כזה ניסיתי: Shark Zero-M Double Pro

כל כמה זמן אתם מטפלים במברשות של השואב האלחוטי שלכם? לאנשים שהציעו לי לבחון את Zero-M Double Pro של Shark היה ברור משום מה שמדובר בפעולה שחייבים לבצע מדי כמה שבועות, ושירגש אותי לשמוע שהשואב שלהם יחסוך לי את הצורך בפעולה הזאת. קצת מביך לגלות, שהשואב הביתי שסוגר אצלנו כמעט שנתיים מעולם לא עבר טיפול כזה, וחייתי את חיי כך בשלום ובניקיון יחסי. מצד שני, חיית המחמד היחידה שיש אצלנו בבית היא דג קרב שאינו מאתגר מברשות שכאלו, כך שאולי יש אנשים שהחידוש הזה ידבר אליהם יותר. ניגשתי לבדיקה ויצאתי בהחלט מופתע לטובה, אבל לאו דווקא מעניין המברשות.


Shark Zero-M Double Pro (צילום: גד גניר)


סדרת שואבי ה-ZERO M (קיצור של Zero Maintenance) כוללת שלושה דגמים: Double, Single וה-Double Pro שבדקתי שהוא המתקדם, המאובזר והיקר מבין השלושה. שני דגמי ה-Double מגיעים עם ראש שאיבה בעל שתי מברשות. לרוב, בעיקר שואבים זולים, מגיעים עם ראש שאיבה בעל מברשת אחת בלבד, מברשת רכה המותאמת יותר לשאיבת משטחים קשים: רצפות ופרקטים. השואבים היותר יקרים מגיעים עם ראש שאיבה נוסף עם מברשת חובטת שמותאמת יותר לשטיחים כך שבכל מעבר ממשטח למשטח, כדי לקבל תוצאות מיטביות, כדאי להחליף בין הראשים. ב-Double Pro נתקלתי לראשונה בקונספט שונה: ראש השאיבה כולל את שני סוגי המברשות והמעבר בין מצב שאיבה של משטחים קשים למצב שאיבה של שטיחים מתבצע בהסטת מפסק קלילה, תענוג. עוד פינוק שכולל ראש השאיבה הוא תאורת לד שמאירה את השטח לפני השואב ומאפשרת להבחין טוב יותר בלכלוכים, בעיקר כשנכנסים עם השואב מתחת לשולחנות, כסאות או ספות. מסיבה לא ברורה, ובשונה מ-AEG FX9 שהתהדר בשורת לדים מלאה, כאן הלדים מסודרים בשני מערכים נפרדים, כך שהאיזור שביניהם מואר פחות. אם אתם דווקא כן מאלה שמטפלים במברשות השואב שלהם, תשמחו לשמוע שפטנט ה-Zero Maintenance של שארק אכן עובד. לאחר כמעט חודש של שימוש אינטסיבי בשואב לא מצאתי על המברשת זכר לשערה. הכל נשאב פנימה, הודות לעיצוב ייחודי של המברשת שמונע הצטברות של שערות ויחד איתן לכלוך ואבק. 



ראש השאיבה של Shark Zero-M Double Pro מקדימה (צילום: גד גניר)


זוג המברשות בראש השאיבה של Shark Zero-M Double Pro (צילום: גד גניר)



עוד פטנט ייחודי שנראה כבר בדגמים קודמים של שארק הוא ה-Flex, מעין מפרק במוט המאריך של השואב שמאפשר קיפול של המוט הזה כדי להגיע בצורה נוחה יותר לאיזורים שהגישה אליהם בדר"כ מאתגרת כמו מתחת לספות או בין כסאות. יתרון נוסף של המנגנון הזה הוא ביכולת לקפל לשניים את השואב כך שיתפוס פחות מקום באחסון. שארק כלל לא מוסיפה תחנת עגינה לשואב. יש משהו נחמד ביצרנית שלא מצפה ממשתמשים לתלות לראווה את השואב שלה על הקיר ונותנת להם את האפשרות להחביא אותו בתוך ארון בבית. בהשוואה לשואבים של דייסון, שהעיצוב שלהם צורח לכל עבר חדשנות וסטייל של רובה לייזר, השואב של שארק הוא סוג של נערת ריינס, משהו שנראה כמו כלי עבודה מגושם וחסר חן שאולי לא תרצו להקדיש לו פינה גלויה בבית.


מצב פתוח מול מצב מקופל: Shark Zero-M Double Pro (צילום: גד גניר)


מבט מקרוב על המפרק במוט של Shark Zero-M Double Pro (צילום: גד גניר)


Shark Zero-M Double Pro (צילום: גד גניר)


השואב עצמו הוא לא מהקלילים שיצא לי לנסות. הוא שוקל 4 ק"ג, וגם אם רוב הזמן אני מסיע אותו על גלגלי ראש השאיבה, המשקל הזה עדיין מורגש. בין צילומי התדמית של כמעט כל השואבים האלחוטיים בשוק, כולל השואב הזה, ניתן למצוא תמונה של אשה שמניפה אותו באויר כדי לנקות איתו את התקרה או וילונות ואף עושה זאת ברוב המקרים עם חיוך. במקרה של Shark Zero-M Double Pro, התמונה הזאת נראית מגוחכת מתמיד. אם אתם בונים על השואב הזה לציד יתושים וחרקים מעופפים, קחו בחשבון שהמשקל שלו יהפוך את הפעולה הזאת למאתגרת יותר.


 ידית האחיזה ממוקמת בקצה האחורי של השואב ותורמת לפיזור נוח של המשקל הזה, וכאדם גבוה יחסית מצאתי שידיות מהסוג הזה נוחות לי יותר לשימוש. ישנם שואבים בשוק עם הדק הפעלה וישנם כאלו עם מפסק. ל-Double Pro יש את שניהם: מפסק ההפעלה, ובכן, מפעיל את השואב ומשמש כבורר מצבים בין מצב שאיבת רצפות לשאיבת שטיחים (שמפעיל את המברשת החובטת). ההדק מאפשר לעבור משאיבה רגילה למצב טורבו.


מפסק ההפעלה של Shark Zero-M Double Pro (צילום: גד גניר)


הדק השליטה בעוצמה ב-Shark Zero-M Double Pro (צילום: גד גניר)



שארק לא טורחת לפרסם נתונים מספריים בנוגע לעוצמת המנוע והשאיבה במפרט השואב, אבל אם לשפוט לפי הביצועים אין לה במה להתבייש: כאמור, ל-Shark Zero-M Double Pro שתי רמות עוצמה - רגילה ומצב טורבו. המצב הרגיל חזק דיו כדי להתמודד כמעט תמיד עם כל סוג של לכלוך ששאבתי ומצאתי את עצמי מפעיל את מצב טורבו לעיתים רחוקות בלבד. על הרצפה, כמו רוב השואבים בשוק, הוא מתמודד בלי בעיה עם לכלוך, פירורים ואבק. גם על שטיחים הוא עושה יופי של עבודה וזה כבר משהו יותר נדיר בשואבי אבק אלחוטיים. ברוב המקרים, הספיק מעבר אחד בעוצמה הרגילה כדי להתמודד עם חוטים ולכלוכים גדולים על שטיחים ובכל מקרה הוא שאב כמות נאה של אבק מתוך עומק השטיח.


האבק נשאב לתוך מיכל איסוף גדול יחסית. כמו רוב השואבים בשוק, ריקון המיכל מתבצע ע"י פתיחה של דלת בחלקו התחתון. אמנם אין כאן מנגנון שחולץ את האבק והלכלוכים שנאספו במיכל כמו שזה ב-Dyson V10 וב-V11, מה שאומר שאם תרצו להיפטר מכל מה שנשאר במיכל, תאלצו או לפרק את המיכל כולו ולנער אותו היטב, או לשלוח יד לתוך המיכל ולהוציא משם את הלכלוך בפעולה שבהחלט ניתן להגדירה כ-Maintenance.



הסוללות של Shark Zero-M Double Pro (צילום: גד גניר)




ל-Shark Zero-M Double Pro שתספיק לכם לכ-40 דקות של שאיבה רצופה. זה לא המון אבל זה דומה לממוצע בקטגוריה. הסוללה נשלפת שזו נקודת התחלה טובה, אבל השוס כאן, ומה שמבדיל את דגם ה-Pro משאר הדגמים בסדרה, הוא שבאריזה מסופקות עם השואב שתי סוללות, ומטען שולחני שמסוגל להטעין את שתיהן בו זמנית. זמן הטעינה של סוללה אחת הוא 3.5 שעות, מה שאומר שלא תוכלו לשאוב ללא הפסקה, אבל עם שתי הסוללות תקבלו זמן שאיבה מכובד מאוד של כ-80 דקות שאיבה בעוצמה רגילה, כאשר כל לחיצה על הדק הטורבו מצמצמת את משך הזמן הזה.


(+)

  • מוט מתקפל לשאיבה באיזורים שהגישה אליהם קשה

  • זוג סוללות בערכה וטעינה באמצעות מטען חיצוני

  • ראש שאיבה הכולל מברשות גם לשטיחים וגם לרצפות


(-)

  • כבד

  • התאורה בחזית לא מאירה את כל החזית

  • ריקון מיכל האיסוף במלואו דורש מגע באבק



מחירו הרשמי של Shark Zero-M Double Pro לפי היבואן שריג עומד על 1990 ש"ח, אם כי ניתן להשיגו במחירים מעט זולים יותר בחנויות. התמורה שמקבלים כאן נהדרת: Shark Zero-M Double Pro אמנם אינו מושלם, אבל הוא התברך בהברקות קטנות וגאוניות שגרמו לי להתפעל ממנו בכל פעם מחדש: מנגנון הכיפוף של המוט, התאורה (גם אם אינה מושלמת), השילוב של שני סוגי המברשות בראש שאיבה אחד, וכמובן זוג הסוללות שמגיעות איתו באריזה ושניתן להחליף ביניהן ולטעון אותן בנפרד מהשואב.

1 תגובות

  1. ביקורת עניינית ונהדרת, תודה גד1
    נ.ב. ההתמקדות שלך לאחרונה בשואבי אבק ידניים כתוצאה מסגר קורונה היא חביבה :-)
    שא ברכה,
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר