כזה ניסיתי: Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra

בשנת 2017 יצרנית סינית אנונימית למדי בשם Mobvoi נכנסה בסערה אל שוק השעונים החכמים העולמי. החברה שהוקמה ע"י יוצאי גוגל ונוקיה פיתחה לפני כן טכנולוגיות לשעונים חכמים, ואף השיקה שני דגמי שעונים חכמים עם מערכת הפעלה מפיתוח עצמי, אבל את הפריצה הגדולה לשוק הגלובאלי עשתה כשאימצה את מערכת ההפעלה של Android Wear. שני השעונים הראשונים שלה עם מערכת ההפעלה של גוגל, TicWatch E ו-TicWatch S היוו אלטרנטיבה זולה לשעונים החכמים של יצרניות כמו Huwaei, ו-LG וצברו קהל משתמשים נאמן ומרוצה. עם השנים, יצרניות רבות נטשו את Android Wear (שהפכה בינתיים ל-"Wear OS") אבל Mobvoi נשארה נאמנה למערכת ההפעלה של גוגל. ה-TicWatch Pro 3 Ultra שהושק באוקטובר האחרון הוא הדגם היוקרתי והמתקדם ביותר בקטלוג החברה.

Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)



TicWatch Pro 3 Ultra מתבסס על ערכת השבבים Snapdragon Wear 4100 של קוואלקום. לפי היצרנית האמריקאית, סדרת 4100 אמורה להציע שיפור של כ-85% בביצועים לעומת הדורות הקודמים שלה, ואכן השעון זריז להפליא באופן כללי ובוודאי שביחס להתנסויות קודמות שלי עם שעוני Wear OS. לשעון זכרון RAM בנפח נאה (ביחס לשעונים חכמים) של 1 גיגה, ונפח אחסון מרווח מאוד של 8 גיגה, המאפשר אחסון של מוזיקה (והאזנה לה דרך הרמקול המובנה או בבלוטות') והתקנת אפליקציות באופן מקומי על השעון עצמו. על אף נאמנותה של Mobvoi ל-Wear OS לאורך השנים, שעוניה טרם קיבלו את העדכון לגרסה 3 (אותה אחת ששעוני Galaxy Watch 4 של סמסונג הושקו איתה). Mobvoi התחייבה שהשעון אכן יקבל את העדכון, אבל לא ברור בשלב זה מתי זה יקרה. חשוב להדגיש, אין שום דבר רע כרגע בגרסה 2.3 אותה השעון מריץ, וגם לא ברור כרגע איך גרסה 3 תראה ללא ההתאמות שגוגל וסמסונג ביצעו בה יחד ואילו תכונות חדשות יגיעו בסופו של דבר לשעון, אבל עדיין כשמדובר בשעון חכם השאיפה היא לקבל את הגרסה העדכנית ביותר.


מה התוכנה של TicWatch Pro 3 Ultra כוללת בכל זאת? בעיקר את הממשק המוכר של Wear OS: החלקת האצבע לצד שמאל מאפשרת עיון בווידג'טים של מזג אויר, לוח שנה, מדידת דופק ואחרים, הניתנים להגדרה אישית. החלקה לימין מציגה את מסך Google Assistant. החלקה מעלה תפתח את ההתראות שטרם נקראו, והחלקה מטה תציג לכם פקדים מהירים השולטים על מעבר למצב טיסה, מצב קולנוע (שמכבה את המסך ומשתיק התראות), איתור הסמארטפון ועוד. התוספות של Mobvoi הן בעיקר אפליקציות לניטור פעילות ואימון גופני. ויזואלית יש המון על מה לעבוד כאן הן בשעון עצמו והן באפליקציה של Mobvoi, אבל יש כמעט את כל מה שמצופה משעון חכם: מד דופק (עם רמת דיוק ממוצעת), מדידת חמצן בדם, מעקב שינה, מדידת סטרס ואפילו מדידת אנרגיה ועייפות נפשית (!) שלמרבה ההפתעה הציגו נתונים שהתיישבו היטב עם איך שהרגשתי בפועל. מעקב הפעילות הספורטיבית כולל עשרות סוגי אימונים (כולל טיפוס הרים, פלאנק, הוקי קרח ואפילו טאקוונדו, לידיעת הקוראת אבישג סמברג) אבל אין זיהוי אוטומטי של פעילות גופנית כמו שיש בשעונים של סמסונג. מה שכן יש זה תזכורות לפעילות עם יעדים שעתיים, כלומר, השעון מזכיר לכם מדי פעם שעליכם להשלים כמות צעדים סבירה לחלוטין בדקות הקרובות כדי לעמוד ביעד היומי. לשעון גם GPS מובנה שמדייק רוב הזמן, אם כי ההמתנה לקבלת אות בתחילת הפעילות הגופנית יכולה להיות מעיקה קצת. אני לא רואה טריאתלוניסטים עוברים בהמוניהם לשעון הזה, אבל למי שקונה שעון חכם ומעוניין שיהיו לו יכולות בסיסיות של ניטור פעילות ומעקב אחר אימונים, השעון הזה בהחלט מספק את הסחורה.


Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)


Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)


Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)


Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)


Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)




העובדה שמדובר בשעון Wear OS אומרת שהוא זכאי ב-100% לתואר "שעון חכם". ניתן להתקין עליו אפליקציות, ויש לא מעט כאלו שמיועדות למערכת ההפעלה הזאת. אפליקציית Spotify ל-Wear OS עברה עם השנים עדכונים שהפכו אותה לראויה לשימוש, אפליקציות גוגל מספקות חויית משתמש מצויינת, ולאחרונה אף נוספה האפשרות לשלם באמצעות השעון, דרך אפליקציית Google Pay.


Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)



כמו בשעוני TicWatch Pro מדורות קודמים, גם TicWatch Pro 3 Ultra התברך בשתי שכבות מסך: הראשונה סטנדרטית, מסך AMOLED בגודל 1.4 אינטש ברזולוציה של 454 על 454 פיקסלים, ומעליו שכבה טרנספלקטיבית (מילה מפחידה ומסורבלת שמתארת מסך מהסוג שיש בשעונים דיגיטליים טיפשים). באופן הזה, יש לכם על המסך את השעה, את מספר הצעדים שצעדתם עד כה ואת התאריך על מסך השעון באופן קבוע, קריא יותר באור ים וחסכוני מאוד בחשמל. רוצים לעשות יותר מזה? נגיעה במסך או באחד הכפתורים בצד תפעיל את מסך המגע ותקבלו את תצוגת ה-AMOLED היפה, אך הבזבזנית. התצוגה הטרנספלקטיבית לא אלגנטית במיוחד ומזכירה קצת שעונים של אסטרונאוטים, אבל היא יעילה והקונספט עצמו עובד מצוין ובהחלט מאריך את משך זמן השימוש בשעון, נקודה כאובה במיוחד בשעוני Wear OS. לא ניתן לשנות את עיצוב השעון של התצוגה הטרנספלקטיבית וחבל, אבל לפחות ניתן לבחור את צבע התאורה שלה מתוך מבחר צבעים.


השעון מגיע בכל גודל שתרצו בתנאי שמדובר ב-47 מ"מ. למי שפחות מעורה במספרים, זה שעון גדול יחסית. העיצוב שלו אלגנטי אבל יתאים כנראה יותר לידיים גבריות. הוא בנוי היטב ומשדר עמידות. תקן המיגון שלו למים הוא IP68 (ישרוד טבילה במים בעומק של מטר וחצי למשך עד חצי שעה) והוא גם עונה על תקן העמידות הצבאי MIL-STD-810G. בנוסף, המסך מצופה בזכוכית Gorilla Glass של קורנינג, אם כי לא מצוין באיזה סוג ספציפי של זכוכית מדובר. בשנים האחרונות יותר ויותר שעונים חכמים הציעו עמידות גבוהה יותר למים ברמת 5ATM, ואיפשרו שחייה עם השעון גם בים הפתוח מה שלא ניתן לעשות עם השעון הזה. ועדיין, ל-Mobvoi אין בעיה שתלכו לשחות בבריכה עם השעון שלהם, פעולה שאפילו קיימת במאגר הפעילויות הספורטיביות של השעון. רצועת הגומי של TicWatch Pro 3 Ultra קצת שוברת את המראה האלגנטי, אבל תשמחו לשמוע שניתן להחליף אותה בקלות בכל רצועת שעון סטנדרטית אחרת ברוחב 22 מ"מ.


Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)


Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)


Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)




לשעון רמקול חזק באופן מפתיע. הוא משמש לביצוע שיחות ומהבחינה הזאת הוא בהחלט עושה את העבודה. ניתן כאמור להאזין דרכו למוזיקה אבל אין שום תרחיש שבו ארצה לשמוע את המוזיקה שלי צורמת ושטוחה ומן הסתם גם הסביבה שלי תשמח לוותר על החויה. גם הרטט אגב רועש להחריד, ברמה כמעט בלתי נסבלת.


Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)


Mobvoi TicWatch Pro 3 Ultra (צילום: גד גניר)





משך זמני הסוללה של רוב השעונים החכמים בשוק נכון להיום נע בסקאלה שבין "מבאס" ל"מביך". השעונים החדשים של סמסונג ואפל יעניקו לכם לכל היותר יום וחצי של שימוש ממוצע. ב-Mobvoi טוענים ש-TicWatch Pro 3 Ultra ייתן לכם כפול מזה, כ-72 שעות של שימוש במצב חכם והטענה הזאת כמעט עומדת במבחן המציאות לפי ההתנסות שלי: בדר"כ הצלחתי למשוך איתו כמעט שלוש יממות שלמות ללא טעינה. הסוללה היא בעלת קיבול סטנדרטי למדי של 545mAh אבל מה שעושה כאן את ההבדל הוא כנראה השימוש במסך החסכוני. המשמעות של סוללה שמספיקה ליותר מיממה היא לא רק צמצום הטרחה בהמתנה לטעינה מדי יום. שעון שאינכם צריכים להניח לטעינה מדי לילה הוא שעון שאתם יכולים לעשות בו שימוש לצורך מעקב שינה וגם כשעון מעורר שרוטט על היד שלכם ומפריע פחות לשאר בני הבית, למרות האמור לעיל בנוגע לרעש שהרטט כאן מייצר. טעינה מלאה אגב אורכת כשעה וחצי. לקלף אותו מהיד פעם בשלושה ימים למשך שעה וחצי זה סביר בהחלט.


(+)
  • שתי שכבות מסך
  • זריז ועובד חלק
  • חסכוני בסוללה (ביחס לשעוני Wear OS)

(-)
  • אפליקציות מעקב הפעילות של Mobvoi זקוקות לרענון עיצובי
  • גרסת מערכת ההפעלה אינה החדשה ביותר בשוק
  • הרטט רועש באופן כמעט בלתי נסבל

ה-TicWatch Pro 3 Ultra עולה כ-1299 ש"ח ברשת באג, היבואנית הרשמית של Mobvoi לישראל. זה אמנם לא מאוד זול, אבל זה עדיין זול משמעותית מגרסאות ה-46 מ"מ של שעוני Galaxy Watch 4 מבית סמסונג, המותג הנוסף היחיד של שעוני Wear OS שנמכר נכון לכתיבת שורות אלו בישראל. יש על מה לעבוד בגזרת חויית המשתמש בכל הקשור לניטור פעילות, והייתי שמח אם הרטט היה קצת שקט יותר, אבל סוללה שמספיקה לשלושה ימים וביצועים טובים באופן כללי הופכים אותו לאופציה יותר פרקטית וקצת פחות כואבת בכיס ביחס למתחרה.


5 תגובות

  1. קניתי לפני כשנה את הticwatch s2 ואחרי חוויה כמו שהוא סיפק לי אין סיכוי שאחזור לקנות מוצרים של החברה הזאת (גם אוזניות שלהם יש לי והם מאכזבות וממש, אבל ממש לא שוות את הכסף).
    השעון היה נתקע וקופא לי בכל לחיצה שלישית. קיוויתי שזה ייפתר בעדכוני תוכנה, אבל אלה בוששו להגיע. אבל הדבר הכי גרוע, by far היתה הסוללה. הייתי צריך להטעין את השעון פעמיים ביום! בבוקר בזמן הנסיעה לעבודה (אחרת הוא לא היה שורד עד סוף יום העבודה) וברגע שחזרתי הביתה, אחרת הוא לא היה שורד את הלילה והשעון המעורר לא היה פועל בבוקר. נכון שהייתי עם AOD, אבל זה בעיקר בגלל שזיהוי המחווה שאמורה להדליק את המסך כשמסתכלים עליו אף פעם לא עבדה... בקיצור - להתרחק מהחברה הזאת.
    אחרי פחות מחצי שנה קניתי samsung galaxy watch מהדור הראשון ואני מרוצה ממנו מאוד, הרבה יותר מהticwatch. אפילו את הamazfit pace מהדור הראשון, שאותו הticwatch החליף אחרי שנתיים שימוש כבר היה עדיף עליו.

    השבמחק
  2. יש עוד כמה שעונים שנמכרים בארץ ומריצים WearOS. לדוג' סונטו 7 עם תכונות ספורט ובמחיר לא גבוה משמעותית מהשעון שנסקר פה, פוסיל וגם ראיתי אחד של ארמני

    השבמחק
  3. כתבה מעניינת, תודה. אבל תיקון קל - כבר מ-Active Watch 2 השעונים של סמסונג מחזיקים 3 ימים בערך בין טעינה לטעינה.

    השבמחק
  4. אני פשוט לא מבין איך השעונים של Huawei מחזיקים מעמד בקלות שבועיים+ בלי טעינה, וכל החברות האחרות לא מצליחות להחזיק יומיים בלי טעינה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר