כזה ניסיתי: JBL Charge 4

לפני שש שנים הציגה JBL רמקול אלחוטי בגודל בינוני מסדרה חדשה בשם Charge. השם הזה לא נבחר במקרה: הייחוד של הרמקול הזה היה היכולת לטעון את הסמארטפון שלכם תוך כדי שימוש, ועדיין להמשיך ולנגן לאורך זמן. איזה חידושים מסעירים יש ל-Chrage 4, הדגם העדכני ביותר בסדרה להציע, מלבד סוללה גדולה יותר? לא הרבה, אבל זה לא דבר רע בהכרח.

JBL Charge 4 (צילום: גד גניר)


ה-JBL Charge 4 מציג עיצוב אופייני לרמקולים של החברה: מדובר בגליל מנופח מעט במרכזו, עטוף בבד, כאשר בכל צד ישנו אלמנט רמקול שרוטט בזמן השמעת מוזיקה. הרמקול עצמו ממוגן בפני מים בתקן IPX7, מה שאומר שניתן תיאורטית להכניס אותו למים בעומק מקסימלי של מטר לפרק זמן של כחצי שעה. ומה קורה אם הרמקול ייפול לבריכה שאינה הבריכה של הפעוטות? אין צורך לדאוג. למרות שהוא שוקל כמעט קילו, הוא מסוגל לצוף לפרק זמן קצר מספיק כדי למשות אותו מהמים. בחלקו האחורי, מתחת למכסה מצויים החיבורים של הרמקול: שקע USB Type C לטעינה של הרמקול עצמו, שקע USB סטנדרטי לחיבור מוצרים אחרים לטעינה, ויציאת 3.5 מילימטר למי שרוצה לחבר את הרמקול קוית ולא באמצעות Bluetooth.

ב-JBL לא מסבכים את המשתמשים עם כפתורים רב שימושיים או נסתרים, ומיקמו בחלק העליון של הרמקול שורה מכובדת של פקדי שליטה: כפתור הדלקה וכיבוי, כפתור Play, כפתור צימוד Bluetooth, כפתור חיבור לרמקולים אחרים של JBL וכמובן, שליטה על עוצמת השמע. שורת נורות זעירות במעמד הרמקול מציגות את חיווי מצב הסוללה של הרמקול. פעולת ה-Pairing של הרמקול קלילה וסטנדרטית: לחיצה על הכפתור המעוטר בלוגו Bluetooth מכניסה את הרמקול למצב צימוד, מזהים אותו עם הסמארטפון וזהו. 

שורת הכפתורים בחלקו העליון של הרמקול (צילום: גד גניר)


למרות שהוא מצויד בתקן הבלוטות' 4.2 ולא 5, הוא יודע לבצע טריק שימושי מאוד: Charge 4 מסוגל להתחבר לשני טלפונים במקביל. למה זה כל כך מרגש אותי? תחשבו רגע על הפרוצדורה של לגרום לרמקול רגיל לנגן מוזיקה מסמארטפון אחד ואז מסמארטפון שני: בדר"כ, תצטרכו לכבות את קישורית הבלוטות' בטלפון הראשון, לחפש את הרמקול באמצעות השני, להתחבר אליו ורק אז להפעיל את המוזיקה. כאן, כל התהליך הזה נחסך מכם, שכן שני הסמארטפונים מחוברים אליו בו זמנית. מתי כן תצטרכו לנתק את הסמארטפון מהרמקול? כשתיכנס שיחה. JBL Charge 4 לא מצויד במיקרופון ולכן לא תוכלו לנהל באמצעותו שיחות טלפון. כמו רמקולים רבים אחרים בשוק, גם את JBL Charge 4 תוכלו לחבר אלחוטית לרמקולים זהים לו. בניגוד לאחרים, JBL הוסיפה ל-+JBL Connect, האפליקציה דרכה מתבצע החיבור, את היכולת לחבר את הרמקול לעוד כ-100 רמקולים נוספים מסוגו, יכולת שניתן ככל הנראה לבדוק אך ורק באירוע חברה של עובדי JBL.

בגזרת השמע, ה-Charge 4 לא מפשל, אבל גם לא מציע משהו שטרם נראה ברמקולים קודמים של JBL. הרמקול חזק מאוד ובעל נוכחות גם כשמניחים אותו בשטח פתוח (כמו לצד בריכה). בכל הקשור לאיכות השמע, כרגיל אצל JBL מקבלים באסים מכובדים מאוד, וביצועים לא רעים בתחום המיד ובתדרים הגבוהים. הבאסים לפעמים מאפילים על טווחי תדרים אחרים, אבל זה משהו שבקושי מרגישים וזה לא ממש מפריע. הסאונד כאן פחות מתאים ככל הנראה לאודיופילים, אבל הוא בהחלט כיפי ועוצמתי.

JBL Charge 4 (צילום: גד גניר)

השקעים מוסתרים מאחורי מכסה פלסטיק (צילום: גד גניר)


השינוי המשמעותי ביותר ב-Charge 4 ביחס לדגם הקודם, הוא כאמור בשימוש בסוללה פנימית גדולה יותר, בקיבול של 7500mAh (לעומת כ-6000 ב-Charge 3). בשימוש ברציף בעוצמת שמע בינונית, תוכלו לסחוט מהרמקול כ-20 שעות של מוזיקה, שזה המון. עם ביצועים כאלו לא צריכה להיות לכם סיבה להסס לחבר את הסמארטפון לרמקול כדי להטען בזמן נגינה בעת הצורך. משמח לראות ש-JBL אימצה את שקע ה-USB Type C לטעינת הרמקול, והגיע הזמן שיצרניות אחרות יעשו כמוה.

(+)
  • שמע חזק וכיפי
  • ניתן לחבר אליו שני טלפונים במקביל
  • סוללה עוצמתית

(-)
  • אין מיקרופון לביצוע שיחות טלפון
  • הבאסים החזקים לעיתים מאפילים על טווחי תדרים אחרים

JBL Charge 4 (צילום: גד גניר)


ה-JBL Charge 4 נמכר ברשת באג, היבואנית הרשמית ב-699 ש"ח. באופן כללי, JBL של השנים האחרונות מתמחרת בצורה הגיונית מאוד את הרמקולים שלה וכך זה גם כאן. ה-Charge 4 אמנם לא מביא איתו מהפכות, אבל הוא כן מספק שמע בעוצמה ובאיכות שתספק את רוב המשתמשים, וסוללה שתאפשר לו לא רק להמשיך ולהמשיך לנגן, אלא גם לטעון את הסמארטפון שלכם תוך כדי.

2 תגובות

  1. תודה רבה על הסקירה הממצה.
    יש לי כ- 3 שנים כמעט את ה- JBL Charge 3, ובשימוש לא מאוד אינטנסיבי, אני יכול לומר שמאוד מאוד מרוצה ממנו.
    זה אכן לא רמקול לאודיופילים, אבל זה לא גורע כהוא זה מאיכות השמע שלו.
    הוא נשמע פריך ועוצמתי ובהחלט מספק.
    בעצם, רוב הפעמים לא מגיעים לעוצמת השמע המקסימלית כי היא חזקה מדי.
    רמקול מעולה עם איכות בניה מהמעלה הראשונה.

    רק אקווה שיחזיק שנים רבות ושלא מדובר במוצר עם תכנון לשבר.

    השבמחק
  2. תודה גד, על סקירה כיפית ומקיפה.
    יש לי כמה רמקולים של JBL שקניתי בהמלצתך,
    ואכן הם מקיימים מה שהבטחת :-)
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר