כזה ניסיתי: JBL Link Bar

הכירו את Link Bar, הסאונד בר של JBL שהגיע לארץ בשבועות האחרונים באופן רשמי במסגרת שיתוף פעולה בין פרטנר לניופאן. אני מתייחס אליו כסאונד בר לשם הנוחות בעיקר, אבל למעשה הוא משלב בתוכו שני מוצרים נוספים: סטרימר מבוסס אנדרואיד TV, ורמקול חכם מבוסס גוגל אסיסטנט. באופן הזה JBL מתיימרת לא רק לגרום לטלויזיה שלכם להשמע טוב יותר, כי אם גם להפוך אותה לחכמה מתמיד. איך עובד השילוב הזה? 


JBL Link Bar וממשק המשתמש של Android TV (צילום: גד גניר)



מבחוץ Link Bar נראה כמו סאונד בר סטנדרטי, אך הוא מעוצב בצורה חכמה: הוא בעל פרופיל נמוך יחסית כך שלא יסתיר את עינית הטלויזיה שממוקמת לרוב מעליו, והוא ארוך יחסית, טיפה ממטר. לאורך הסאונד בר יש השפעה גדולה על פיזור הצליל במרחב: ככל שהמרחק בין הרמקולים גדול יותר, כך הסאונד, לרוב, פתוח יותר ובימת הצליל רחבה יותר. בחלקו העליון ממוקמים כפתורי התפעול: עוצמת שמע, בלוטות', בחירת כניסה ומפסק שמפעיל ומכבה את המיקרופון המובנה. בחלקו האחורי נמצאות הכניסות, ויש כאן כאלו בשפע: לא פחות משלוש (!) כניסות HDMI, ועוד יציאת HDMI התומכת ב-ARC, כלומר, בחיבור לטלויזיה חכמה, תוכלו לשלוט על עוצמת השמע של הסאונד בר באמצעות השלט של הטלויזיה עצמה. מעבר לכך, יש כאן גם שקע אזניות סטנדרטי, חיבור רשת קוי וחיבור אופטי.



JBL Link Bar (צילום: גד גניר)



לאורך Link Bar, מיקמה JBL שישה רמקולים: ארבעה רמקולים בעלי צורה אליפטית (נקראים באנגלית Racetrack, מסלול מירוצים בשל צורתם) כאלו שאיפשרו את הפרופיל הנמוך יחסית של הסאונד בר, באורך 80 מ"מ ורוחב 44 מ"מ, ושני טוויטרים בקוטר 20 מ"מ שאחראים על טווח הצלילים הגבוה. יחד, מייצרים ששת הרמקולים הספק של 100 וואט וטווח צליל שנע בין 75 הרץ ל-20 קילוהרץ. איך כל זה נשמע? ובכן, בימת הצליל אכן רחבה ומאפשרת חויית שמע שמתאימה למסכים גדולים, יש באסים לא רעים, והוא מייצר צליל שנשמע טוב יותר ממה שמסוגלות לייצר רוב הטלויזיות בשוק. הבעיה מתחילה כשמנסים להשוות אותו לסאונד ברים ברמת המחיר שלו או אפילו כאלו שעולים קצת פחות ממנו: בסופו של דבר אין פה משהו שמדמה או אפילו מנסה לדמות שמע היקפי. מקבלים כאן סטריאו, מקבלים עוצמה נאה ובאסים עם נוכחות חזקה יותר ממה שתקבלו מהרמקולים של הטלויזיה שלכם אבל בסופו של דבר השמע הוא עם פירוט בינוני בלבד, שטוח יחסית וביצועים סבירים לכל היותר לאורך כל טווחי הצליל.


JBL Link Bar (צילום: גד גניר)

ארבע נורות כתומות יזכירו לכם באופן קבוע שכיביתם את המיקרופונים של JBL Link Bar (צילום: גד גניר)

מגוון החיבורים של JBL Link Bar (צילום: גד גניר)

JBL Link Bar (צילום: גד גניר)

הכפתורים בחלקו העליון של JBL Link Bar (צילום: גד גניר)



כאמור, לא מדובר רק בסאונד בר: Link Bar כולל בתוכו סטרימר Android TV. עבור מי שמחזיק ברשותו טלויזיה "טיפשה", נטולת היכולת להתקין עליה אפליקציות, אין ספק שמדובר בשדרוג: מערכת ההפעלה אנדרואיד TV אינה מושלמת, אבל היא כוללת מגוון נאה של אפליקציות, גם ישראליות והיא נוחה יחסית לשימוש. יש בה אפילו את היכולת לבצע חיפוש קולי לתכנים באמצעות Google Assistant שעושה עבודה לא רעה כל עוד מחפשים בה תכנים באנגלית. מה לגבי עברית? נקווה שתמיכה בשפת הקודש תגיע במהרה, אבל זה כבר תלוי יותר בגוגל ופחות ב-JBL. החיבור בין סאונד בר לסטרימר מתבקש: הוא חוסך לכם שקע HDMI אחד בטלויזיה, חוסך לכם שימוש בשקע חשמל נוסף וחשוב מכל משאיר את המזנון שלכם נקי מעוד קופסה שחורה קטנה. הבעיה שהסטרימר המובנה ב-Link Bar חלש ואיטי למדי בתגובה שלו לפקודות, בין אם בשלט ובין אם באמצעות הקול. זה לא שלא ניתן לעבוד איתו, הוא מציע ביצועים דומים למכשירים מקבילים כמו Mi Box 3 ו-Mi Box S של שיאומי, אבל במחיר הזה ובמותג הזה, ציפיתי לקבל קצת יותר. אגב, משהו די מפתיע שחסר כאן: בין שלל החיבורים שכולל JBL Link Bar, אין שקע USB לחיבור כונן חיצוני. אז נכון, העולם התקדם לאפליקציות הזרמת תוכן, אבל עדיין מוזר שאין כאן אפשרות כזאת.


המוצר השלישי בחבילה הוא רמקול חכם. חשוב לי לשים כוכבית על הנקודה הזאת, כי ברמת המחיר שלו, לא מדובר באיזשהי בשורה, והשילוב בין סאונד בר לרמקול חכם מבוסס גוגל או אלכסה הוא שילוב די שכיח בשוק. במילים אחרות, לא נהוג בדר"כ להתייחס ליכולות של סאונד בר לתפקד כרמקול חכם כשילוב של שני מוצרים, אבל שיהיה: JBL Link Bar מצויד במיקרופונים וניתן לפנות אליו גם אם הטלויזיה אליה הוא מחובר אינה דלוקה. גם באופן הזה, התגובה של גוגל אסיסטנט לפניות שלי היתה מעט איטית, וגם המיקרופונים שלו אינם רגישים מספיק לטעמי, אבל בסופו של דבר הוא כן עושה את העבודה. אם המחשבה על מיקרופונים פתוחים בבית 24/7 מעוררת בכם חלחלה, ניתן תמיד לכבות אותם באמצעות המפסק בחלקו העליון של הסאונד בר. קחו רק בחשבון שכיבוי של המפסק הזה ידליק ארבע נורות כתומות בחזית של JBL Link Bar שמתריעות באופן בולט מדי לטעמי על כך שהמיקרופונים סגורים. כמו כל רמקול חכם אחר, גם אל JBL Link Bar ניתן להזרים מוזיקה דרך google Cast באמצעות רשת ה-WiFi. רוצים להזרים אליו מוזיקה דווקא דרך בלוטות'? אין בעיה, הוא מצויד גם בקישורית הזאת.


(+)
  • שלל חיבורים
  • בימת צליל רחבה
  • פרופיל נמוך שאינו מסתיר את עינית הטלויזיה

(-)
  • סטרימר חלש ונטול חיבור USB
  • איכות שמע מאכזבת ביחס למחיר
  • תגובה איטית בשימוש ב-Google Assistant

קצת קשה לי לקבוע אם ה-1590 ש"ח שתידרשו לשלם על JBL Link Bar ביבוא הרשמי של ניופאן זה זול או יקר בהשוואה לרכישה בנפרד של כל אחד משלושת המוצרים שהוא מתיימר להחליף. זאת משום שטווחי המחירים של כל אחד מהמוצרים הללו רחבים למדי וכפי שתוכלו למצוא בשוק רמקולים חכמים שעולים כפליים ממנו, תוכלו גם למצוא סאונד ברים שעולים חצי ממנו והאיכויות משתנות בהתאם. בסופו של דבר, JBL Link Bar לא מרשים בצורה יוצאת דופן באף אחד מהתפקידים שלו: הוא אמנם ישדרג את השמע של הטלויזיה שלכם, אם כי לא בצורה קיצונית. ברמת המחיר שלו תמצאו לא מעט סאונד ברים שאמנם לא כוללים סטרימר, אבל מציעים שמע מלהיב יותר. היה ניתן לקבל את הפשרה הזאת יותר בסלחנות אם היה מבריק באיזושהי צורה כרמקול חכם או כסטרימר, אולם גם בתפקידים האלו הוא מקבל במקרה הטוב את הציון "עובר". 

2 תגובות

  1. רוב תודות על סקירה מצויינת נוספת,

    המלצה על סאונד בר בטווח מחירים נמוך, גד?

    מתחשק לי לפתע לחגוג את החיים לרגל מפלת השרץ.
    שלך,
    אביב

    השבמחק
  2. הזמנתי אחד כזה מעודפים שנשארו אצל ספקים אחרי שהיצרנית הפסיקה את הייצור שלו.
    כאמור איטי היה והשתפר אם הגרסת אנדרואיד העדכנית, תשכחו מפקודות קוליות בעברית שעובדים טוב - גוגל עדיין לא תומכת בישראל.
    אפשר לעשות איתו דברים שימושיים אחרים, ככרטיס להקלטת מסך כי התפריטים מרחפים זה עובד מעולה.
    אפשר לחבר למכשירים ישנים שלא תומכים בARC שסובלים מבעיות של יחס תמונה בחיבור למחשבים או קונסולות, זה בעצם מעביר את החיבור למצב 1:1 ומתקן כל בעיות נלוות שהיו לי.
    מעבר לזה, המוצר נותן איכות צליל טובה, יש דרכים להתקין עליו LibreELEC ולקבל תמיכה בכל סוגי DTS\ATOMS
    וגם הוא מגיב הרבה יותר מהיר, לרמה ש-4K עובד מעולה תחת קודי או אם בא לכם להתקין עליו רומים של משחקי רטרו.
    אין צורך למחוק או להתקין שום דבר על המערכת זה עם עושה בוט מכרטיס זיכרון שאתם מחברים, ובגלל שהחיבור services אפשרי עם מתאם usb otg
    אתם יכולים למצוא אותו בין 300 ל-500 שקל מעודפים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר