כזה ניסיתי: Yeelight Light Strip

מעבר ליכולות הבנאליות של השמעת מוזיקה ומענה לשאלות, אחת המטרות העיקריות של רמקולים חכמים היא שליטה על מוצרי בית חכם. היכולת הזאת מייצרת (אצלי לפחות) תיאבון בלתי נשלט: ה-Google Home Mini בבית שלנו כבר יודע לתקשר עם הסנסיבו ששולט על המזגן, הסוויצ'ר ששולט על הדוד, הטלויזיה, השואב הרובוטי, ואפילו מנורת לילה אחת. מרגע שהכנסנו את הרמקול הזה הביתה והתחלנו לדבר אל מוצרי חשמל בבית במקום לתפעל אותם כמו אנשי מערות באמצעות אפליקציות בסמארטפון, יש משהו כמעט ממכר ברצון הזה להוסיף עוד ועוד מוצרים למועצת החכמים באפליקציה של גוגל. לאחרונה הגיע אליי ה-Yeelight Light Streep, פס תאורה חכם שיודע להוסיף שיק מפוקפק לבית שלכם, אבל עושה את זה תוך כדי חיבור ל-Google Assistant.


מבט מקרוב על הלדים שבתוך Yeelight Light Strip (צילום: גד גניר)


את Yeelight פגשתי לראשונה לפני כמעט ארבע שנים כאשר בדקתי מנורת לילה של היצרנית הסינית שאיך לא, שייכת לאקו סיסטם של שיאומי. מאז, קטלוג החברה התרחב, ומציע כעת מגוון אביזרי תאורה חכמים, ביניהם גם פס התאורה הזה. Yeelight Light Strip נמכר בישראל באורך של כ-2 מטר וניתן להוסיף לו מתאמים באורך של 1 מטר עד לאורך מקסימלי של 10 שמקבלים את הכוח שלהם מהשנאי של יחידת הבסיס. חשוב לעשות כאן תיאום ציפיות: התאורה שמספק Yeelight Light Strip היא תאורת נוי, אלא לראותה בלבד, ובהחלט תספיק כקישוט עבור הרהיטים שלכם, אבל אל תבנו עליה כתוספת תאורה משמעותית לחדר עצמו.



אז מה עושים עם פס תאורה לקישוט? שאלה טובה. זה מוצר שקונים אותו רק כשיש לכם בראש רעיון מגובש היכן להתקין אותו. הפס הזה מגיע עם דבק בחלקו האחורי, והלדים עצמם מכוסים בחיפוי שקוף שהופך את כל הסיפור הזה לממוגן יחסית, אבל מבחינה ויזואלית עדיף שהפס עצמו יהיה מוסתר. היכן מתקינים אותו? בתוך נישה בקיר, מתחת למזנון, שיש באי במטבח או בכל מקום אחר שיכול לייצר אפקט מעניין. בכל מקרה, משהו שצריך להביא בחשבון זה את שנאי הכוח (הגדול בצורה מפתיעה) ואת השלט שמחוברים לכבל שיוצא מתוך פס התאורה, שתי תוספות פחות אלגנטיות שצריך למצוא דרך טובה להסתיר אותן.

זרקתי Yeelight Light Strip מאחורי הטלויזיה (צילום: גד גניר)

Yeelight Light Strip מתחת לשולחן (צילום: גד גניר)

את Yeelight Light Strip מדליקים ע"י לחיצה על השלט. לחיצה ארוכה משנה את צבע התאורה ולחיצה נוספת מכבה אותו. מאחר שעסקינן בפס תאורה חכם, השלט הזה הוא לא אמצעי השליטה היחיד בו: Yeelight Light Strip מתחבר אל הרשת האלחוטית בבית ונשלט דרך אפליקציה. האפליקציה מציעה את כל הפעולות שניתן לדמיין שפס תאורה יכול לבצע: שינוי גוון בתאורה לבנה, שינוי צבע התאורה, או הפעלה של סבב צבעי תאורה מתחלף (ולשלוט בתוך כך גם על קצב החלפת התאורה ועל טווח הצבעים שמעוניינים בהם. האפליקציה מכילה מספר מצבי תאורה מוגדרים מראש כמו "Sunrise","Sunset","Birthday Party" וניתן גם להגדיר מצבים משלכם ולשמור אותם. ניתן גם להגדיר לוחות זמנים להפעלה וכיבוי של פס התאורה, לנהל פסי כמה פסי תאורה נפרדים ולשייך אותם לחדרים שונים בבית. ראיתי כבר אפליקציות שמעוצבות ומסודרות בצורה מוצלחת יותר, אבל גם מה שיש נוח יחסית לשליטה ותפעול.






שלל צבעי ה-זרקתי Yeelight Light Strip (צילום: גד גניר)


Music Flow, היכולת הכי מעניינת של Yeelight Light Strip היא זו שבקושי תפקדה: בגדול, כשמפעילים אותה, התאורה אמורה להשתנות בהתאם למוזיקה המתנגנת ברקע. בפועל, כמעט תמיד ההפעלה של Music Flow נכשלה. כשהיא לא נכשלה היא היתה רחוקה מלהרשים: זיהוי המוזיקה מתבצע דרך מיקרופון הסמארטפון שלכם, או דרך האזנה לרמקול הפנימי בסמארטפון אם ככה בחרתם להאזין למוזיקה. אין פה איזשהו מנגנון חכם, אין פה חיבור ישיר לשירות המוזיקה שדרכו מתנגן השיר, מה שאומר שאם בחרתם במיקרופון התאורה לא תגיב רק למוזיקה אלא גם לכל צליל אחר בסביבה. באופן הזה, במקום לקבל תאורה שמתאימה את עצמה למוזיקה, תקבלו רצף אורות שנראים כאילו הם מתחלפים באופן אקראי לחלוטין. 


הוסף כיתוב

מתוך אפליקציית השליטה ב-Yeelight Light Strip (צילום: גד גניר)
מתוך ממשק השליטה ב-Yeelight Light Strip דרך Google Home (צילום: גד גניר)



כאמור, Yeelight Light Strip מתממשק ל-Google Assistant, ובאופן הזה יודע לקבל פקודות קוליות ולהגיב בהתאם. מרגע שחיברתם אותו ל-Google Home שלכם, תוכלו לא רק להפעיל ולכבות את התאורה, כי אם לשלוט גם על עוצמת התאורה, הצבע, לשלוט על התאורה בכל חדר בנפרד (במידה ויש לכם יותר מ-Yeelight Light Strip אחד), ועוד. 


(+)
  • ניתן להפעיל אותו באמצעות Google Assistant
  • לא יקר

(-)
  • Music Flow לא ממש מתפקד
  • שנאי גדול יחסית



השנה היא 2020. מכונית מרחפות עדיין קשה להשיג, אבל בהחלט ניתן לחזור הביתה, לפנות בקול לישות לא גשמית שניזונה מהמידע האישי שלכם ולבקש שהתאורה מתחת לספה תאיר בצבע סגול. התענוג הזה יעלה לכם בישראל, ביבוא רשמי של רונלייט כ-199 ש"ח ליחידה הבסיסית שאורכה כשני מטר. אז התאורה לא בדיוק תשתנה בהתאם למוזיקה שלכם, אבל מכל בחינה אחרת מדובר במוצר שעושה בדיוק את מה שהוא אמור לעשות, וגם לא עולה יותר מדי.

3 תגובות

  1. קראתי. כתוב מעניין ותמציתי.
    אוהב את הכתיבה שלך מאוד.
    לא מצליח להתנתק מהמחשבה שזה כל כך מיותר הדבר הזה...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :)

      לגמרי יכול להבין את המחשבה שלך. בסופו של דבר זה מוצר עיצוב. כל מוצר תאורה חכם נמכר עם פיץ' שיווקי על אפשרויות בלתי נגמרות של התאמת התאורה לסיטואציה, כאילו צבע התאורה בבית בשעת הזריחה זה משהו שמשנה לאנשים נורמליים. ועדיין, אם אנשים חושבים שמה שיהפוך את הבית שלהם למרשים יותר עם פס תאורה כזה, ועל הדרך חושבים שיעשו שימוש בכל האפשרויות המתקדמות שלו, מי אני שאשפוט?

      מחק
  2. למצער, מתחבר לגמרי לפילוסופיה הקפיטליסטית של "אם כבר יש, אז לא חבל לא להשתמש"?
    כתוב נהדר, כרגיל.
    שא ברכה,
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר