כזה ניסיתי: Xiaomi Mi Band 5

בשנת 2014 חוללה שיאומי מהפכה בשוק צמידי הפעילות: הראשון בסדרת Mi Band אמנם לא היה מתקדם במיוחד וידע בעיקר לספור צעדים ולעקוב אחר דפוסי שינה, אבל גם המתחרים הישירים שלו מבית פיטביט, גרמין וג'ובון לא ידעו לעשות הרבה מעבר לכך. ההבדל היה, כמו תמיד אצל שיאומי, בחוצפה לדרוש הרבה פחות כסף עבור המעט הזה. מאז, כמעט בכל שנה משיקה שיאומי צמיד חדש בסדרה שמותח עוד קצת הגבולות של מה שניתן לקבל ברמת המחיר הנמוכה שלו. בחודש יוני השנה הוכרז Mi Band 5, הצמיד החדש של שיאומי (שמיוצר בכלל ע"י קבלן המשנה Huami), שממשיך את המגמה הזאת.


Xiaomi Mi Band 5 (צילום: גד גניר)



מתיחת הגבולות הזאת מתמקדת בעיקר בדברים שאפשר לראות, ויותר מכך למכור. שיפור בדיוק במדידת צעדים זה משהו שקשה למכור למישהו שקונה צמיד פעילות בפחות מ-200 ש"ח. מסך גדול יותר וצבעוני יותר, עיצובי שעון חדשים והצגת התראות, אלו דברים שכבר יותר מדברים אל הקהל הזה. העיצוב החיצוני של הצמיד נשאר כמעט זהה לצמידים הקודמים, אבל המסך כאן גדל ל-1.1 אינץ' (לעומת 0.95 אינצ' בדור הקודם), ומדובר במסך AMOLED יפיפה וצבעוני, מהסוג שהייתם מוצאים עד לא מזמן בצמידים שעלו פי 3 ממנו. הבחירה במסך כזה ללא ספק משפרת את חויית השימוש בצמיד, כל עוד אתם לא מנסים להשתמש בו באור יום: זה לא שלא ניתן להבחין במה שרשום עליו, אבל נדרש קצת יותר ממבט חטוף כדי להבין מה השעה. כצמיד המיועד למעקב גם אחר שחייה, ה-Mi Band 5 מתהדר בהגנה מפני מים בתקן ATM5, מה שאומר שכשיסתיים הסגר תוכלו לקפוץ איתו לבריכה ללא חשש, כמו גם להתקלח איתו. זכוכית המסך פחות עמידה: היא רגישה להפתיע לשריטות וגם על היחידה ששהתה אצלי לבדיקה (כמו בצמידים קודמים בסדרה) הופיעו לאחר שבועות בודדים שריטות קטנטות, בעיקר בשוליים של המסך. 



Mi Band 5 באור יום (צילום: גד גניר)

הממשק של הצמיד מנצל בצורה נאה את מסך ה-AMOLED: יש שימוש נרחב בצבע השחור בכל רחבי הממשק, שזה מאוד נחמד ויזואלית וגם מקל על הסוללה (שכן במסכים מהסוג הזה פיקסל שחור הוא למעשה פיקסל שאינו מואר), והממשק עצמו קל מאוד להסתגלות ונוח מאוד לשימוש: בתחתית המסך פקד מגע קבוע לניווט למסך הקודם, גלילה למטה ולמעלה מאפשרת לכם לדפדף בין המדידות השונות שהצמיד מציע, וגלילה ימינה ושמאלה מאפשרת לכם לדפדף בין ווידג'טים של שליטה במוזיקה ומידע על מזג האויר. לצמיד מעין חנות עיצובי שעון עם מבחר מפתיע בהיקפו. הרוב, כמיטב המסורת הסינית כעור, צעקני ונטול טעם, אבל ישנם פה ושם עיצובי שעון יפים שבהחלט ניתן להשתמש בהם. ישנם כשלושה עיצובים כברירת מחדל, כשניתן להוסיף להם עוד שלושה מהחנות.



Xiaomi Mi Band 5 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Mi Band 5 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Mi Band 5 (צילום: גד גניר)



איזה מדידות Mi Band 5 מציע? לא מעט: מעבר לדברים שהייתם מצפים למצוא בצמיד ברמת המחיר שלו כמו מד צעדים, מרחק, שריפת קלוריות, ניטור שינה ודופק, יש כאן גם מד סטרס, ומדד בשם PAI, ראשי תיבות של Physiological Activity Intensity. בדומה ל-Active Zone Minutes בצמידים של פיטביט, גם PAI מודד בו זמנית מספר מדדים של פעילות גופנית במשך שבוע, ומעניק לכם ציון על היקף הפעילות הגופנית, כשההמלצה היא להשיג ערך גבוה יותר ממאה ובכך להפחית את הסיכוי שלכם לסבול ממחלות הקשורות בכלי דם. בתקופה בה רוב הפעילות הגופנית שלי התבטאה בדילוגים בין שיעורי הזום של שתי ילדות ביסודי, וטיולים בשכונה עם זאטוטה בת שנתיים בעגלה, הדיוק במדידות היה משביע רצון ביחס למחיר של הצמיד: מד הדופק הציג מדידות מדויקות למדי רוב הזמן והצמיד גם ידע לזהות היטב את רמות הסטרס ואת שלבי השינה השונים. החריגה היחידה נרשמה במדידת צעדים, אבל מדובר בחריגה מאוד ספציפית: הצמיד יודע לזהות כשאתם הולכים ומניעים את הידיים תוך כדי, כפי שאנשים עושים בדר"כ. במהלך תקופת הבדיקה גיליתי שציבור המשוטטים עם טיולון וילדה בתוכו מקופחים, והצמיד כמעט ולא סופר צעדים כל עוד היד עליו הוא מונח, דוחפת עגלה. איכשהו, צמידים אחרים שבדקתי ידעו להתמודד עם האתגר הזה קצת יותר טוב. אגב, למקרה שתהיתם, הצמיד אינו כולל GPS משלו ומסתמך על זה של הסמארטפון שלכם. לא אידיאלי, אבל ברמת המחיר הזאת זה לגמרי מתקבל על הדעת. עוד חסרה כאן מדידת חמצון בדם, מדידה שדווקא קיימת גם בצמידים ברמת מחיר דומה כמו ה-Huawei Honor Band 5.


Xiaomi Mi Band 5 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Mi Band 5 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Mi Band 5. כבר לא באמת מוכרחים לנתק את הרצועה כדי לטעון אותו (צילום: גד גניר)



האפליקציה של Mi Band 5 לסמארטפון היא אפליקציית Mi Fit. כמו הצמיד כולו, גם האפליקציה פשוטה, נוחה לשימוש, לא מוצפת ביותר מדי אפשרויות או מידע אבל נוחה להתמצאות ומעוצבת בצורה נאה. כמו חמשת הדורות שקדמו לו, Mi Band 5 אינו תומך בהצגת התראות בעברית, אבל הוא קרוב מאי פעם ליכולת הזאת. מה זה אומר קרוב? הפונטים בעברית הם כבר חלק ממערכת ההפעלה של הצמיד, פשוט היכולת לעשות בהם שימוש טרם פותחה. לכן, כדי לקבל התראות בעברית, עליכם לעשות שימוש באפליקציה נוספת בשם חסר המעוף "Notify for Mi band", לבצע מספר פעולות פשוטות (עפ"י המדריך הזה, של פבל זלדין, יקיר קהילת משתמשי המוצרים של Huami  בישראל), והרי לכם צמיד שמאפשר לאפליקציות להציק לכם בעברית צחה במקום בג'יבריש. החסרון היחיד הוא בכך ש-Notify for Mi Band הרבה יותר מבולגנת ופחות נוחה לשימוש. מעבר לכך, היא עושה דבר שלא יעשה: היא מוסיפה לוגו בשורת הסטטוס בחלק העליון של המסך, והתראה שלא ניתן להסיר בוילון ההתראות, וזאת בנוסף ל-Mi Fit שעושה את אותם חטאים בדיוק. יש אנשים שוילון התראות מבולגן ועמוס לא מזיז להם, אבל אותי אישית זה מעצבן.


Xiaomi Mi Band 5 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Mi Band 5 (צילום: גד גניר)



צמידי הפעילות של שיאומי הציגו מאז ומעולם ביצועי סוללה מצוינים, וה-Mi Band 5 אינו שונה מהבחינה הזאת: הצהרת היצרן עומדת על 14 ימי שימוש בין טעינה לטעינה, נתון קרוב מאוד למה שקיבלתי מהצמיד בפועל. הנתון הזה משתנה כמובן בהתאם לאופן השימוש שלכם בצמיד: רמת בהירות המסך שבחרתם, מדידת הדופק האוטומטית, מעקב אחר שינה ועוד. אם תבחרו בהגדרות הבזבזניות הללו תמצאו את עצמכם טוענים את הצמיד פעם בעשרה ימים. גם מכובד. אחד השיפורים המשמעותיים שמביא איתו Mi Band 5 קשור לאופן הטעינה של הצמיד: בכל הדורות הקודמים הייתם צריכים לנתק את הרצועה כדי לטעון את הצמיד. ב-Mi Band 5, לראשונה, אין צורך בכך והמטען נצמד באמצעות מגנט למקומו באופן מדויק וטוען אותו כהלכה.


(+)

  • מסך יפיפה

  • זמן סוללה ארוך

  • ניתן להכנס איתו ללא חשש לבריכה


(-)

  • זכוכית המסך רגישה לשריטות

  • מסוגל להציג התראות בעברית, אבל נדרש אלתור כדי שיעשה זאת בפועל

  • קשה לקרוא באור יום את מה שמוצג על המסך


ה-Mi Band 5 ממשיך, כמו קודמיו, להיות צמיד הפעילות לאנשים שפעילות מעניינת אותם בערבון מוגבל בלבד. הוא עמיד במים, המסך שלו מרהיב, הממשק שלו נוח לשימוש, יש לו תמיכה מסוימת בעברית, הסוללה שלו מחזיקה זמן רב והמעקב שלו אחר נתוני הפעילות שלכם סביר בסה"כ ביחס למחיר הנמוך שלו. את האנשים שקונים צמיד פעילות ב-199 ש"ח (מחיר היבואן רשמי המילטון, ניתן להשיגו בפחות מזה) לא מאוד מעניינים דברים כמו דיוק גבוה יותר של מדידת צעדים או דופק, ביצועי המסך באור יום או בדיקת מדדים נוספים כמו רמת חמצון הדם. בסופו של דבר, ברמת המחיר הזאת קשה לבקש יותר מזה.

3 תגובות

  1. נהדר, נהדר, המון תודה על הבלוג המעניין כל כך, על המבחר הרחב של המוצרים ועל סקירות איכותיות מאוד. יום ראשון הוא חגיגה!
    רוב תודות,
    אביב

    השבמחק
  2. תודה רבה על הסקירה! תענוג לקרוא את מה שאתה כותב. רק שאלה קטנה בנוגע להזמנה מחו"ל - במידה ותצוגת התראות לא מעניינת אותי.. עדיין יש חורך להזמין את הגרסה הגלובלית או שאפשר להסתפק גם בזו הסינית?
    בתודה, דניאל

    השבמחק
  3. מעולה,
    איך הוא בהשוואה ל Amazfit band 5?
    ואיזה רצועה/שעון כן היית ממליץ למי שדיוק צעדים ודופק ועוד מדדים חשובים לו?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר