כזה ניסיתי: Meizu M1 Note

בניגוד לשנים קודמות, בהן מחיריהם של מכשירי דגל נשמרו פחות או יותר באותה רמה, נראה כי השנה רוב היצרניות הגדולות החליטו להעלות מחירים. בינתיים, בזירת המכשירים הזולים יותר, התחרות מתחילה להתחמם, הודות להתבססות של יותר ויותר של יצרניות סיניות בשוק, ולשיפור המתמיד באיכותם. בחודש נובמבר סיפרתי לכם כאן על ה-MX4, הדור הרביעי של מכשירי הדגל של Meizu שהגיע לישראל עם מחיר סביר של 1600 ש"ח והיה לאחד המכשירים שזכו להכי הרבה עניין מצד הגולשים בבלוג שלי. חלפו חמישה חודשים ובאג מציגה כעת את ה-Meizu M1 Note, מכשיר עם מפרט מצוין הממוקם בקצה הנמוך של סקאלת הפאבלטים (גודל מסך של 5.5 אינטש) ומתומחר באופן אגרסיבי במיוחד: 999 ש"ח בלבד.

Meizu M1 Note (צילום: גד גניר)


אז איזה מפרט טכני ניתן לקבל עבור 999 ש"ח בשליש השני של שנת 2015? ובכן, לא מעט, אם תשאלו את Meizu: מעבד MT6752 של היצרנית הסינית מדיה טק בעל 8 ליבות במהירות 1.7 גיגהרץ כל אחת, אשר תומך בטכנולוגיית 64 ביט וברשתות דור רביעי. אם לא אמרתי זאת בעבר, נכון להיום, אין באמת צורך בטכנולוגיית 64 ביט עצמה, מאחר והמכשירים אינם מגיעים עם זכרון RAM שבה הטכנולוגיה הזאת באה לידי ביטוי. יחד עם זאת, הארכיטקטורה שבה בנויים המעבדים התומכים ב-64 ביט היא יעילה מאוד, משהו שנחשפתי אליו כשבדקתי את ה-HTC Desire 820, מכשיר עם מעבד Snapdragon 615 שגם הוא תומך ב-64 ביט, ומציג יופי של ביצועים. Meizu ציידה את ה-M1 Note בזכרון RAM בנפח נדיב (ביחס לרמת המחיר של המכשיר) של 2 גיגה. מצד שני, זכרון האחסון של המכשיר צנוע מאוד ועומד על 16 גיגה, ללא אפשרות הרחבה. כמו מכשירים סיניים רבים אחרים, גם ה-Meizu M1 Note הוא מכשיר Dual Sim. החומרה הזאת מריצה נכון להיום את אנדרואיד בגרסא 4.4.2 ועתידה להתעדכן בזמן הקרוב מאוד לגרסה 5 Lollipop.


Meizu M1 Note מהצד (צילום: גד גניר)


כפי שכבר סיפרתי לכם ב-MX4, גם ב-M1 Note, משקיעה Meizu מאמצים ניכרים כדי שיהיה לכם קשה לזהות כי מדובר במכשיר אנדרואיד. במה זה מתבטא? בממשק בשם Flyme, אשר עוטף את מערכת ההפעלה אנדרואיד בעיצוב ייחודי. אפליקציית הבית (Launcher) אינה כוללת מגירת אפליקציות (כל קיצורי הדרך לאפליקציות מופיעים על מסך הבית, בדומה ל-iOS), אך בניגוד לרוב מכשירי האנדרואיד, נעדרים כאן כפתור ה"חזור", וכפתור התפריט. לחסרונות של כפתור התפריט התרגלנו מאחר וגוגל פועלת נמרצות כבר מספר שנים לחייב את מפתחי האפליקציות לשלב את כפתור התפריט כחלק מממשקי האפליקציות. מה עושים אבל לגבי חסרונו של כפתור החזור? הוא מופיע לעיתים ככפתור וירטואלי על פס לבן בתחתית המסך (מאוד מכוער). לחילופין, ניתן לבצע את פעולת החזרה אחורה ע"י החלקת האצבע מכפתור הבית העגול בתחתית המסך כלפי מעלה אל המסך. אישית, לי זה לא מאוד נוח, אך אני מניח שניתן להתרגל לזה. בכלל, ב-Meizu מאוד אוהבים לעשות שימוש במחוות: המכשיר הזה תומך בהקשה על המסך כדי לפתוח אותו. בנוסף, וילון ההתראות (המאוד מאובזר יש לציין) כולל פקד בשם "מגע חכם", אשר הפעלה שלו מוסיפה עיגול לבן חיוור על גבי המסך: החלקת האצבע מהעיגול הזה כלפי מטה מוריד את וילון ההתראות, החלקה ממנו למעלה מבצעת את פעולת החזרה, והחלקה לצדדים מנווטת אתכם בין אפליקציות פתוחות.

וילון ההתראות ב-Meizu M1 Note (צילום: גד גניר)


אין לי הרבה תלונות על Flyme, למעט עניין אחד שהציק לי לאורך כל ימי הבדיקה של המכשיר: השליטה בעוצמות השמע לא מאוד נוחה. לחיצה על כפתורי הווליום הפיזיים בצד שמאל של המכשיר מנמיכה ומגבירה את עוצמת השמע של המכשיר בהתאם למצב בו הוא נמצא: במסך הבית השליטה היא על עוצמת השמע של ההתראות והצלצול, בזמן שיחה זה על עוצמת השמע של הרמקול באפרכסת (או הרמקול המרכזי), ובאפליקציית מדיה כלשהי (נגן המוזיקה, Youtube וכו'), לחיצה על הכפתורים תשנה את הווליום של המדיה המתנגנת. ומה עושים במידה והבת שלי נרדמה עליי, ואני רוצה לצפות בסרטון בשקט, אך שכחתי את ווליום המדיה בעוצמה גבוהה? אם זה היה מכשיר של סמסונג לדוגמא, לחיצה על כפתור הווליום היתה מנמיכה את הווליום הכללי של המערכת, אך מאפשרת גם גישה לרמות הווליום של המדיה וכו' לפני שאני מציג את הסרטון. ב-Flyme של Meizu החליטו שכדי לעשות זאת, עליי ללכת לתפריט הספציפי בהגדרות המכשיר, או לחילופין, לנגן את הסרט ולקוות שאספיק להנמיך בטרם הוא יתחיל בפועל. אגב, גם הגישה אל תפריט ההגדרות הכללי לא נוחה במיוחד. במקום קיצור דרך קבוע (כמו ברוב מכשירי האנדרואיד) בוילון ההתראות, ניתן לגשת להגדרות רק דרך קיצור דרך אחד הממוקם במסך הבית.

לרוב, מכשירי אנדרואיד בעלי ממשק מורכב וייחודי בעל כורחם הם גם מכשירים כבדים שמגיבים לאט והגלילה בהם אינה חלקה. נתקלתי בזה ב-P7 של Huawei, וגם במכשירים של LG בזמנו. במקרה של Meizu, לא רק שזה לא מאט את המכשיר, ה-M1 Note (כמו רבים ממכשיריה האחרים של Meizu) הוא מהמכשירים בהם המגע נותן את התחושה הכי רספונסיבית, התנועה במסכי הבית והאנימציות הם מהחלקים בהם יצא לי להתקל, וגם האפליקציות נפתחות במהירות יותר מסבירה. אין ספק שברמת התחושה, המהירות, והממשק, ה-Meizu משדר משהו הרבה יותר יקר ממה שהוא עולה בפועל.

Meizu M1 Note (צילום: גד גניר)


ב-Meizu אוהבים לקבל השראה (הגדרה עדינה ל"מעתיקים ללא בושה") מ-Apple. בעיצוב החיצוני של ה-M1 Note ניכרות השפעות ברורות מאוד גם מה-iPhone 6 אך בעיקר מה-iPhone 5C, בעיקר בגלל מגוון הצבעים בהם מגיע המכשיר ובגלל הגימור החלק והמבריק שנראה זהה בשני המכשירים. גם כשמעתיקים צריך לעשות זאת כמו שצריך ולמרבה ההפתעה ב-Meizu עשו עבודה יפה בהיבט הזה: המכשיר הזה לא מנסה לתת תחושה יוקרתית, אך הוא רחוק מלשדר משהו זול. הפלסטיקה שלו איכותית, עמידה (אל תספרו לאף אחד, הצלחתי להפיל אותו מהיד, משהו שלא קורה לי הרבה והמכשיר נשאר בריא ושלם) ובאופן כללי המכשיר נראה מצוין. מה שעוד נראה מצוין, זה המסך, ברזולוציה של לא פחות מ-1920 על 1080 פיקסלים (FullHD), רזולוציה שנדיר מאוד לראות כדוגמתה במכשירים ברמת המחיר הזאת. רמת הבהירות של מסך ה-Meizu M1 אינה מדהימה, אך היא מאפשרת שימוש סביר במכשיר גם בחוץ בשעת צהריים בשמש של תחילת חודש מאי.


Meizu M1 Note (צילום: גד גניר)

Meizu M1 Note (צילום: גד גניר)

Meizu M1 Note (צילום: גד גניר)


המצלמה של ה-Meizu M1 Note הותירה אותי עם תחושות מעורבות. מצד אחד, היא מציגה צבעים מרהיבים, ובאור יום התמונות שצילמתי נראות מעולה. בנוסף, בזמן השימוש בה, נראה הזמן שלוקח לה להתמקד באובייקטים הוא ממש קצר. מצד שני, בחלק גדול מהתמונות שצילמתי, ניתן לראות שהתמונה יצאה ממיקוד בפרק הזמן הקצרצר שאחרי שהתקבל החיווי על כך שהתמונה התמקדה. עיון במפרט המכשיר מעלה כי אין במצלמה הזאת ייצוב תמונה כלשהי, מה שקרוב לוודאי גורם לחלק מהתמונות לצאת מטושטשות. למצלמה של ה-Meizu M1 Note מצב צילום מהיר ברצף שמצלם במהירות מרשימה. גם כאן, בעיקר תמונות שצולמו בחוץ, באור, נראו מצוין. אני בהחלט לא אומר שהמצלמה של ה-Meizu M1 Note אינה טובה. להיפך, מעטים המכשירים המציעים מצלמה באיכות הזאת בטווח המחיר הזה. מצד שני, על מנת להגיע איתה לתוצאות טובות באמת, מומלץ להתארגן על כפות ידיים יציבות מאוד.



Posted by ‎חפיצים‎ on Saturday, May 2, 2015

בשנת 2014, הבעיה העיקרית במכשירים סיניים היתה רכיב GPS לא איכותי שהפכה את הניווט באמצעותם לסיוט, כפי שקרה לי עם ה-THL 5000. חלפה שנה והבעיות האלו נכחדו כמעט כליל. מצד שני, ה-Meizu M1 Note מציג בעיה חדשה, בעיית תאימות עם אפליקציית ניווט שייתכן וחלק מכם מכירים: Waze. נכון להיום, ישנה בעיה בתצוגת האפליקציה על ה-M1, מה שגורם לחלק מהרחובות להופיע בג'יבריש מדי פעם, ואיזורים שלמים על המפה מוסתרים ע"י שטחים לבנים. מבירור שערכתי עם נציגי באג (אשר מציינים  את הבעיה בדף המוצר של המכשיר אצלם באתר), עולה כי הבעיה בטיפול מול Waze, יצרנית המעבד ו-Meizu, ותיפתר בתקופה הקרובה מאוד. זה לא אומר שלא ניתן לנווט. אני עשיתי זאת באמצעות גוגל מפות וזה עבד לי מעולה.

Waze, על Meizu M1 Note (צילום: גד גניר)


ל-Meizu M1 Note סוללה אימתנית בקיבול של 3140mAh. סוללה כזאת מעוררת באופן טבעי ציפיות בנוגע לאורך הזמן שניתן לעשות שימוש במכשיר בין טעינה לטעינה, ואכן, ה-M1 Note נשאר לי עם 25-30 אחוזי סוללה בממוצע בסוף כל יום (בלילה, לא בסוף יום העבודה אם תהיתם). אלו ביצועים טובים יותר מכל מכשיר אחר של Meizu שאני מכיר, ודי נדירים בנוף מכשירי האנדרואיד המודרניים.

בכל הקשור לשמע ברמקול ובאפרכסת, ה-Meizu M1 Note לא מתבלט באופן מיוחד, אך מציג עוצמה ואיכות מספקים בהחלט. לעומת זאת, איכות השמע באזניות היא מהטובות (אם לא הטובה ביותר) שבה נתקלתי לאחרונה בטלפון סלולרי. ב-Meizu נתנו דגש לנקודה ספציפית זו, ושילבו במכשיר טכנולוגיה בשם Dirac HD Sound. מה היא עושה? ובכן, אצטט מהתפריט הרלוונטי במכשיר "דיראק HD היא טכנולוגית צליל דיגיטאלי שממקסמת את צליל המערכת דרך תגובות אימפולס וסדרי גודל של תדרים". אם נתעלם לרגע מההסבר המביך הזה, ה-M1 Note מאפשר לכם לבחור בין אקולייזרים מותאמים מראש למספר סוגים שונים של אזניות מוכרות כמו Audio Technica ATHES7, Sennheiser CX200 ואפילו ה-EarPods, האזניות שמגיעות יחד עם האייפון. אין לכם את האזניות האלו ואחרות שמופיעות ברשימה של "דיראק HD"? לא נורא, אני החלפתי בין הסוגים השונים של האקולייזרים המותאמים מראש עד שהגעתי לסוג שמתאים לאזניות בהן עשיתי שימוש, וזה נשמע נהדר.

מסך הגדרות הצליל בנגן המוזיקה של ה-Meizu M1 Note (צילום: גד גניר)

השוק הישראלי מציע כיום מעט מאוד אלטרנטיבות שמסוגלות להתחרות במה שה-Meizu M1 Note מציע בעבור 999 ש"ח. למען האמת, אני מסוגל לחשוב רק על מתמודד אחד שזה מכבר הכרזתי עליו כמכשיר המשתלם בישראל, ה-Zenfone 5 של אסוס. ה-Zenfone 5 עדיף על ה-Meizu M1 Note רק בהיבט של אפשרות הרחבת הזכרון. המייזו מגיע עם מסך איכותי יותר, חיי סוללה מעט ארוכים יותר, זכרון Ram בנפח נדיב יותר וכנראה גם מעבד טוב יותר. מצד שני, המצלמה שלו טובה אך תובענית אם אתם מעוניינים להפיק ממנה תמונות ממוקדות, וקיימת גם סוגיית הניווט אך היא תיפתר ככל הנראה בקרוב. אל ה-Meizu M1 Note עברתי היישר מה-Samsung Galaxy S6. בשימוש היומיומי שמים לב להבדל בחויית השימוש, אך בטח לא כזה המצדיק הפרש של למעלה מ-2700 ש"ח. כאן גם טמונה הבשורה האמיתית: אם בשנה שעברה מכשיר כמו DoogeeDG2014 נראה כמו מציאה בסכום של קצת יותר מ-1000 ש"ח, מגיע כעת ה-Meizu M1 Note והופך את דרישות הסף למה שניתן לקבל בסכום הזה לקשות מתמיד.


המכשיר נמסר לצורך הבדיקה באדיבות רשת Bug.

6 תגובות

  1. מכשיר פצצה

    השבמחק
  2. סיקור מצוין למכשיר נפלא. תודה.

    השבמחק
  3. למה להעליב?
    MediaTek היא טיוואנית...
    http://en.wikipedia.org/wiki/MediaTek

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. יש אמת בטענה שהוא מתחמם מאוד?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר