כאלו ניסיתי: Triangle ELARA LN01A

לא לכל מי שמעוניין להנות ממוזיקה באיכות שמע גבוהה, יש את המקום הדרוש להצבת רמקולים גדולים בבית. לשם כך נולדו הרמקולים המדפיים, רמקולים קומפקטיים שכשמם כן הם - ניתן למקם אותם על מדף או שולחן. תת קטגוריה של של רמקולים מדפיים שהפכה לפופולרית בשנתיים האחרונות היא רמקולים מדפיים מוגברים, כלומר, רמקולים המגיעים עם מגבר מובנה בתוכם, ומתחברים ישירות למקור השמע, בלי צורך בתיווך של מגבר חיצוני. יש בשוק יצרניות רבות שמייצרות רמקולים כאלו ומחירם נע בין מאות לאלפי שקלים. הרמקולים שהגיעו אליי לבדיקה, ELARA LN01A, של יצרנית האודיו הצרפתית היוקרתית Triangle שייכים לקבוצה השניה.

Triangle ELARA LN01A (צילום: גד גניר)



ELARA LN01A הגיעו לשוק כבר לפני שנתיים, אבל הרמקולים שבדקתי הם ממהדורה חדשה שהושקה באביב האחרון. הייחוד של המהדורה החדשה אינו טכנולוגי כי אם עיצובי. המהדורה החדשה כוללת שני צבעים חדשים לבחירה: כחול ים (היחידה שהגיעה אליי לבדיקה) או סגול חציל, גוונים לא שכיחים במיוחד לרמקולים. הגימור הזה עדין ופגיע באופן מפתיע. איך גיליתי זאת? כשהגיעו אליי לבדיקה, לא היתה לי סבלנות להדביק את רגליות הגומי המצורפות ופשוט חיברתי אותם כמו שהם. לאחר מכן, כשהתפניתי להדביק את הרגליות, גיליתי שריטות עדינות בחלק התחתון של הרמקולים שנגרמו כתוצאה מהמגע הישיר בין שולחן המחשב שלי, שלמען הסר ספק היה נקי מאבק, חול, שברי יהלומים או כל דבר אחר שעשוי היה לגרום לנזק שכזה. לא מדובר ברמקול נייד שצריך לטלטל אותו ממקום למקום. ממקמים רמקולים כאלו פעם אחת על מדף או על שולחן ומנקים אותם מאבק מדי פעם, אז זה לא חסרון משמעותי, רק חשוב לזכור להיזהר כשמנקים אותם, כשמזיזים אותם ממקום למקום או כשמניחים עליהם דברים. פרט לסוגיה הזאת, הרמקולים בנויים לעילא ולעילא, ונראים יוקרתיים ומיוחדים בצבע הזה. רשתות ההגנה בפני אבק נצמדות באמצעות מגנטים אל הרמקולים וניתן לראות דרכן את נורית הביקורת שמציינת את מצב הרמקולים: אדום - כבוי, ירוק - חיבור קווי וכחול - חיבור באמצעות בלוטות. את המעבר בין המצבים מבצעים באמצעות שלט רחוק קטן המצורף לרמקולים. זה אחד השלטים הכי לא אטרקטיביים שיצא לי לפגוש: שלט קטן, שחור עם כפתורי גומי לבנים, קצת כמו שלט של DVD נייד שהיו מחלקים בירידי מכירות של "חבר". מדובר ברמקולים שעולים קרוב ל-3000 ש"ח, אפשר היה לעצב ולצרף כאן שלט שיתכתב טוב יותר עם הרושם הכללי של הרמקולים עצמם.


השלט של Triangle ELARA LN01A (צילום: גד גניר)



כל רמקול כולל וופר בקוטר 13 ס"מ וטוויטר בקוטר 25 מ"מ. טווח הצלילים שהם מכסים יחד נע בין 56 הרץ ל-22 קילוהרץ. הרגישות גבוהה יחסית ועומדת על 89db, והעכבה המינימלית על 4.5 אוהם. המגבר הפנימי הוא בהספק של 50 וואט לכל אחד מהרמקולים. באופן לא מפתיע ביחס לרמקולים ברמת המחיר הזאת השמע כאן הוא תענוג לאזניים. אופי הצליל שמקבלים כאן הוא חם, עשיר ועוצמתי, עם באסים אימתניים והפרדת צלילים מעולה. שמע "חם" למקרה שתהיתם, מתאפיין בהדגשה של טווחי הצליל הנמוכים יותר (בניגוד לשמע "בהיר", שמדגיש את הצלילים הגבוהים), אם כי ניתן לבצע התאמות מסוימות באופי השמע באמצעות השלט הרחוק, שמתגלה לא רק כזול למראה, אלא כמרגיז לשימוש: אפשר לשחק עם רמות הבאס והטרבל, אבל אין לכם דרך לדעת מה הרמה הנוכחית מתוך שש רמות, פרט להאזנה לצליל. אין חיווי, לא על השלט, לא על הרמקולים, ואפילו לא צפצוף שמשמעותו "אחשלי, רצחת עם הבאסים, אין יותר".

Triangle ELARA LN01A (צילום: גד גניר)



Triangle ELARA LN01A על שולחן טיפוסי (צילום: גד גניר)


הרמקול מצויד כאמור בקישורית בלוטות', מה שמאפשר הזרמת תכנים באופן אלחוטי ישירות מהטלפון. תקן הבלוטות' הוא ותיק יחסית, 4.0, אבל הוא תומך ב-aptX, פרופיל אודיו אלחוטי מתקדם שמאפשר הזרמה של יותר מידע, כלומר, צליל יותר מפורט. ועדיין, מדובר בבלוטות'. אם תאזינו היטב, תוכלו לחוש בהבדלים בין אופי הצליל בחיבור קוי לחיבור אלחוטי, כאשר האחרון יותר סגור וחם, וקצת פחות מפורט מחיבור דרך כבלים. אם כבר מדברים על הזרמה אלחוטית: לפני שנתיים הייתי חי בשלום עם חיבור בלוטות' בלבד. אחרי שחלפו על אזניי כמה וכמה רמקולים חכמים או סתם כאלו שניתן להזרים אליהם מוזיקה ב-WiFi, כאן, ב-ELARA LN01A זה חסר: זה חסר הן ברמת הנוחות בשימוש והיכולת לצאת לרגע מהחדר עם הטלפון, מבלי שהמוזיקה תיפסק או תתחיל להקטע, וחסר גם מבחינת איכות והיכולת לקבל מוזיקה היישר מהמקור האינטרנטי (כמו ספוטיפיי או Tidal) בלי תיווך קישורית הבלוטות' של הטלפון. להגנת Triangle יאמר שאלו לא באמת רמקולים חדשים, אלא בעיקר צבע חדש, וכשיצא לפני שנתיים לשוק, רמקולים חכמים היו פחות פופולריים. ניתן כמובן לאלתר: להוסיף Google Chromecast Audio (אם תמצאו כזה), או לחילופין, לחבר את הרמקולים ב-Bluetooth לגוגל הום מיני ואז יש לכם רמקול WiFi כשר למהדרין. הבעיה עם הפתרון האחרון הוא של-ELARA LN01A יש מנגנון כיבוי אוטומטי לאחר פרק זמן שבו לא נעשה בהם שימוש. זה אומר שאולי אתם חוסכים בחשמל, אבל עליכם לזכור להדליק את הרמקולים לפני שתוכלו לפנות אל גוגל הום ולבקש ממנו לנגן את המוזיקה שרציתם, וזה הופך את כל העניין להרבה פחות ספונטני ונוח.

סט החיבורים הנאה של Triangle ELARA LN01A (צילום: גד גניר)



על מה שאין להם להציע באלחוטי, מפצים ELARA LN01A בים של חיבורים פיזיים: רמקול ימין שמכיל בתוכו את המגבר של זוג הרמקולים, מגיע עם סט חיבורים שלא היה מבייש מגבר קטן: כניסה אופטית, חיבור AUX (חיבור אזניות סטנדרטי 3.5 מ"מ), חיבור RCA וחיבור Phono אנלוגי אם תרצו לחבר אליהם פטיפון ישן. תוכלו אפילו לחבר אליהם סאב וופר, יש כאן חיבור במיוחד בשבילו. בחלק התחתון נמצאים הטרמינלים לחיבור הכבל בין זוג הרמקולים ובורר עוצמה ידני.


(+)
  • שלל חיבורים פיזיים
  • איכות שמע מעולה
  • עיצוב נאה

(-)
  • שלט רחוק לא אטרקטיבי
  • אין חיווי בשליטה על הבאס והטרבל
  • אין חיבור WiFi


מחירם של Triangle ELARA LN10A ביבוא רשמי של סטריאו שופ עומד על 2790 ש"ח. הרמקולים המדפיים המוגברים הבאים של Triangle חייבים לכלול חיבור WiFi ולכלול שלט שהולם את המעמד. בינתיים, הרמקולים האלו מצטיינים במה שהכי חשוב: הם נשמעים מעולה, יודעים להתחבר להמון דברים באמצעות כבלים, וייראו טוב על המדף בבית שלכם.

4 תגובות

  1. חביב. יקרים.
    אני לא מבין גדול, אבל ברמת המחיר והשמע הזו יש את ה- Audioengine A5+ Wireless שהם גם רמקולים מוגברים שזכו להמון ביקורות חיוביות ברשת (המון!).
    הם באותה עוצמה של 50W RMS, גם הם אלחוטיים (=מכילים תשדורת BT), וגם להם יש APTX.
    רק אומר... הם אפילו יותר זולים בקצת.
    חבל שאין השוואה :-)

    השבמחק
  2. ביקורת מעולה נוספת שלך, גד.
    אני נורא מתלהב ממוצרים שאתה מתלהב מהם.
    הבעיה היא שאני קונה אותם, ואז נוכח לדעת שהם אכן נהדרים, אממה,אין לי ממש שימוש בהם.
    בעיה.
    שא ברכה,
    אביב

    השבמחק
  3. לא הבנתי בד"כ אין בעיה בבאסים באף רמקול הבעיה מתחילה במיד ובגבוהים טוויטרים לא התייחסת לזה חוץ מלרשום שיש לרמקול בכללותו צליל טוב שוב הבעיות מתחילות בגבוהים ובצלילי האמצע עדינים שמתפקדים בהרמוניה ולא נעלמים בבאס לא התייחסת לזה

    השבמחק
  4. מה לגבי הכניסה הדיגיטלית?
    יש שם dac
    כיצד היא נשמעת?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר