כזה ניסיתי: Samsung Gear 2

נכון להיום, השעון המתקדם והיקר ביותר שצרכן ישראלי יכול לרכוש ביבוא רשמי בישראל, הוא ה-Gear 2 של סמסונג. למעשה, השעונים החכמים היחידים שתוכלו לקנות בישראל ביבוא רשמי הם אך ורק מתוצרת סמסונג. ה-Gear 2 הוא המשכו הישיר של ה-Galaxy Gear אותו בדקתי כאן בבלוג לפני כמעט שנה ויש לו גם גרסה זולה יותר בשם Gear 2 Neo, שעון חכם שקיבל ממני לא מעט מחמאות. אזהרה מראש לקוראים: מאחר ושלושת השעונים האלו די דומים זה לזה מבחינת המפרט והעיצוב, כל הפוסט הזה יהיה רצוף בהשוואת, כדי להדגיש בפניכם את ההבדלים המינוריים ביניהם. אגב, ה-Gear Fit שייך לקטגוריה אחרת לחלוטין של מוצרים, צמידי ניטור, שם יש לצרכן הישראלי כבר מבחר רחב יותר של אפשרויות, אך כאמור, התכנסנו כאן היום כדי לדבר על הגיר 2, אז קדימה סרג'יו, לעסק.
 
Samsung Gear 2 (צילום: גד גניר)

כאמור, ה-Gear 2  הוא הבכיר בהיצע שעוניה החכמים של סמסונג. ככזה, הוא בעל גוף מתכת שאמור לשוות לו מראה יוקרתי יותר משל ה-Gear 2 Neo. אישית, העדפתי דווקא את המראה של השעון הזול יותר, אם כי גם ה-Gear 2 נראה מצוין. בניגוד ל-Gear הראשון, כאן תוכלו להחליף את הרצועה בעצמכם במידה ותרצו, מאחר והיא אינה כוללת את המצלמה או הספיקר. היחידה אותה קיבלתי הגיע בצבע כסף עם רצועה שחורה, אך ניתן לקבל אותו גם בצבע זהב או כתום. גודל המסך לא השתנה ונשאר זהה, 1.63 אינטש, גם לא הרזולוציה שנשארה 278x278, וכך גם הקוים הכלליים ומימדיו של השעון. למי שהיה מוטרד ממשקלו של הגיר הראשון (כמוני), הגיר 2 לא מביא עימו בשורות משמחות במיוחד, והוא שוקל 6 גרם פחות מקודמו, 68 גרם סה"כ. כפתור הבית, כמו ב-Gear 2 Neo ממוקם בחוכמה מתחת למסך, היכן שאמור להיות (ולא בצד, כפי שזה היה ב-Gear הראשון). כמו כל שעוני ה-Gear גם ה-Gear 2 עמיד במים, אם כי סמסונג שיפרה את תקן העמידות שלו, וכעת בניגוד ל-Gear הראשון שקיבל את תקן IP55 בלבד (עמידות בהתזות מים), ה-Gear 2 נושא את תקן IP67, תקן האומר כי ניתן לטבול את השעון במים בעומק של עד מטר אחד, למשך 30 דקות.

פדומטר, Samsung Gear 2 (צילום: גד גניר)

המפרט הטכני של הטלפון נשאר דומה פחות או יותר לשאר שעוניה של סמסונג: מעבד כפול ליבה במהירות 1GHz (זהה לזה של ה- Gear 2 Neo וחזק מזה של ה-Gear הראשון), זכרון RAM בנפח של 512 מגה, וזכרון אחסון בנפח של 4 גיגה. החומרה הזאת מריצה את מערכת ההפעלה TIZEN של סמסונג. חשוב להדגיש, לא מדובר בשעון התומך בפלטפורמת Android Wear, מה שאומר שהוא ידע לעבוד אך ורק עם סמארטפונים של סמסונג. מבחינת תפקוד, הוא עובד מצוין: לא נתקע, אין השהיות ולאגים (למעט בשליטה על הנגן, שם יש פער של שניה בערך בין לחיצה לבין ביצוע הפעולה), והאמת שאין סיבה שאתקל בתופעות כאלו, בכל זאת, מדובר בשעון.

Samsung Gear 2 (צילום: גד גניר)

מבחינת שימושיות, תמצאו כאן את  כל מה שיש ב-Gear 2 Neo: פדומטר, מד דופק (שלא היה ב-Gear הראשון), קישורית אינפרא אדום לשליטה על מכשירי חשמל בבית (שגם היא לא היתה קיימת בגיר הראשון) נגן פנימי ואפשרות שליטה על הנגן המובנה בטלפון הסלולרי שלכם, רשמקול, טיימר, שעון עצר, ועוד. גם השעון הזה עושה את מה שמצופה מכל שעון חכם לעשות: להציג התראות מהטלפון – מבזקי חדשות, הודעות מאפליקציות כמו Whatsapp, Hangouts, פייסבוק, ולמעשה כל אפליקציה השולחת הודעות ומציגה אותן בדר"כ בוילון ההתראות. עבודת הגיור של השעון הזה טובה, פרט לפונט המזעזע והיחיד בינתיים שיש לשעון הזה להציג בשפה העברית.

ההבדל העיקרי בפונקציונליות של ה-Gear 2 על פני ה-Gear2 Neo מתבטא במצלמה המובנית. על הצורך (או יותר נכון, על אי הצורך) במצלמה הזאת כבר סיפרתי לכם בעבר. מדובר במצלמה בעלת רזולוציה של 2 מגה פיקסל (0.1 מגה פיקסל יותר מב-Gear הראשון), שהסיבה היחידה לקיומה היא המהירות והדיסקרטיות איתה ניתן לצלם, בלי הצורך לשלוף את כל הטלפון מהכיס. האם יש לכם צורך לצלם במהירות ובדיסקרטיות? לי אין, ומעולם לא נתקלתי בצורך כזה, מאחר ואינני ג'יימס בונד. אם אתם כן זקוקים לאפשרות כזאת, ההפרש הלא מאוד גדול במחיר בין ה-Gear 2 Neo ל-Gear 2 בהחלט שווה את זה. עם זאת, קחו בחשובן שאיכות התמונות היא בהתאם למצלמת 2 מגה פיקסל, משהו שדומה לתמונות שאתם מצלמים עם המצלמה הקדמית בטלפון שלכם.

Samsung Gear 2, במלבן השחור למעלה נמצאת עדשת המצלמה ועינית האינפרא אדום (צילום: גד גניר)

ה-Gear 2 מצויד בסוללה בעלת קיבול של 300mAh, 15 פחות מהגיר הראשון. הסוללה בגיר הראשון היתה נקודה כאובה מאחר והיא חייבה את המשתמשים להטעין אותה מדי לילה. למרות הקיבול הטיפה קטן יותר, מציע הגיר 2 חיי סוללה טובים יותר, כיומיים וחצי של שימוש. הסוגיה הבאמת בעייתית בשעונים האלו נוגעת לאופן החיבור שלהם לטלפון, באמצעות קישורית Bluetooth. אצלי למשל, השעון ידע לצלוח יומיים וחצי של שימוש, אולם סוללת הטלפון שלי הראתה סימני עייפות מוקדם מהרגיל, בשל החיבור המתמיד לשעון.
מסך ההגדרות, Samsung Gear 2 (צילום: גד גניר)

שעונים חכמים עדיין לא שם. זה לא שהגיר 2 לא עושה את מה שהוא מבטיח. להיפך, הוא עושה הכל בהצטיינות, נראה לא רע, וביחס לרמת התחכום של החפיץ הזה, הוא גם מתומחר ברמה סבירה. השאלה היחידה היא שאלה שנשאלת כבר כמעט שנה, ואחרי השקה של ה-watch של אפל ביום שלישי, ממשיכה להישאל ביתר שאת: מי צריך את זה? לי אין את התשובה לשאלה הזאת ואם למישהו כמוני, עם גלאקסי אס 4 שתומך לחלוטין בשעון הזה, ואצבע קלה על הארנק (הפיזי, לא הדיגיטלי) אין את התשובה או את התשוקה לקנות אותו, מי כן ירצה?


לכם יש את התשובה? התלהבתם והחלטתם שאתם רוצים לקנות? לא בטוח שהגיר 2 הוא השעון שתרצו. בהנחה ויש ברשותכם מכשיר אנדרואיד של יצרנית אחרת, אסוס, LG ומטורולה השיקו בשבוע שעבר שעונים חכמים משל עצמן, כולם תומכים בפלטפורמת Android Wear, ואינם בררנים ברמת היצרנית של הטלפון שלכם. יש לכם מכשיר של סמסונג ו-Android Wear לא מדברת אליכם? תוסיפו לרשימה גם את ה-Gear S, שעון חכם שסמסונג חשפה בהשקת ה-Note 4, שמהווה שדרוג עיצובי וחומרתי של הגיר 2. כאמור, כל אלו הוכרזו בשבוע שעבר, ועד שיגיעו לארץ באופן רשמי כנראה שיעברו מספר חודשים. אין לכם סבלנות? רוצים שעון חכם ברגע זה ומיד? ה-Gear 2 הוא ככל הנראה האופציה הכי מתקדמת שזמינה עבורכם.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר