כזה ניסיתי: Lenovo Miix 2 10

החיבה הגדולה שיש לי לטאבלטים היברידיים (טאבלטים המגיעים עם מקלדת הניתנת לפירוק) קשורה כנראה לעובדה שכמו רבים אחרים, עדיין לא הפנמתי באמת מה צריך לעשות עם טאבלט. זה לא משנה את העובדה שה-Asus Transformer Book T100 באמצעותו נכתבו רובם המוחלט של הפוסטים, הוא  כלי עבודה נפלא שמשרת את מטרותיי, בכל הקשור לכתיבת הבלוג הזה. ולמרות זאת, זה שקניתי את ה-T100, זה לא אמור להפריע לי להתעניין בטאבלטים אחרים דומים לו, מיצרניות אחרות. אחד המתחרים הגדולים והמוכרים יותר בשוק המאוד ספציפי הזה הוא ה-Lenovo Miix 2 10.

Lenovo Miix 2 10 (צילום: גד גניר)

השורות הבאות, בהן אדבר על המפרט הטכני של ה-Miix 2 מיועדות בעיקר לאלו מכם שהמילים "כמו ה-T100 שלי" לא אומרות יותר מדי. מעבד ה-Atom Z3740  אותו ניתן למצוא ב-Miix 2, פועם גם בליבם של שורה ארוכה של טאבלטים מבוססי Windows 8, ומאפשר להם להריץ את מערכת ההפעלה במלואה (ולא את גרסתה המוגבלת - RT). המעבד הזה עובד במהירות 1.33 גיגהרץ, וניתן למצוא אותו גם ב-ToshibaEncore, וגם ב-AsusVivoTab Note 8 שגם בהם התנסיתי בעבר. בדר"כ, המעבד הזה מגיע כשהוא משודך ל-2 גיגה זכרון RAM וכונן SSD. בכל שאר הטאבלטים שבדקתי עד כה כונן ה-SSD הגיע בנפח של 32 גיגה, אך כאן הוא מגיע עם כונן SSD בנפח כפול- 64 גיגה. מבחינת ביצועים אין כאן הפתעות. רוב הזמן הוא עובד חלק, מריץ את ווינדוס 8.1 ללא בעיות מיוחדות, ומגיב במהירות לכל פעולה. מצד שני, זכרון ה-RAM המגיע בנפח של 2 גיגה בלבד הוא לעיתים קרובות צוואר הבקבוק ב-Miix 2 כפי שהוא גם בטאבלטים אחרים. פירוש הדבר הוא שאם נסחפתם בדרישות שלכם מהטאבלט, תקבלו אזהרה כי עליכם לסגור חלק מהיישומים. לי אישית זה קרה כשניסיתי לערוך מספר תמונות במקביל בתוכנת Paint.net (לא התיימרתי לנסות לעבוד על מחשב עם מפרט כזה על פוטושופ). לא נעים, אבל גם לא נורא. כשעובדים עם יצור כזה, צריך לזכור שמדובר במחשב ברמה של נטבוק לכל היותר, לא מחשב אמיתי. זה מתבטא במחיר שאתם משלמים עליו ומתבטא גם ביתרונות אחרים בהם אדון אח"כ.



חיבורי צד, Lenovo Miix 2 10 (צילום: גד גניר)

Lenovo בחרה לפנק את משתמשי ה-Miix 2 וציידה אותו במסך 1920 על 1200 פיקסלים,והוא נראה באמת מעולה, במיוחד בהשוואה ל-T100 שלי. הטקסטים חדים ונטולי פיקסליזציה או טשטוש. בנוסף, הוא מגיע ביחס של 16:10 (בניגוד ל-16:9, יחס הגובה לרוחב הנפוץ כיום בשוק הטאבלטים). יחס המסך הזה מאפשר לעבוד יותר בנוחות על קבצים הדורשים גלילה למטה כמו אקסל או וורד. הבעיה היחידה איתו היא שהוא חשוך מדי, לפחות ביחס למה שהתרגלתי ב-T100. צריכים קנה מידה? קירבתי את שני המסכים זה לזה והתחלתי להכהות את מסך ה-T100 (עליו אני עובד באופן קבוע בעוצמת תאורה מקסימלית). כשהגעתי בערך ל-30% ב-T100 תאורת המסכים היתה זהה (כאשר ב-Miix 2 היא מכוונת למקסימום). בעבודה בתוך משרד או חדר זה עוד סביר, אבל אין סיכוי שתוכלו לעבוד איתו מחוץ לבית, או אפילו כשמאחוריכם ממוקם חלון.

הבלוג הזה הפגיש אותי בשנה האחרונה עם מגוון רחב של טאבלטים ומחשבים היברידיים. לכל יצרנית יש את הפרשנות שלה כיצד צריך להראות טאבלט היברידי ולנובו נוקטת בגישה ייחודית משלה ב-Miix 2. במצב סגור, המקלדת מכסה את מסך הטאבלט, ומוצמדת אליו באמצעות מגנטים. רוצים לעבוד על הטאבלט עם המקלדת? נתקו ממנה את הטאבלט, והניחו אותו בתוך חריץ במקלדת המיועד לכך. המגנטים שנועדו להשאיר את המקלדת במקומה דורשים מעט מאבק כדי למקם את המקלדת במקום הנכון במצב עבודה, אבל מתרגלים לזה במהירות. לתצורה הזאת יש יתרון מסוים בכך שהחיבור והניתוק של המקלדת מהיר הרבה יותר ולא דורש לחיצה על כפתור ייעודי כמו בטאבלטים אחרים, שלא לדבר על יצרניות הבוחרות לעשות שימוש בחיבור אלחוטי, שבכלל מסבכות את העניינים. האופן שבו הטאבלט מונח בתוך המקלדת לא מאפשר לשנות את הזוית שבה הוא מונח. הייתי מעדיף לעבוד עם זוית רחבה יותר, אבל העבודה עליו בזוית הזאת בהחלט אפשרית. לתצורה הזאת יש גם יתרון – ניתן להניח את הטאבלט בכיוון ההפוך, וכך המקלדת משמשת כתחנת עגינה כאשר הגריל של הרמקול מופנה אלינו – תצורה אידיאלית לצפייה בסרטים, או עבודה רק עם מסך המגע של הטאבלט.

Lenovo Miix 2 (צילום: גד גניר)

מבט על הזוית בה מונח ה-Lenovo Miix 2 בתוף תחנת העגינה שלו (צילום: גד גניר)

במשך השבועיים שהטאבלט שהה אצלי, ניסיתי ללא הרבה הצלחה להתרגל למקלדת שלו. לא יודע איפה לשים את הנקודה, אבל עד עצם היום הזה אני מקליד מדי פעם על המקשים הלא נכונים. תכנון מקלדת אפקטיבית שתתאים בגודל שלה לטאבלט 10.1 אינטש זו משימה לא פשוטה, אבל פה ושם יצרניות אחרות הצליחו לעשות זאת. במקרה של ה- Miix 2 זה לא כל כך הצליח, לפחות מההתנסות האישית שלי. במאמץ לדחוס מקשים גדולים יחסית על שטח קטן, עשתה לנובו מספר פשרות ושינויים בסדר המקשים, וכך נוצר מצב שמקש ה-Shift גדול ממקש ה-Enter, מקש ה-Escape נמצא באותה שורה עם מקשי הספרות, מקשי ה-"F" הפכו להיות תפקוד משני (באמצעות לחיצה על Fn) של מקשי הספרות ועוד. משטח העכבר קטן, אבל עובד כמו שצריך, ולזכותו יאמר שהלחצנים שלו לא רועשים בכלל.
לנובו משתפת פעולה ב-Miix 2 עם יצרנית הסאונד JBL. יש לו זוג רמקולים צורמניים ביחידת הטאבלט, שמספקים סאונד שגרתי ודומה מאוד למה שמפיקים רמקולים של טאבלטים אחרים ברמה הזאת. כשהוא מחובר למקלדת, איכות הסאונד מתשדרגת משמעותית הודות לסאב וופר שמעניק עומק לצליל.

מקלדת - Lenovo Miix 2 (צילום: גד גניר)
מבט מקרוב על הסאב וופר של ה-Miix 2 (צילום: גד גניר)

כאשר פתחתי את אריזת ה-Miix 2, אחד הדברים הראשונים שנתקלתי בהם היה מטען עם חיבור ייחודי של לנובו. כבר תכננתי איך אשמיץ את החברה הסינית על ההחלטה המטופשת שלא לאפשר טעינה באמצעות חיבור סטנדרטי, אבל אז גיליתי שלנובו ציידה אותו גם בחיבור MicroUSB  התומך בטעינה, בנוסף לחיבור הטעינה השני. למה זה טוב? כי לחיבור הMicro USB יכולים להיות שימושים נוספים פרט לטעינה. המטען הנוסף מאפשר לטעון את המכשיר וגם לעשות שימוש בחיבור הזה בו זמנית. כמו ה-T100 גם ה-Lenovo Miix 2 מציג ביצועי סוללה מצויינים – בין 6 ל-7 שעות עבודה רצופות, תלוי בסוג הפעילות שלכם איתו. בפועל, זה אומר שאתם נזקקים בדר"כ לטעינה אחת ביום, ואתם מסודרים.


השימוש העיקרי שלי בטאבלט הוא כתיבת הבלוג הזה. הודות ל-Office הנותן חויית עבודה טובה יותר ב-Windows 8 מכל מערכת הפעלה אחרת והודות לניידות המתבטאת גם בזמן סוללה ארוך וגם בגודל קומפקטי, התצורה הזאת של טאבלט היברידי היא הפתרון הטוב ביותר למי שמעוניין להפיק תוכן ולא רק לצרוך אותו. האם ה-Miix 2 עונה על הדרישות האלו? כן ולא. המקלדת, שאמורה להיות אחד היתרונות המרכזיים בטאבלט הזה מאכזבת קצת בנוחות השימוש בה, הן בגלל הזוית הקבועה שבה ניתן להניח את הטאבלט, והן בגלל פריסת מקשים לא שגרתית כל כך. ייתכן שלאורך תקופה ארוכה יותר ניתן להתרגל לפריסה הזאת, אבל לפחות על פי התנסות האישית שלי, זה לא קל. בנוסף, יש את סוגיית המסך החשוך, שמגביל אתכם לעבוד איתו רק בתנאי תאורה מאוד ספציפיים. האם הוא שווה 2100 ש"ח? כן, הוא עדיין נותן לכם זמן סוללה מצוין, ביצועים לא רעים ואפילו איכות סאונד משובחת (בתנאי שהוא מחובר לתחנת העגינה שלו). האם זה יספיק מול המתחרים האחרים בקטגוריה? בכלל לא בטוח.

Lenovo Miix 2 (צילום גד גניר)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר