כאלו מיששתי: השקת המכשירים המתקפלים החדשים של סמסונג

אתמול חשפה סמסונג את הדורות החדשים של הסמארטפונים המתקפלים שלה Galaxy Z Fold3 5G, ה-Galaxy Z Flip3 5G, השעונים החכמים Galaxy Watch4, ו-Galaxy Watch4 Classic, ודור חדש לאוזניות ה-True Wirelss של החברה, Galaxy Buds2. השנה, לראשונה, ניתנה לכתבים בישראל ההזדמנות להניח את ידיהם על המכשירים רגע לפני ההשקה העולמית.


Galaxy Z Fold 3 5G - הנוט מת, יחי הנוט החדש

Galaxy Z Fold3 5G (צילום: גד גניר)


השקות הרבעון השלישי של סמסונג היו עד כה באופן מסורתי ההשקות של סדרת מכשירי ה-Galaxy Note. את מה שלא הצליחה לעשות שערוריית הסוללות המתלקחות ב-2017 ב-Note 7, עשו מכשירי ה-Fold: סמסונג החליטה ככל הנראה שהגיעה העת להרוג את מכשירי ה-Note, ואחרי שהוסיפה תמיכה ב- S-Pen למכשירי ה-S21 Ultra שלה, הגיע תורם גם של מכשירי ה-Fold להתיידד עם העט. ה-Z-Fold 3 5G הוא המכשיר המתקפל הראשון שתומך ב-S-Pen Fold Edition וב-S-Pen Pro (עטים אחרים של סמסונג או חברות אחרת לא יעבדו). הוספת התמיכה בעטים בסדרת Fold היתה מתבקשת. חויית הכתיבה והשימוש בעטים נוחה להפליא על המסך הענק, והעטים והמסכים הותאמו במיוחד על מנת למנוע נזק למעטה שלו.


מקצה השיפורים לא מסתכם ב-S-Pen. העובדה שמדובר בדור השלישי למכשיר המתקפל שלה מעידה על כך שהיא מאמינה בקונספט. עכשיו הגיעה העת לקרב אותו יותר להמונים, והדרך לעשות זאת היא בין השאר להפוך אותו לעמיד יותר. ה-Galaxy Z Fold 3 מתהדר בתקן IPX8 לעמידות במים שמאפשר תיאורטית שימוש במכשיר גם בגשם שוטף. מעבר לכך מנגנון הקיפול שופר כך שידע לדחות טוב יותר חלקיקי לכלוך ואבק מהסוג שהשבית את מכשירי ה-Fold הראשונים שיצאו לשוק. לפי הצהרת סמסונג (ויחד עם מכון בדיקה חיצוני שבדק את העניין), מנגנון הקיפול יודע לעמוד בכ-200,000 מחזורי קיפול. בנוסף, המכשיר עצמו עשוי אלומיניום קל במיוחד, ציפוי המסך הפנימי שודרג והמסך החיצוני מצופה בזכוכית Gorilla Glass Victus, החזקה והמתקדמת ביותר של Corning. 


Galaxy Z Fold3 5G (צילום: גד גניר)

Galaxy Z Fold3 5G (צילום: גד גניר)

Galaxy Z Fold3 5G (צילום: גד גניר)



כשהוא סגור, הוא עדיין כבד ועבה משמעותית מסמארטפון קונבנציונלי, וככה זה ישאר כנראה גם בדורות הבאים. מצד שני, התחושה היא שהסדרה הזאת התבגרה, ואיכות ההרכבה ובייחוד פעולת מנגנון הקיפול משדרת יותר אמינות מבעבר. אני בספק אם זה אומר שהמכשיר הזה כבר מוכן לקהל הרחב, אבל הוא בהחלט מתקדם לכיוון הזה.


המכשיר עצמו מגיע עם 12 גיגה RAM ושתי אפשרויות לנפח אחסון פנימי: 512 ו-256 גיגה. המסך הפנימי בטכנולוגיית AMOLED X2 נפתח לגודל 7.6 אינטש, מציג רזולוציה של 2208 על 1768 פיקסלים, ומצויד במנגנון החלקת תנועה 120 הרץ. בצד התוכנה, מעבר ליכולות שהציגו כבר הדורות הקודמים בכל הקשור לשימוש במספר אפליקציות על המסך הגדול והחלפה קלה בין עבודה על המסך החיצוני לזה הפנימי, הוסיפה סמסונג את האפשרות לפתוח כמה אפליקציות יחד במקביל.


מחירו של Z Fold 3 צפוי לעמוד על 6349 ש"ח לגרסה הבסיסית. לא זול, אבל פחות יקר מהדור הקודם שמחיר ההשקה שלו עמד על 8000 ש"ח. למזמינים בהזמנה מוקדמת, המכשיר יגיע בערכה עם עט, אוזניות

Galaxy Buds Pro וכיסוי מקורי 


Galaxy Z Flip 3 5G: בשם הקומפקטיות


Galaxy Z Flip3 5G (צילום: גד גניר)



אם המטרה של מנגנון הקיפול של ה-Fold היא לתת למשתמש את האפשרות לחוות מסך גדול ככל האפשר כשהוא פתוח, הרי שסדרת ה-Flip משתמשת בקיפול כדי לייצר מכשיר קטן ככל האפשר כשהוא מקופל. בניגוד ל-Fold הגדול והכבד, ה-Flip הוא מכשיר קומפקטי שמגיע במגוון רחב יותר של צבעים ופונה לקהל שונה, כזה שמתחבר יותר לעיצוב ולסטייל. עיקר השדרוג החיצוני על פני הדור הקודם מתבטא בהגדל המסך החיצוני והשימושיות שלו: המסך הוגדל פי 4 לעומת המסך החיצוני של ה-Flip הראשון (למקרה שתהיתם, סמסונג דילגה על Flip2 ופשוט קראה למכשיר הבא Flip3 כדי להתיישר עם סדרת ה-Fold) לגודל של 1.9 אינטש כדי לאפשר שימוש נוח במגוון ווידג'טים ללוח השנה, מזג האויר, מספר צעדים ועוד, מבלי לפתוח את המכשיר עצמו.


Galaxy Z Flip3 5G (צילום: גד גניר)

Galaxy Z Flip3 5G (צילום: גד גניר)

Galaxy Z Flip3 5G (צילום: גד גניר)



כמו ב-Z Fold 3, גם ב-Z-Flip 3 לסמסונג חשוב להדגיש שלמרות שמדובר במכשירים מתקפלים, הם בשלים יותר ומוכנים לשימוש פחות עדין מבעבר. זה לא רק העמידות במים שנוספה גם ל-Z Flip 3, זה אפילו דברים קטנים כמו מגישה מטעם סמסונג שמסבירה בסרטון ההשקה שהמכשיר כל כך קטן שניתן להכניס אותו בלי בעיה לכיס הג'ינס האחורי. איך הוא ישרוד ניסיון ישיבה כשהוא שם זו כבר שאלה אחרת.


כמו קודמו, מנגנון הקיפול המאפשר להציב אותו ללא תמיכה חיצונית, תומך בביצוע פעולות כמו צילום תמונות סלפי וצפייה בסרטונים בצורה נוחה יותר מבסמארטפונים קונבנציונלים. במצב פתוח, המסך של Z Flip 3 5G הוא בגודל 6.7 אינטש ומציג רזולוציה של 1080 על 2640 פיקסלים. כמו ב-Z Fold 3 מדובר במסך Dynamic AMOLED X2, עם מנגנון החלקת תנועה 120 הרץ. 


המכשיר מגיע עם זכרון RAM בנפח של 8 גיגה RAM ואחסון בנפח 256 גיגה. הוא יימכר בישראל ב-3749 ש"ח, כאשר בתקופת המכירה המוקדמת יגיע יחד עם כיסוי Ring ואוזניות Galaxy Buds Live


גם ה-Flip3 וגם ה-Fold3 מגיעים ללא מטענים אך עם צידוק אקולוגי: האריזות קטנות יותר וזולות יותר לשינוע. האם החסכון בעלויות המטענים עצמם ובעלויות השינוע מתגלגל חזרה אל הצרכנים? לא ברור. מה שכן ברור זה שסמסונג החליטה השנה להעלות הילוך בכוונתה לקדם את המכשירים המתקפלים אל המיינסטרים של עולם הסלולר. המחירים אמנם עדיין לא לכל כיס אבל כן מציגים ירידה משמעותית ביחס למחירים של קודמיהם בשנה שעברה. גם בנושא העמידות, הם אולי עדיין לא יתאימו למפילי סמארטפונים סדרתיים, אבל בהחלט רואים שסמסונג מתאמצת להפוך אותם לפחות פגיעים. עדות נוספת לשינוי ההתייחסות למכשירים האלו ניתן למצוא בתכניות השיווק שלהם: הקמפיין הפרסומי למכשירים המתקפלים החדשים יהיה באותו סדר גודל של מכשירי ה-Note של שנים שעברו, ואם בעבר ניתן היה למצוא אותם במספר מצומצם של נקודות מכירה, הרי שעכשיו המכשירים המתקפלים יימכרו בכל המקומות בהם סמסונג מוכרת את מכשיריה האחרים.



Galaxy Watch 4: גברת אחרת באדרת דומה


Galaxy Watch4  (צילום: גד גניר)



בצעד לא צפוי, אחרי שנים שבה מערכת ההפעלה של גוגל לשעונים חכמים, Wear OS דשדשה במקום, החליטה סמסונג להיפרד דווקא מ-TIZEN שלה, לחבור לגוגל ולהלביש על הגרסה החדשה של Wear OS את הממשק הייחודי של סמסונג One UI Watch 3. עבור המשתמש ההדיוט, המעבר הזה שקוף. ווידג'טים, עיצובי שעון, שימוש במסגרת כדי לנווט בין תפריטים, הכל דומה מאוד לאיך שהיה ב-Tizen, ומאוד נוח לשימוש. סמסונג הוסיפה לשעונים מחוות תנועה חביבות: קיבלתם התראה חדשה ואתם רוצים להסיר אותה? נערו את פרק היד עם השעון. רוצים לענות לשיחה? הרימו את היד.


Galaxy Watch4 Classic (צילום: גד גניר)

Galaxy Watch4 Classic (צילום: גד גניר)

Galaxy Watch4 Classic (צילום: גד גניר)



בגזרת אפליקציות הבריאות, סמסונג מכניסה לשעוניה החדשים מעין מערכת תמריצים לעמידה ביעדים יומיים, שמתחברת לנתונים של חברים המחוברים גם הם לאפליקציה, ומציגה התראות על התקדמות שלהם כדי לעודד את המשתמש להתאמץ יותר. בנוסף, סמסונג שילבה בשעונים חיישן חדש לבדיקת הרכב הגוף.


השעונים החדשים מגיעים בשתי גרסאות עיצוב: Watch4 המעודנת והפשוטה יותר, ו-Watch4 Classic המתאפיינת במסגרת עבה ומסתובבת פיזית (ב-Watch4 המסגרת מגיבה למגע) ובעיצוב גס יותר. כל אחת משתי הגרסאות מגיעה בשני גדלים: Watch4 ב-44 וב-40 מ"מ, ו-Watch4 Classic ב-46 ו-42 מ"מ. לשעונים גם גרסאות eSIM למקרה שתרצו להשאיר את הטלפון בבית. המחיר לגרסה הבסיסית ביותר יתחיל ב-999 ש"ח ומשתנה מן הסתם בהתאם לסדרה, לגודל ולתמיכה ב-eSIM.



Galaxy Buds2: אוזניות ברמת כניסה עם פיצ'רים מתקדמים


Galaxy Buds2 (צילום: גד גניר)



שנה וחצי לאחר השקת ה-Galaxy Buds Plus, החליטה סמסונג לרענן את רמת הכניסה בקטלוג האוזניות שלה. ה-Buds 2 יהיו הזולות ביותר שלה ויצטרפו ל-Buds Live ו-ל-Buds Pro. בתקופה הזאת, קטגוריית אוזניות ה-True Wireless ראתה לא מעט שינויים וגם כשמדובר באוזניות זולות יחסית, רף הציפיות עלה.


לפיכך, ה-Buds יביאו איתן פיצ'רים מהדגמים היקרים יותר של סמסונג: ביטול רעשים אקטיבי, מצב שקיפות שניתן לשלוט על עוצמתו, שליטה על האקולייזר, התאמה אישית של מחוות המגע על האוזניות עצמן, קריאה לביקסבי (אני יודע, אף אחד לא קורא לה, ובכל זאת) באמצעות הקול בלבד, ועוד. בכל אוזניה זוג דרייברים להפרדה טובה יותר בין טווחי הצליל, כפי שזה ב-Buds, אך ספק אם הן יציעו איכות שמע דומה.


האוזניות עצמן מתאפיינות בעיצוב פשוט יחסית, הן קלילות וקטנות אפילו יותר מה-+Buds שהיו קטנטנות בעצמן. המחיר הצפוי 499 ש"ח, 100 ש"ח פחות מהמחיר הרשמי של Buds Live, ו-200 ש"ח פחות מהמחיר הרשמי של ה-Buds Pro הבכירות בקטלוג.


1 תגובות

  1. תודה!!! אחכה למחיר קצת יותר שפוי ואקנה את הflip :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר