כזה ניסיתי: Xiaomi Mi 10T Lite 5G

אין דבר ששיאומי אוהבת יותר מלהשיק מכשירי ביניים. היצרנית הסינית שדילגה מעל אפל בטבלת המכירות ברבעון השלישי של 2020 לא מפספסת אף הזדמנות להזרים לשוק עוד ועוד מכשירים כאלו, כשרוב הזמן קשה להבחין בהבדל ביניהם בעין בלתי מזוינת. אחת ההזדמנויות האלו היתה ההשקה של מכשירי Mi 10T: לצד גרסת ה-Pro, השיקה גם מכשיר ביניים חדש, עם המיתוג Lite שנועד לקרב אותו לאריות הקטלוג שלה במקום לשועלים. זה לא טריק חדש אגב, ולא אקסלוסיבי רק לשיאומי. יצרניות אחרות נוהגות כך כבר כמה שנים ומצמידות דגמי ביניים למכשירי דגל כדי לפזר עליהם קצת אבק כוכבים. בכל שנה אחרת הייתי מספר לכם שההבדל בינו לבין מכשירי ביניים אחרים של שאיומי הוא בעיקר שיווקי. השנה, כניסת רשתות דור 5 לפעולה הפכו את ההבדל בין Mi 10T Lite 5G למכשירי Redmi על הנייר לפחות ובאופן זמני לחלוטין, ליותר משמעותי.

Xiaomi Mi 10T Lite 5G (צילום: גד גניר)



ה-Mi 10T Lite 5G מתבסס על Snapdragon 750G, ערכת שבבים של קוואלקום שכאמור תומכת בדור חמישי. על הנייר היא כמעט זהה ל-765 של מכשירי דור חמש אחרים כמו Nokia 8.3 5G, ו-LG Wing 5G, אם כי מערך הליבות שלה מעט שונה והמעבד הגרפי שלה (Adreno 619) טיפה חלש יותר משלהן. לא מדובר בהבדלים עצומים, אבל גם ביחס למכשירים שאינם מכשירי דור חמש, לדוגמה ה-Poco X3 NFC שחולק המון קוי דמיון למכשיר הזה, מורגשת לפעמים מעט "עייפות" של ה-Mi 10T Lite 5G. לא מדובר ממש בבעיית ביצועים. המכשיר הזה מתפקד טוב בסה"כ, ולרוב הוא עושה את העבודה בצורה זריזה יחסית, אבל פה ושם נתקלתי במצבים בהם המכשיר קפא בשימוש בדפדפן כרום וסירב להיגלל עד שיצאתי אל מסך הבית וחזרתי אל הדפדפן. לא מן הנמנע שמתישהו הדברים האלו יסתדרו בעדכון גרסה ויש הרבה כאלו אצל שיאומי. בתוכנה אין חידוש משמעותי: MIUI 12 המבוססת על אנדרואיד 10, כמו ברוב המכשירים שבדקתי לאחרונה של שיאומי, כאשר ברמת התפקוד אין לי כמעט תלונות. הנושא היחיד שבאמת מפריע, שוב, הוא המצב הכהה הכללי במערכת ההפעלה שמציג עודף מוטיבציה ומכהה בעצמו ולפי הגדרתו אפליקציות, באופן שפוגע בשימושיות שלהן. הפתרון לבעיה קל, אבל דורש קצת התעסקות חד פעמית של כניסה להגדרות אפליקציות וביטול הפעולה לכל אפליקציה בנפרד. לחילופין, אפשר פשוט לא לעבוד עם מצב כהה, אבל למי שהתרגל למצב הזה, כמוני, קשה לחזור אחורה.



ל-Mi 10T Lite 5G מסך LCD בגודל 6.67 אינטש, רזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים, וקצב רענון של 120 הרץ זהה למעשה לזה של Poco X3. המסך הזה אמנם לא מרהיב כמו מסכי AMOLED, אבל יחסית למסך LCD הוא בסה"כ טוב ונבדל מ-Mi 10T Pro רק בקצב הרענון, הבדל מאוד מינורי ובקושי מורגש למשתמש הממוצע. מה כן מורגש? התפקוד של חיישן התאורה: לוקח לו לעיתים קרובות שניות ארוכות להסתגל לתנאי תאורה שונים וכך אם יצאתם מאיזור חשוך במיוחד לאיזור מואר, תצטרכו להמתין כמה שניות עד שהמכשיר יתאושש מהסינוור ויחזק את עוצמת התאורה של המסך. קורא טביעת האצבע בצד המכשיר עובד טוב ביחס לנהוג בז'אנר ומשחרר את המכשיר בצורה זריזה למדי מנעילה. כחלק מהניסיון לשייך אותו למשפחה המיוחסת יותר, קשה לזהות שמדובר במכשיר ביניים: הגב של Mi 10T Lite 5G מצופה זכוכית (גורילה גלאס 5). הוא אמנם בגימור חלק ובצבע אחיד, אבל מאוד מבריק ונוצץ, ולא שונה ממש ממכשירים יקרים יותר של החברה. שיאומי לא עיטרה את מפרט המכשיר הזה בתקן עמידות כלשהו במים או באבק, אבל היתה נדיבה מספיק כדי לספק קייס באריזת המכשיר.


Xiaomi Mi 10T Lite 5G עם הקייס המצורף לאריזה (צילום: גד גניר)


Xiaomi Mi 10T Lite 5G עם הקייס המצורף לאריזה (צילום: גד גניר)



Xiaomi Mi 10T Lite 5G (צילום: גד גניר)

Xiaomi Mi 10T Lite 5G (צילום: גד גניר)



בניגוד למראה הכללי של המכשיר, מערך הצילום של Mi 10T Lite 5G הוא מערך צילום קלאסי של מכשיר ביניים, נכון לשנת 2020: מצלמה ראשית ברזולוציה של 64 מגה פיקסל עם צמצם f/1.9, מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה אולטרה-רחבה וצמצם f/2.2, מצלמת מאקרו 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4 וחיישן נפח עם נתונים זהים. התוצרים שלו בהתאם: באור יום תקבלו תמונות חדות עם גוונים נאים, מעט רעש דיגיטלי וביצועי HDR לא רעים. רמת הפירוט אינה קיצונית כפי שהיתה ב-Poco X3, אבל בסה"כ המצלמה עושה עבודה לא רעה ביחס למכשיר ביניים. כצפוי, היא פחות מרשימה בתנאי תאורה פחות אידיאלים, בין השאר בגלל העדרו של מייצב תמונה. 




Xiaomi Mi 10T Lite 5G (צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



קצת יותר מ-8 שעות מסך, זה מה שהניבה סוללת ה-4820mAh של Mi 10T Lite 5G. אם תתפשרו על קצב רענון מסך של 60 במקום 120 הרץ, תצליחו לסחוט מהסוללה שעת מסך נוספת, אבל כך או כך מדובר בנתונים מעולים. אין כאן טעינה אלחוטית, אבל יש טעינה מהירה בהספק של 33W. יש למכשיר זוג רמקולים לשמע סטריאופוני, משהו שדי נדיר לראות ברמת המחיר הזאת, אבל השמע עצמו לא מתעלה לרמות מפתיעות של עוצמה או איכות ביחס לקטגוריה. בנוסף, כמו בשאר מכשירי הדגל שלה, לא ויתרה כאן שיאומי על שקע האזניות הסטנדרטי.


(+)
  • תומך בדור 5
  • סוללה אימתנית
  • מסך עם קצב רענון 120 הרץ

(-)
  • פה ושם המכשיר "מתעייף"
  • חיישן התאורה במסך מגיב לאט לשינויים בסביבה
  • מצב כהה אגרסיבי מדי במערכת ההפעלה

מחירו של Mi 10T Lite 5G אצל היבואנית הרשמית המילטון עומד על 1399 ש"ח. אמנם מדובר במכשיר לא רע, אבל כבר ראיתי עסקאות טובות יותר, חלקן אצל אותה יבואנית: ה-Poco X3 לדוגמה, הוא אמנם אינו מכשיר דור חמישי, ואינו מתהדר בגב נוצץ ומפואר כמו של אחיו החורג, אבל פרט לכך מדובר במכשירים זהים כמעט (ה-Poco מנצח בנקודות בודדות בסעיפי המצלמה והביצועים), עם הפרש של 250 ש"ח לרעת ה-Mi 10T Lite 5G. למי הוא בכל זאת יתאים? למי שמתכוון לעשות שימוש נרחב בפונקציית נקודת הגישה האלחוטית, שם היכולת להתחבר לרשת דור חמש הופכת ליתרון משמעותי. במקרה כזה מומלץ להצטייד בכמות מכובדת של אופטימיות בנוגע למהירות הפריסה של הרשתות הללו בישראל, אבל זה כבר סיפור אחר.

1 תגובות

  1. כרגיל ביקורת מקצועית.
    שאלה- בין 10T PRO לבין סמסונג S20 (שאין לי דרישות מיוחדות מלבד מצלמה טובה, וטווח מחיר בסביבות 2500 ש"ח), על מי היית ממליץ?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר