כזה ניסיתי: Realme Pad

בעוד מבחר מותגי הסמארטפונים בישראל הולך ומתרחב בשנתיים האחרונות, שוק הטאבלטים נשאר מנומנם למדי: מלבד מותגי מדבקה, מי שמעוניין בטאבלט של מותג ידוע נאלץ עד לא מזמן לבחור בעיקר בין סמסונג, אפל או לנובו. באפריל האחרון נדחף עוד מותג לרשימה המצומצמת הזאת, Realme, עם הטאבלט בעל השם המפתיע ופורץ הדרך, Realme Pad. כמו שאר המוצרים בקטלוג החברה, גם Realme Pad מוכוון למשתמשים שרוצים לקבל כמה שיותר עבור סכום לא גבוה במיוחד של כסף.

Realme Pad (צילום: גד גניר)



מדובר בטאבלט עם מפרט טכני בסיסי למדי: 32 גיגה בלבד של נפח אחסון (שניתנים להרחבה באמצעות כרטיס זכרון) ו-3 גיגה בלבד זכרון RAM, משודכים לערכת השבבים Helio G80 של מדיהטק, המוגדרת ע"י היצרנית הטיוואנית ככזאת במיועדת לגיימינג. הייתם מצפים שיצרנית ערכות שבבים שמצמידה את המילה Gaming לערכת שבבים, תעשה זאת עם ערכת שבבים אימתנית ועוצמתית נכון? אז זה לא המקרה: מדובר בערכת שבבים שלפחות לפי המספרים, נמצאת איפשהו ברף התחתון של רמת הביניים: היא בנויה בארכיטקטורת 12 ננו מטר (קיימות בשוק כיום ערכות שבבים המבוססות על ארכיטקטורות מתקדמות יותר של 6 ואפילו 5 ננו מטר), עם 8 ליבות "חזקות" במהירות 2 גיגהרץ, ושש ליבות נוספות במהירות 1.8 גיגהרץ.


כל זה מתורגם בפועל לביצועים לא רעים, אבל לא הייתי מרחיק לכת ומדביק את המילה "גיימינג" לערכת השבבים או הטאבלט הזה. אתחיל מהטוב: אפליקציות נטענות במהירות, סרטים משירותי סטרימינג רצים עליו חלק, ובאופן כללי, בשימושים סטנדרטיים מדובר בטאבלט שמעניק חויית שימוש מספקת בהחלט. אחרי שנתיים-שלוש של שימוש במכשירים שלכולם קצב רענון מסך שנע בין 90 הרץ ל-144 הרץ עם אנימציות ומעברים חלקים, לחזור למסך שמתרענן בקצב של 60 הרץ היתה חוייה מעט וינטג'ית, אבל מתרגלים לזה.


Realme Pad (צילום: גד גניר)


Realme Pad (צילום: גד גניר)


העניינים מסתבכים כשמנסים להריץ עליו משחקים כבדים. PUBG לדוגמה, משחק בן כמה שנים טובות אבל עדיין תובעני למדי, איתגר את Realme Pad. למשחק עצמו לקחו כמה דקות להיטען, וגם אז, הוא רץ בצורה סבירה רק בהגדרות גרפיקה נמוכות למדי. במשחקים פחות "כבדים" החולשה הזאת הורגשה מן הסתם פחות, אבל העובדה שמדיהטק השתמשה במילה גיימינג, לא אומרת שזה בהכרח טאבלט גיימינג. 




איכות הבניה מעולה. גוף הטאבלט עשוי מתכת ומעוצב באופן שמזכיר מאוד את עיצוב הטאבלטים החדשים של אפל: גב שטוח לחלוטין ומסגרות ישרות ומחודדות, עם פינות מעוגלות. ההרכבה עצמה איכותית מאוד, והטאבלט עצמו חסון, לא מתכופף, ולא מרעיש או עושה סימנים שיתפרק במהרה. קשה להגיד שמדובר בטאבלט ידידותי במיוחד לידיים עם המסגרות המחודדות האלו, והוא גם לא במשקל נוצה (440 גרם, כמו זוג סמארטפונים כבדים), אבל כבר פגשתי טאבלטים יותר מגושמים ופחות נוחים לאחיזה. מסגרת המסך לא דקיקה באופן מיוחד, אבל גם לא עבה, מה שהופך את הטאבלט כולו לקומפקטי למדי, עד כמה שטאבלט עם מסך 10.4 אינטש יכול להקרא קומפקטי. יחס המסך עומד על 5:3. במציאות זה אומר צורה מלבנית מאוד, שמתאימה מצד אחד לצפייה בסרטים וסדרות, ומצד שני נוחה לגלילה בפיד ברשתות חברתיות כשאוחזים בו במצב פורטרט.


רילמי בחרה במסך IPS LCD עבור הטאבלט הזה, עם רזולוציה של 1200 על 2000 פיקסלים. אמנם הצבעים לא ססגוניים כפי שזה במסכי AMOLED, וגם אין כאן קצב רענון גבוה (ערכת השבבים לא תומכת), אבל לצפייה בסדרות וסרטים וקריאה זה בסדר גמור. סצינת העלמותו האפלה של וויל באיירס בפרק הראשון בעונה הראשונה של Stranger Things נראתה מטרידה כרצוי על מסך ה-RealmePad, התמונה היתה חדה, פרטים לא נעלמו בחושך וגם העובדה שהשחור במסך אינו שחור עמוק במיוחד לא ממש הפריעה. חשוב להדגיש, תאורת המסך לא גבוה במיוחד. זה בסדר גמור אם משתמשים בו בתוך בית, אבל אם תכננתם לקחת אותו החוצה, קחו בחשבון שתחת אור יום יהיה לכם קשה לראות מה קורה על המסך.


Realme Pad (צילום: גד גניר)




במחלקת הסאונד, מדובר בטאבלט מצטיין: הוא מצויד בלא פחות מארבעה רמקולים ותמיכה ב-Dolby Atmos. קשה לי להצהיר שהבחנתי באופן ודאי בשמע שמגיע מלמעלה או למטה, גולת הכותרת של פורמט הסראונד הזה, אבל הצליל היה חזק, נקי ופתוח מאוד, וכן יצר אפקט שהרגיש כמו סאונד היקפי. הצליל היה מעט נטול עומק, אבל באופן כללי, ביחס לטאבלטים בשוק, בטח ביחס לכאלו מאותה קטגוריה, יש כאן מערכת סאונד משובחת. רילמי אפילו השאירה כאן שקע אוזניות סטנדרטי, אם אתם עדיין משתמשים באוזניות חוטיות.


ל-Realme Pad סוללת 7100mAh שהצלחתי לסחוט ממנה כ-9 שעות מסך בממוצע, נתון יפה מאוד, אם כי צריך לזכור שהמסך לא מגיע לרמות בהירות גבוהות במיוחד וניסיונות הרצה של משחקים כבדים מקצרים את הנתון הזה משמעותית. לציבור המוזר של משתמשי המצלמות בטאבלטים אציין שיש ל-Realme Pad שתי מצלמות ברזולוציית 8 מגה פיקסל, אחת בחזית והשניה בגב המכשיר. כצפוי, הביצועים לא עוצרי נשימה: באור יום ניתן להפיק מהן צילומים סבירים, חדים, עם פירוט לא רע, גם אם מעט אנמיים בגווני הצבע שלהם. כל ניסיון לאתגר את המצלמה בשימוש בזום (החבר'ה ברילמי היו אופטימיים ומלבד מצב זום דיגיטלי כפול 2 הוסיפו גם מצב זום כפול חמש), או בצילום בתנאי תאורה פחות אידיאליים, גורם לתוצרים לצאת הרבה פחות מרשימים. אין כאן מצב לילה ואין מצב פורטרט, אבל שוב, גם לא היו לי ציפיות גדולות בסעיף הצילום מטאבלט בקטגוריה וברמת המחיר הזאת, וגם לא התאכזבתי בצורה יוצאת דופן.


(+)
  • ביצועים טובים כל עוד לא גולשים למחוזות הגיימינג הכבד
  • איכות בנייה מצויינת
  • מערכת שמע איכותית

(-)
  • בהירות המסך לא גבוהה במיוחד
  • המצלמות שם בעיקר כדי לצאת ידי חובה

ה-Realme Pad נמכר ברשת באג, היבואנית הרשמית ב-829 ש"ח לגרסת ה-3 גיגה RAM ו-32 גיגה אחסון. גרסת ה-4 גיגה RAM ו-64 גיגה אחסון תעלה לכם 949 ש"ח. במונחי מפרט מול מחיר, אין כאן בשורה מרעישה וברוב הסעיפים הוא מיישר קו עם המתחרים הקיימים בשוק. ובכל זאת, Realme Pad מצליח להפתיע לטובה פה ושם: איכות הבניה שלו מעולה, מערכת השמע שלו מצוינת והמסך חד וברור. הוא לא מפלצת ביצועים ולא נועד להיות כזאת, כך שכל עוד לוקחים בערבון מוגבל את כל נושא הגיימינג, ה-Realme Pad יספק לכם חויית שימוש לא רעה בכלל.

4 תגובות

  1. איך הגעת ל-14 ליבות?! יש לו רק 2 של 2GHz ו-6 של 1.8GHz

    השבמחק
    תשובות
    1. 14=8+6
      עם 8 ליבות "חזקות" במהירות 2 גיגהרץ, ושש ליבות נוספות במהירות 1.8 גיגהרץ

      מחק
  2. גם הרזולוציה היא 2000x1200 ולא ריבועית של 1200x1200

    השבמחק
  3. האם יש לו גם מקלדת וניתן להוסיף עליו אקסל או וורד?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר