כזה ניסיתי: Samsung Galaxy S23 FE

לקראת סוף שנת 2020, נולד קונספט חדש בשוק הסמארטפונים: גם סמסונג וגם שיאומי הציגו גרסאות מוזלות למכשירי הדגל שלהן מאותה שנה, תוך שהן ממשיכות עם אותה ערכת שבבים, אבל מקצצות במקומות אחרים, פחות קריטיים. אצל סמסונג, הקונספט הזה הביא לעולם את סדרת FE, קיצור של Fan Edition, שאמורה היתה למשוך אליה משתמשים שמעוניינים במכשיר דגל, אבל מוכנים לוותר על סממנים שמוגדרים כפינוקים כמו מסך קמור בשוליים וזכוכית בגב המכשיר.

Samsung Galaxy S23 FE (צילום: גד גניר)


Galaxy S20 FE, הראשון בסדרה, היה מכשיר מוצלח ומצליח, ואחת ההמלצות הקלות שלי למי שחיפש בשנים האחרונות סמארטפון טוב במחיר טוב. ממשיך דרכו, Galaxy S21 FE ניסה לשמר את הנוסחה הזאת אבל העובדה שנמכר כאן רק בגרסת 128 גיגה ללא אפשרות הרחבה הפכה אותו להמלצה פחות ברורה מאליה. בשנה שעברה סמסונג דילגה על הסדרה ולא הציגה מכשיר דגל מוזל כנגד מכשירי S22, אבל השנה היא חוזרת עם Galaxy S23 FE שמביא איתו שינויים מהותיים ולא בהכרח טובים לנוסחה הזאת.


השינוי המהותי העיקרי הוא בערכת השבבים. שני המכשירים הראשונים בסדרה הגיעו עם אותו מעבד של סדרת מכשירי הדגל מאותה שנה של סמסונג. השנה סמסונג החליטה, מסיבותיה, לבצע שנמוך בסעיף הזה: במקום להשתמש ב-Snapdragon 8 Gen 2 של קוואלקום, סמסונג הפיצה את Galaxy S23 FE בעולם בשתי גרסאות: האמריקאית שמבוססת על ערכת השבבים של מכשירי הדגל של שנה שעברה, Snapdragon 8 Gen 1, והגרסה הבינלאומית (שהיא זו שנמכרת בישראל באופן רשמי) שמגיעה עם ערכת השבבים המקבילה, Exynos 2200. מעשית, אין בעיה עם ערכת השבבים הזאת. בשילוב עם זכרון RAM בנפח 8 גיגה, המכשיר מתפקד נהדר, זריז, לא מתחמם, ואפילו צריכת הסוללה שלו לא רעה. מצד שני, איך שלא תסובבו את זה, זה מכשיר דגל עם מעבד של שנה שעברה, גרסה מוזלת של Galaxy S22, לא S23. לצרכן ההדיוט אולי נחסכים כאן כמה שקלים, אבל מאחר שמדובר בגרסה לאוהדי המותג ולא Galaxy S23 HE (הדיוט אדישן), אם הייתי מגדיר את עצמי כאוהד, ההחלטה הזאת היתה בהחלט הופכת את המכשיר לפחות אטרקטיבי בעיניי בנקודת הזמן הזאת, בהשוואה לשניים הקודמים. האחסון לא ניתן להרחבה, אבל המכשיר זמין הפעם בשני נפחי אחסון פנימי, 128 או 256 גיגה מרווחים יותר.


Samsung Galaxy S23 FE (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S23 FE (צילום: גד גניר)





בעודו אצלי, המכשיר התעדכן לגרסה 14 של אנדרואיד, עם הממשק של סמסונג, One UI בגרסה 6, החדשה ביותר. המכשיר מציע שידרוגי ממשק מינוריים, בעורכי הוידאו והתמונות המובנים, שיפורים באופן שבו ניתן לעצב את מסכי הבית ומסך הנעילה, ווידג'ט מזג אויר חדש ומעט יותר אינפורמטיבי, אבל אין כאן מהפכות. הבשורות הטובות הן שאם יהיו מהפכות בגרסאות הבאות, כנראה שתוכלו להנות מהן במכשיר הזה כי סמסונג מבטיחה עבורו לא פחות מארבע שנים של עדכוני גרסה ושנה נוספת של עדכוני אבטחה, מדיניות מבורכת והלוואי שיצרניות אנדרואיד נוספות יאמצו את הסטנדרט הזה.

Samsung Galaxy S23 FE (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S23 FE (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S23 FE (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S23 FE (צילום: גד גניר)


את הכסף שחסכה ככל הנראה על ערכת השבבים, השקיעה סמסונג בגימור קצת יותר משודרג, עם גב זכוכית, זכוכית גורילה גלאס 5 איכותית ועמידה יחסית. כמו קודמיו, גם S23 FE עמיד למים לפי תקן IP68, כלומר, תיאורטית, ישרוד צלילה למים בעומק של עד מטר וחצי למשך 30 דקות. באופן כללי, סמסונג הקפידה במכשיריה השנה על שפה עיצובית מאוד אחידה, וגם נטולת התחכמויות, עד כדי שקשה להבחין במבט ראשון בניואנסים שמבדילים בין המכשיר הזה לגלאקסי S23. ה-S23 FE לכל היותר פחות מעודן בעיצוב, והמסגרת שלו לא מעוגלת בנקודת החיבור עם המסך כמו ב-S23, אבל בהחלט מדובר בתאומים כמעט זהים. מצד אחד אפשר לראות בזה עלייה בסטנדרט של מכשירי הסדרה. מצד שני, מי רצה את זה? מי צריך עוד תאום S23? אתפשר על גב הזכוכית ותנו לי מקסימום מפרט בשביל קצת פחות כסף. 


Samsung Galaxy S23 FE (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy S23 FE (צילום: גד גניר)



המסך של Galaxy S23 FE שטוח לחלוטין כפי שזה היה במכשירי הסדרה הקודמים. בשנים קודמות זו היתה "פשרה" בסדרת FE ביחס למכשירים הסטנדרטיים שהגיעו עם מסכים עם שוליים קמורים. בשנים הראשונות, מסכים מהסוג הזה היו סממן יוקרה אבל בשנים האחרונות מתחילים להבין שמדובר בעיקר בגימיק מיותר. ואכן, לאט לאט סמסונג מתחילה לעזוב את המסכים הקמורים: מכשירי S23 ו-+S23 של השנה כבר הגיעו גם הם עם מסכים שטוחים לחלוטין, ובסדרת ה-S24 כבר כל המכשירים יהיו עם מסכים כאלו. כרגיל אצל סמסונג, מדובר במסך שתענוג להתבונן עליו: מסך AMOLED בגודל 6.4 אינץ' (טיפה גדול יותר מ-Galaxy S23 אבל טיפה קטן יותר מ-+S23), ברזולוציה של 1080 על 2340 פיקסלים, עם קצב רענון מקסימלי של 120 הרץ. עוצמת הבהירות המרבית כאן מעט נמוכה יותר מזו של מכשירי ה-S23 הרגילים, אבל עדיין גבוהה ומאפשרת שימוש במכשיר בצורה נוחה גם מחוץ לבית. מתחת לפני המסך משולב קורא טביעות אצבעות שמתפקד נהדר, מזהה במהירות את האצבע וברמת דיוק גבוהה.


ל-Galaxy S23 FE מערך צילום בעל שלוש מצלמות: מצלמה ראשית ברזולוציית 50 מגה פיקסל עם ייצוב תמונה אאופטי וצמצם f/1.8, מצלמת טלפוטו מיוצבת גם היא אופטית ברזולוציית 8 מגה פיקסל עם זום אופטי כפול 3 וצמצם f/2.4, ומצמת עדשה רחבה ברזולוציית 12 מגה פיקסל עם צמצם f/2.2. בשילוב עם יכולות עיבוד התמונה של ערכת השבבים של סמסונג, מערך הצילום הזה עושה עבודה מצויינת: התמונות מפורטות מאוד, חדות, וגווני הצבע ריאליסטיים ולא מוגזמים. האיכות נשמרת גם בצילום רחב וגם בצילום בזום, אפילו מעט מעבר לטווח הזום האופטי. גם בלילה ואפילו בתנועה בלילה, מתקבלות תוצאות לא רעות בכלל, ובאופן כללי זו מצלמה שקל להוציא ממנה תוצאות טובות שלא היו מביישות מכשירי דגל סטנדרטיים.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



מצב הלילה היעודי מייצר תמונות מוארות באופן מעט מוגזם לטעמי וכדאי להפעיל שיקול דעת כשמשתמשים בו: כשמצלמים בחושך אובייקט מואר או במקום שיש בו תאורה סבירה, עדיף לעשות שימוש במצב הצילום הרגיל, משום שמצב הלילה מקפיץ את ערכי ה-ISO של התמונה ומתקבלות תוצאות עם תאורה מוגזמת וגווני צבע שאינם משקפים את המציאות. מצב הלילה כאן מומלץ בעיקר בצילום בסביבה חשוכה באמת שבה הוא מסוגל להבליט פרטים שלא הייתם רואים אפילו במציאות, ועדיין לעשות זאת באופן טבעי ונעים לעין. המצלמה הקדמית ברזולוציית 12 מגה פיקסל וצמצם f/2.2 מעולה גם היא, מאפשרת צילום בזוית רגילה או מורחבת קלות, עם מצבי פורטרט מתקדמים ומייצרת בסה"כ תמונות באיכות גבוהה מאוד.



סוללת ה-4500mAh של Galaxy S23 FE הספיקה לי בממוצע לכ-7.5 שעות מסך. זה לא המון אבל זה יספיק לכם לקצת יותר מיום של שימוש מלא במכשיר. הספק הטעינה של המכשיר הוא 25W, נמוך ביחס לסמארטפונים סיניים, והוא גם יודע להיטען אלחוטית. מטען, כרגיל אצל סמסונג, לא מצורף לאריזה וחבל. למכשיר רמקול תחתון ורמקול באפרכסת שמייצרים צליל סטריאופוני איכותי ובעוצמה מספקת.


(+)
  • מצלמה איכותית
  • מסך מרהיב ומואר היטב
  • איכות בנייה מצויינת וחומרים איכותיים ויוקרתיים
(-)
  • ערכת שבבים משנה שעברה
  • אין מטען באריזה
  • מצב הלילה במצלמה לא מתאים בהכרח לכל צילום בלילה


מחירו של Samsung Galaxy S23 FE ביבוא רשמי לגרסת ה-128 גיגה עומד על 2499 ש"ח. אם אתם מוכנים להתפשר על יבוא רשמי, תוכלו להשיג את גרסת ה-256 גיגה אפילו בזול יותר, 2290 ש"ח. מה שמפריע לי במכשיר הזה זו בעיקר התחושה שמדובר על הנייר בדיל פחות טוב: בשנים קודמות, במחיר דומה, קיבלנו מכשיר שהרכיב העיקרי והכי חשוב בו, ערכת השבבים, זהה לזה של מכשירי דגל עדכניים. השנה, סמסונג משנמכת את הנוסחה ומציידת אותו בערכת שבבים משנה שעברה ומהבחינה הזאת, התמורה לאותו מחיר טיפה פחות אטרקטיבית. ועדיין, מדובר במכשיר מצוין עם יכולות צילום מצוינות, מסך נהדר, וביצועים מצוינים. אם אתם פחות קטנוניים ממני בכל מה שקשור למפרט, אתם בוודאות לא תתאכזבו ממנו.


1 תגובות

  1. דווקא במכשיר כזה שהוא מעין גרסה מוזלת של מכשירי הדגל, הייתי מצפה שיכללו (לפחות) חריץ הרחבה לאחסון. סמסונג שוב מאכזבים אותי. המכשיר הבא שלי כבר לא יהיה סמסונג.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר