כאלו ניסיתי: TaoTronics SoundSurge 60

אם אני צריך להעריך פחות או יותר את אחוז האנשים שפונים אליי ומביעים עניין באזניות ביטול רעשים, אבל מוותרים על הרעיון כששומעים את טווחי המחירים, אז הייתי אומר שהוא עומד על בין 80 ל-90%. הסגמנט של אזניות ביטול רעשים אלחוטיות Over the Ear זוכה להמון באזז בשנים האחרונות, אבל הוצאה של יותר מ-1000 ש"ח על זוג אזניות זה משהו שמרתיע לא מעט אנשים. SoundSurge 60 של המותג TaoTronics שהגיעו לאחרונה לישראל עולות בערך שליש ממה שעולות אזניות דומות של המותגים המקבילים. לא אעשה כאן את הטריק הנדוש של לשאול האם הן יכולות לתת פייט למתחרות הקבועות בקטגוריה כי הן בהחלט לא מסוגלות לעשות זאת. ועדיין, יש מצב שהן יתאימו עבור חלק מה-80-90% שציינתי קודם.

TaoTronics SoundSurge 60 (צילום: גד גניר)


את המותג TaoTronics הכרתי לראשונה במקרה, לפני מספר שנים, כשבחור מהעבודה פנה אליי והציע לי להתנסות בזוג אזניות In Ear שהזמין ברשת. העיצוב שלהן לא הותיר עליי רושם מיוחד, אבל כמו ישראלי טוב, זכרתי לשאול אותו כמה הן עלו לפני שדחפתי אותן לאזניים שלי, והתשובה היתה די מפתיעה ביחס למראה הלא מבטיח שלהן, כ-50 דולר. כשהפעיל את המוזיקה התרשמתי מאוד לטובה מהאיכות, והתרשמתי אפילו יותר כשהודה למעשה עלו לו כ-20 דולר בלבד וסתם רצה לראות את התגובה שלי. כמה הופתעתי לטובה? הפלגנו בשיחה על יוזמה עסקית להתחיל לייבא כאלו ולרגע זה נשמע הגיוני. חלפו מספר שנים מאז ומישהו אחר קפץ על ההזדמנות, וכעת הן הגיעו אליי לבדיקה באדיבותו של אודיוקר תקשורת, היבואן הרשמי של המותג בישראל.

כמו האזניות הראשונות שניסיתי של TaoTronics, גם SoundSurge 60 לא יסובבו ראשים. הן עשויות ברובן מפלסטיק שחור פשוט למראה ולא עושות רושם יוקרתי במיוחד. אין כאן שליטה באמצעות מגע, שזה דבר מבורך. השליטה באזניות נעשית באמצעות כפתורים רגילים לחלוטין, קצת קשים ורועשים מדי לטעמי, אבל שוב, לא משהו שלא ניתן לחיות איתו. באופן משונה, בטאוטרוניקס החליטו להפריד בין ההפעלה של האזניות להפעלה של מנגנון ביטול הרעשים. במילים אחרות, אפשר להפעיל את מנגנון ביטול הרעשים דרך מפסק נפרד, בלי שהאזניות יהיו "מופעלות" באופן הקלאסי של המלה. הצד הפחות חיובי של הסידור המוזר הזה הוא שבסיום השימוש צריך לזכור לכבות את גם את מנגנון ביטול הרעשים וגם את האזניות עצמן, וזה משהו שאף פעם לא זכרתי לעשות. איפה הסרבול הזה ואיפה ההפעלה האלגנטית של ה-Jabra 85h בסיבוב פשוט של שתי האזניות.

TaoTronics SoundSurge 60 (צילום: גד גניר)


אז איך SoundSurge 60 נשמעות? כמו שהייתם מצפים שאזניות ברמת המחיר שלהן ישמעו. אין כאן הפתעה בכל הקשור לאיכות השמע וקברניטי בוז והאחרים יכולים להמשיך לישון בשקט. השמע שמייצרים זוג הדרייברים בקוטר 40 מ"מ של SoundSurge 60, סגור קצת. הבאסים חזקים, אבל משתלטים על חלק גדול ממה ששומעים, ומורגשת חולשה בכל מה שקשור לטווח המיד ולטווח הגבוה. התחושה היא שהצליל לא מפורט מספיק, בעיקר בהשוואה לאזניות שעליהן מנסות ה-SoundSurge לקרוא תיגר. ביחס לאזניות מקבילות בטווח המחיר הזה, הן נשמעות בהחלט לא רע. אגב, משום מה, כשמכבים את מנגנון ביטול הרעשים, השמע משתפר מעט, והצליל הופך לטיפה יותר פתוח ויותר מפורט. כשהשתמשתי בהן לשיחות טלפון, הן תפקדו בסדר גמור. הצד השני נשמע היטב ולא קיבלתי תלונות על האופן שבו אני נשמע.

המפסק עם הנורה הכחולה מפעיל את מנגנון ביטול הרעשים (צילום: גד גניר)

בנפרד ממנו, ישנו לחצן להפעלת האזניות עצמן (צילום: גד גניר)


מנגנון ביטול הרעשים של SoundSurge עובד, ועובד אפילו לא רע. ברגע שמפעילים אותו הוא מנמיך את רוב רעשי הרקע בסביבה, וכשמורידים אותן מהאזניים, מפתיע לגלות כמה רעש יש סביבכם וכמה ממנו נחסם בזכותן. ועדיין, מדובר באזניות ביטול רעשים זולות, ולכן הן אמנם מבטלות רעשים, אבל את מקומם תופס מעין זמזום מאוד מאוד עדין, מעין רחש סטטי כזה, שעשוי להפריע לבעלי אזניים מאוד רגישות. רוב האנשים שנתתי להם להתנסות באזניות לא הרגישו זאת, וגם אני בקושי הרגשתי אותו, אבל הוא בהחלט שם. ביטול הרעשים האקטיבי כאן לא מהווה תחרות אמיתית עבור האזניות המוכרות יותר בקטגוריה, אבל בהחלט מפתיע לגלות שאזניות בטווח המחיר הזה כן מספקות חויה של ניתוק יחסי מהסביבה.

ביצועי הסוללה של SoundSurge 60 טובים, לא מדהימים, אבל בהחלט מספיקים. כשמנגנון ביטול הרעשים מופעל, תקבלו כ-20 שעות שימוש רצופות איתן. רוצים עשר שעות שימוש נוספות? ותרו על שימוש במנגנון ביטול הרעשים. נגמרה הסוללה ועדיין אתם צריכים להאזין למוזיקה? חמש דקות טעינה בלבד ותקבלו כשעתיים נוספות של שימוש באזניות, שימושי במיוחד כששוכחים לכבות את מנגנון ביטול הרעשים. הטעינה אגב, באופן לא מפתיע, מתבצעת דרך שקע טעינה מסוג MicroUSB הותיק, ולא Type C העדכני יותר. עם זאת, כשרוב יצרניות האזניות טרם נטשו את החיבור הישן, קשה לבוא בתלונות על זה דווקא אל TaoTronics. 

TaoTronics SoundSurge 60 (צילום: גד גניר)

(+)
  • טעינה מהירה, בתוך חמש דקות טעינה ניתן לקבל כשעתיים של האזנה
  • זולות
  • מנגנון ביטול הרעשים לא מסוגל להתחרות בזה של אזניות יקרות יותר, אבל בהחלט מפתיע לטובה

(-)
  • איכות שמע כללית טובה, אבל רק ביחס לאזניות במחיר הזה
  • זמזום חלש כשמנגנון ביטול הרעשים מופעל
  • עיצוב וחומרים זולים ופשוטים

מחירן של SoundSurge 60 בישראל עומד על 359 ש"ח. קניתם כבר אזניות ביטול רעשים בלמעלה מ-1000 ש"ח? אל חשש, לא פספסתם מציאה. מצד שני, האזניות של TaoTronics בהחלט יודעות לנתק אתכם מהסביבה, הסאונד שלהן לא רע (ביחס למחיר), הסוללה שלהן תחזיק לכם מספיק זמן, ועבור מי שלא חושב שזה הגיוני להשקיע באזניות את הסכומים שיצרניות אחרות דורשות, בהחלט מדובר בבשורה.

5 תגובות

  1. אני מרוצה עם אוזניות BLUEDIO F2. אוזניות של כ-40 דולר, עם ביטול רעשים. מבחינת הנדסת אנוש, אף פעם לא תקבל את אותה רמה באוזניות סיניות זולות. אבל גם לסינים יש אוזניות של אלפי שקלים, שנותנות תמורה מתאימה למחיר.

    השבמחק
  2. תודה! חיכיתי לביקורת כזו, אני בדיוק קהל היעד��

    השבמחק
  3. נהדר, תודה
    אביב

    השבמחק
  4. חפשתי ברשת את האוזניות הללו. מצאתי דגם שנקרא BH060 של אותו יצרן. האם מדובר בדגם שנסקר כאן?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר