כזה ניסיתי: Samsung Gear S2

לפני מספר ימים פרסמה ebay (למי שלא ביקר עדיין בדף האודות בבלוג, הנה גילוי נאות: ebay היא גם מקום העבודה שלי) את סיכום הרכישות שעשו ישראלים בשנת 2015. אחד הנתונים הבולטים בסיכום הזה היה הצמיחה שעשתה קטגוריית השעונים החכמים: צמיחה של 40%, לא פחות מ-21,000 שעונים חכמים נקנו השנה ע"י לקוחות ישראלים, רק ב-ebay. אמנם רוב השעונים החכמים שנרכשו היו שעונים סיניים נטולי מותג ידוע ומוכר, אך גם LG וסמסונג מכרו אלפי יחידות השנה. סמסונג היא אחד השחקנים הותיקים בשוק הזה, וה-Gear S2 שהגיע אליי לפני מספר שבועות לבדיקה הוא הדור הרביעי של שעונים חכמים מבית היצרנית הקוריאנית. ה-Gear הראשון הושק יחד עם ה-Note 3ובהתחלה אף הריץ גרסה מותאמת של אנדרואיד. הדור השני של שעוני Gear (ה-Gear 2, ה-Gear 2 Neo וה-Gear Fitשהוכרזו בסמוך ל-Galaxy S5 הגיעו כבר עם TIZEN, מערכת ההפעלה של סמסונג, והדור השלישי, ה-Gear S היה השעון הראשון של סמסונג שידע לשמש כטלפון בפני עצמו. ומה החידוש הגדול ב-Gear S2? ובכן, לראשונה אחרי שלושה דורות של שעונים חכמים, סמסונג הפנימה שהגיע העת לעצב אותם בצורה שתזכיר שעון רגיל לכל דבר.

Samsung Gear S2 עם Watch Face שהורדתי מחנות האפליקציות של סמסונג (צילום: גד גניר)


ה-Gear S2 הוא שעון יפה. הוא מגיע בשתי גרסאות: Sport ו-Classic. לשמחתי ניתנה לי האפשרות לבחור איזו גרסה אני מעדיף לקבל, ובלי הרבה התלבטויות הלכתי על ה-Classic, זאת שמגיעה עם רצועת עור וגימור מתכתי, ועולה גם קצת יותר. למרות שמדובר במתכת, הוא לא שוקל הרבה. ה-Gear S הראשון שקל 67 גרם. 
ה-Huawei Watch שוקל 61 גרם, ועם רצועת מתכת הוא שוקל 92 גרם. ה-Gear S2 לעומתם שוקל רק 42 גרם, וביום יום זה מורגש מאוד. למרבה השמחה, בסמסונג בחרו לקבל השראה מהשעונים החדשים של  Motorola ו-Huwaei ובחרו לראשונה בסדרת הגיר במסך עגול. המימדים הכלליים של השעון דומים מאוד לאלו של ה-Huawei Watch אך ההרגשה היא שמדובר בשעון קטן יותר בגלל שהמסך שלו קטן יותר וכל המסגרת מעוצבת באופן יותר מעוגל ועדין.


מסך האפליקציות ב-Gear S2 (צילום: גד גניר)


העור ברצועה הוא כמובן עור אמיתי, וניתן להחליף אותה בכל רצועה סטנדרטית אחרת ברוחב 18 מ"מ. העדינות, ההקפדה הזאת, והעיצוב החדש שנראה קרוב מתמיד לשעונים רגילים מביאים לכך שהוא ימשוך פחות תשומת לב משעונים אחרים. אם אתם קונים שעון חכם כשהמטרה העיקרית שלכם היא שיראו שיש לכם שעון חכם, אולי עדיף לחשוב על אופציות אחרות. כמו שעונים חכמים אחרים, גם ה-Gear S2 עמיד במים, אך בניגוד לאחרים, התקן הוא מעט מחמיר יותר, IP68, ומאפשר לכם לשהות איתו בעומק של עד מטר וחצי (בניגוד למטר אצל רוב האחרים) לפרק זמן של עד חצי שעה.

Samsung Galaxy Gear S2 (צילום: גד גניר)


ברמת המפרט אין ב-Gear S2 משהו יוצא דופן. זכרון RAM בנפח סטנדרטי של 512 מגה, זכרון אחסון בנפח 4 גיגה, כפי שזה ברוב השעונים החכמים. סמסונג ציידה את ה-S2 במעבד Exynos 3250, אותו מעבד שפעם בקרבם של ה-Gear 2 וה-Gear 2 Neo, ואין עם זה שום בעיה. השעון עובד נהדר, מגיב במהירות, יציב, ועושה כל מה שמבקשים ממנו. המסך הוא בגודל 1.2 אינטש (ב-Huawei Watch המסך הוא בגודל 1.4 אינטש), ובטכנולוגיית Super AMOLED. הצבעים נראים חיים וססגוניים, והשחור מאוד כהה, הרבה יותר מהשעון של Huawei שגם לו אגב מסך AMOLED, אבל לא Super AMOLED. התפקוד שלו באור יום לא רע, אם כי לא מדהים.


מד הדופק ב-Gear S2 (צילום: גד גניר)


מה שכן מדהים זו מסגרת המסך, או יותר נכון, הגלגלת, שמאפשרת גלילה מהירה ונוחה בין מסכי הבית והווידג'טים שמציעה מערכת ההפעלה TIZEN. זה לא שלא ניתן לתפעל את השעון בלי הגלגלת. אם אתם עוברים משעון Android Wear לשעון הזה, תוכלו עדיין להמשיך ולהשתמש אך ורק במסך המגע הקטן. זה פשוט פחות נוח. מסך מגע בגודל הזה דורש דיוק רב יותר עם האצבע, ומעבר לכך, בניגוד לטלפון, כל מחווה עם האצבע מסתירה שליש מהמסך. סיבוב הגלגלת עם כיוון השעון מציג לכם את הווידג'טים השונים שבחרתם להציב על מסכי הבית: מזג אויר, לו"ז, מונה צעדים,לוח שנה, מד דופק, תדרוך חדשות מ- Flipboard (אפליקציה שסמסונג דוחפת בהתלהבות לכל מכשיריה מאז ה-S5), שליטה על נגן המוזיקה ועוד. לסמסונג חשוב מאוד שכשאתם עושים ספורט, תנטרו את הפעילות שלכם באמצעות מכשירים שלה. למה? כי זו עוד דרך ליצור חיבור ביניכם לבין המכשיר, להרגיל אתכם לאפליקציה הזאת ולהשאיר אתכם לקוחות סמסונג גם במכשירים הבאים שתקנו, כי בינינו, למי יש כוח להתרגל כל פעם לאפליקציית ספורט חדשה? בהתאם לכך, מרגע שהתקנתם את אפליקציית S-Health, חלק גדול מהפיצ'רים במכשיר מקושרים אליה ודוחפים אתכם לעשות ספורט, להיות בריאים, להאריך ימים כדי שתוכלו להמשיך להיות לקוחות סמסונג לתקופה ארוכה יותר. יש כאן אפשרות לעקוב (ידנית, בהסתמך על הדיווח שלכם) אחרי מספר כוסות הקפה והמים שאתם שותים ביממה. יש כאן כמה Watch Faces (בסמסונג קוראים להם סתם "Watches") שמציגים בצורה גרפית את רמת הפעילות הגופנית שלכם, ואפילו שעון אחד שמאפשר לכם למדוד באופן מיידי את הדופק שלכם בכל רגע שתבחרו.

Samsung Gear S2 , מד צעדים (צילום: גד גניר)


 מלבד בריאות, מציע ה-Gear S2 מגוון אפליקציות סטנדרטיות אחרות שניתן למצוא בשעונים אחרים: אפליקציית "מצא את הטלפון שלי", טיימר, שעון עצר, רשמקול, אפליקציית בלומברג (שמספקת עדכונים כלכליים מחו"ל), אפליקציית CNN (של עוכרי ישראל) ואפליקציית ESPN (הערוץ הזה שמדבר לקהל הישראלי בערך כמו סירי של אפל עד לפני שבוע). אפליקציות נוספות ניתן להוריד מחנות האפליקציות של סמסונג, אליה תוכלו לגשת היישר מאפליקציית Gear Manager. כשמה כן היא, מנהלת את השעון דרך הטלפון שלכם: שליטה על אילו אפליקציות ישלחו התראות אל השעון, העברת תכנים כמו תמונות ושירים אל זכרון השעון, חיפוש השעון והגדרות אחרות. בניגוד לדורות קודמים, סמסונג החליטה שה-Gear S2 יוכל לעבוד עם כל מכשיר אנדרואיד, ואת ה-Gear Manager תוכלו להוריד מה-Google Play Store. מגוון האפליקציות הזמינות להתקנה על השעון קטן יותר מזה של Android Wear וכך גם מגוון ה-Watch Faces. מצד שני, המגוון הזה הולך וגדל בקצב מסחרר. בימים הראשונים לשימוש בשעון הייתי בטוח שאכתוב כי מגוון ה-Watch Faces המצומצם הוא אחד החסרונות של השעון הזה. שלושה שבועות לאחר מכן המגוון התרחב בצורה משמעותית ומצאתי מספר לא קטן של Watch Faces שאני מתלבט ביניהם. למי שהמגוון בחנות של סמסונג לא מספיק, תמיד קיימת האפשרות להתקין את אפליקציית MR.TIME Maker המספקת מגוון רחב יותר של Watch Faces, ואף לעצב לבד.

אחת השאלות שתמיד חוזרות על עצמן בהקשר של שעונים חכמים היא נושא המענה להודעות. כולם כבר התרגלו לרעיון ששעון חכם יודע להציג הודעות SMS, Whatsapp ואחרות. איך עונים על הודעות כאלו זה כבר עניין שדורש דמיון רב יותר. כל מערכות ההפעלה לשעונים יודעות להציג מספר תשובות מוכנות מראש, וכך גם TIZEN. בנוסף, סמסונג מציגה מקלדת זעירה שעם אימון קל ניתן איכשהו להתרגל לעשות בה שימוש. אחד הפיצ'רים המלהיבים ב-Huawei Watch היתה היכולת לענות באמצעות שימוש ב-Google Voice. סמסונג, כחלק מיחסי האהבה/שנאה שלה עם גוגל, פיתחה מערכת לזיהוי קולי משלה, ה-S-Voice אך עד לעצם היום הזה לא טרחה לגייר אותה, כך שאם אתם מעוניינים להכתיב ל-Gear S2 שלכם תשובה, מוטב שזה יהיה באנגלית.

נגן המדיה ב-Gear S2 (צילום: גד גניר)

כאשר קיבלתי את ה-Gear S2 לבדיקה שאלתי את השאלה המתבקשת: כמה זמן הוא מחזיק מעמד ללא טעינה. נציגי סמסונג אמרו לי מבלי להניד עפעף: "יומיים שלושה". בפועל הוא הצליח לשרוד אצלי יום בשימוש אינטנסיבי, וטיפה יותר מזה בשימוש סטנדרטי, דומה למה שמציעים שעונים חכמים אחרים, כלומר, אין כאן בשורה אמיתית. המטען הוא מעין תושבת מגנטית קטנה עליה השעון יושב (על הצד) ונטען באופן אלחוטי, אין מגעים חשופים. הטעינה מהירה יחסית ובמהלכה האוריינטציה של המסך משתנה כך שניתן יהיה להתבונן בצורה נוחה על מה שמציג המסך.

מחירו של ה- Gear S2 Classic  ביבוא רשמי עומד על 1735 ש"ח. ה-Gear S2 הפחות אלגנטי עולה 1599 ש"ח. המתחרה העיקרי שלו בישראל נכון לכתיבת שורות אלו הוא ה-Huawei Watch, שעון שבסופו של דבר קניתי לעצמי. האם זה אומר שה-Gear S2 פחות טוב? בפירוש לא. משנה לשנה יצרניות השעונים החכמים מתחילות להתקבע על רשימת הפיצ'רים ששעון חכם אמור להציע, כך שבין אם זה שעון Android Wear ובין אם זה שעון TIZEN. הם מציעים ברמת הפונקציונליות דברים דומים. אז מה בכל זאת שונה? מה ששונה בשעונים רגילים: המראה והסטייל. אני אישית התחברתי יותר לזה של Huawei, אך אני בהחלט יכול להבין את מי שיתחבר יותר לזה של סמסונג.

Samsung Gear S2 יחד עם Huawei Watch (צילום: גד גניר)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר