כאלו ניסיתי: Samsung Gear IconX

מזה מספר שנים מנסה סמסונג לקדם את נושא הבריאות והכושר במכשירים שלה. בחלק מהסמארטפונים שלה, אפליקציית הספורט S-Health הגיעה מותקנת מראש ללא אפשרות הסרה, וגם בשעונים החכמים שלה ניתן דגש מיוחד להיבט הבריאותי בכל הקשור להתממשקות עם האפליקציה הזאת. למה כל כך חשוב לקוריאנים שמר ישראלי יזהה את סמסונג לא רק בתור יצרנית סמארטפונים, כי אם בתור מותג עם ערכים בריאותיים וספורטיביים? בגלל הכסף כמובן. שוק החפיצים הספורטיביים מגלגל מיליארדי דולרים בשנה (צפי של 25 מיליארד דולר בשנת 2019) אך נשלט עדיין ע"י מותגים אחרים כמו פיטביט וגרמין. סמסונג רוצה לדחוק את היצרניות האלו הצידה ולהפוך ליצרנית בעלת שם גם בחדרי הכושר ומסלולי הריצה. איך היא עושה זאת? ע"י השקה של מכשירים חדשים: ה-Gear Fit 2 (עליו אספר לכם בקרוב) וה-Gear IconX, אזניות בתצורת Truly Wireles שסמסונג מייעדת בעיקר לפעילות גופנית.

Samsung Gear IconX (צילום: גד גניר)


ה-Samsung Gaer IconX סיקרנו אותי מהרגע שהוכרזו. סמסונג היא בין היצרניות הגדולות הראשונות שמאמצת את התצורה הזאת (גם למוטורולה יש אזניות כאלו, אני לא בטוח מי מהשתיים היתה הראשונה להכריז אבל שתיהן ככל הנראה עשו זאת לאחרונה). אזניות Truly Wireless כמשתמע משמן הן אזניות אלחוטיות באמת: אלו שתי אזניות נפרדות לחלוטין. אין ביניהן חוט מקשר, והן מתקשרות זו עם זו באופן אלחוטי. איך זה עובד בפועל, איך הן לא נופלות מהאזניים ואיך הן נשמעות? בדקתי אותן בתקופה האחרונה ומצאתי שהן מגניבות לאללה, חדשניות, כל חובב אזניות ישמח להתחדש בהן, אבל הן גם מגיעות עם לא מעט פשרות.

חייב להודות שהופתעתי מהתגובה של הסביבה לאזניות האלו. למראה של אזניית בלוטות' יחידה תקועה באוזן אנשים כבר התרגלו. אף אחד גם לא מתרגש למראה אזניות בלוטות' סטריאופוניות המחוברות זו אל זה בחוט. אבל ברגע שמעלימים להם את הכבל שבין האזניות כולם מרימים גבה. מישהו במשרד ציין בפניי שהן נראות כמו מכשיר שמיעה, ופה ושם אנשים באמת התבוננו עליי ברחוב בצורה משונה. לזכותן יאמר שהן בולטות באופן מינורי מחוץ לאוזן והעיצוב שלהן סולידי ולא הרפתקני מדי. העמידות שלהן במים היא להתזות בלבד ולזיעה שלכם. אל תנסו לשטוף אותן ואל תנסו לשחות איתן. אין על ה-IconX כפתורים. כל התפעול שלהן מתבצע באמצעות מחוות מגע: החלקה של האצבע על האזניה תשנה את עוצמת השמע, הקשה אחת תפעיל או תעצור את נגינת השיר, שתי הקשות יאפשרו לכם לדלג לשיר הבא ברשימת הניגון, ושלוש הקשות יחזירו אתכם לשיר הקודם.


Gear IconX בתוך האזניים שלי (צילום: גד גניר)


האתגר הגדול ביותר הניצב בפני אזניות In Ear הוא להשאר בתוך האזניים שלכם. כשאלו אזניות In Ear המיועדות לספורטאים האתגר הזה הופך לגדול יותר, וכשמדובר באזניות Truly Wireless הן פשוט חייבות לעמוד באתגר הזה, אחרת הן ייפלו במהלך הריצה ולכו תחפשו אותן על הרצפה ברחוב. בהיבט הזה סמסונג שיחקה אותה: ה-IconX הן קלות, קטנות, ויושבות נהדר בתוך האוזן. הן מגיעות עם שלושה סטים של "כנפיים", וראשי סיליקון בגדלים שונים להתאמה מירבית. הלכתי איתן, רצתי איתן הזעתי איתן ורקדתי איתן באופן שאסור שיתועד לעולם. בשום שלב הן לא ניסו להימלט מהאזניים שלי, ובניגוד לחלק מאזניות הספורט שבדקתי בעבר, הן גם לא הכאיבו לי באוזן תוך כדי, גם לא לאורך זמן. העדר הכבל המקשר מסלק מהמשוואה גורם שדווקא מקשה על האזניות להשאר בתוך האזניים. שום דבר לא מנסה למשוך אותן החוצה. מעבר לכך, אין שום דבר שמציק בעורף, אין שלט שמכביד על החוט בצד אחד ומושך אותן בצורה לא סימטרית, בקיצור, כיף.

Gear IconX - האיזור עם המסגרת הצהובה הוא משטח מגע (צילום: גד גניר)

Gear IconX - מבט מקרוב על מגעי הטעינה, מתאם הסיליקון לתעלת האוזן ומד הדופק (צילום: גד גניר)

Gear IconX (צילום: גד גניר)


כשהאניות הוכרזו, נטען כי הן לא יתאימו למכשירי אפל. רשימת דרישות המינימום לחיבור לאזניות הן מכשיר אנדרואיד בגרסא 4.4 ומעלה, עם זכרון RAM של 1.5 גיגה. אלו הן למעשה דרישות הסף של אפליקציית השליטה ב-Gear IconX. מה האפליקציה עושה? היא מאפשרת שליטה באילו התראות מגיעות אל ה-IconX מהטלפון, היא מאפשרת לקבוע מהי האזניה הראשית מבין השתיים (דרכה תשמעו את שיחות הטלפון ודרכה תתבצע מדידת הדופק), מה מצב הסוללה בכל אחת משתיהן, ולבחור האם אתם מעוניינים לשמוע מוזיקה המאוחסנת על הזכרון הפנימי של האזניות או מוזיקה המוזרמת ב-Bluetooth מהטלפון או מכל מכשיר אחר אליו תבחרו לחבר אותן. אפליקציה נוספת אותה תצטרכו להתקין על הטלפון היא אפליקציית הספורט של סמסונג אותה ציינתי קודם, S-Health אשר לאחר הגדרת פרופיל אישי תתעד נתונים שהאזניה מסוגלת לספק לה: דופק, מספר צעדים ומרחק, מהירות וחישוב שריפת קלוריות. בניגוד לאזניות ספורט אחרות עם מד דופק מובנה (ה-Jabra Pulse Sport, וה-SMS BioSport) כאן לא ניתן לבצע מדידת דופק ידנית. ה-IconX מודדת את הדופק רק במהלך אימון שהתחלתם דרך אפליקציית S Health, עושה זאת בפרקי זמן שקבעה לעצמה ומדווחת לכם על הדופק הממוצע, הנמוך ביותר והגבוה ביותר במשך האימון. את כל הכיף הזה מפסידים כאמור משתמשי אפל, אם כי זה לא אומר שלא ניתן לחבר את האזניות לכל מכשיר אחר בעל קישורית בלוטות'. האייפד 3 שלי הצליח לזהות אותן, להתחבר אליהן ולהזרים אליהן מוזיקה. רוצים לעשות איתן עוד משהו פרט להאזנה למוזיקה? הצטיידו נא בסבלנות עד שסמסונג תוציא אפליקציה תואמת עבור iOS, או לחילופין, הצטיידו במכשיר אנדרואיד.


מתוך אפליקציית השליטה על ה-IconX (צילום: גד גניר)


מה עוד אפשר לעשות באמצעות האפליקציה? לנהל את השירים על האזניות: ל-IconX נפח אחסון כולל של 4 גיגה (בפועל זה קצת פחות מזה, באיזור ה-3.7 גיגה) עליו תוכלו לאחסן קבצי מוזיקה. למה שתעשו זאת? משתי סיבות עיקריות: הראשונה: כדי שתוכלו לצאת איתן לאימון בלי הטלפון, את הנתונים מהאימון שעשיתם הוא יסנכרן עם הטלפון שלכם לאחר מכן. מהי הסיבה השניה? אגיע אליה בהמשך. את המוזיקה ניתן לנהל ע"י חיבור למחשב שהותקנה עליו מראש תוכנת ניהול הניתנת להורדה מהאתר של סמסונג. לחילופין, תוכלו לחבר אותו ישירות למכשיר האנדרואיד שלכם באמצעות כבל ומתאם של סמסונג המסופק עם האזניות, ולנהל את המוזיקה שעליהן באמצעות האפליקציה.

אז איך הן נשמעות? אם להיות כנה, פחות טוב ממה שהייתי מצפה מאזניות ברמת המחיר הזאת. זה בהחלט לא אומר שהן נשמעות רע, ממש לא. שמעתי בעבר כמה וכמה אזניות ספורט שנשמעו פחות טוב. מצד שני, שמעתי גם אזניות שנשמעו טוב מה-IconX. הצליל עצמו מדויק ונקי, אבל סובל מחולשה מסוימת בכל הקשור לטווח המיד (שבאה לידי ביטוי ברמת הפירוט של הצלילים) ולטווחים הנמוכים. יש להן באסים, אבל לא מספיק לטעמי. יש לאיכות השמע שמוציא המכשיר אליהן הן מחוברות השפעה מכרעת על איכות השמע שהן מייצרות, וניתן להשפיע על אופי הצליל באמצעות שינוי הגדרות האקולייזר במכשיר שאליו חיברתם אותן, ועדיין, למרות שאיכות השמע טובה באופן כללי, אני מקווה שהדור הבא של האזניות האלו יהיה איכותי יותר בהיבט הזה. כאמור, השמע בשיחת טלפון הוא רק באוזן אחת, קצת מרגיז, לאור העובדה שאלו האזניות היחידות שמתפקדות באופן הזה. בניכוי העניין הזה, השמע איכותי, וגם לצד השני בשיחה לא היה מושג שאני מדבר איתו מאזניות ולא דרך הסמארטפון עצמו.

ה-Gear IconX בתוך הקייס (צילום: גד גניר)


לעובדה שאין בין האזניות כבל מקשר, אין השפעה על בעיות שמע כלשהן, תזמון לא מדויק בין שתי האזניות או דברים אחרים בסגנון, וביחס לאזניות מהדור הראשון בטכנולוגיה הזאת, זה בהחלט מכובד. ה-IconX אוטמות את האוזן מצוין לרעשים מבחוץ. כמה מצוין? סמסונג שילבה בהגדרות האזניות (באפליקציה) אפשרות להפעיל מצב "צלילי הסביבה". כך, באמצעות המיקרופונים המשולבים באזניות, רעשי הרקע נקלטים ומושמעים למשתמש. התחושה משונה מאוד. הכנסתי את האזניות לאזניים והרמתי צרור מפתחות בידי. התחושה היתה שמישהו לקח את צרור המפתחות הזה ורשרש איתו צמוד לאוזן שלי. הפיצ'ר הזה חשוב באימונים בחוץ, ברחוב, ומאפשר לכם לשמור על עירנות למה שקורה סביבכם.

התחום שבו ה-IconX חלשות הוא ללא ספק משך זמן הפעולה שלהן. בהאזנה למוזיקה דרך הטלפון הן ישרדו כשעה ורבע. זה נתון מביך שלא נתקלתי בדומה לו בשום דגם אחר של אזניות בלוטות' שבדקתי. זוכרים שאמרתי לכם שיש עוד סיבה בגללה כדאי לאחסן מוזיקה על האזניות עצמן? ובכן, אם תבחרו בהגדרות האפליקציה להאזין למוזיקה מזכרון ה-IconX, משך זמן השימוש יגדל לכשעתיים לכל היותר, גם לא מכובד במיוחד. אם תבחרו באפשרות הזאת עדיין תהיו מחוברים לטלפון ותוכלו לענות באמצעותן לשיחות, אך מצד שני לא תוכלו לשלוט במוזיקה דרך הטלפון, ולא תוכלו להאזין לשמע של סרטוני וידאו שתצפו בהן בסמארטפון שלכם. מעיק. האזניות עצמן מגיעות עם קייס קטן המשמש גם כעריסת טעינה. בתוך הקייס ישנה סוללה נוספת אשר טוענת את האזניות גם אם הוא אינו מחובר לחשמל ומאפשרת לטעון את האזניות במלואן כמעט פעמיים נוספות.

הקייס של ה-Gear IconX, מטעין את האזניות (צילום: גד גניר)


ה-Samsung Gear IconX הן מוצר קלאסי של מאמצים מוקדמים: הן מגניבות, חדשניות ומיוחדות. מצד שני, הן רחוקות מלהבריק בחלק מהדברים הבסיסיים: הפשרה המסויימת באיכות השמע עוד נסלחת, אבל משך זמן הפעולה הקצר שלהן הופך אותן ללא רלוונטיות לספורטאים שרוצים להתאמן במשך יותר משעה ברצף ולהאזין במשך הזמן הזה למוזיקה. הן יכולות להתאים למי שרוצה להאזין למוזיקה בנסיעה באוטובוס בדרך אל הלימודים או העבודה (בתנאי כאמור, שהדרך לא נמשכת יותר משעה), והן ייטענו כשהן בתוך הקייס שלהן עד שתרצו לצאת חזרה הביתה. ומה לגבי המחיר? הן לא זולות במיוחד: 799 ש"ח. מצד שני, באופן מפתיע זה המחיר הזול ביותר שהצלחתי למצוא עבורן גם בבדיקה באתרים בחו"ל. שמעתם נכון, ה-IconX יעלו לכם יותר באמאזון ובאיביי, בלי אפילו לכלול את מחיר המשלוח. האם הן שוות את המחיר הזה? תלוי כמה זמן נמשך האימון שלכם.

5 תגובות

  1. אחלה דבר , אבל בשביל שעה ורבע של שימוש , אני בטח לא אשקיע 800 ש"ח . כשהטכנולוגיה תנוצל כראוי מבחינת זמן שימוש , אשקול מעבר לאוזניות מהסוג הזה

    השבמחק
  2. קינג אוף פיין שיר של פעם בקריירה. הבס, הו, הבס.

    השבמחק
  3. כמו כל דור ראשון של מוצרים. צריך לחכות לדור השני, כמו שרשמת.
    סקירה מעולה! תודה ^^

    השבמחק
  4. לא יודע במה מדובר בנוגע לשעה ורבע של מוזיקה
    אבל הייתי איתן ושמעתי בערך שלוש שעות ללא הטענה בין לבין.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר