כאלו ניסיתי: Jabra Elite 45h

נדיר לראות בשוק האלקטרוניקה מוצרים ששורדים על המדפים במשך שנים. ה-Jabra Move הן יוצאות דופן בהיבט הזה: אוזניות ה-On Ear האלחוטיות (והנהדרות, חשוב לי לציין) של החברה הוכרזו בשנת 2014 ונכון לכתיבת שורות אלו עדיין נמכרות בחנויות. כעת, מצטרפות אליהן בקטלוג של ג'אברה אוזניות On Ear אלחוטיות חדשות, Elite 45h. איזה בשורה הן מביאות איתן שגרמה לג'אברה להחליף סוף סוף את הדגם הקודם והמוצלח?


Jabra Elite 45h (צילום: גד גניר)


את הבשורה לא פוגשים בעיצוב של האוזניות החדשות. זה אחד המקרים הבודדים שזכורים לי שדגם חדש יותר נראה פחות טוב מהקודם: בעוד ה-Move התהדרו בעיצוב נאה וייחודי, ושילבו מתכת וציפוי בד לקשת, ה-Elite 45h עשויות בעיקר פלסטיק. כבר ראיתי אוזניות שנראות זולות יותר, וברמת המחיר שלהן תמצאו מעט מאוד אלטרנטיבות שמציעות עיצוב יוקרתי יותר, ועדיין, הן מחליפות אוזניות שנראו ועדיין נראות לטעמי טוב יותר. להגנתן של 45h יאמר שאני קיבלתי את האוזניות בצבע שחור, אבל הן מגיעות גם במספר שילובי צבעים שונים שייתכן שנראים טוב יותר ומשדרים משהו יותר אלגנטי. לשימוש הנרחב בפלסטיק יש יתרון משמעותי אחד: משקל. ה-45h קלות (160 גרם בלבד) ולא מכבידות על הראש והאוזניים. כבעל גולגולת גדולה יחסית נדרשתי אמנם לפתוח את הקשת עד הסוף כדי להצליח לכסות איתן כראוי את האוזניים, אבל גם אז האוזניות לא לוחצות יותר מדי ונוחות למדי לשימוש. כריות האוזניים עשויות חומר דמוי עור איכותי ונעים למגע שאינו מחמם את האוזניים. 



Jabra Elite 45h (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 45h (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 45h (צילום: גד גניר)



כנראה שמדובר בבחירה מטעמי תקציב, אבל זה לא משנה את העובדה שזה נוח ופרקטי יותר: בג'אברה בחרו להשתמש ב-Elite 45h בלחצנים פיזיים ולא במשטחי מגע. כל הלחצנים ממוקמים על המסגרת של אזנייה ימין: מפסק הדלקה בחלק התחתון, שלושה לחצנים בחלק העליון האחורי ששולטים על עוצמת השמע והפעלת/הפסקת הניגון, ולחצן נוסף בחלק העליון הקדמי מפעיל את הסייען הקולי של הטלפון אליו האוזניות מחוברות. קל מאוד להתרגל לשימוש בלחצנים האלו וקל לאתר אותם במישוש בלבד. האוזניות עצמן מסתובבות על צירן לצורך אחסון נוח יותר, אבל אינן מתקפלות. לאריזה מצורף מעין נרתיק רך שנראה לא רע, אבל הוא מספק להן הגנה בעיקר מאבק ולא יותר מזה. הופתעתי לגלות שאין ל-Elite 45h שקע 3.5 מ"מ סטנדרטי ולמעשה אין שום דרך לחבר אותן בכבל למכשירים אחרים. חיי הסוללה כאן אמנם ארוכים (אגיע לכמה בדיוק ארוכים בהמשך), אבל תמיד נחמד לדעת שבמידה ובכל זאת אמצא את עצמי עם סוללה פרוקה לחלוטין, עדיין תהיה לי האפשרות לעשות שימוש באוזניות וכאן פשוט אין את האופציה הזאת.


ה-45h עושות שימוש בדרייברים בקוטר 40 מ"מ, נתון חריג ביחס למתחרות בטווח המחיר הזה. הכלל פשוט: דרייברים גדולים, לרוב, יתנו צליל עשיר יותר ואיכותי יותר. טווח התדרים של האוזניות הוא בין 20 הרץ ל-20 קילוהרץ, והשמע עצמו מצוין ביחס למה שבדר"כ נהוג לשמוע באוזניות בקטגוריה הזאת: באסים בעלי נוכחות אבל לא מוגזמים וביצועים סבירים גם בטווחי המיד והתדרים הגבוהים. הצליל עצמו נקי, מפורט יחסית, ובעל עומק. הדברים הבודדים שקצת הורסים את החגיגה זו עוצמת השמע המקסימלית, שהייתי שמח אם היתה חזקה יותר, והאיטום הפאסיבי (אין כאן ביטול רעשים אקטיבי) שאינו מצטיין, וכשהאוזניות על האוזניים שלכם עדיין שומעים לא מעט מהרעש מהסביבה. זוג מיקרופונים על אוזניה ימין משמשים לשיחות טלפון ועושים עבודה לא רעה, אבל גם לא יוצאת דופן: לפני ששאלתי את הצד השני בשיחה איך אני נשמע, לא היו תלונות. ברגע שביקשתי מהצד השני את חוות דעתו, העירו לי שכשאני מדבר, אני נשמע אמנם ברור וללא הפרעות, אבל כשאני שותק, רעשי הרקע סביבי נשמעים בבירור. תקן ה-Bluetooth של Elite 45h הוא 5.0. בתנאים אופטימליים ניתן להתרחק איתן עד למרחק של כ-10 מטרים מהמכשיר אליו הן מחוברות. כמו כן, ניתן להתחבר באמצעותן לשני מכשירים במקביל. פרופיל האודיו אלחוטי בו הן תומכות הוא SBC שנחשב בסיסי יחסית, אבל כאמור התוצאות עדיין טובות.


Jabra Elite 45h (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 45h (צילום: גד גניר)

Jabra Elite 45h (צילום: גד גניר)



+Sound, אפליקציית האוזניות של ג'אברה היא לטעמי הטובה מסוגה: היא מאפשרת שליטה על האקולייזר (ידנית או לחילופין בחירה בכאלו שהוגדרו מראש), מספקת חיווי על מצב הסוללה, וכמובן מאפשרת עדכון קושחה לאוזניות. מעבר לכך, ניתן דרכה להפעיל מגוון מרשים של רעשי רקע כדי למסך רעשים מהסביבה. בנוסף, האפליקציה כוללת את MySound, מעין מבחן שמיעה בתהליך ההגדרה של האוזניות, במהלכו מושמעים צפצופים חלשים בתדרים שונים. המטרה של המבחן הזה היא להתאים את אופי הצליל לאוזניים של המשתמש. מוכרח להודות שלא ממש שמתי לב להבדל, אבל תהליך הבדיקה עצמו החמיא לי לאגו כי הצלחתי לשמוע כמעט את כל הצפצופים, לא משנה כמה חלשים הם היו.







הבשורה האמיתית ש-Elite 45h מביאות איתן היא חיי הסוללה הארוכים במיוחד: על הנייר טוענים בג'אברה לכ-50 שעות האזנה. אני הצלחתי להגיע לכ-40 שעות, לא רצופות. אני מניח שההבדל נעוץ בעובדה ששמעתי בעוצמה מירבית רוב הזמן ובדיקות סוללה במעבדה מתבצעות בדר"כ על עוצמת שמע של 50%. כך או כך, זה עדיין זמן ארוך להפליא, והארוך ביותר בקטגוריה למיטב ידיעתי. שכחתם לטעון אותן והן נפרקו לחלוטין? רבע שעה של טעינה יקנו לכם כ-10 שעות האזנה. הטעינה מתבצעת כיאה לאוזניות בשנת 2020 דרך שקע טעינה USB Type C.


(+)

  • איכות שמע מצויינת ביחס לרמת המחיר

  • חיי סוללה ארוכים

  • אפליקציה נהדרת


(-)

  • איטום פאסיבי בינוני לכל היותר

  • אין אפםשרות לחיבור האזניות למכשירים אחרים באמצעות כבל

  • "פלסטיקיות" מדי


מחירן של Jabra Elite 45h ביבוא רשמי נכון לכתיבת שורות אלו עומד על 389 ש"ח, לא יקר בכלל ביחס לתמורה שמקבלים כאן: אמנם העיצוב והחומרים לא מאוד מלהיבים, אבל איכות השמע, האפליקציה והסוללה שאינה נגמרת בהחלט מפצים על כך.

1 תגובות

  1. שנה טובה ורוב תודות על ביקורת מצויינת נוספת.
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר