כזה ניסיתי: Huami Amazfit GTS 2

היצרנית הסינית Huami התחילה את דרכה בעולם המחשוב הלביש בשנת 2015 בצמידי פעילות ושעוני ספורט עם המותג Amazfit. לאחר הצלחה נאה בשוק הזה, החליטה לפנות גם לקהלים חדשים, כאלו ששואפים להיות פעילים, אבל רוצים גם להנות מהפינוקים ששעונים חכמים מציעים. ה-GTR וה-GTS שכוונו לאותם קהלים היו למעשה צמידי פעילות במסווה של שעונים חכמים: הם קיבלו התראות (אפילו בעברית, בערך), היה להם GPS מובנה, היו להם מסכי AMOLED צבעוניים ויפים, והם עוצבו כמו שעונים חכמים לכל דבר. לקראת סוף שנת 2020 השיקה החברה הסינית את דור ההמשך. בדקתי את המרובע שביניהם, ה-Amazfit GTS 2.

Amazfit GTS 2 (צילום: גד גניר)



אפשר לתאר את הצורה שלו כמרובעת, אפשר לחפש בכוח הבדלים, אבל האמת שקשה להתעלם מהעובדה שהיצור הזה דומה מדי ל-Apple Watch. לאפל אמנם אין מונופול על הצורה "מרובע עם פינות ושוליים מעוגלים", ואני מניח שמבחינה משפטית לא ניתן להוכיח כאן העתקה כי ישנם ניואנסים קטנטנים שמבדילים בין השעונים, ועדיין, מה לעשות, בקווים הכלליים ובמבחן היום-יום, הוא דומה מאוד לשעונים של החברה מקופרטינו. מהם בכל זאת ההבדלים שמעצביה ומשתמשיה האדוקים של החברה יאחזו בהם כדי להוכיח שהוא אינו העתקה בוטה? אופן החיבור של הרצועה לגוף השעון (רצועות 20 מ"מ סטנדרטיות) ובליטות במסגרת משני צידי ה"כתר", הכפתור בצד השעון. הכתר אגב, מסתובב, אבל הסיבוב עצמו לא עושה שום פעולה, רק ללחיצה עליו יש משמעות, אבל לזה אגיע אח"כ.




הגוף של Amazfit GTS 2 עשוי משילוב של אלומיניום ופלסטיק, ואיכות הבניה גבוהה. הוא עמיד במים עד לעומק של 50 מטר (5ATM), מה שאומר שאפשר בכיף לקחת אותו לשחיה, אם כי העיצוב שלו אלגנטי מדי לטעמי לענפי ספורט קשוחים במיוחד. גוף השעון הוא בגודל 42 מ"מ, העובי שלו הוא פחות מס"מ והמשקל הוא 24.7 גרם, שעון קטן וקליל. המסך שמתפרש על פני כל חזית השעון לא משאיר יותר מדי מקום לקישוטים או קשקושים, והצבע השחור האפל של מסך ה-AMOLED על הזכוכית הקמורה בשוליה, משתלבים יפה עם הגוף השחור של השעון כך שקשה להבחין בחיבור ביניהם והמראה הכללי עם עיצובי השעון המובנים הוא מצוין. אגב עיצובי שעון: יש כאן מבחר סביר, עשרות בודדות וביניהם אפילו כמה בודדים שמצאו חן בעיני, אבל קחו בחשבון שזה מה שיש ולא תוכלו להתקין עליו אחרים.


Amazfit GTS 2 (צילום: גד גניר)


Amazfit GTS 2 (צילום: גד גניר)




המסך, בגודל 1.65 אינטש יפיפה. לפני שנתיים כשבדקתי את ה-Amazfit Stratos שיבחתי את המסך הטרנספלקטיבי הפרקטי שלו, מסך שאמנם לא נראה מזמין במיוחד אבל שמיש מאוד גם באור יום. כדי לחזק אז את טיעוניי, זלזלתי בשעוני ספורט המתבססים על מסכי AMOLED שהיו באותו זמן מצוינים למי שרצה להתאמן בעיקר בחדרי כושר, אך הפכו לבלתי שמישים באור יום. שלוש שנים חלפו, ומסכי AMOLED למדו להתמודד לא רע עם השמש והמסך של Amazfit GTS 2 הוא לא רק צבעוני וססגוני, הוא גם פרקטי למדי.


ממשק השעון עצמו די אינטואיטיבי וקל להסתגלות. הלחצן בצד פותח את התפריט הראשי דרכו ניתן להגיע לכל האפליקציות המותקנות עליו: מעקב אחר אימונים, מזג אויר, מעקב אחר רמות סטרס, דופק, חמצן בדם, נגן המוזיקה המובנה ועוד. משיכת המסך מלמעלה למטה מציגה פקדי שליטה על השעון (עוצמת תאורה, איתור הטלפון שלכם, עוצמת שמע ועוד). החלקה הצידה של המסך מציגה לכם את הווידג'טים השונים של השעון, ומשיכת המסך מלמטה מציגה את ההתראות האחרונות שהתקבלו, סה"כ סטנדרטי ודומה לממשקים שעונים אחרים.


Amazfit GTS 2 (צילום: גד גניר)



עברית היא סוגיה סבוכה בשעוני Amazfit. בהתחלה השעונים הגיעו בלי תמיכה בכלל (אבל ניתן היה להוסיף לחלקם פונטים בעברית בהליך שדורש קצת התעסקות), וחלק הגיעו עם תמיכה אבל כזאת שתלויה בהגדרת שפת המערכת בטלפון שאליו הוא מחובר לעברית גם כן. ה-GTS 2 וה-GTR 2 מגיעים עם עברית מלאה בלי התניות ובלי הגבלות. זה לא אומר שהמצב מושלם אבל זה הכי טוב שהיה עד כה. הבעיה העיקרית בהתראות כרגע היא מילים שנחתכות באמצע במקום לרדת שורה עם המילה בשלמותה, אבל ניתן לחיות עם זה. עניין מעיק נוסף בהתראות הוא העובדה שלרוב האפליקציות אין בממשק אייקון זיהוי, ובמקומו מופיעה המילה "App". הודעות וואטסאפ מגיעות עם הלוגו של וואטסאפ בצורה תקינה אבל אם נניח התקנתם גם את הארץ וגם את ישראל היום על הטלפון, תאלצו להסתמך על הניסוח והעמדה הפוליטית הנובעת מהפוש כדי להבין מהיכן הגיע. 


המהדרין נוטים למקם את הקו המפריד בין שעון חכם לצמיד פעילות בתשובה לשאלה האם ניתן להתקין עליו אפליקציות. על GTS 2 לא ניתן להתקין אפליקציות ועל כן, לפי ההגדרה הזאת מדובר בצמיד פעילות. צמיד שנראה כמו שעון, אבל בסופו של דבר צמיד פעילות בלבד ותצטרכו להסתפק במה שהגיע מותקן עליו מהמפעל (או במה שיותקן עליו במסגרת עדכוני קושחה עתידיים) והרשימה כאן דווקא די נאה: ראשית, מדובר בצמיד/שעון אוטונומי כמעט לחלוטין, שכולל גם נפח אחסון למוזיקה וגם קישורית GPS, מה שאומר שניתן להשאיר את הטלפון בבית בזמן ריצה, בהנחה שאינכם מעוניינים לקבל שיחות במהלך האימון. קחו בחשבון שאם יש לכם חשבון בספוטיפיי, אפל מיוזיק, דיזר או אחרים, הם אינם רלוונטיים כאן. הנגן כאן הוא נגן שצורך קבצי MP3 ומנגן אותם בבלוטות' לאזניות שלכם. מה לגבי ה-GPS? לוקח לו כמעט דקה להנעל על המיקום שלכם, והוא לא מדויק ב-100% אבל הוא מציג שיפור ביחס למה שהיה בדור הקודם, ולרוב האנשים רמת הדיוק הזאת תספיק. כנ"ל גם מד הדופק המובנה: הוא לא מאוד מדויק מבחינה אבסולוטית אבל כן יודע לזהות מגמות. Amazfit GTS 2 כולל גם מד רויית חמצן בדם, מדידה של רמת הסטרס של המשתמש ומתיימר לדעת לעקוב אחר 90 (!) סוגי פעילות גופנית שונים, ביניהם גם פחות שגרתיים כמו טיפוס סלעים, גלישה על סקייטבורד, על רולרבליידס, פארקור, דיג ועוד. 


Amazfit GTS 2 (צילום: גד גניר)



כמו ב-Mi Band 5 (שמיוצר גם הוא ע"י Huami, עבור שיאומי) יש כאן את מדד PAI, שנותן לכם ציון בהתבסס על פעילות גופנית שבועית מצטברת. אין לי כל כך איך לקרוא תיגר על הניקוד הכללי, אבל ההתראות שמקבלים במהלך היום ואמורות לדרבן אותי להיות פעיל נעו על הסקאלה שבין משעשעות למתסכלות: קרו לי מספר מקרים בהם הוא שיבח אותי על פעילות של דקה (נשבע לכם) במהלך השעה האחרונה. לעיתים הוא שיבח אותי על 12 שעות של פעילות עמידה (מזכיר לי את מי שספר לי את שכיבות השמיכה בבגרות) ביממה, אבל ללא ספק ההתראה המרגיזה ביותר היתה זו שהזכירה לי שכדאי לי לקום ולזוז קצת בעודי מתרוצץ בבוקר, בסגר, אחר ילדה בת שנתיים בבית, ובין שתי בנות ביסודי שזקוקות לתמיכה טכנית בשיעורים ב-Zoom.


תכונה שנדיר למצוא בצמידי פעילות היא היכולת לבצע שיחות היישר מהצמיד עצמו: הוא מצויד ברמקול בעוצמה סבירה ובמיקרופון וניתן לבצע שיחות דרכו ישירות, במקום לשלוף את הטלפון. בנוסף, יש כאן מערכת לזיהוי פקודות קוליות ללא צורך בחיבור לרשת. קחו בחשבון שהזיהוי הקולי כאן מחפש צירופים ספציפיים באנגלית אז אם תרצו לעבוד באופן קבוע עם הזיהוי הקולי הזה, תאלצו לשנן אותם מראש, זה לא גוגל אסיסטנט או אלכסה הסלחניות יחסית באשר לניסוח שבחרתם. 


ב-Huami טוענים שסוללת ה-246mAh של Amazfit GTS 2 תספיק לכם לכשבוע שימוש. המילה "שימוש" היא מילת המפתח כאן: שימוש ב-GPS, שימוש בתאורת מסך הגבוהה ביותר, שימוש בנגן המובנה, שימוש קבוע במד הדופק, כמות ההתראות שתקבלו, כל אלו משפיעים משמעותית על זמן השימוש. כן, הצלחתי להגיע לשבוע של שימוש בשעון בין טעינה לטעינה, אבל זה היה כשרוב האפשרויות שציינתי כבויות. צאו לריצה של שעה ברחוב עם GPS ושמעו מוזיקה בבלוטות' היישר מהשעון, ותראו איך השבוע הזה הופך לקצת פחות משישה ימים. אז נכון, שבוע זה לא מעט זמן במונחי שעונים חכמים, אבל שוב, מדובר כאן למעשה בצמיד פעילות, ובקטגוריה הזאת אתם מקבלים בדר"כ זמני סוללה ארוכים יותר.


(+)
  • מסך יפיפה
  • אוטונומי: כולל GPS, נפח אחסון ונגן מוזיקה
  • תמיכה מלאה בעברית

(-)
  • התראות זיהוי הפעולות ביזאריות
  • סוללה שמספיקה לשבוע לכל היותר
  • יש עוד על מה לעבוד בהתאמת השעון לעברית

ה-Amazfit GTS 2 עולה כ-799 ש"ח ביבוא רשמי של קבוצת ח.י. על הנייר הוא מציע המון פינוקים ביחס לכמה שהוא עולה. אני לא מכיר שעונים אחרים בטווח המחיר הזה שמציעים סט תכונות שכולל גם GPS מובנה, גם נפח אחסון למוזיקה, גם את היכולת לנהל דרכו שיחות טלפון, גם תמיכה בעברית וגם מסך AMOLED שכזה. זו היתה יכולה להיות עסקה מושלמת אם הכל היה עובד בצורה מושלמת, אבל זה לא ככה: ההתראות על מעקב הפעילות צריכות מקצה שיפורים, יש עוד עבודה על העברית, וזמן הסוללה לא כזה מדהים אם משווים אותו לצמידי פעילות. אלו בהחלט לא דיל ברייקרים, אבל הם קצת מעיבים על השמחה.

6 תגובות

  1. "והמשקל הוא 24.7 ק"ג" - קליל ביותר ;)

    השבמחק
  2. לא יודע אם עולם השעונים החכמים אימץ את אותו מדד, אבל בשעונים רגילים עמידות של 50מטר ממש לא אומרת את מה שמשתמע שהיא אומרת. תחפש טבלה של הפרשנות מסבירים שם (לא הצלחתי להדביק פה תמונה). זה הבדל חשוב ונראה לי כדי לוודא את זה

    השבמחק
  3. טבלת עמידות במים ניתן לראות כאן - https://wearyour.tech/?p=4387
    לגבי התראות, הייתי ממליץ לעבוד עם Notify for Amazfit לשיפור חווית משתמש בכל מה שנוגע להתראות, השעון מקבל חיים חדשים בכל הקשור להתראות בשימוש באפליקציה זו - רלוונטית אך ורק עבור משתמשי אנדרואיד.

    השבמחק
  4. מסכים לחלוטין עם פבל בנוגע ל Notify for Amazfit
    אפליקציה נהדרת, גם בגירסה החינמית,
    לחלוטין מעניקה חיים חדשים לשעון. שווה לגמרי
    אביב

    השבמחק
  5. היי תודה על הכתבה , לדעת אם ניתן להקליד הודעות בוואטאפ דרך השעון ?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר