האם זהו הפתרון לבעיות הסוללה שלי?

נושא הסוללה תמיד העסיק אותי בכל מכשיר סלולרי שהיה לי, אולם רק בתקופת ה-HTC One X, הנושא הזה הפך לסוג של אובססיה. את הסוללה הזאת קניתי מספר שבועות לאחר שהגעתי למסקנה שחיי הסוללה של ה- One Xשלי הולכים והופכים לבלתי נסבלים. למי שטרם יצא להכיר, או לחשוב בכיוון הזה בכלל: סוללה חיצונית ניתן לחבר למכשיר בשעת הצורך, כשאין מטען בהישג יד. למפונקים שבינינו, היא נותנת את האפשרות להמשיך ולהשתמש בטלפון כשהסוללה הפנימית שלו עומדת להתרוקן, מבלי להיות צמוד למטען קיר או למחשב.


לאחר מחקר קצר בתחום, הגעתי למסקנה שה-Anker SlimTalk היא הסוללה האידיאלית בשבילי. הקיבול שלה הוא 3200mAh, מה שמאפשר קצת יותר מטעינה וחצי של הסוללה הפנימית של הטלפון שלי (הקיבול שלה אגב הוא 1800mAh). איך הגעתי דווקא להחלטה על הסוללה הספציפית הזאת?






ראשית, ל-Anker יש סוללות חיצוניות בעלות קיבולים גדולים יותר, ובעלות שקעיUSB  נוספים לטעינה בו זמנית של כמה מכשירים. האינסטינקט אמר ללכת על סוללה בעלת מפרט מרשים יותר, אבל כשחשבתי על זה, דווקא ה- Anker SlimTalkאידיאלית יותר לצרכים שלי: אי אפשר להגיד שנוח להחזיק את הטלפון כשהיא מחוברת אליו, אבל ביחס לסוללות החיצוניות האחרות של Anker, עם הקיבול החזק יותר, היא הרע במיעוטו. בנוסף, המבנה הדק שלה גם הופך אותה לנוחה יותר לאחסון בכיס או בתיק.

אבל למה דווקא Anker? אני לא מכיר הרבה יצרנים בתחום הסוללות. למעשה אני בכלל לא מכיר יצרניות בתחום הסוללות. יש אמנם יצרניות כמו Duracell, Energizer, או אפילו GP, אבל לא יצא לי לראות סוללות חיצוניות שלהן. מצד שני, יש סוללות חיצוניות של יצרניות כמו מוטורולה או פיליפס, אבל אני לא מכיר ממש את המוניטין שלהן בתחום הזה ולא אופטימי במיוחד לגבי הביצועים שלהן. ביצרן Anker נתקלתי בפורום, בשרשור שבכלל דיבר על קנייה מרוכזת של סוללות חלופיות לסוללות מקוריות של טלפונים סלולריים. גיגול קל העלה שיש להם אתר יצרן מכובד למדי, וקיבע אצלי את ההחלטה לבחור דווקא בהם.


את ה- Anker SlimTalkתוכלו להשיג ב-ebay, נכון לכתיבת שורות אלו, ב-24 דולר. לא מצאתי בזאפ אף סוללה של המותג הזה. ככלל, סוללה חיצונית היא מסוג המוצרים שברוב המקרים יעלו פחות ב-ebay כאשר כמו תמיד היתרון היחיד שיש לקנייה של מוצר כזה בארץ הוא מהירות האספקה שלו, או האפשרות לאיסוף עצמי.

ניתן למצוא סוללות נטולות מותג המתפארות בקיבול גדול בהרבה, במחירים זולים בהרבה. לא שמעתי על יותר מדי אנשים שהתנסו בסוללות כאלו, וגם לא שמעתי על תאונות, התפוצצויות או התלקחויות פתאומיות של סוללות כאלו, אבל מאחר ורציתי להנמיך את הסיכויים שאהפוך לאדם הראשון שיוכל לספר על תאונה כזאת, החלטתי ללכת על בטוח ולבחור דווקא בסוללה הזאת. נקודה נוספת היא שקיבול מוצהר של10000 mAh בסוללה חיצונית סינית עלומת שם, הוא לא בהכרח הקיבול שתהנו ממנו בפועל, אבל המשפט האחרון מבוסס בעיקר על פרנויות ודעות קדומות, כך שגם אותו כדאי שתקחו בעירבון מוגבל.

הסוללה הגיעה אליי בערך שבועיים וחצי לאחר ההזמנה. האריזה נראתה מכובדת למדי (מצטער, לא צילמתי אותה, זה היה לפני חצי שנה, כשהבלוג הזה עדיין לא היה אפילו בתיאוריה), וכבר חיזקה אצלי את הביטחון שמדובר במוצר איכותי יחסית לסטנדרט בקטגוריה. בתוך האריזה ניתן למצוא את הסוללה עצמה, כבל USB, ומתאם לקצה הכבל מחיבור חשמל שאני לא ממש מכיר- לתקן MicroUSB. לא ברור לי מדוע בחרו ב-Anker להשתמש דווקא בכבל כזה, כאשר כל כבל MicroUSB סטנדרטי יכול להחליף אותו, אבל זה לא ממש משנה. את הסוללה ניתן לחבר למכשירים בשתי צורות:
  • באמצעות הכבל המדובר, כאשר הוא מחובר לכניסת ה-USB  הרגילה של הסוללה.
  • באמצעות חיבור MicroUSB קטן שנשלף מצד ימין של הסוללה ומחובר אליה בכבל מסולסל קצר. זה לא נראה עמיד במיוחד אבל בינתיים זה מוכיח את עצמו, וזו השיטה המועדפת עליי לטעון בה את הטלפון.


בחלק העליון של הסוללה קיים חיווי על מצב הסוללה. החיווי נדלק רק כאשר לוחצים על כפתור שחור עגול קטן ליד החיווי. לחיצה ארוכה על הכפתור הזה תדליק פנס לד קטן שנמצא בין כניסת ה-USB, לבין כניסת ה-MicroUSB  , בדופן הקדמית של הסוללה. הלד הזה הוא תוספת נחמדה, אבל לא מצאתי את עצמי משתמש בו יותר מדי, מה גם שהעוצמה שלו לא מדהימה. נקודה מעצבנת בהקשר הזה- כאשר אני שם את הסוללה בתיק או בכיס, הכפתור עשוי להילחץ בטעות, מה שמוביל למצבים משעשעים שבהם בוקעת נקודת אור מוזרה מהמכנסיים שלי ומחייבת אותי לתת הסבר ממש ארוך ומפורט מדוע זה קרה. מעבר למבוכה, אם אני לא שם לב לזה לאורך זמן, הדבר מבזבז את הסוללה, וגם גורם לה להתחמם.

מבחינת ביצועים, הסוללה עושה את מה שהיא מבטיחה לעשות. היא מספיק עוצמתית כדי לאפשר לי לעשות שימוש בטלפון הסלולרי וגם לטעון אותו במקביל. לא מדדתי את זה בצורה מדעית, אבל זה נראה כאילו הנתון על קיבול של 3200 mAh הוא אכן מדויק, וגם לאחר טעינה מלאה של הסוללה של הטלפון, נותרים  ב- Anker SlimTalkבערך עוד 25% בהם אוכל לעשות שימוש כשאנצל את כל הטעינה של הסוללה של הטלפון.

כמה דגשים לסיום:
  • למרות שזה אפשרי מבחינה מעשית, לא ממליץ להכניס את הטלפון לכיס המכנסיים כשהסוללה החיצונית מחוברת אליו ומטעינה אותו. למרות שזה מסוכן ככל הנראה פחות מלגעת במכשיר בעודו מחובר למטען קיר, הטלפון והסוללה נוטים להתחמם קצת בזמן הטעינה, ולפחות מבחינה פסיכולוגית, זה קצת מטריד.

  • את הסוללה ניתן להטעין בחיבור למחשב או למטען בעל תקע MicroUSB. הייתי רוצה מתישהו להשאיר אותו מחובר למטען, ולטעון את הטלפון דרך הסוללה עצמה כשהיא מוטענת. היתרון בחיבור מסוג כזה הוא שהסוללה החיצונית תמיד מוטענת ומוכנה לשימוש ולא צריך לזכור לטעון שני מכשירים שונים בנפרד. לא ניסיתי את זה ואני קצת חושש לנסות את זה כי...כי אני פחדן. לא יודע, אין מניעה לזה בהוראות הסוללה, אבל אין בכלל התייחסות לזה, ככה שבינתיים אני ממשיך להטעין את הטלפון ואת הסוללה בשני מטענים נפרדים.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר