כאלו ניסיתי: RHA T10i

אחת הטעויות הגדולות ביותר שניתן לבצע בהזמנת מוצר מהאינטרנט, היא לבצע את ההזמנה שלו בסמוך לחג כלשהו, אצלנו בישראל או בארץ המוצא של ההזמנה. לרוב, במוצרים שאני בודק במסגרת הבלוג אין את הבעיה הזאת היות והם מגיעים אליי דרך נציגויות הישראליות של המותגים השונים. במקרה של יצרן האזניות הבריטי RHA זה היה שונה. מאחר ואין להם ככל הידוע לי נציגות רשמית בארץ, יצרתי קשר ישירות עם היצרן בחו"ל ולאחר היכרות קצרה במייל הם ניאותו לשלוח אליי זוג אזניות לבדיקה. האזניות שנבחרו הן האזניות היקרות והמתקדמות ביותר בקטלוג החברה, ה-T10i. אם ברוב המקרים למשלוח רגיל מבריטניה לוקח כשבוע-שבוע וחצי להגיע לארץ, הפעם המשלוח התעכב. בחלוף שבועיים בהם מספר המעקב אחר החבילה לא זוהה ע"י דואר ישראל, נתקפתי חרדה, והייתי בטוח כי בעודי מרפרש את מסך אפליקציית הדואר, אי שם בנתב"ג הולך לו אחד מעובדי הדואר עם אזניות חדשות ואיכותיות שבחר להשאיר לעצמו. כמעט שלושה שבועות לאחר שהמשלוח יצא אליי מבריטניה, מספר העקיבה זוהה לפתע באפליקציה, דווקא בסוף השבוע, וחייב אותי להמתין עוד יומיים עד שאקבל לידיי סוף סוף את ה-T10i.
 
RHA T10i (צילום: גד גניר)

עד לרגע זה בדקתי במסגרת הבלוג 108 מוצרים. חלקם הגיעו אליי לאחר שכבר עברו התעללות של עיתונאים/בלוגרים אחרים, חלקם הגיעו כלל בלי אריזה, וחלקם נשלחו אליי חדשים לחלוטין, עדיין עם הצלופן מעל האריזה. אגלה לכם סוד, גם אחרי כמות כזאת של מוצרים שנחתה אצלי במשך קצת יותר משנה, אני עדיין מתרגש בכל פעם מפתיחה של מוצר חדש. עם ה-RHA T10i זה היה קיצוני. במשך שעתיים לא הצלחתי להביא את עצמי למצב בו אני מסוגל להוציא את האזניות מהאריזה. יש מצב שאני נשמע משונה, אבל אתם צריכים לראות את האריזה הזאת. מעולם לא ראיתי אזניות המגיעות בערכה כה מאובזרת ונדיבה, וכל אחד מהחלקים בערכה מונח כה יפה במקומו, מי אני שאפתח אותן ואבלגן את הסדר המופתי הזה??
 
אריזת ה-RHA T10i (צילום: גד גניר)

אריזת ה-T10i עם החלון השקוף שבה (צילום: גד גניר)
תיעוד הקושי שלי לפתוח את האריזה עם קבלת האזניות, מתוך דף הפייסבוק של חפיצים (צילום: גד גניר) 


בסופו של דבר הצלחתי להתגבר על המצוקה הזאת ולפתוח את האריזה. בתוכה חיכו לי ה-T10i. מלבד האזניות מצורפים באריזה לא פחות מ-10 מתאמי סיליקון וספוג, נרתיק נשיאה מהודר מעור ואת החלק המעניין ביותר בכל הערכה: לוחית מתכת אליה מוברגים שני זוגות פילטרים המשנים את אופי הצליל שהאזניות מפיקות.
בתוך אריזת ה-RHA T10i (צילום:גד גניר)

לפני שנתעכב על התוספות, בואו נדבר קצת על האזניות עצמן. כמו שאר האזניות שמציעה RHA, ה-T10i הן אזניות In-Ear. האות i מתווספת ב-RHA לכל דגם אזניות הכולל מיקרופון וכפתורים שליטה, כאשר כל דגם זמין לרכישה גם ללא מיקרופון מובנה. ה-T10i מותאמות למכשירי אפל. אם תחברו את ה-T10i למכשיר אנדרואיד, לא תוכלו לעשות שימוש בכפתורי הווליום על האזניות, אולם עדיין תוכלו לעצור שיר באמצעות הכפתור המרכזי, ואף לקבל, לנתק ולבצע שיחות טלפון ללא שום בעיה. ה-RHA T10i עשויות מיציקת מתכת המתבצעת באופן ידני. הכבל המחובר לכל אזניה מורכב משני חלקים: החלק המחובר לאזניה עצמה, העשוי מחומר גמיש הניתן לכיפוף, ומתלבש מאחורי האוזן. החלק השני הוא כבל גומי סטנדרטי כאשר בכבל הימני תמצאו את יחידת המיקרופון וכפתורי השליטה. באופן כללי, האזניות האלו נראות שונה מאוד מכל מה שיצא לי לנסות עד כה, ומשדרות משהו מאוד יוקרתי ואסתטי. כל חלק וחלק באזניות האלו נראה נהדר והחומרים מהן ה-T10i עשויות איכותיים מאוד. לא רק אני חושב שהן נראות מצוין. מסתבר שהאזניות האלו זכו ממש בימים האחרונים בפרס העיצוב היוקרתי של ארגון Red Dot הגרמני, ארגון אשר בוחר מדי שנה מספר מצומצם של זוכים בפרס מאז שנת 1954.

RHA T10i ללא ראש סיליקון, מבט מקרוב על פילטר Bass (צילום: גד גניר)

אזניה ימין, RHA T10i (צילום: גד גניר)

חיבור האזניות, RHA T10i (צילום: גד גניר)


הבחירה במתכת כחומר ממנו עשויות האזניות הוא סוג של הימור. שני חששות עיקריים התעוררו אצלי לפני שניסיתי את האזניות האלו: הראשון, שהאזניות עצמן, בשל העובדה שהן עשויות מתכת, יהיו כבדות מדי ולא ישבו טוב בתוך האוזן. החשש השני קשור לעובדה שמתכת מוליכה חום באופן מצוין כך שהחוויה של לשים אותן בתוך האוזן אחרי שנשכחו ברכב תחת השמש הקופחת, או לחילופין ביום קר במיוחד, לא נשמעת אטרקטיבית במיוחד. בפועל החששות האלו התבדו: בנוגע לסוגיית החום לא נתקלתי בבעיה כלשהי, בין השאר גם בגלל שתנאי מזג האויר בכל ימי הבדיקה לא היו קיצוניים במיוחד, אך בכל אופן לא הרגשתי אותן קרות או חמות יותר מאזניות העשויות פלסטיק. בנוגע לסוגיית המשקל, האזניות אינן כבדות בכלל והצורה שלהן מתאימה בצורה מושלמת לאוזן (שלי לפחות), כך שהן יושבות בה בצורה יציבה בלי בעיה. מעבר לכך, העובדה שהכבל שלהן עובר מעל האוזן, מספק להן תמיכה נוספת. עם זאת, אני חייב להודות, החלק שעובר מעל האוזן אינו קשיח מספיק לטעמי, ולא ניתן לגרום לו להיצמד מספיק לאוזן, אך זה לא פוגע באופן משמעותי בנוחות השימוש באזניות האלו. מעבר לכך, באופן משונה, דווקא כשהייתי עם משקפיים עליי, הרגשתי שהחלק הזה בכבל מאובטח יותר והאזניות יושבות בצורה בטוחה יותר בתוך האזניים שלי.

 
אזניה שמאל, RHA T10i, שימו לב לכבל היוצא מתוך האזניה עצמה (צילום:גד גניר)

לא לקח לי זמן רב מדי לבחור את ראשי הסיליקון המתאימים ביותר לאוזן שלי מבין עשרת הזוגות המצורפים לערכה. עוד כשבדקתי את ה-Jabra Rox נוכחתי לגלות שדווקא המתאמים עם הראש הכפול מייצבים את האזניה בצורה הטובה ביותר בתוך תעלת האוזן, וגם אוטמים אותה בצורה היעילה ביותר לרעשים מבחוץ. אם זה מרגיש לכם פולשני מדי, תוכלו לבחור מבין 6 ראשי סיליקון סטנדרטיים, או שני זוגות ראשי ספוג המזכירים קצת את החומר שממנו עשויים אטמי אזניים. ניסיתי גם את ראשי הספוג אך הם לא הרשימו אותי במיוחד וחזרתי במהרה לראשים הכפולים.

מגוון ראשי הסיליקון לאזניות RHA T10i (צילום: גד גניר)
ראש הסיליקון הכפול, יש שני זוגות כאלו בערכה של ה-T10i (צילום: גד גניר)

יצא לי לבדוק לאחרונה את ה-SMS BioSport, אזניות לא זולות בכלל, שהחמאתי להן בהרבה נושאים, אך איכות השמע לא היה אחד מהם. הטענה העיקרית שלי לגביהן היתה כי הן אינן נשמעות כמו אזניות שעולות כפי שהן עולות. ה-RHA T10i נשמעות בדיוק כפי שאזניות ברמת המחיר הזאת אמורות להשמע. הן מצטיינות בכל טווח התדרים, מצלילים גבוהים, דרך המיד ועד לבאס. ה-T10i הן אזניות פתוחות, והודות לכך הסאונד שלהן פתוח ואורירי יותר. הבאסים לא נפגעים מכך. הם בעלי נוכחות וגם אם הם לא חזקים באופן מיוחד, הם עדיין עמוקים מאוד ומדויקים.
 
RHA T10i, אזניה ימין ויחידת המיקרופון על הכבל (צילום: גד גניר)

הפילטרים הם ללא ספק האטרקציה הכי מרגשת ב-T10i. מדובר בחלק מתברג שניתן להחליף באזניה, בהתאם לסוג הסאונד הרצוי. זה נשמע כמו גימיק, אך האמינו לי, זה אמיתי לחלוטין. ה-RHA T10i נשמעות נפלא עם כל אחד משלושת זוגות הפילטרים המצורפים, אך כל אחד מהם מדגיש פן אחר של הצלילים. הפילטרים המגיעים מורכבים על האזניות הם פילטרים Reference המספקים צליל מאוזן. ניתן להבריג אותם החוצה ולהחליף אותם בפילטרים Bass או פילטרים Treble בהתאם להעדפת הצליל שלכם, וההבדל בין הפילטרים אמנם עדין למדי, אך בהחלט מורגש. לא החלטתי עדיין אם אני מעדיף את ה-Refernce או ה-Bass. ה-Treble קצת צורם לי מדי אך זה הטעם האישי שלי. בימים הראשונים בהן האזניות בילו אצלי, החלפתי את הפילטרים זה בזה לא מעט פעמים, אך אני מעריך שבשלב מסוים זה יימאס עליי ואסגר על הפילטרים המייצרים את הסאונד שקולע בצורה הטובה ביותר לטעם שלי.
 
RHA T10i, פילטרים (צילום: גד גניר)

RHA T10i, הפילטר הוברג החוצה לחלוטין (צילום: גד גניר)

ה-RHA T10i עולות כ-149.95 פאונד באתר החברה, קצת יותר מ-223 דולר או 876 ש"ח. RHA משווקת באופן קבוע את האזניות שלה בעיקר דרך חנויות Apple. אם תבחרו בגרסה המותאמת לישראל של אתר RHA, תגלו כי הם ממליצים על חנות ישראלית המוכרת אותן באופן מפתיע במחיר טיפה זול יותר, 859 ש"ח (אך עם משלוח המחיר הכולל קופץ ל-879 ש"ח). מחיר כזה הופך אותן לאטרקטיביות בעיקר עבור אודיופילים ופחות עבור הקהל הרחב. מצד שני, בהתחשב בתכולת הערכה שמגיעה איתן, בחומרים האיכותיים מהן הן עשויות, ומעל לכל, באיכות השמע המעולה שלהן, אפשר בהחלט להבין לאן כל סכום הכסף הזה הולך.

RHA T10i בתוך נרתיק הנשיאה המגיע באריזה (צילום: גד גניר)

נרתיק הנשיאה של RHA T10i מבחוץ (צילום: גד גניר)

6 תגובות

  1. אוזניות מצוינות אך ברמת המחיר הזו הסנהייזר IE80 עדיפות בהרבה.

    השבמחק
  2. גדי, האם בדקת את האוזניות של Shure SE 215?
    אם כן איך הם בהשוואה ל RHA T?
    תודה, דובי

    השבמחק
  3. שאלה לגביי גשם או ספורט - יחזיקו מעמד?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נועדו לספורט וגם יחסית כבדות. בם גם לא נגד מים.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר