כאלו ניסיתי: House of Marley Liberate Air

הרבה לפני שגרטה תונברג הפכה את המלחמה בהתחממות הגלובלית לאופנתית כל כך, רוהאן מארלי, בנו היזם של המוזיקאי בוב מארלי, כבר זיהה את הטרנד והרויח ממנו כסף. ב-2012 הציג מותג אזניות משלו שנשען על שני נושאים עיקריים: הראשון מן הסתם הוא הייחוס המשפחתי - מוזיקלי שלו, אבל השני הוא הקיימות וההגנה על הסביבה. מרגע הצגת האזניות הראשונות של House of Marley, החברה הקפידה לשלב בכל מוצריה חומרים טבעיים, ממוחזרים וכאלו הניתנים למחזור. מעבר לכך, לפני שנתיים הכריזו על כך שיתרמו כספים לנטיעתם של כ-75,000 עצים ברחבי העולם, בשיתוף פעולה עם ארגון One Tree Planted. כעת, מנסה החברה את מזלה לראשונה בשוק אזניות ה-True Wireless עם ה-Liberate Air שממשיכות את הקו הידידותי לסביבה.


במבוק, במבוק בכל מקום (צילום: גד גניר)


ה-House of Marley משלבות בתוכן חלקים מאלומיניום ממוחזר ומעץ במבוק. לטענת House of Marley העץ לא נמצא שם רק בשביל היופי, כי אם נועד לסייע לאקוסטיקה. הקייס עצמו משלב בין פלסטיק ממוחזר לבד Rewind. התוצאה הסופית מאוד מרשימה ובניגוד למוצרים קודמים של החברה נראה שמאוד השתדלו ליצור מראה מכובד ויוקרתי ואכן הצליח להם.



האזניות עצמן הן בין הקטנות בקטגוריה. בדומה לאזניות רבות מסוגן, החלק עליו מולבשים מתאמי הסיליקון לתעלת האוזן מוקם בצורה אלכסונית כדי להתאים בצורה טובה יותר למבנה האוזן. ה-Liberate Air הן קלילות ולא מציקות גם בשימוש ממושך, אבל יצא לי להתנסות בלא מעט אזניות שיושבות בצורה יציבה יותר בתוך האוזן. ניתן ללכת איתן וגם לרוץ קצת במקרה הצורך, אבל סנפירי ייצוב היו מוסיפים לא מעט לתחושת הביטחון שלא ייפלו.

House of Marley Liberate Air (צילום: גד גניר)


חיפוי הבמבוק הקטן בחלקה החיצוני של האזניה מתפקד כמשטח מגע. בחיפויי הבמבוק ישנן גומות קטנות, אך למעשה כל החיפוי קולט את המגע של האצבעות שלכם, גם אם לא קלעתם עם האצבע בדיוק אל הגומה עצמה. סט ההקשות שמתפעלות את האזניות קצת לא שגרתי: שתי הקשות מהירות על אזניה ימין מפעילות את המוזיקה, שלוש הקשות מאפשרות לכם לדלג על שיר, ואפילו מענה לשיחות הוא בשתי הקשות. הכל כאילו מתוכנן כדי שתצטרכו להקיש כפול ממה שנשמע הגיוני לעשות. הבעיה היותר חמורה היא שהמשטחים האלו מגיבים לאט או שלעיתים קרובות מדי לא מגיבים בכלל. 

אני מוכרח להודות שהגעתי עם דיעה מגובשת למדי בכל הקשור לאיכות השמע שמספקים מוצרי החברה. במילים אחרות, איכות הצליל ברמקולים ובאזניות של House of Marley מעולם לא השאירה עליי רושם יוצא דופן. עם ה-Liberate Air זה היה שונה: האזניות האלו מייצרות צליל שכיף להאזין לו: בעל נפח, מפורט, מדויק רוב הזמן, באסים עמוקים ובעלי נוכחות, וביצועים טובים גם בטווח המיד ובטווח הגבוה. לעיתים רחוקות הבאסים קצת "בולעים" את שאר הצלילים אבל בדר"כ חויית ההאזנה למוזיקה באזניות האלו מאוד נעימה ומהנה. קישורית הבלוטות' כאן היא בגרסת Bluetooth 5.0 והאזניות תומכות בתקן SBC שנועד לספק איכות שמע טובה בתנאים של רוחב פס צר יחסית ושמירה על צריכת חשמל נמוכה. מדובר בתקן הבסיסי ביותר, ברירת המחדל של התקנים מסוגו באזניות בלוטות' סטריאופוניות. אין כאן תמיכה בתקנים מתקדמים יותר כמו APTX, אולם גם עם המעט שיש הוא עושה עבודה יפה מאוד. איפה הן עושות עבודה פחות טובה? בשמירה על יציבות החיבור. ניסיתי את האזניות עם שלושה דגמי סמארטפון שונים ובכולם התופעה חזרה על עצמה. זה לא קרה בתדירות גבוהה מדי, אבל זה כן קרה מספיק פעמים כדי שאזכור זאת. את מרבית הניתוקים חוויתי בעיקר כשהטלפון היה מונח בכיס הקדמי של המכנס. ברגע שהנחתי עליו יד, החלו ההפרעות. שוב, חשוב להדגיש: לא מדובר בתופעה שהייתי פוסל בגללה את האזניות האלו, אבל זה בהחלט מאכזב.

הקייס של House of Marley Liberate Air (צילום: גד גניר)


כן, שקע Type C (צילום: גד גניר)

המיקרופונים לביצוע שיחות ממוקמים על גוף האזניה (ולא נניח במוטות זעירים שיוצאים ממנה) ולמרות זאת הם יעילים ביותר. שוחחתי באמצעותן בטלפון ובמשך כל תקופת הבדיקה לא שמעתי תלונות מהצד השני, אפילו בהליכה ברחוב. השמע הוא סטריאופוני, אם כי האזניות יודעות לעבוד בנפרד זו מזו וניתן לעשות שימוש רק באחת מהן במקרה הצורך.

ל-Liberate Air זמן הסוללה מהארוכים בהם יצא לי להיתקל באזניות True Wireless: הצלחתי לסחוט מהן כמעט שבע שעות נגינה רצופה עד שנפרקו. רוב האזניות המתחרות בקטגוריה עושות משהו שנע בין 4 ל-5 שעות. הסוללה המובנית בקייס אמורה להספיק לכ-18 שעות האזנה נוספות. הקייס עצמו נטען באמצעות שקע USB Type C המכוסה במכסה גומי שמונע מהשקע לאסוף אבק ולכלוך.

(+)
  • שמע כיפי ואיכותי
  • עיצוב מרשים עם חומרים טבעיים, ממוחזרים וכאלו שניתנים למחזור
  • זמן סוללה ארוך

(-)
  • החיבור האלחוטי לטלפון לא יציב מספיק
  • מחוות מגע לא אמינות בעליל
  • יקרות

המחיר של House of Marley Liberate Air עומד על כ-590 ש"ח. לא זול אבל המחיר הזה מגלם בתוכו לא רק את האזניות עצמן, כי אם גם את היוזמות הסביבתיות של המותג. בניגוד לעבר, במקרה של ה-Liberate Air היוזמות והעיצוב לא באים על חשבון איכות השמע. הן לא רק נראות טוב, הן גם נשמעות נהדר. חיבור יציב יותר ומחוות מגע אמינות יותר לתפעול בלי הצורך לשלוף את הסמארטפון מהכיס היו הופכים את האזניות האלו למושלמות.

3 תגובות

  1. סיקור מדהים וכמו תמיד מענג לקרוא!! בזכותך כנראה אקנה אותן :) תודה רבה על הסיקור ותמשיך להביא לנו כאלו ביקורות

    השבמחק
  2. חייב לציין שנאלצתי להסתובב פעם עם אוזניות שלהם שאשתי קנתה ב 25$, והופתעתי לטובה. יחס עלות תועלת גבוה.

    השבמחק
  3. סקירה מצויינת וממצה, תודה
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר