כזה ניסיתי: OnePlus Nord CE 5G

עד שנה שעברה, נוכחותה של OnePlus בקטגוריית מכשירי הביניים הסתכמה בהרפתקה חד פעמית בשנת 2015 עם מכשיר בשם OnePlus X. ביולי 2020 חזרה OnePlus בסערה לקטגוריה, והשיקה את סדרת מכשירי Nord, סדרה בת שישה דגמים (האחרון, Nord 2, הושק במהלך הסופש) הפונים לרמות מחירים שונות, ונראה כאילו הפעם היא הגיעה לכאן כדי להשאר. נכון לכתיבת שורות אלו, הדגם החדש ביותר שהגיע ביבוא רשמי לישראל הוא ה-Nord CE 5G. משמעות ה-CE בשם הדגם היא Core Edition, כשהכוונה, לפי OnePlus היתה לקחת את ה-Nord המקורי וליצור גרסה דיאטטית שלו, תוך כדי הקפדה שלא לפגוע בצרכים הבסיסיים של המשתמשים במכשיר.

OnePlus Nord CE 5G (צילום: גד גניר)



הדיאטה הזאת כוללת בין השאר שימוש בערכת שבבים מעט צנועה יותר, Snapdragon 750G, במקום 765G ב-Nord המקורי. למרות שה-765G מבוססת על ארכיטקטורת 7 ננו-מטר, וה-750 בארכיטקטורת 8 ננו מטר, ההבדל בין ערכות השבבים זניח: שתיהן מציגות על הנייר נתונים די דומים, ושתיהן יודעות לעבוד עם רשתות דור 5. המכשיר נמכר בישראל בשתי קונפיגורציות שונות: הגרסה הבסיסית עם 8 גיגה RAM ו-128 גיגה נפח אחסון, והגרסה החזקה יותר עם 12 גיגה RAM ו-256 גיגה אחסון. בשתי הגרסאות לא ניתן להרחיב את נפח האחסון באמצעות כרטיס זכרון, יכולת סטנדרטית דווקא במכשירי ביניים. ברמת הביצועים הכל עבד חלק וזריז ב-99% מהזמן. העניין המעיק היחיד בהקשר הזה הוא הנטייה המשונה של המכשיר, מאז עדכון התוכנה האחרון שקיבל, לאתחל את עצמו ספונטנית בערך פעם ביום-יומיים כשאינו בשימוש. זה קורה אמנם רק כשהמכשיר אינו בשימוש פעיל, וסביר להניח שזה יפתר בעדכון הבא, אבל אין דרך אחרת להגדיר את זה אלא כפאדיחה רצינית שלא אמורה לקרות במכשיר בשנת 2021, גם לא באופן זמני בלבד. מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד 11, בזיגוג Oxygen, הממשק המעולה של OnePlus שמוסיף שלל אפשרויות התאמה אישית על פני הממשק הנקי של אנדרואיד, ללא Bloatware או מטרדים אחרים.




הגב והמסגרת של Nord CE 5G עשויים פלסטיק. גב המכשיר מתהדר בטקסטורה שמחליפה גוונים, תחת מעטה פלסטיק שקוף שאמור לדחות טביעות אצבעות. אולי זה הצבע השחור של היחידה שהגיע אליי לבדיקה, אבל כשלא עשיתי שימוש בקייס המצורף, טביעות האצבעות המשיכו להפגין נוכחות, ולפני הצילומים לפוסט הזה נדרשתי לפעולת ניגוב. למרות שמדובר במכשיר דקיק למדי, העיצוב שלו בנאלי וחסר מעוף באופן שלטעמי מבייש קצת את המותג. הסידור של העדשות בתוך מערך הצילום מעוצב בצורה זהה לאלו שתמצאו במכשירי ביניים של Realme ושיאומי מלפני שנתיים, וכאילו אין כאן ניסיון כלשהו לייצר עניין. סביר להניח שלמותגים אחרים הייתי עושה הנחות מהבחינה הזאת, אבל OnePlus היתה מאז ומעולם מותג ששם דגש על מיתוג, עיצוב, וחיצוניות באופן כללי, וכאן נראה כאילו בחרו בעיצוב הכי גנרי שאפשר. עמידות במים, למקרה שתהיתם, אין כאן.


OnePlus Nord CE 5G (צילום: גד גניר)

OnePlus Nord CE 5G (צילום: גד גניר)

OnePlus Nord CE 5G (צילום: גד גניר)

OnePlus Nord CE 5G (צילום: גד גניר)



במסך דווקא לא עשו פשרות: מסך בגודל 6.4 אינטש ברזולוציית 1080 על 2400 פיקסלים ובטכנולוגיית "Fluid AMOLED", כלומר, מסך AMOLED עם מנגנון החלקת תנועה, במקרה הזה עד 90 הרץ. למשתמש ניתנת הבחירה בין קצב רענון סטנדרטי קבוע של 60 הרץ, או קצב דינמי עד 90 הרץ, שמשתנה בהתאם לתוכן המוצג על המסך ומרחם על הסוללה של המכשיר. הגדרת ברירת המחדל של המסך מציגה צבעים מאופקים יותר ממה שנהוג לראות במסך AMOLED, אבל אם אתם חובבי צבעוניות פסיכדלית, תמיד תוכלו להגיע אליה דרך נבירה קלה בתפריט הגדרות התצוגה. קורא טביעות האצבעות משולב בזכוכית שמתחת למסך והוא מתפקד נהדר.


ל-Nord CE 5G מערך צילום אחורי בן שלוש מצלמות: מצלמה ראשית ברזולוציית 64 מגה פיקסל וצמצם f/1.8, מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה ומצלמת 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4 המשמשת כחיישן נפח. צילום זה לא התכונה שאיתה מצליח המכשיר הזה להתבלט על פני שאר המכשירים בקטגוריה שלו. זה לא שאי אפשר לייצר תוצאות טובות עם המצלמה של המכשיר הזה, זה פשוט מורכב ודורש יד יציבה מתמיד, במיוחד בתנאי תאורה לא אידיאליים. כמעט כל תמונה שצילמתי בשעות הערב  בחוץ עם המכשיר יצאה מטושטשת, למעט מקרים בהם ממש הנחתי את היד האוחזת בטלפון על משטח כלשהו לקבלת תמיכה. בשאר הזמן, התמונות יוצאות מפורטות וחדות אבל גם אז ישנה רגישות מסוימת לתנועה. המצלמה הקדמית דווקא מפתיע לטובה (ביחס לנתונים הטכניים שלה): היא בעלת רזולוציה של 16 מגה פיקסל, עם צמצם f/2.5 אבל מצליחה לייצר תמונות מפורטות להכאיב, גם בתאורת חדר סטנדרטית ולטשטש את הרקע בצורה מדויקת וריאליסטית במצב פורטרט.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



הסוללה של OnePlus Nord CE 5G בקיבול של 4500mAh הצליחה להפתיע אותי לטובה וברוב ימי הבדיקה הצלחתי לסחוט ממנה קרוב ל-8 שעות מסך. המטען המקורי של OnePlus המצורף לאריזה מאפשר טעינה מהירה בהספק של 30W, שמתורגמים לכ-65 אחוז סוללה (ממצב פרוק לחלוטין) בתוך חצי שעה בלבד (טעינה מלאה אורכת טיפה יותר משעה). טעינה אלחוטית אין כאן, אבל זה הסטנדרט בקטגוריה. בגזרת השמע OnePlus בחרה לצייד את ה-Nord CE ברמקול בודד למרות שרמקולים סטריאופוניים הולכים והופכים לשכיחים יותר בקטגוריה. הרמקול הזה, כצפוי, מייצר צליל צורמני מעט, נטול עומק אבל בעוצמה סבירה. כמו כן, כמו כמעט כל מכשיר ביניים אחר, גם המכשיר הזה מצויד בשקע אוזניות סטנדרטי.


(+)
  • מסך איכותי ומפנק
  • ביצועי סוללה מצוינים
  • חויית שימוש זריזה וחלקה רוב הזמן

(-)
  • נטייה לבצע איתחולים ספונטניים כשהמכשיר אינו בשימוש פעיל
  • עיצוב בנאלי ומשעמם
  • מצלמה רגישה ביותר לתנודות של היד

ה-Nord CE 5G עולה נכון לכתיבת שורות אלו 1189 ש"ח בגרסת ה-8 גיגה RAM ו-128 גיגה אחסון (ו-1575 ש"ח לגרסה עם ה-12 גיגה RAM ו-256 גיגה אחסון) ביבוא רשמי של CellNow. המסך שלו אמנם מפנק, הסוללה שלו מצויינת והביצועים שלו רוב הזמן טובים (כשאינו מאתחל את עצמו באופן ספונטני), אבל הרושם הכללי הוא שמדובר במכשיר אפרורי למדי שמצדיק בהחלט את ה-CE בשם שלו. זו בגדול הבעיה העיקרית שלי איתו: OnePlus הציבה עבורו יעד קל מדי לטעמי, לענות על הצרכים הבסיסיים של המשתמשים. למה זו בעיה? כי בטווח המחיר שלו, יצרניות אחרות מפנקות יותר, עם מצלמה טובה יותר, עם עמידות למים, עם רמקולים סטריאופוניים ואפילו עיצוב אטרקטיבי יותר. מיצרנית שעדיין משתמשת בסלוגן Never Settle, הייתי מצפה בשנת 2021 לקבל קצת יותר מזה, אפילו במחיר הזה.

5 תגובות

  1. הם כבר מזמן לא עומדים ב never settle... מצד אחד מכשירי ביניים פשוטים, מהצד השני מכשירים שהולכים ונעשים יקרים בלי הבדל משמעותי מהמתחרים

    השבמחק
  2. נשמע לי דווקא מחיר מעולה עבור מכשיר עם 5G ו-NFC, לא מצאתי מתחרים שתומכים בשני אלה במחיר דומה או נמוך יותר, תקן אותי אם אני טועה.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש דגם של שיאומי עם NFC ו5G עם מעבד נפלא דימנסיטי 800U שחזק בהרבה מהסנאפדרגון 750G
      REDMI NOTE 9T 5G
      נמכר עכשיו במכירת חיסול במחירים של 700 עד 900 שקל

      מחק
    2. יש את ה- POCO F3 עם מפרט של מכשיר דגל.
      אפשר להשיג אותו היום בכ- 1300 שקל.

      מחק
  3. הPOCO F3 מגיע עם מעבד דגל סנאפדרגון 870
    זיכרון 256/8
    מסך 6.67 AMOLED עם 120 הרץ
    מערך צילום של 48 MP שני רמות מעל המצלמה של הNORD CE ביום ובלילה
    NFC
    מחיר המכשיר בישראל אריזה סגורה 1430 שקל

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר