כאלו ניסיתי: Samsung Galaxy Buds Pro

מדובר בטרנד: יותר ויותר יצרניות מתחילות ללטוש עיניים אל שוק אוזניות הפרימיום בעקבות, איך לא,

ה-AirPods Pro של אפל. אחרי יצרניות כמו ג'אברה ו-JBL שהוסיפו לקטלוג שלהן דגמים מתקדמים ויקרים, הגיע לאחרונה גם תורה של סמסונג להציג גרסת דגם פרימיום משלה, ה-Galaxy Buds Pro, שאמור לייצג את הטוב ביותר שסמסונג מסוגלת לו בכל הקשור לאוזניות אלחוטיות.

Samsung Galaxy Buds Pro (צילום: גד גניר)



אוזניות ה-True Wireless הקודמות שסמסונג השיקה, ה-Galaxy Buds Live משכו המון תשומת לב הודות לעיצוב הייחודי שלהן, בצורת שעועית, שאינה נכנסת ממש לתוך תעלת האוזן. ב-Galaxy Buds Pro חזרה סמסונג לעיצוב שגרתי יותר, הכולל ראשי סיליקון אליפטיים. הן נכנסות בקלות לאוזניים, ונשארות שם בצורה יציבה למדי. אין כאן משהו שמאבטח אותן בתוך האוזן, אז אני פחות שקט עם להמליץ לכם לצאת איתן לריצה בערב ברחוב, אבל לכל מטרה אחרת זה יהיה בסדר גמור.



מתחת לעיצוב הזה מסתתרים בכל אוזניה וופר בקוטר 11 מ"מ, וטוויטר בקוטר 6.5 מ"מ, שהשמע שלהם כוונן ולוטש ע"י AKG, חברת האודיו הנודעת שבבעלותה של סמסונג מזה מספר שנים. האוזניות מתחברות לטלפון שלכם בבלוטות' (גרסה 5.0), ותומכות בקודקים SBC ו-AAC להזרמת אודיו אלחוטית באיכות גבוהה. בסמסונג טוענים שמדובר במערך חומרה שמאפשר ל-Buds Pro לייצר את איכות השמע הגבוהה ביותר בתולדות סדרת ה-Galaxy Buds.


Samsung Galaxy Buds Pro (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy Buds Pro (צילום: גד גניר)




מדובר כמובן בסופרלטיב חסר משמעות. ברור שאוזניות ה-Pro הכי חדשות שלכם אמורות להישמע טוב יותר מכל אוזניות העבר שלכם. ככה זה עובד בעולם האלקטרוניקה. אם זה היה אחרת, היה צריך להימנע מלשווק אותן. ובכל זאת, להבטחה כזאת מכיוונה של סמסונג צריך בכל זאת לשים לב: האוזניות שלה מעולם לא נשמעו רע במיוחד, אבל מצד שני הן גם מעולם לא הציעו איכות צליל מלהיבה בצורה יוצאת דופן. היו לי תקוות שדגם ה-Pro הראשון של החברה יצליח להפתיע לטובה מהבחינה הזאת, אבל זה לא קרה גם הפעם. הן נשמעות מעט יותר טוב מה-Buds Live, עם צליל מאוזן, פתוח יחסית ובאסים לא רעים, אבל חלק מהשיפור נובע כנראה מהחזרה למבנה הסטנדרטי. חשוב לי להדגיש, השמע כאן טוב, אבל הייתי שמח לתחושה של יותר עומק בצליל ופירוט רב יותר. ה-Buds Pro מביאות עימן חידוש בשם 360 Audio המיועד בעיקר לתכני וידאו: כפי שמשתמע מהשם, האוזניות מסוגלות לייצר חווית שמע היקפי, אבל לא רק במימד האופקי. בתכנים שנוצרו עם התאמה ל-Dolby ATMOS, תקבלו תחושה של שמע שמגיע מעליכם או מתחתיכם. נשמע מלהיב? קחו בחשבון שכל הטוב הזה נתמך רק בחיבור של ה-Galaxy Buds Pro למכשירים חדשים של סמסונג כמו ה-Galaxy S21 על שלל גירסאותיו, הטאבלטים מסדרת Tab S7, וכל מכשיר אחר של החברה שמריץ או יריץ בעתיד את גרסת הממשק הייחודית של סמסונג, One UI 3.1.


Samsung Galaxy Buds Pro (צילום: גד גניר)




על מה שהן לא מצליחות לעשות בהאזנה דרכן למוזיקה, הן מפצות בגדול בשימוש בהן לשיחות: מדובר באחד מזוגות האוזניות הטובים ביותר לביצוע שיחות טלפון שיצא לי לנסות: ניסיתי אותן באזורים רועשים למדי ולא קרה שקיבלתי תלונות על איכות השמע. ברוב המקרים הצד השני בשיחה היה מופתע לגלות בכלל שאני עם אוזניות. אפילו בשימוש בשיחות זום, בחיבור למחשב הן הצטיינו והציעו איכות שיחה מעולה. כמו בדגמים הקודמים, ניתן לעשות שימוש בכל אוזנייה בנפרד, וטוב שכך.


בעוד מנגנון ביטול הרעשים ב-Galaxy Buds Live עשה עבודה גרועה מאוד בלבטל רעשים, המנגנון של Galaxy Buds Pro הוא אחד מהטובים בשוק נכון להיום. זה בהחלט לא סינון של 99% מהרעשים, אבל ביחס לרוב המתחרות בשוק האוזניות האלו של סמסונג עושות יופי של עבודה. ייתכן שהמבנה הסטנדרטי יותר שלהן תורם לשיפור האטימה הפאסיבית, אבל בכל מקרה התוצאה היא אוזניות שמסוגלות להשתיק חלק ניכר מרעשי הרקע בסביבה, ברמה שלטעמי לא נופלת מזו של האוזניות של אפל. 


Samsung Galaxy Buds Pro (צילום: גד גניר)




החיבור למכשירים של סמסונג אינטואיטיבי מתמיד: אם במקרה אתם פותחים את הקייס של האוזניות ליד סמארטפון של סמסונג, מיד מופיע על המסך שלו תפריט המנחה אתכם לאורך תהליך החיבור הקצר והפשוט. במכשירי אנדרואיד אחרים התהליך לא מורכב הרבה יותר: תצטרכו להתקין קודם את אפליקציית Galaxy Wearable, לעקוב אחר ההנחיות, להתקין עוד שתי אפליקציות המאפשרות חיבור תקין של האוזניות לטלפון ומשם חווית השימוש זהה למעשה לזו שבמכשירי סמסונג. אפילו לא תצטרכו להכנס לתפריט הגדרות הבלוטות' של המכשיר, האפליקציות של סמסונג יטפלו בכל הבירוקרטיה בשבילכם. דרך האפליקציה תוכלו לשלוט על האקולייזר, על עוצמת ביטול הרעשים ועל עוצמת קליטת רעשי הרקע, להתאים אישית את מחוות המגע באוזניות, וכמובן לעדכן גרסה. בנוסף, האפליקציה מציעה עזרה בחיפושים אחר האוזניות במקרה שאחת מהן או שתיהן אבדו: ניתן דרך האפליקציה לגרום לאוזניות לצפצף עד שתאתרו אותן. ליכולת הזאת יש מגבלה קריטית: האוזניות חייבות להיות מחוברות לטלפון על מנת שהפקודה לצפצף אכן תגיע אליהן. זה אומר שאם אין לכם מושג, בדיוק של מטרים בודדים, היכן הן יכולות להיות, זה לא באמת יעזור לכם. מצד שני, אם בניגוד להמלצתי יצאתם איתן לריצה בערב ברחוב, והרגשתם את הרגע בו הן נשרו מהאזניים שלכם, יש סיכוי לא רע שזה מה שיציל אותן. כמו בכל אוזניות ה-True Wireless של סמסונג מאז ה-IconX של 2016, השליטה באוזניות מתבצעת באמצעות משטחי מגע בחלקן החיצוני, וכמו כל הדגמים האלו ללא יוצא מן הכלל, גם ב-Galaxy Buds Pro קשה לשלוט ככה: מצד אחד, הצורה העגלגלה של האוזניות מקשה מאוד על איתור הנקודה הספציפית למגע. מצד שני, הכי קל למצוא אותה בטעות ברגע הלא נכון. זוכרים את שיחות הזום שציינתי קודם? אז קרה לי לא פעם ולא פעמיים, שאפליקציית ספוטיפיי על המחשב החלה לנגן מוזיקה מבלי שרציתי, בעודי מסדר את האוזניות בתוך האוזניים. שישה דורות של אוזניות, שיפורים במגוון אספקטים, ורק בעניין הספציפי הזה סמסונג ממשיכה לפשל בעקביות.





עם ביטול רעשים מופעל, ה-Galaxy Buds יספקו לכם כ-5 שעות של האזנה רציפה, ו-18 שעות סה"כ יחד עם הסוללה המובנית בקייס. ללא ביטול רעשים, ניתן להגיע ל-8 שעות האזנה רציפה, וכ-28 שעות סה"כ. 3 דקות של טעינה יספקו לכחצי שעה של האזנה, ו-5 דקות יספיקו לכשעה. הקייס עצמו קטן, מעוגל ולא מציק בכיס. ניתן לטעון אותו דרך חיבור USB Type C, או באמצעות מטען אלחוטי.


(+)
  • ביטול רעשים אקטיבי מצוין
  • ביצועים נהדרים בשיחות טלפון
  • ניתן להשתמש בכל אחת משתי האזניות בנפרד

(-)
  • נוחות, אבל לא נתפסות בצורה מאובטחת בתוך האוזן
  • איכות שמע טובה - לא מדהימה
  • השליטה באמצעות משטח המגע - לא נוחה

ה-Galaxy Buds Pro חולקו במתנה לחלק מהרוכשים הראשונים של Galaxy S21 Ultra. מחירן הרשמי הוא 799 ש"ח אבל בחלק מהחנויות הן נמכרות ביבוא רשמי במחירים נמוכים משמעותית, באיזור ה-600 ש"ח. האם מדובר ב-AirPods Pro של סמסונג? לרע ולטוב כן: הסאונד שלהן טוב אבל לא מדהים, הן יושבות בסדר בתוך האוזניים אבל לא מומלץ להשתולל איתן, הן נפלאות לשיחות, ביטול הרעשים האקטיבי שלהן מצוין, וכמו במקרה של האוזניות של אפל, ה-Galaxy Buds Pro נותנות למשתמשי סמארטפונים של סמסונג ערך מוסף. למחיר בו הן נמכרות, זו בהחלט יופי של תמורה.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר