כזה ניסיתי: Doogee DG2014

לפני מספר שבועות סיפרתי לכם על ההתנסות שלי עם ה-Doogee DG800, טלפון סלולרי סיני זול שהפתיע אותי לטובה. יחד איתו קיבלתי גם את ה-Doogee DG2014. ומאחר וידעתי שה-DG2014 עדיף מבחינה חומרתית על ה-DG800, העדפתי לשמור אותו לאח"כ. לא מדובר במעבר לטלפון שמתקרב במפרט שלו לספינות הדגל של סמסונג, LG או HTC אך מדובר באחד המכשירים החזקים ביותר בקטלוג החברה הסינית, והחזק ביותר כרגע במבחר המכשירים של Doogee המיובאים באופן רשמי לישראל.

Doogee DG2014 (תמונה: doogeemobile.com)


בראש ובראשונה, המקום בו ה-DG2014 מספק חוויה טובה יותר הוא במסך. המסך בגודל המרשים של 5 אינטש, מציג רזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים, רזולוציית HD (אך לא FHD). קשה להשוות מסך שכזה למסכים של יצרניות כמו סמסונג או LG, אך בהשוואה למכשיר ה-Doogee הקודם שבדקתי, הוא נראה מעולה. התמונה על המסך גם אם מעט דהויה, נראית חדה ובהירה. הרזולוציה מספיק גבוהה כדי לאפשר קריאה נוחה של טקסטים, המסך מגיב בזריזות למגע, והתנועה עליו חלקה מאוד.


בקרביו של ה-DG2014 פועם מעבד בעל ארבע ליבות במהירות 1.3 גיגהרץ כל אחת, מבית MTK. זיכרון ה-RAM של ה-Doogee DG2014 הוא בנפח 1 גיגה, וזיכרון האחסון הוא בנפח של 8 גיגה, כאשר ניתן להרחיבו באמצעות כרטיס זכרון. כל אלו מספקים חוויית שימוש חלקה למדי ובהחלט מספקת. גרסת האנדרואיד אותה מריץ ה-Doogee DG2014 היא גרסא 4.2.9. אינני מכיר גרסת אנדרואיד הממוספרת באופן הזה. באנדרואיד יצאו גרסאות 4.2.1, 4.2.2 ולאחר מכן גרסא 4.3. הניחוש שלי הוא שב-Doogee בחרו במספר גרסא שונה, כפי שהיה נהוג בהפצות של גרסאות Cyanogen Mode, אשר תמיד התהדרו במספרי גרסאות הגדולים בנקודה עשרונית אחת מעל לגרסא הרשמית של אנדרואיד. מה כל זה אומר בפועל? לא הרבה. מדובר עדיין ב-Jellybean, גרסא מצויינת (אם כי די ותיקה) של מערכת ההפעלה אנדרואיד המספקת חויית שימוש טובה מאוד למי שלא באמת חייב את גרסת האנדרואיד החדשה ביותר מותקנת על הטלפון שלו.

הממשק של ה-Doogee DG2014 זהה כמעט לגמרי לזה של ה-Doogee DG800. ההבדל היחיד שהצלחתי למצוא היה מבחר גדול יותר של טפטים המותקנים מראש על המכשיר, זהו בגדול. גם כאן תמצאו עיצוב AOSP נקי כמעט מכל התאמה של Doogee. השוני היחיד הוא במסגרות ריבועיות צבעוניות המקיפות את האייקונים של האפליקציות השונות, בדומה למה שעשתה סמסונג ב-Galaxy S, ולא חזרה על כך אח"כ בשל אחת מעשרות תביעות הפרת פטנטים שהגישה נגדה אפל.

Doogee DG2014 לצד Sony xperia Z1 Compact (צילום: גד גניר)

יש לי רגשות מעורבים כלפי המראה החיצוני של ה-DG2014. ניכר שמעצבי המכשיר ניסו לתת לו מראה אלגנטי ויוקרתי עם פינות חדות וזויות ישרות, פסי מתכת בשוליים שלו, מכסה סוללה בגימור נקודות, ואותיות סיניות שאין לי של מושג מה המשמעות שלהן, אך הן משוות לטלפון מראה ייחודי. התגובה שחזרה על עצמה מהסובבים אותי יותר מכל היתה "היי, זה טלפון חדש של סוני?", כנראה בגלל הפינות החדות והישרות של המכשיר והצבע השחור של הטלפון הספציפי שאני בדקתי (ניתן להשיגו גם בצבעים כחול, לבן וצהוב). הפינות האלו אמנם משוות לו מראה רציני ומכובד, אך הופכות אותו לפחות נוח לאחיזה ממושכת, בטח במכשיר עם גודל מסך שכזה. המכסה האחורי הפתיע אותי. הפתיע אותי לראות כמה טביעות אצבעות נשארות עליו, וגורמות לו להראות כמו טלפון ישן, 5 דקות בערך אחרי שהוצאתי אותו מהאריזה. בחלקו הקדמי ממוקמים שלושה מקשי מגע, הסובלים מאותה סוגיה שנתקלתי בה גם ב-Doogee DG800, כלומר, אם תרצו שהם יחזירו לכם פידבק, לא תוכלו להשאר בפרופיל רטט. עוד סוגיה שמציקה לי היא עדשת המצלמה, מעין בליטה ריבועית שבולטת באופן מוגזם מעל פני שאר מכסה הסוללה. זה לא מפריע בכיס, אך הפרשי הגבהים מבטיחים שאם הטלפון ייקלע לסביבה שיש בה לכלוך ואבק, הם יצטברו בדיוק שם.
דפנות המתכת של ה-Doogee DG2014 (צילום: גד גניר)

המצלמה של ה-Doogee DG2014 לא רעה בכלל, אך ביחס למצלמות 13 מגה פיקסל אחרות (מכשירים כמו Samsung Galaxy S5 או LG G3) היא גם לא מדהימה בביצועיה. מדובר בשיפור משמעותי על פני המצלמה של ה-DG800, וגם אם לא מדובר במצלמה ברמה של מצלמות של ספינות הדגל היותר מוכרות בשוק, היא עדיין עושה את העבודה, ומייצרת תמונות חדות יחסית (כל עוד אינכם מגדילים אותן על פני מסך המחשב), עם צבעים חיים אך ריאליסטיים.
עדשת המצלמה של ה-Doogee DG2014 (צילום: גד גניר)

מבחינתי, בהתבוננות במפרט טכני של טלפון, יש נתון מספרי חשוב אחד, לא פחות ממספר הליבות, מהירות המעבד ונפח זכרון ה-RAM. אני מדבר כמובן על קיבול הסוללה. בשנתיים האחרונות כמעט ולא נתקלתי בטלפונים סלולריים בגדלי מסך של 4 אינטש ומעלה, שהגיעו עם סוללה בקיבול של פחות מ-2600-2400mAh. על מנת לשמור על העובי הדקיק של ה-DG2014, ציידו אותו בסוללה בקיבול צנוע מאוד של 1750mAh שעורר אצלי את החשש שאזדקק למטען כבר בשעות המאוחרות של הצהריים. בפועל, ביצועי הסוללה של ה-Doogee DG2014 אכן לא מרשימים, אך לא מזעזעים כפי שחששתי שיהיו. בשימוש סטנדרטי, הסוללה החזיקה לי מעמד כ-10-11 שעות בדר"כ, סביר מינוס. תחום אחר, שבו ה-DG2014 דווקא לא מאכזב, הוא הביצועים שלו כטלפון לכל דבר. השמע באפרכסת חזק ואיכותי, וגם הספיקר מפיק עוצמה לא רעה בכלל.

צידו האחורי של ה-Doogee DG2014


אם עברתם את המשוכה הראשונית ואת הדעות הקדומות שיש לכם לגבי טלפונים סיניים, ה-Doogee DG2014 ייתן לכם יופי של תמורה למחירו בארץ – 1050 ש"ח אצל היבואן IGWT, סכום שיאפשר לכם לקנות ברוב המקרים מכשיר Low End בלבד אם אתם מתעקשים רק על מותגים מוכרים יותר.  

2 תגובות

  1. אתה יכול לעשות סקירה על doogee dagger dg550?

    השבמחק
  2. מה עדיף לי את זה או את doogee pixels dg350? והאם הם עובדים באורנג׳ שתי המכשירים?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר