנות כדי לשחרר את המכשיר מנעילה. זה לא מהיר כמו זיהוי פנים, אבל טרם נתקלתי במכשיר עם קורא טביעות מהסוג הזה שמתפקד כל כך טוב.

OnePlus 7 Pro, קורא טביעות האצבעות הטוב מסוגו (צילום: גד גניר)

ל-OnePlus 7 Pro מסך AMOLED בגודל 6.67 אינטש, וברזולוציה של 1440 על 3120 פיקסלים. זה המסך הגדול ביותר שוואנפלוס אי פעם עשתה בו שימוש, והרזולוציה הגבוהה ביותר שמסך של מכשיר שלה הציג. המסך נראה נהדר, חד, ברור, ומתהדר בצבעים מרהיבים. בנוסף, הוא מציג קצב רענון מקסימלי של 90 הרץ. התנועה על המסך אמנם לא חלקה כמו ב-Razer Phone 2, אבל היא חלקה יותר מכל מכשיר אחר שבדקתי. אם הרגשתם "אבל" מתקרב, הרגשתם נכון: כנראה בגלל שמדובר במכשיר פרמיום, בוואנפלוס יישרו קו עם יצרניות כמו סמסונג ו-Huawei והלכו על מסך עם שוליים קמורים, בחירה עיצובית שלא מוסיפה שום תועלת אמיתית לאף מכשיר מאז ה- Galaxy S6 Edge של שנת 2015. תוסיפו לכך את העובדה שמדובר במכשיר גדול מאוד, מצופה כולו בזכוכית ולכן גם כבד מאוד (משקל של כ-205 גרם) ותקבלו מכשיר שקשה להגדירו כנוח לאחיזה. הוא נראה מעולה, ללא ספק, וגם הגימור הייחודי של גב המכשיר מוסיף ליוקרה שלו, אבל ביום יום, לוקח זמן להתרגל למשקל ולגודל הזה.


OnePlus 7 Pro, מסך AMOLED מרהיב וחד מתמיד (צילום: גד גניר)

גב המכשיר, ומערך הצילום בעל שלושת המצלמות (צילום: גד גניר)


מאז OnePlus One, המצלמה הייתה המקום בו נאלצתם להתפשר, במכשירי החברה שהסלוגן שלה היה לאורך שנים "Never Settle". זה לא שהמצלמות של OnePlus היו גרועות, הן פשוט הציעו ביצועים משמעותית פחות טובים מאלו של מכשירי הדגל שהיא קראה עליהם תיגר. גם אם הוצג שיפור במהלך השנים, תמיד נשמר פער האיכות מהמצלמות של האייפונים והסמסונגים למיניהם. ב-7 Pro שילבה וואנפלוס מערך צילום אחורי בעל 3 מצלמות, כשהראשית היא בעלת חיישן ברזולוציה של 48 מגה פיקסל, צמצם רחב f/1.6 וייצוב תמונה אופטי. שתי המצלמות האחרות הן מצלמות בעלו עדשה רחבה ועדשת טלפוטו לצילום בזום כפול 3. זה המכשיר הראשון של וואנפלוס שבו אני יכול להגיד בלב שלם שהפער באיכות בינו לבין מכשירי דגל אחרים הוא זניח. תענוג לצלם איתו. מעבר לעובדה שהוא מצלם באיכות מעולה כמעט בכל סיטואציה, היכולת לבחור בין צילום בזוית רחבה, זוית רגילה או זום הופכת אותו לורסטילי מאוד. גם מצב צילום הלילה שודרג: התמונות כעת מוארות, חדות, צבעוניות ומפורטות יותר. לא רוצים להמתין מספר שניות עד שמצב הלילה יסיים את מלאכת הצילום? גם בצילום בלילה במצב רגיל, ולאו דווקא במצב לילה, המצלמה של OnePlus 7 Pro מציגה תוצאות נאות מאוד. אפילו מצלמת הסלפי, כן, הקופצת, מצלמת תמונות חדות, ממוקדות ומפורטות.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

 במציאות זה חשוך הרבה יותר (צילום: גד גניר)

צילום בלילה, שלא במצב לילה (צילום: גד גניר)
מצלמת זום כפול 3 (צילום: גד גניר)

זוית רגילה (צילום: גד גניר)
זוית רחבה (צילום: גד גניר)



הגוף הגדול של OnePlus 7 Pro מאכלס בתוכו סוללת 4000mAh, קיבול גדול יותר מזה של כל מכשיר OnePlus שקדם לו. כמה כל המיליאמפרים האלו נותנים למשתמש בתכלס? כ-5 שעות וחצי בממוצע של מסך דלוק, כמעט יומיים בשימוש סטנדרטי. זה קצת פחות ממה שהייתם מקבלים במכשירים קודמים של החברה, אבל צריך לקחת בחשבון שכעת הסוללה הזאת מספקת כוח למסך עם קצב רענון גבוה יותר, רזולוציה גבוהה יותר ואיך לא, מנוע שמעלה ומוריד את המצלמה הקדמית. למרות שנאלצה להחליף את שם טכנולוגיית הטעינה המהירה שלה מ-"Dash Charge" ל-"Warp Charge" בעקבות תביעה של שימוש אסור בסימן מסחרי רשום, OnePlus 7 Pro עדיין נטען מהר יותר מרוב המכשירים בשוק. הודות לתמיכה בטעינה בהספק של 30W, המכשיר כעת נטען מסוללה ריקה לרמה של 50% בתוך כ-20 דקות בלבד, ול-100% בתוך פחות משעה. ל-OnePlus 7 Pro זוג רמקולים סטריאופוניים בעלי עוצמה מרשימה מאוד ואיכות לא רעה בכלל. עם זאת, המיקרופון לביצוע שיחות ברמקול פחות מלהיב: בנסיעה ברכב שמעתי את הצד השני היטב, אבל שמעתי אותו גם מתלונן לא מעט על כך שאני נשמע חלש.

OnePlus 7 Pro (צילום: גד גניר)
(+)
  • מצלמה מעולה, ורסטילית ואיכותית
  • מצלמה קופצת: טוב לפרנואידים
  • תוכנה נקייה ויעילה

(-)
  • עדיין לא עמיד במים
  • מצלמה קופצת: רגיש יותר לתקלות, לא עמיד במים
  • יקר מתמיד

מחירו של OnePlus 7 Pro ביבוא רשמי של CellNow מתחיל מ-3350 ש"ח לגרסה הבסיסית עם זכרון RAM בנפח של 6 גיגה, ואחסון בנפח של 128 גיגה. רוצים להשויץ בזכרון RAM גדול יותר? הגרסה אותה בדקתי, החזקה ביותר בעלת 12 גיגה RAM ו-256 גיגה אחסון תעלה לכם לא פחות מ-4000 ש"ח. זוכרים את OnePlus, החברה שקראה תיגר על היצרניות הגדולות, עם מכשירים עם מפרט טכני חזק ומחירים אטרקטיביים? תשכחו ממנה. 5 שנים אחרי ה-One, מכשיר הפרמיום של החברה הזאת עולה לא פחות ממה שעולה Samsung Galaxy S10 Plus ביבוא רשמי. מי שמבכה את שינוי התדמית של החברה, עדיין יכול למצוא נחמה מסויימת ב-OnePlus 7 הרגיל אך הנחות ממנו במספר תחומים. העובדה שכרגע ישנן בעיות מלאי עולמיות דווקא של הדגם הזול יותר, יכולה להצביע על כך שיש לא מעט בקרב ה"בייס" של לקוחות החברה שבוחרים באופציה הזאת. ומה לגבי ה-OnePlus 7 Pro? הוא כנראה לא מיועד עבורם. הוא אמור למשוך קהלים חדשים שעד כה פחות התהלבו מהחדשנות הצרכנית ורצו לקבל את כל מה שמקבלים אצל יצרניות אחרות, גם דברים פחות פרקטיים בשימוש יומיומי. הייתי מוותר בכיף על המצלמה הקופצת, על קימורי המסך ובאופן לא מפתיע הייתי מעדיף לשלם עליו פחות, אבל זה לא משנה את העובדה שזה עדיין מכשיר מאוד מרשים, עם מצלמה מצויינת וביצועים מעולים כיאה למכשיר פרמיום. למה לקנות דווקא אותו ולא את הסמסונג העמיד במים ובעל אפשרות הרחבת הזכרון? בעיקר בגלל התוכנה הנקייה והיעילה, והטעינה המאוד מהירה.

6 תגובות

  1. אם אני לא טועה יש עכשיו חיתוך במחירי הדגם הזה. כנראה בגלל שאנשים לא באמת מוכנים לשלם סכומים כאלה עבור ONE PLUS..
    https://www.tgspot.co.il/oneplus-7-price-goes-down/

    השבמחק
  2. כאשר המכשיר מזהה נפילה המצלמה נכנסת לבד ...העמידות למים אין תקן (השמועה אומרת שהם לא מוכנים לשלם) אבל יש מספיק סרטונים שמראים שהוא עמיד.וגם בסרטון הרשמי שלהם מראים את המכשיר נכנס לחבית מים.יש לי אותו אחלה מכשיר.עברתי מ6t, אחד השיפורים הגדולים זה הרמקולים.

    השבמחק
  3. המון תודה על סקירה משובחת נוספת.
    אביב

    השבמחק
  4. וואו סקירה עסיסיתי למכשיר הטוב ביותר שקיים כרגע בשוק!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר