כאלו ניסיתי: Jabra Move

לפני קצת יותר מחודש השיקה ג'אברה בישראל את קו המוצרים החדש שלה לשנה הקרובה. בין שאר המוצרים המעניינים שהציגה (עליהם אספר לכם בתקופה הקרובה), משכו את תשומת ליבי אוזניות הבלוטות' הסטריאופוניות החדשות של החברה, ה-Jabra Move. בניגוד לאוזניות הבלוטות' בתצורת On –Ear האחרונות של ג'אברה שיצא לי להניח על אוזניי, ה-Jabra Revo Wirless, האוזניות החדשות של ג'אברה מגיעות במחיר נוח יותר, אך לנושא המחיר נגיע כרגיל בסוף.

Jabra Move (צילום: גד גניר)

המעצבים של ג'אברה החליטו ליישר סוף סוף קו עם יצרניות אוזניות אחרות, והפנימה את העובדה שאוזניות הן אביזר אופנתי לכל דבר. לכן, את גווני האפור והשחור ששלטו באוזניות ה-Bluetooth הסטריאופוניות הקודמות שלה, החליף שילוב של שחור וכחול באוזניות הספציפיות שקיבלתי, כאשר ניתן להשיגן גם באדום או בשחור. גם החומרים מהן עשויות ה-Jabra Move , משדרים תחושה איכותית: הקשת עשויה מתכת עמידה, ועטופה בריפוד בד. גם העור של כריות האוזניים נראה מצוין ומאפשר לעור האוזניים לנשום. הקשת אגב, לא לוחצת על האוזניים חזק מדי והן נוחות מאוד על הראש. התלונה היחידה שיש לי בהקשר הזה מתייחסת להעדרו של מנגנון קיפול כלשהו שיגרום להן לתפוס פחות מקום בתיק. מצד שני, מנגנונים כאלו הם הדבר הראשון שנוטה להתפרק לאורך זמן באוזניות, כך שייתכן מאוד שהעדרו של מגנון שכזה יסייע ל-Move להאריך ימים.


מבט מקרוב על הקשת המרופדת של ה-Jabra Move (צילום: גד גניר)

בניגוד ל-Jabra Revo Wireless, תפעול האוזניות מתבצע ע"י כאן ע"י כפתורים סטנדרטיים בלבד: מפסק כיבוי והדלקה רגיל, הוויליום נשלט ע"י שני כפתורים (ולא ע"י מגע). לחיצה ארוכה על כפתורי הווליום מעבירה גם שירים, ולחיצה בין שני הכפתורים עוצרת את ניגון השיר. לרוב, אני לא מתלהב יותר מדי מערבוב של כפתורי ווליום והעברת שירים יחד, משום שבדר"כ השילוב הזה לא עובד כמו שצריך ומוביל לתוצאה הפוכה ממה שרציתי. במקרה של ה-Jabra Move, זה דווקא עבד מעולה.

מבט מקרוב על שקע ה-3.5 מ"מ ועל כפתורי השליטה על הווליום ועל העברת השירים, Jabra Move (צילום: גד גניר)

כנהוג באוזניות Bluetooth סטריאופוניות בשנים האחרונות, גם ה-Jabra Move כוללות חיבור 3.5 מ"מ סטנדרטי, ויחד עם הכבל המצורף (או כל כבל בעל חיבורי 3.5 מ"מ אחר שתרצו לחבר), תוכלו להמשיך להשתמש בהן גם אם הסוללות שלהן התרוקנו. הסנכרון שלהן לטלפון מתבצע בצורה פשוטה – מפסק ההדלקה כולל מצב סנכרון. לחיצה ממושכת עליו מכניסה אותו למצב הזה, וכל שנותר זה לאתר את האוזניות באמצעות הטלפון. ג'אברה לא שילבה באוזניות האלו קישורית NFC, כנראה כדי לחסוך בעלויות. בינינו, לא מאוד קריטי לאנשים שמשתמשים באוזניות האלו עם מכשיר אחד קבוע.

שקע הטעינה של האוזניות, ומפסק ההפעלה והסנכרון, Jabra Move (צילום: גד גניר)

כאמור, ה-Jabra Move הן אוזניות בתצורת On - Ear. אישית, אני מעדיף יותר את תצורת Over The Ear (על ההבדל בין הסוגים סיפרתי בהרחבה בפוסט שלי על ה-SuperluxHD330), אך מסתבר, בניגוד לדיעות הקדומות שאני שרוי בהן, שברוב הזמן,האיטום הפאסיבי לרעשים מבחוץ עובד מצוין גם באוזניות On Ear, לפחות במקרה של ה-Move. הדרך הכי טובה לקבל אישור לאיכות האיטום לרעשים מבחוץ היא להאזין למוזיקה במהלך העבודה במשרד ולהיבהל כשמישהו מטלטל אותך בכתף לאחר שניסה לקרוא לך דקות ארוכות, ופשוט לא שמעת אותו. לי זה קרה מספר פעמים עם ה-Move, עד שבשלב מסוים נאלצתי להאזין למוזיקה בעוצמה נמוכה יותר.

Jabra Move (צילום: גד גניר)

איכות השמע ב-Jabra Move טובה באופן כללי, אך אני לא בטוח שהן יתאימו לכולם. יש להן באסים לא רעים, וגם בתדרים הגבוהים ובתדרי המיד הן עושות עבודה טובה, אך הן לא מצטיינות באופן מיוחד, או מייצרות סאונד איכותי בצורה יוצאת דופן על פני אוזניות אחרות שבדקתי בטווח מחיר דומה או אפילו זולות יותר. אגב, הסאונד משתנה מאוד בהתאם לאופן שבו מיקמתם אותן על האוזניים, כך שכדאי לשים לב לעניין הזה כשאתם שמים אותן על הראש. עוצמת השמע המירבית מספקת בהחלט, ואם לסכם את הנושא הזה, ניתן להגיד שה-Move מספקות שמע מצויין ביחס למחיר האוזניות, אך לא מעבר לכך.

ג'אברה מתחייבת על 8 שעות האזנה רצופות למוזיקה במאצעות הסוללה המובנית. לא האזנתי להן שמונה שעות רצוף, אך הן החזיקו לי מעמד מספר ימי שימוש, וכמות השעות המצטברת שהשתשתמתי בהן ללא טעינה עמדה על באיזור ה-10.5 שעות, קצת יותר ממה שג'אברה התחייבה, וזמן סוללה יפה מאוד באופן כללי.

Jabra Move (צילום: גד גניר)


המחיר המומלץ לצרכן של ה-Jabra Move לפי היבואן עומד על 499 ש"ח. סביר להניח שתוכלו למצוא אותן במחיר אפילו נמוך יותר מזה בארץ, והאמת שמהחיפושים שלי באתרים בחו"ל, לא הצלחתי למצוא אותן במחיר זול יותר (אם כוללים את המשלוח במחיר) מהמחיר אותו נקב היבואן. במחיר הזה אתם מקבלים אוזניות שנראות מעולה, נוחות לשימוש, מספקות איכות סאונד טובה (במידה ומיקמתם אותן כמו שצריך על הראש) ובעלות זמן סוללה ארוך מאוד.

6 תגובות

  1. אחד הדברים שאהבתי בג'אברה זה את העיצוב. הפעם, האוזניות נראות בנאליות ואפילו משעממות לעומת המתחרות בשוק, או אפילו לעומת הדגמים הקודמים של החברה וזה קצת מבאס. במיוחד בתחושה במחיר הגבוה.

    השבמחק
  2. האם יש בעיות קליטה של בלוטות עם האוזניות בזמן הליכה?

    השבמחק
  3. מה עם איכות השיחות והאם תואמות מכשירי אנדרואיד ?!

    השבמחק
    תשובות
    1. במידה ומכשיר האנדרואיד שלך תומך בפרופיל A2DP בבלוטות' (ואני לא מכיר מכשירים מודרניים שלא תומכים :) ), אז אין סיבה שלא ייתמך בו. איכות השיחות סבירה, אך לא יוצאת דופן מהנהוג בקטגוריה.

      מחק
  4. אחלה סקירה, מאוד נהנה לקרוא את הבלוג.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר