כזה ניסיתי: JBL Authentics 500

"איזה יופי, JBL השיקו רמקולים של מארשל", זו היתה המחשבה הראשונה שחלפה במוחי כשראיתי לראשונה תמונות של Authentics, סדרת רמקולים חכמים חדשה של יצרנית האודיו האמריקאית, שהושקה באוגוסט האחרון. צלילה לתוך ההודעה לעיתונות הבהירה לי שאני בור: זה אמנם רמקול עם ציפוי דמוי עור שחור, מסגרת מוזהבת ועיצוב שמזכיר בקוים כלליים מגבר גיטרות כמו כל המוצרים של מארשל, אולם מדובר למעשה בהומאז' ל-L100, רמקולים איקוניים של JBL משנות ה-70, שכמו הרמקולים החדשים של סדרת Authentics, מתהדרים בשבכה (גריל) קדמי עשוי בד בצורת משבצות בולטות דמויות חפיסת שוקולד. הרמקול שהגיע אליי הוא Authentics 500, הרמקול הגדול והיקר בסדרה, ומלבד עיצוב נוסטלגי הוא מציע שמע מרעיד קירות, חויית מולטירום ואפילו מאפשר דו קיום בין יריבות מרות.  

JBL Authentics 500 (צילום: גד גניר)


ל-Authentics 500 מערך רמקולים מרשים: בחזית, 3 טוויטרים בקוטר 1 אינץ', ו-3 רמקולי מיד-וופר בקוטר 2.7 אינץ', בתחתית סאב וופר ענק בקוטר 6.5 אינץ', ומאחור שתי תעלות לריסון הבאסים וצמצום עיוותים בשמע. בכל המערך הזה תומך מגבר בהספק מכובד של 270 וואט עם עיבוד צליל דיגיטלי, ומייצר שמע שבעוצמה של 40% לכל היותר הפך בסלון הדירה ממוצעת שלי למחריש אוזניים. לעוצמה הזאת יש חסרון אחד מעיק: בשימוש בהזרמת מוזיקה דרך אפליקציות צד ג' כמו ספוטיפיי, דרגות הווליום גסות מדי. במילים אחרות, מצאתי את עצמי פעמים רבות מתלבט אם ללחוץ פעם נוספת על כפתור הווליום פעם נוספת כדי להגביר ופשוט להתרגל לשמע מעט חזק ממה שרציתי, או להשאר בעוצמת השמע הנוכחית ולהתחשב אמנם בשכנים האומללים, אך להסתפק בעוצמה מעט חלשה מדי.  

JBL Authentics 500 (צילום: גד גניר)


ב-JBL טוענים ש-Authentics 500 בכל הפעלה שלו יודע לנתח את חלל החדר שבו הוצב, ולהתאים את השמע למרחב בצורה אופטימלית אם כי האפקט עצמו כנראה היה עדין מכדי שאחוש אותו. מדובר ברמקול גדול ורחב בתצורת 3.1, אולם במת הצליל לא רחבה בצורה יוצאת דופן לרמקולים מסוגו, כך שאת חויית הצליל המיטבית עדיין תקבלו בעיקר אם תשבו מולו. השמע שהרמקול הזה מייצר משובח. הוא מאפשר שליטה בסיסית באקולייזר, אבל הגדרת ברירת המחדל של הסאונד מספקת צליל עשיר מאוד, מפורט להפליא, חד וללא עיוותים. משום שיש לי פאסון של רצינות לשמר כאן, אני צריך לבחור בקפידה באילו מילים אשתמש כדי לתאר את הבאסים של Authentics 500, אבל שתדעו שזו לא משימה פשוטה: מנעימת הפתיחה המוכרת של JBL, מתחילים להרגיש תנודות ברצפה. המיקום של הסאב בתחתית הרמקול כמו גם הגודל והעוצמה שלו הופכים אותו למכונת באסים אימתנית שמייצרת אפקט צליל "גדול" ומסוגלת, בשילוב של עוצמת שמע גבוהה והשיר הנכון, לעטר את הספות בבית בפירורי טיח מהתקרה. בשבחה של JBL ניתן להגיד שעשו כאן עבודה טובה למנוע מצב שבו הבאסים בולעים צלילים אחרים וכך מקבלים צליל פתוח, אגרסיבי אך גם מאוד מפורט ומדויק. בניגוד לרמקולים אחרים בסדרה, ה-500 תומך ב-Dolby Atmos, אם כי כרגע תמיכה בפורמט הזה קיימת רק דרך שירותי המוזיקה Tidal (בחבילת ה-Hi-Fi של השירות) ו-Amazon Music (בחבילה בתשלום בלבד).

JBL Authentics 500 (צילום: גד גניר)

JBL Authentics 500 (צילום: גד גניר)

JBL Authentics 500 (צילום: גד גניר)

JBL Authentics 500 (צילום: גד גניר)


השליטה וההגדרה של Authentics 500 מתבצעת באמצעות אפליקציית JBL One, דרכה ניתן לבחור באיזה חדרים בבית תושמע המוזיקה, אם ש לכם בבית רמקולים חכמים נוספים של JBL. האפליקציה עצמה קלה להתמצאות ולא כוללת המון אפשרויות שאפשר להסתבך איתן. לאחר שצירפתם אותו לרשת הביתית, תוכלו לשייך אותו לחדר באפליקציית Google Home, להגדיר אותו כמכשיר כרומקאסט כדי להזרים אליו מוזיקה מאפליקציות אחרות, ולהגדיר עבורו גם את גוגל אסיסטנט. בנוסף, הוא תומך גם באלכסה של אמזון, אבל עם טוויסט: בניגוד לכל רמקול אחר שתמך בשני הסייענים הדיגיטיליים, ב-Authentics 500 לא צריך לבחור אחד מהם במעמד ההתקנה של הרמקול. שניהם מסוגלים לענות לכם בכל רגע נתון, בהתאם לפניה שלכם. מי צריך רמקול שיודע לענות גם לגוגל אסיסטנט וגם לאלכסה? מי שמודע ומכיר את החוזקות של כל אחד משניהם. אלכסה ידועה כחזקה וגמישה יותר בשליטה במוצרי בית חכם, בעוד גוגל אסיסטנט עדיף לדעת רבים בכל הקשור לשימוש בשפה טבעית ומתן מידע כללי. מי שעושה שימוש בשני הסייענים במקביל ימצא את התכונה הזאת, שבלעדית נכון לכתיבת השורות האלו רק לרמקולים מסדרת Authentics של JBL מאוד שימושית. 


JBL One מאפשרת חיבור לאפליקציות ושירותי סטרימינג שונים. מדובר באחת הרשימות הדלות והביזאריות שיצא לי להיתקל בהן: Tidal ו-Amazon שהזכרתי קודם הם השמות המוכרים יותר ברשימה, יחד עם TuneIn Radio. מלבד אלו הרשימה מאוכלסת בשירותים איזוטריים כמו "Calm Radio", iHeartRadio","Qobuz והזומבי שאכל את שירות המוזיקה החתרני נאפסטר וכעת משתמש בשם המותג שלו. ספוטיפי? אפל מיוזיק? נעדרים מהרשימה. זה לא סוף העולם, אפשר להזרים מוזיקה היישר מאפליקציית ספוטיפיי דרך Spotify Connect, וגם היישר מ-Apple Music באמצעות AirPlay, אבל עדיין מוזר שהן אינן ברשימה הזאת. 

JBL Authentics 500 (צילום: גד גניר)


בחלקו העליון של Authentics 500 ישנה חוגת שליטה על עוצמת השמע, ושתי חוגות נוספות לשליטה על הבאס והטרבל. ביניהן שני כפתורים: כפתור קיצור דרך לפלייליסט או תחנת רדיו וכפתור בלוטות'. לא ברור לי למה JBL הסתפקה בקיצור דרך אחד ויחיד. יש יצרניות שלא מאמינות בלחצני קיצורי דרך כמו Sonos, ויש כאלו כמו Audio Pro, Denon ו-Bose שהרמקולים החכמים שלהן מפנקים עם שלושה ואפילו שישה לחצנים פיזיים לקיצורי דרך. גם בעולם של סמארטפונים שמחוברים לידיים שלנו וסייענים קוליים, עדיין נחמד שיש את האפשרות ללחוץ על כפתור ולהפעיל תחנת רדיו או פלייליסט אהוב, והבחירה של JBL לשלב רק לחצן אחד כזה משונה בעיניי. לחצן הבלוטות' מאפשר הזרמת מוזיקה ישירה מהטלפון אל הרמקול. מסיבה לא ברורה, JBL החליטה להסתפק במקודד האודיו האלחוטי הבסיסי ביותר שיש לטכנולוגיית בלוטות' להציע, SBC. לא aptX, לא LDAC, אפילו לא AAC. נכון, קניתם רמקול חכם יקר כדי להזרים אליו מוזיקה באיכות מעולה היישר משירותי הזרמת מוזיקה ברשת, למה שמישהו ירצה להתחבר אליו בבלוטות' ולמה להשקיע במקודד איכותי? לא ברור, אבל משהוחלט להוסיף את האופציה הזאת, ברמקול ברמת המחיר הזאת, הייתי מצפה לקבל קצת יותר מהמקודד הבסיסי ביותר. ניתן להתחבר אל הרמקול באופן קוי: בחלקו האחורי ישנם שקע אוזניות סטנדרטי 3.5 מ"מ ושקע USB Type C למקרה הצורך. בנוסף, יש שם גם שקע קוי למי שמעדיף להתחבר לרשת הביתית עם כבל. 


(+)

  • עוצמת שמע חזקה, באסים אגרסיביים
  • עיצוב נאה
  • גוגל אסיסטנט ואלכסה מסוגלות לפעול במקביל
(-)
  • לחצן קיצור דרך אחד ויחיד
  • מקודד אודיו אלחוטי בסיסי בלבד בבלוטות'
  • ספוטיפיי ואפל מיוזיק לא משולבות בתוך אפליקציית השליטה של JBL


ביבוא רשמי של ניופאן, JBL Authentics 500 יעלה לכם לא פחות מ-2890 ש"ח. אם יש לכם סלון ענק, חיבה עזה לבאסים, ואתם עושים שימוש משולב גם בגוגל אסיסטנט וגם באלכסה, אין בשוק רמקול שיתאים לכם יותר מזה. כל השאר יוכלו ככל הנראה למצוא אופציות זולות יותר, גם אם פחות נוסטלגיות.

1 תגובות

  1. עם כל הכבוד לבאסים האגריסיבים איך נשמעים צלילים גבוהים ומיד האם יש איזון? בזה רמקול נבדל לכולם יש באס חזק מה עם השאר איזה מספר בלוטוס יש שם האם בספוטיפי מונחתת העוצמה לפי מה שרשמת בכמה כנראה הסטרימינג לא משהו

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר