כאלו ניסיתי: Bose Frames

לצד עסקי ביטול הרעשים איתם היא מזוהה כל כך בשנים האחרונות, היצרנית האמריקאית Bose מתנסה לאחרונה במספר קונספטים ייחודיים: אחרי ה-Sleep Buds, אזניות למיסוך רעשים בזמן השינה, וה-Soundwear, רמקול אישי המיועד ללבישה על הצוואר (דומה ל-Soundgear של JBL שכתבתי עליהן לפני שנתיים), מגיע תורם של ה-Bose Frames, משקפיים שמשמיעים לכם מוזיקה. החיבור בין משקפי שמש למוזיקה הוא אמנם לא רעיון חדש (נסו לגגל Oakley Thump), אבל אופן הביצוע כאן נע על הסקאלה הקצרה שבין חדשני ליומרני וסיקרן אותי מאוד איך הוא עובד בפועל.


Bose Frames (צילום: גד גניר)




המשקפיים של Bose, בניגוד למוצרים אחרים, לא כוללים בתוכם נגן מובנה ואחסון או אפילו אזניות, לפחות לא במובן הקלאסי של המלה. Frames מתחברים בבלוטות' לטלפון שלכם ומסתמכים עליו כמקור תוכן. איך Frames משמיעים לכם את התוכן הזה ללא אוזניות? כאן מגיע החלק היומרני: את מקומן של האוזניות מחליפים רמקולים זעירים שמכוונים את השמע היישר אל האוזניים שלכם, באופן שמצמצם זליגת רעש אל הסביבה שלכם. הניחוש שלי היה שהדבר הזה יהיה מטרד לסביבה אך להפתעתי טעיתי: גם בעוצמת השמע המקסימלית, מעט מאוד מהמוזיקה זלג החוצה. ברחוב, אין סיכוי שמישהו בסביבה ישמע את המוזיקה שלכם. בחללים סגורים ושקטים יחסית ניתן לשמוע את הזליגה הזאת, אבל גם אז זה בתחום הנסבל, ומה שיפריע יותר לסובבים אתכם זו העובדה שאתם עם משקפי שמש בחלל סגור.




פחות הלהיבה אותי, כמשתמש, חויית ההאזנה. ללא ספק מדובר בפלא טכנולוגי, והיכולת להאזין למוזיקה באופן אישי ועדיין להיות מודע למה שקורה בסביבה ברמה כזאת היא משהו ייחודי. Frames אפילו תומכות בפרופיל האודיו AAC שנחשב איכותי יחסית, הבעיה שהשמע עצמו, כצפוי, לא מתקרב למה שהייתם מקבלים עם אזניות סטנדרטיות: אין אטימה של האוזן ולכן הבאסים מאוד חלשים. הצליל עצמו אמנם מפורט למדי, אבל גם בעוצמה החזקה ביותר, הוא עדיין חלש יחסית ומתקשה להתמודד עם הרעש מהסביבה שנכנס ללא הפרעה לאזני המשתמש. הבשורות הטובות הן שבשימוש כדיבורית, הם מתפקדים לא רע: עדיין קשה לשמוע את הצד השני בשיחה, אבל לא שמעתי בכל תקופת השימוש במשקפיים טענות מהצד השני על איך שאני נשמע.


קשה להבחין מהצד שמשהו מוזר במשקפיים האלו (צילום: גד גניר)

מבט מקרוב על הרמקולים של Bose Frames (צילום: גד גניר)


ל-Frames לחצן אחד ויחיד שמשמש להפעלה וכיבוי, הכנסה למצב צימוד, עצירת המוזיקה והפעלת הסייען הקולי בטלפון. איך שולטים על עוצמת השמע? כאן החבר'ה של Bose הרשו לעצמם להיות יותר יצירתיים: לוחצים על הלחצן ומטים הצידה את הראש, כשהטייה ימינה מגבירה את הווליום והטייה שמאלה מנמיכה אותו. אם זה רק היה מסתכם בכך שזה נראה מאוד משונה מהצד ניחא. הבעיה שזה גם מאוד לא נוח וברוב המקרים הלחיצה מפעילה את הסייען הקולי מבלי שבאמת רציתם בכך. מה שכן עובד ללא דופי הוא הכיבוי: כדי לכבות את האזניות, כל שעליכם לעשות הוא להניח אותן הפוך למשך שתי שניות. זה ממש לא גימיק בעיני, זו הברקה: המחווה הזאת היא פעולה טבעית כאשר אתם נכנסים הביתה ומניחים את המשקפיים על השולחן, ומתבקש שזו תהיה הפעולה שתנתק אותם מהטלפון שלכם ותכבה אותם.


הצ'ופצ'יק הזהוב במרכז התמונה? זה כפתור השליטה ב-Bose Frames (צילום: גד גניר)



נכון להיום, את ה-Frames ניתן להשיג בישראל בכל צבע בתנאי שמדובר בצבע שחור, ובכל עיצוב בתנאי שמדובר בשני העיצובים שאיתם המוצר הזה יצא לשוק: מסגרת בשם Alto בעיצוב מרובע (האחת שבדקתי ומופיעה כאן בתמונות) ומסגרת בשם Rondo עם עדשות עגולות.






הרמקולים וכל שאר חומרת המוזיקה ממוקמים על מוטות (ידיות) המשקפיים. מגיעה ל-Bose מילה טובה על מלאכת המזעור שנעשתה כאן. המשקפיים אמנם מעט כבדים יותר ממשקפיים סטנדרטיים, אבל לא באופן שמשפיע משמעותית על נוחות השימוש בהם, ובכל מקרה קשה להבחין במבט ראשון וגם במבט שני שהמשקפיים האלו יודעים לעשות יותר מלהגן על העיניים מפני השמש. מה לגבי עדשות אופטיות? אמנם לא ניתן להזמין כאלו ישירות מניופאן, היבואנית בישראל, אבל זה לא יפגע באחריות עליהם אם תחליטו לגשת עצמאית לאופטומטריסט כדי להחליף את העדשות לכאלו עם מרשם, לפחות לא בכל הקשור לחומרת האודיו שלהם. הסוללה של Frames הספיקה לי לכ-3 שעות האזנה רצופות, וטעינה מלאה שלהן נמשכת קצת פחות משעתיים, באמצעות מטען עם חיבור מגנטי ייחודי של Bose. 


(+)

  • כמעט ואין זליגת אודיו אל הסביבה

  • לא כבדים

  • מאפשרים לשמוע את הרעש מסביב


(-)

  • שמע נטול באסים כמעט לחלוטין

  • עוצמת שמע חלשה יחסית

  • מגיעים במגוון מצומצם יחסית של עיצובים וצבעים



המחיר שלהם עומד על 1099 ש"ח, לא זול, אבל לא מאוד חריג בשוק משקפי השמש. כקונספט, ה-Bose Frames עושים בדיוק את מה שהם מבטיחים לעשות: הם מגישים לכם את המוזיקה שלכם היישר לאזניים שלכם, במינימום הפרעה לסביבה, ובלי לנתק אתכם מהסביבה, ובלי שייראו מגושמים או מסורבלים. נותרו מעט מאוד דברים ללטש: הקושי לספק שמע באיכות שמתקרבת למה שמקבלים באזניות סטנדרטיות ברור, אבל הדור הבא חייב להיות טוב יותר מהבחינה הזאת. מעבר לכך, מדובר במשקפיים, מוצר שמרכיב העיצוב בו הוא ככל הנראה המרכיב המשמעותי ביותר בהחלטת הקנייה. ניופאן, היבואנית הרשמית לא יכולה להסתפק בשני העיצובים איתם המשקפיים האלו הושקו לפני קרוב לשנה, וחייבת להציע למכירה גם את העיצובים החדשים שהושקו בארה"ב בשבועות האחרונים, אם היא מעוניינת לקלוע לטעמם של קהלים נוספים.


1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר