כזה ניסיתי: +Samsung Galaxy S10

נוקיה שולטת על 33% משוק הסמארטפונים, אחריה בדירוג RIM, יצרנית בלקברי, אפל במקום השלישי וסמסונג במקום הרביעי. כך נראה שוק הסמארטפונים בסוף שנת 2010. זו גם היתה השנה שבה הושק ה-Galaxy S, הראשון בסדרת מכשירים שהובילה בעשור האחרון את סמסונג אל מקומה בראש טבלת המכירות, והפכה את מערכת ההפעלה אנדרואיד לנפוצה ביותר בשוק.


+Galaxy S10, המון מסך, מעט מסגרת (צילום: גד גניר)


ה-Galaxy S היה מפלצת במונחי אנדרואיד בשנת 2010: הוא הציע מפרט טכני נדיר בעוצמתו בשוק של אותה תקופה: מעבד חזק, זכרון פנימי בנפח ראוי להתקנת אפליקציות, מצלמה איכותית ומסך Super AMOLED צבעוני ומרהיב. מעבר לכך הוא התאפיין בציפוי נוצץ, צבעוני ושנוי במחלוקת למערכת ההפעלה אנדרואיד - ממשק משתמש ייחודי בשם TouchWiz. בתקופה שבה קנייה של מכשיר אנדרואיד היתה סוג של בחירה הרפתקנית, Galaxy S הצליח להציב אלטרנטיבה סקסית מספיק כדי להמיר אייפוניסטים מושבעים באותה תקופה (כמו כותב שורות אלו) למערכת ההפעלה הבוסרית. עם המורשת הזאת הגיעה סמסונג אל אירוע Unpacked בחודש שעבר, ולצד ה-Galaxy Fold, המכשיר המתקפל הראשון של החברה, הציגה את הדור העשירי לסדרת מכשירי הדגל שלה, דרך ארבעה דגמים שונים. שלושה מהדגמים האלו הגיעו לישראל, ואני בחנתי בתקופה האחרונה את החזק והיקר מביניהם, ה-+Galaxy S10.



+Galaxy S10 (צילום: גד גניר)


יחד עם מכשירי ה-S שלה, מציגה סמסונג בדר"כ גם את ערכת השבבים החדשה שלה, אותה אחת שגם מכשירי ה-Galaxy Note יעשו בה שימוש בהמשך הדרך. הפעם מדובר ב-Exynos 9820, ערכת שבבים בעלת שמונה ליבות, עם 4 ליבות במהירות 1.95 גיגהרץ לפעולות שגרתיות ויומיומיות, ומערך של שני זוגות ליבות במהירות 2.73 ו-2.31 גיגהרץ למטלות תובעניות יותר. +S10 מסמן את כניסתה של סמסונג למועדון ה-8 גיגה RAM, מועדון שיצרניות סיניות רבות (ביניהן Meizu, OnePlus ואיך לא, שיאומי) נכנסו אליו כבר בשנה שעברה. נכון להיום ההבדל בחויית השימוש היומיומית בין מכשיר עם 6 למכשיר עם 8 גיגה RAM הוא לכל היותר זניח, אולם כנראה שסמסונג לא יכולה היתה להרשות לעצמה, ולו ברמה השיווקית, להשאר מאחור באיזשהו נתון מספרי במפרט הטכני. כך או כך, עודף זכרון RAM מעולם לא הזיק למישהו. האחסון הפנימי במכשיר הוא בנפח 128 גיגה, הניתנים להרחבה באמצעות כרטיס זכרון בנפח של עד 512 גיגה. החומרה הנדיבה הזאת מריצה בקלילות ובזריזות את אנדרואיד בגרסה 9 (Pie), כשמעליה ממשק משתמש חדש של סמסונג, One UI. הממשק מציג עיצוב נקי יותר ועמוס פחות מזה של Touchwiz, ועושה שימוש נכון ביותר בפרופורציות של המסך בתפעול באמצעות יד אחת. Bixby הסייעת (הייתי נמנע מציון המגדר אלמלא סמסונג בחרה בקול נשי) הקולית עדיין כאן כדי להציק ולא לתת למשתמש הישראלי הממוצע ערך כלשהו, יחד עם הפריבילגיה היוקרתית הקבועה שלה: כפתור פיזי להפעלתה בצד המכשיר. בניגוד לעבר, כיום סמסונג מציעה אפשרות לעשות שימוש שונה בכפתור הזה ואף למפות אותו להפעלת אפליקציה אחרת. זה אמנם צעד מבורך, אבל אל תפתחו אשליות שסמסונג מוותרת כל כך בקלות על הסייעת שלה: תהליך המיפוי מחדש מסורבל ולחיצה כפולה או ממושכת עדיין תזכיר לכם שביקסבי שם כדי להשאר.

+Galaxy S10, מסך ההגדרות החדש של One UI (צילום: גד גניר)

מבט מקרוב על מערך הצילום הקדמי הכפול (צילום: גד גניר)



+Galaxy S10. לשילוב בין מסך גמור בצדדים למצלמות הסלפי השקועות בתוך שטח המסך עצמו, קוראים בסמסונג "Infinity - O" (צילום: גד גניר)


חברת DisplayMate, המבצעת בדיקות מעבדה למסכים, ובכללם מסכי סמארטפונים, העניקה לאחרונה את הציון הגבוה ביותר האפשרי בדירוג שלה למסכים של מכשירי Galaxy S10. החברה ציינה את דיוק הצבעים והניגודיות (מפתיע ביחס למסך מסוג AMOLED, המתאפיינים ברויית צבעים מוגזמת), תאורת המסך החזקה וזויות הצפייה הרחבות. זה לא אמור להפתיע אף אחד: סמסונג מאז ומעולם ציידה את הסמארטפונים ובמיוחד את מכשירי הדגל שלה, במסכים משובחים. המסך של +Galaxy S10 הוא מסך Dynamic - AMOLED המכויל כברירת מחדל לצבעים ריאליסטיים ומרוסנים יותר מבעבר. המסך הוא בגודל 6.4 אינטש, וברזולוציה מקסימלית של 1440 על 3040 פיקסלים. מכשירי הדגל של סמסונג פסחו עד כה על הטרנד הפופולרי של מסכי סמארטפונים בשנתיים האחרונות: מגרעת. במקומה, הסתפקו בסמסונג במסגרות דקיקות בחלקו העליון והתחתון של המסך. +S10 מגיע עם תצורת מסך חדשה בשם "Infinity- O": מסך קמור בצידיו, כשמערך הצילום הקדמי משולב בתוך שטח המסך, בחלק הימני-עליון שלו. התוצאה היא מכשיר עם המון מסך וממש מעט מסגרות. החסרון היחיד כאן הוא ההתעקשות של סמסונג על מסכים עם שוליים קמורים: קרה לי לא פעם שנגעתי בלי לשים לב במסגרת המסך, תוך כדי שימוש במכשיר, והוא הגיב בצורה משונה כי לא הבין מה רציתי לעשות. למרות שזכוכית המסך היא מסוג Gorilla Glass 6 של קורנינג, סמסונג בחרה להדביק עליה מגן מסך היישר מהמפעל, נוהג שהיה נפוץ בעבר בעיקר אצל יצרניות סמארטפונים סיניות. עבורי, הבחירה הזאת של סמסונג מנעה אי נעימות מול נציגות סמסונג בישראל שהעבירה אליי את המכשיר לבדיקה: יום לפני כתיבת שורות אלו, בביקור בג'ימבורי (בו צולמו התמונות למטה) התנגש בי ילד והעיף את המכשיר באויר. המכשיר נחת על האיזור היחיד בג'ימבורי שיש בו רצפה קשה, על המסך, אך למעט מספר בועות אויר (שנעלמו יום לאחר מכן) בין המדבקה לזכוכית המסך, לא נרשם נזק.

לאחר שנים בהם התעללה במשתמשיה ושילבה קוראי טביעות אצבעות קרוב מדי לעדשות המצלמה האחורית, מיישרת סמסונג קו עם טרנד נוסף, קוראי טביעות אצבעות המשולבים במסך. הייתי טורח לספר לכם על נפלאות הקורא האולטראסוני של סמסונג וקוואלקום, אבל אחסוך זאת מכם מסיבה פשוטה: נכון להיום אין הבדל בביצועים בינו לבין סורקי טביעות אצבעות המשולבים במסכי מכשירים אחרים בשוק. סורקים מהסוג הזה בכל המכשירים עדיין מחייבים לחיצה אסרטיבית יותר ומתקשים יותר בזיהוי מסורקים סטנדרטיים. זיהוי הפנים עדיין אינו מאובטח כמו זה של אפל, אבל מהיר ומדויק, ומספיק ברוב המקרים לשחרר את המכשיר מנעילה הרבה לפני שסורק טביעות האצבעות מצליח להכשל בכך.

קורא טביעות אצבעות משולב במסך. עדיין לא בשל (צילום: גד גניר)

סמסונג ממשיכה לא לוותר על שקע האזניות הסטנדרטי (צילום: גד גניר)

חומרת מערך הצילום הראשי של  +Galaxy S10 נשארה זהה כמעט לחלוטין  לזו של S9 Plus משנה שעברה. שני חיישני 12 מגה פיקסל עם ייצוב תמונה אופטי, עם צמצם ברוחב f/1.5-2.4 בעדשה הרחבה, ו-2.4 בעדשת הטלפוטו המספקת זום X2. ההבדל כאן הוא בהתווספותה של עדשה נוספת, עדשת Ultra - Wide שכשמה כן היא, מצלמת בזוית רחבה במיוחד. למרות שמדובר על הנייר במצלמה כמעט זהה לזו של שנה שעברה, עדיין מדובר באחת המצלמות הטובות ביותר בשוק הסמארטפונים: מתמודדת מעולה עם צילומי לילה, ומייצרת תמונות חדות, מפורטות מאוד, ממוקדות היטב, עם טווח דינאמי רחב במיוחד ויכולת ליצור פורטרטים עם טשטוש רקע מדויק ומרשים. מצלמת ה-Ultra Wide הפתיעה אותי בשימושיות שלה: מרגע שישנה אפשרות לצלם בזוית רחבה, לרוב עושים זאת ומקבלים תמונה עם עיוות מסוים אך כזה שמוסיף אוירה דרמטית לצילום. יכולות ה-AR מאפשרות למצלמה לזהות מה המשתמש מנסה לצלם ובהתאם לכך לשנות את הגדרות הצילום. בנוסף, אפליקציית המצלמה תדע לזהות תמונות שצולמו ויצאו מטושטשות, ותתריע על כך מיד לאחר ביצוע הצילום.

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



המצלמה הקדמית היא מהטובות יצא לי לנסות בסמארטפון. ב-+Galaxy S10 מדובר במערך צילום כפול המאפשר מעבר בין זוית צילום רגילה לרחבה. מעבר לכך, מערך הצילום יודע לצלם תמונות פורטרט מרהיבות, כאשר ניתן לשחק עם הרקע ולשנות את טקסטורת הטשטוש מסביב למושא הצילום, או אפילו להפוך את הרקע שלו לשחור לבן.

האפקטים השונים של מצב פורטרט בצילום סלפי (צילום: גד גניר)

במשך רוב ימי בדיקת ה-+Galaxy S10, הצלחתי לסחוט מהסוללת ה-4100mAh שלו כ-4 עד 4 וחצי שעות מסך לכל היותר. זה מספיק ליום אחד אבל זה משמעותית פחות ממכשירים כמו OnePlus 6T ו-Huawei Mate 20 Pro. יום בהיר אחד החלטתי לנסות להנמיך את רזולוציית המסך מ-2K ל-FHD, וזמן המסך גדל משמעותית לכ-6 שעות. ה"הקרבה" שבהנמכת הרזולוציה כמעט ואינה מורגשת בשימוש היומיומי במכשיר, וזה בהחלט שווה את זה. למכשיר טעינה מהירה סטנדרטית ואלחוטית, שתיהן בהספק של 15W. כמו Huawei, גם סמסונג שילבה במכשיר אפשרות טעינה אלחוטית הפוכה. כמו במקרה של וואווי, מדובר בעיקר בגימיק ופחות ביכולת פרקטית: למרות הספק נאה של 9W, הטעינה איטית להחריד, ה-+Galaxy S10 מאבד הרבה יותר אחוזי סוללה ממה שצובר המכשיר הנטען, ושני המכשירים מושבתים משימוש בזמן הטעינה. ל-S10+ רמקולים סטריאופוניים: רמקול ראשי בתחתית המכשיר ורמקול נוסף משולב במסגרת הדקיקה שמעלה למסך. השמע דרכם חזק ואיכותי למדי. סמסונג היא בין יצרניות הסמארטפונים האחרונות שעדיין טורחת לשלב שקע אזניות סטנדרטי במכשיריה, ועל כך בהחלט מגיעות לה כמה נקודות זכות.

+Samsung Galaxy S10 (צילום: גד גניר)


(+)
  • מסך מרהיב ואיכותי
  • מכשיר זריז ומהיר
  • יכולות צילום מעולות

(-)
  • קימור המסך בצדדים מפריע לעיתים בשימוש
  • קורא טביעות האצבעות מגמגם
  • טעינה אלחוטית הפוכה טובה בעיקר כגימיק

נכון להיום, מחירו של +Galaxy S10 ביבוא רשמי עומד על כ-3830 ש"ח. בהשוואה למחירי ההשקה של הדורות הקודמים של מכשירי הדגל של סמסונג, מדובר בקפיצה זניחה במחיר. עם זאת, חשוב לזכור שבשלב מסוים בשנת 2017 הוסר מס הקנייה מרכיב מחירי הסמארטפונים בישראל, לפיכך לא מדובר בתחושת בטן, המחירים של מכשירי דגל אכן התייקרו באופן משמעותי. לא מפתיע לגלות שבמחיר הזה מקבלים מכשיר מעולה עם יכולות צילום נפלאות, ביצועים נהדרים, מסך מרהיב וכמעט נטול מסגרות, סוללה לא רעה בכלל (בתנאי שתתפשרו קצת על הרזולוציה) ואפילו ממשק פחות מעיק מבעבר. מכשיר של סמסונג המשווק במחיר כזה, לא יכול להרשות לעצמו להיות פחות ממעולה, ו-+Galaxy S10 בהחלט לא מאכזב מהבחינה הזאת. ועדיין, יש מה לשפר: סמסונג היתה יכולה לקחת החלטה אמיצה לזנוח את מסכי ה-Edge הקמורים בצדדים, ולהסתפק בקורא טביעות אצבעות סטנדרטי. כך היה מתקבל אולי מכשיר קצת פחות מרשים על מדפי התצוגה בחנויות, אבל יותר פרקטי עבור המשתמשים.

15 תגובות

  1. קצר ולעניין,וללא פניות
    תבורך

    השבמחק
  2. מצויין, גד, תודה רבה.
    התגעגעתי אליך אתמול, יום ראשון.

    שא ברכה,
    אביב

    השבמחק
    תשובות
    1. בסדר, לילדה שלישית היו תכניות אחרות שהתנגשו עם התכנון שלי לכתוב. תודה! :)

      מחק
  3. גם אני לא סובל את הקימור של סמסונג,
    לכן מעניין אותי ה-S10E, בו אין מסך קמור,
    כמו ה-S7 הישן והטוב, אבל עם הרבה פחות שוליים.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אותי מעניין מאוד ה-10E אם כי הבנתי שהסוללה שלו מאכזבת למדי

      מחק
  4. אחח, גאלאקסי S1... הסמארט הראשון שלי, וללא ספק הגרוע מכולם.
    מעל לשנה הסתובבתי עם טלפון שמרבה להיתקע, לקרוס ובעיקר לעבוד לאט, עד שגיליתי את עולם הROM. מהרום הראשון שהתקנתי, התברר לי שזה אכן מכשיר לא רע, פשוט עם בעיה קשה של תוכנה זוועתית.
    תודה רבה על הסקירה

    השבמחק
    תשובות
    1. מזדהה איתך לגמרי. הגלאקסי אס 1 היה האנדרואיד הראשון שלי, וצרבתי עליו כל רום אפשרי. בסופו של דבר, גם הרומים המקוסטמים הם סוג של אקמול. הם עבדו בשבוע הראשון נהדר, ואז התחילו להופיע באגים מזעזעים. בסופו של דבר עם הרום ג׳ינג׳רברד המקורי שלו, הגלאקסי אס 1 תפקד בצורה הטובה ביותר.

      מחק
    2. יש לי עדיין את ה-S1. וגם אני צרבתי עליו רומים רבים. בסופו של דבר חזרתי לרום המקורי. הסיבה היא בעיקר זמן סוללה. למרות שהרומים הפכו ליציבים (יש כאלה שיותר ויש כאלה שפחות - אבל בעיקר LINEAGE, או מה שנקרא CyanogenMod שנתן חוויה טובה, אך זלל את הסוללה), וכמובן החומרה של S1 כבר לא מתאימה לכמעט כלום, בגלל מגבלות נפח ומחסור בליבות. כיום אני עם S9 פלוס לאחר שנותרתי ללא אפשרויות למכשירים בעלי סוללה נשלפת. עצוב.

      מחק
  5. ביקורת יעילה וקולעת..

    אני קניתי את ה10se שהוא מעולה לי בגודל המסך
    קורא טביעת אצבע מהיר ונוח והמסך מעולה במחיר סביל ובלי להתפשר יותר מידי (סוללה סבירה=טעינה ליום בשימוש סביר)

    השבמחק
  6. היה לי את הגלקסי אס 1 וכמו שכבר כתבת זה היה מכשיר זוועה, נתקע עובד לאט ומרבה להיתקע
    כמובן שהתקנתי רומים וכמו שכתבת הם היו עובדים נפלא לזמן מסוים ואחר כך חוזרים להיות איומים.
    וגם היו בעיות בגרפיקה של משחקים מסוימים.
    היו יש לי גלקסי אס 9 ואני מאוד נהנה מימנו.
    תענוג לקרוא את הביקורות שלך, תמשיך בעבודה הנהדרת שאתה עושה!

    השבמחק
  7. גד, תודה על עוד סקירה מצוינת, בהירה וממוקדת. שאלה: בביקורת האחרונה על אייפון כתבת בצדק שאמנם הוא מעולה, אבל לא ברור למה לקנות אותו כשהוא עולה פי שלוש מטלפון סיני מצוין. אשמח חהתייחסות דומה למקרה זה. תודה.

    השבמחק
  8. Galaxy s1 מכשיר שהרגיש כמו פרוטו טייפ
    לאחריו הגיע s2 שהיה טוב בהרבה
    S3 ששינה את העיצוב המכשיר וממשק אך עקב התעקשותה של סמסונג לוותר על עידכון תוכנה אחרי שנה זנחתי אותם ועברתי לאנדרואיד נקי

    השבמחק
  9. מסכימה עם כל מילה לגבי הקורא טביעות אצבע, הוא איטי בטירוף ולרוב אני לא מצליחה לשחרר את הנעילה בניסיון הראשון (בהנחה שהוא לא זיהה את הפנים שלי \ אני עם משקפי שמש).
    חוץ מזה מסכימה עם הדברים שאמרת. ובשורה תחתונה מכשיר חביב. לא בטוחה שהיה שווה שדרוג אבל (היה לי גלאקסי S7)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר