כזה ניסיתי: Poco X4 GT

בשנים האחרונות צצה קטגוריית מכשירים חדשה בשוק הסמארטפונים העולמי, מכשירי ביניים לגיימינג. מדובר לכאורה בניגוד: מכשירי גיימינג אמורים להציע את המפרט הטכני החזק ביותר בנמצא, או במילים אחרות, מכשירי דגל. מה להם ולמכשירים שאמורים להציג יחס עלות תמורה גבוה ככל האפשר? התשובה פשוטה: ילדים. פעמים רבות הורים מסתייגים מרכישת המכשירים הכי מתקדמים וחזקים לילדיהם מתוך החשש המוצדק שהמכשירים האלו ינזקו או יאבדו. השיקולים ההוריים האלו משאירים ילדים עם מכשירים חלשים שמספקים חויית גיימינג מפוקפקת. אל תוך הפער הזה יצקו חלק מהיצרניות יצורי כלאיים: גרסאות מחוזקות של מכשירי ביניים שאמורות לאפשר חויית גיימינג סבירה למי שלא מעוניין לשלם את המחירים שמוצמדים למכשירי גיימינג מהליגה הגבוהה יותר. כזה הוא ה-Poco X4 GT שהוכרז לפני שבועיים: מכשיר ביניים שרירי (ולכן גם התוספת האגרסיבית "GT" בשמו) המוכוון לקהל הגיימרים עם תקציב מוגבל. 

Poco X4 GT (צילום: גד גניר)



ערכת השבבים שנבחרה למשימה היא Dimensity 8100 של מדיהטק הטיוואנית. על הנייר היא ממוקמת קרוב מאוד למה שייצגה ה-Snapdragon 888, ערכת השבבים של מכשירי הדגל משנה שעברה. היא בנויה בארכיטקטורת 5 ננו-מטר, ובעלת שמונה ליבות, ארבע במהירות 2.85 גיגהרץ, וארבע נוספות לפעילויות יומיות במהירות 2 גיגהרץ. המעבד הגרפי של ערכת השבבים, Mali-G610 MC6 תומך בקצבי רענון של עד 165FPS ואמור לאפשר חויית גיימינג ראויה. לערכת השבבים שודך זכרון RAM בנפח 8 גיגה, וניתן להשיג את המכשיר בנפחי אחסון של 128 או 256 גיגה, ללא אפשרות הרחבת זכרון. ביום יום המכשיר זריז מאוד, יציב ומספק חויית שימוש טובה מאוד. מה לגבי גיימינג? ובכן, הוא בהחלט עומד במשימה. שיחקתי בו ב-Real Racing 3, Ace Force, PUBG, וב-Asphalt 9, ובכולם לכל היוצא מן הכלל הוא תפקד מעולה. זמני הטעינה אולי היו פחות מהירים מאלו שבמכשירי דגל, אבל מרגע שהמשחק עצמו החל, החויה היתה חלקה לאורך כל הזמן, קצב הפריימים לא הואט בשום שלב, לא היו גמגומים או כל תופעת לוואי אחרת שהיתה אמורה להזכיר שלא מדובר במכשיר דגל. חלק ניכר מהיכולת להציג ביצועים טובים באופן ממושך קשור לקירור של המכשיר. Poco X4 GT משלב תא אידוי גדול ו-7 שכבות של גרפיט שמאפשרים לו להשאר קריר לאורך זמן, גם בזמן שהוא מתמודד עם פעולות תובעניות כמו גיימינג.


מבחוץ, Poco X4 GT נראה רחוק מאוד מהאופן שבו הייתם מדמיינים מכשיר גיימינג. אין פסים זוהרים, מערך הצילום מעוצב באופן הכי סטנדרטי שניתן, ובגרסה האפורה שקיבלתי מדובר באחד המכשירים הסולידיים ביותר למראה שיצא לי להניח עליהם את ידיי. הוא לא משדר משהו זול: יש סביבו מסגרת מתכת אחידה ונאה, ואפילו גב הפלסטיק מגיע עם גימור שמציג אפקט מעודן של עומק. ניתן להשיג אותו גם בשחור או תכלת, אבל אני בספק אם גם בצבעים האלו הוא יעשה רושם של מכשיר לגיימרים, וזה לא בהכרח חסרון. ה-X4 GT כבד למדי ושמנמן, כנראה בשל סוללה בעלת קיבול מכובד. המסך מוגן בזכוכית גורילה 5, והמכשיר עצמו מוגן בתקן IP53 למים ואבק, מה שיספיק בעיקר נגד התזות אקראיות של מים, אבל לא נגד טבילה. למכשיר תמיכה ב-NFC, מה שאומר שניתן לבצע איתו תשלומים סלולריים דרך Google Pay. קורא טביעות האצבעות ממוקם בכפתור ההפעלה בצד, והוא מתפקד מצוין הן מבחינת מהירות תגובה והן מבחינת זיהוי מדויק של האצבע.


Poco X4 GT (צילום: גד גניר)

Poco X4 GT (צילום: גד גניר)

Poco X4 GT (צילום: גד גניר)



המסך של Poco X4 GT הוא בגודל 6.6 אינטש, ומציג רזולוציה של 1080 על 2460 פיקסלים. מדובר במסך IPS LCD, פאנל שרואים פחות ופחות בשוק, גם במכשירים זולים יותר. אין לי בעיה עם הצבעים בפאנל, במצב Vivid הוא מציע צבעוניות שמזכירה מאוד את זו של מכשירים עם מסכי AMOLED. יש לי בעיה רק להתרגל לצבע שחור שהוא יותר אפור כהה משחור, בטוח ביחס לשחור האפל של המסכים של סמסונג והאחרים. המסך לא מגיע לרמות בהירות גבוהות באופן מיוחד, אבל שמיש יחסית גם באור יום. הפיצוי על סוגק הפאנל, ברמת המפרט, הוא קצב רענון מסך מקסימלי של 144 הרץ, נתון מאוד נדיר בעולם הסמארטפונים (למעט ב-Xiaomi Mi10T Pro משנה שעברה, ובמכשירי גיימינג בודדים, הרוב מסתפקים ב-120 הרץ). המסך מאפשר בחירה בין כמה מצבים: מצב אוטומטי שמאפשר הגעה ל-144 הרץ בעיקר בזמן משחק ורוב הזמן מתאים את קצב הרענון בהתאם לתוכן שהטלפון מציג, או מצבים ידניים: 60 הרץ, 90 הרץ או 144 הרץ. מוזר קצת שאין מצב 120 הרץ, אבל בינינו, קשה עד בלתי אפשרי להבחין במציאות בהבדל בין 120 ל-144 הרץ, בטח כל עוד לא משחקים בו במשחקים.


Poco X4 GT (צילום: גד גניר)

Poco X4 GT (צילום: גד גניר)



בתחום הצילום מדובר במכשיר ביניים לכל דבר ועניין: מערך הצילום הראשי בגב המכשיר כולל שלוש מצלמות: מצלמת 64 מגה פיקסל עם צמצם f/1.9, מצלמת עדשה רחבה ברזולוציית 8 מגה פיקסל וצמצם f/2.2, ומצלמת מאקרו ברזולוציית 2 מגה פיקסל וצמצם f/2.4. הביצועים באור יום מצוינים, תמונות חדות עם פירוט רב וצבעים נאים, אבל ברגע שהתאורה הופכת לפחות אידיאלית, זה מורגש מיד באיכות התמונה. מצב הלילה של המצלמה מייצר תמונות מוארות וצבעוניות, אבל גם מרכך את התמונה ומטשטש פרטים. המצלמה הקדמית היא מהפחות מרשימות בקטגוריה, הן על הנייר והן במציאות: מדובר במצלמת 16 מגה פיקסל עם צמצם צר יחסית, f/2.5, שבדומה למערך הצילום הראשי, ג'אנקית של אור יום. כל תאורה אחרת גורמת לה לייצר תמונות מרוככות מדי, עם איבוד ניכר של פרטים וצבעוניות. 


הסוללה של X4 GT היא בקיבול מרשים של 5080mAh, אבל זה לא נותן למכשיר ייתרון מהבחינה הזאת על פני מכשירים אחרים בקטגוריה. הצלחתי בממוצע לחלץ מהסוללה כ-8 שעות מסך בין טעינה לטעינה. זה יפה מאוד אבל כבר ראיתי מכשירי ביניים אחרים מחלצים את אותו זמן מסך מסוללות קטנות יותר. לערכה מצורף מעט בהספק 67W שמסוגל לטעון את המכשיר ל-100% בתוך פחות מ-70 דקות ממצב פרוק לחלוטין. הרמקולים של המכשיר תומכים ב-Dolby ATMOS ומייצרים עוצמה סבירה ואיכות שמע לא רעה בכלל. הייתי מעדיף לשחק במכשיר עם אוזניות, אבל כשאין כאלו בסביבה, הסאונד של הרמקולים בהחלט מתקבל על הדעת.


(+)
  • ביצועים מצויינים ביחס למחיר, בייחוד בגיימינג
  • מסך צבעוני מאוד ביחס ל-IPS
  • טעינה מהירה בהספק של 67 וואט

(-)
  • המצלמה הקדמית בינונית ומטה
  • הצבע השחור במסך לא ממש שחור

מחירו של Poco X4 GT בחנות המותג הרשמית בעליאקספרס עומד על 349 דולר (399 דולר לגרסת ה-256 גיגה). בחישוב מהיר בצירוף מע"מ, המחיר מגיע לכ- 1500 ש"ח, שזה לא מאוד זול עבור מכשיר לילדים, אבל לא מדובר כאן במכשיר ביניים רגיל. אמנם יש מכשירים שמצלמים טוב ממנו, והמסך קצת פחות מרהיב מזה של מכשירים אחרים באותו טווח מחיר, אבל בסופו של דבר הוא מספק את הסחורה שמכשירים מסוגו אמורים לספק: חויית גיימינג שאינה רחוקה משמעותית מזו של מכשירי דגל, במחיר של מכשיר ביניים.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר