כזה ניסיתי: JLab Talk

הפופולריות הגואה של פודקאסטים בשנים האחרונות הביאה להיווצרותה של קטגוריית מיקרופונים חדשה: מיקרופונים בעלי מחבר USB. היתרון הגדול במיקרופונים האלו על פני מיקרופונים מקצועיים סטנדרטיים הוא העדר הצורך במגבר נפרד בעל חיבורי xlr, מה שעושה את החיים פשוטים יותר למי שרוצה להקים פודקאסט משלו מאפס. כמו יצרניות רבות אחרות, גם JLab האמריקאית הבינה שיש אי שם לא מעט אנשים שרוצים שקולם ישמע, ונכנסה בשנה שעברה לקטגוריית המיקרופונים בעלי חיבור ה-USB, עם סדרה בת שלושה דגמים. אני בדקתי בשבועות האחרונים את דגם הביניים בסדרה, JLab Talk שפונה לא רק לקהל הפודקאסטרים כי אם גם לגיימרים ואפילו לשיחות ועידה.

JLab Talk (צילום: גד גניר)



בדרך להפוך ממוצר לשימוש מקצועי ורציני, למוצר שמיועד להמונים, ב-JLab בחרו בעיצוב מצועצע משהו, אבל הוא עדיין נראה טוב. JLab Talk הוא שמנמן (כמעט בקוטר של פחית שתיה סטנדרטית) ומגיע כשהוא מורכב על חצובת מתכת קטנה עם רגליות גומי בצבע כחול. חלקו התחתון של המיקרופון עשוי פלסטיק, והסבכה שמגינה על המיקרופון עוצבה בצורת פסים ארוכים (במקום רשת, כפי שזה בדר"כ). איכות הבנייה וההרכבה גבוהים סה"כ, והמיקרופון עצמו נראה אסתטי ומגניב, אבל מי שמעוניין בציוד הקלטה שנראה מקצועי, עשוי להרתע מהמראה הזה. בתחתית המיקרופון שקע USB C לחיבור למחשב, ושקע 3.5 מ"מ לחיבור אוזניות. בחזית ישנה חוגה גדולה השולטת על האפשרויות המתקדמות של המיקרופון, מוקפת בתאורה, ומתחתיה כפתור מסתובב נוסף. אין למיקרופון הזה תכנת שליטה למחשב וכל האפשרויות שלו נשלטות מהמיקרופון עצמו.


אילו אפשרויות מתקדמות יכולות כבר להיות במיקרופון? JLab Talk מסוגל לשנות את מרקם האיסוף שלו, או במילים אחרות, האיזור והאופן שבו הוא קולט קולות מהסביבה. באמצעות החוגה המרכזית ניתן לבחור בין תבנית Cardioid (המיועדת לדובר בודד), Omni (המיועדת לקליטת רעשים מכל הכיוונים בחדר), Stereo (בעיקר להקלטת מוזיקה ו-ASMR), ו-Bidirectional (להקלטת שיחות בין שני דוברים, ראיון). היכולת הזאת לשנות את מרקם האיסוף חוסכת למשתמש המתחיל את הצורך להחליט מראש במעמד הקנייה על אופן השימוש העתידי שלו במיקרופון, ומאפשרת לעבור בקלות בין המצבים השונים תוך כדי הקלטה. לחיצה על החוגה משתיקה מיידית את המיקרופון, תכונה שנשמעת בנאלית, אבל שימושית להפליא, בעיקר בשיחות זום. מלבד העובדה שמדובר בלחצן גדול ונגיש, התאורה מסביב לחוגה משנה את צבעה מכחול לאדום כשלוחצים עליה, מה שמקל על המשתמש לדעת בוודאות אם ניתן לשמוע אותו או שלא. סיבוב הכפתור התחתון מאפשר שליטה על עוצמת השמע באוזניות. לחיצה על הכפתור משנה את תפקודו כך שישלוט על עוצמת ה-Gain, השמע העצמי במידה וחיברתם אליו אוזניות. גם כאן, התאורה משנה את צבעה, הפעם לירוק, כדי לתת למשתמש חיווי ברור על מה הוא שולט. 

 

JLab Talk (צילום: גד גניר)


JLab Talk (צילום: גד גניר)

JLab Talk הוא מיקרופון קונדנסר שמקליט בקצב נתונים (Bitrate) של 24 ביט ומנעד דגימה מרבי (Sample Rate) של 96,000 קילוהרץ. אם יש לכם כוונה לרכוש כזה, חשוב שתבינו שמצפה לכם אתגר לא פשוט בסילוק מקורות הרעש בסביבה שבה אתם מקליטים. הוא קולט ה-כ-ל. את ההקלטה של הביקורת הזאת ביצעתי בממ"ד סגור, עם מאוורר תקרה שקט יחסית שנאלצתי לכבות, ועם מחשב נייד כבוי שהרעש הסביר לחלוטין של המאווררים שלו הפך לבלתי נסבל בהקלטה. ולמרות כל זאת, אוזן רגישה עדיין תקלוט רעשים חלשים ברקע. איכות ההקלטה מעולה אבל כאמור, אם אין לכם אפשרות לייצר סביבה דוממת סביבכם, הצד השני בשיחה הולך לשמוע אתכם בליווי כל מה שמייצר את הרעשים הסביבתיים הכי חלשים בחדר

.


JLab Talk (צילום: גד גניר)

JLab Talk (צילום: גד גניר)

JLab Talk (צילום: גד גניר)



מה לגבי מרקמי האיסוף? מצב הקארדיואיד אכן מתאים בצורה מעולה להקלטת קטעי קריינות, אבל גם מצב הסטריאו עושה עבודה מצויינת מהבחינה הזאת ונותן צליל טיפה יותר מפורט. אם אתם מתכננים להקליט שיחות ביניכם לעוד מישהו בסביבה, לתחושתי מצב ה-Omni עושה עבודה אחידה וטובה יותר מאשר מצב ה-Bidirectional. ניתן אגב לשנות את המצבים תוך כדי הקלטה אבל כצפוי, ישמעו היטב את סיבוב החוגה והקליקים שמסמנים את המעבר בין המצבים.


(+)

  • איכות בניה מצוינת

  • מגוון תכונות מתקדמות ושליטה קלה מהמיקרופון עצמו

  • איכות הקלטה מעולה


(-)

  • רגיש מאוד לרעשי רקע

  • העיצוב לא ידבר לכל משתמש



מחירו של JLab Talk ביבוא רשמי של ביקונקט נכון להיום עומד על 389 ש"ח, והוא נותן תמורה נאה מאוד למחיר הזה: איכות הקלטה מעולה, איכות בניה מצויינת ושליטה קלה ונוחה על פיצ'רים מתקדמים שלא מוצאים בדר"כ במיקרופונים ברמת המחיר שלו. הרגישות שלו לרעשים בסביבה תחייב אתכם להתארגן על חדר שקט לחלוטין להקלטה, אבל הוא בהחלט שווה את המאמץ הזה.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר