כזה ניסיתי: Xiaomi Mi Max

אני לא חושב שסמארטפון צריך להגיע עם מסך גדול יותר מ-5.7 אינטש. גם 5.7 אינטש זה קצת יותר מדי, אבל באופן כללי, סמארטפונים שמגיעים עם מסך גדול יותר הם מבחינתי פסולים מראש. גם היצרניות הגדולות לא נותנות יותר מדי אמון במכשירים עם מסך של 6 אינטש ומעלה, והמבחר הקיים בשוק כיום, עבור בעלי האצבעות הבלתי נגמרות שביניכם, הוא מאוד מאוד מצומצם. לפני מספר חודשים סיפרתי לכם על ההתנסות שלי עם ה-Phab Plus של לנובו, פאבלט ענק עם מסך בגודל 6.8 אינטש (טאבלטים קומפקטיים מגיעים עם מסך בגודל של 7 אינטש), וכעת מגיע תורו של ה-Mi Max, פאבלט מעט קטן יותר של שיאומי, עם מסך בגודל של "רק" 6.4 אינטש.



Xiaomi Mi Max (צילום: גד גניר)



המפרט הטכני של ה-Mi Max, אם מתעלמים לרגע מגודל המסך, זהה לזה של ה-Xiaomi Redmi Note 3 Pro שבדקתי לפני מספר שבועות: ערכת השבבים Snapdragon 650 של קוואלקום, זכרון RAM בנפח של 3 גיגה, אחסון פנימי בנפח 32 גיגה ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זכרון עד ל-256 מגה, או לחילופין שימוש בסים נוסף על חשבון כרטיס הזכרון (שיאומי בחרה כאן משום מה ב-Micro Sim ולא בנאנו סים הנפוץ יותר, אז לפני הקנייה ודאו שיש לכם את סוג הסים המתאים). ה-Xiaomi Mi Max הגיע אליי עם MIUI 8 בגרסה 8.1.4.0, המבוססת על אנדרואיד בגרסה 6.0.1. MIUI מגיעה כאן עם כל הפינוקים שהביאה ב-Redmi Note 3 Pro כמו "שטח שני", המהווה מעין סביבת עבודה נוספת בטלפון שבה ניתן להכנס עם חשבונות שונים, משהו שמאפשר נניח להפריד בין כל מה שקשור לעבודה ובין מה שקשור לשימוש בטלפון בשעות הפנאי. יצירת "שטח שני", גוזלת משאבי מערכת כמו זכרון, אחסון וכוח עיבוד. חלופה אפשרית היא שכפול פרטני של אפליקציות. במידה ויש לכם משום מה שני חשבונות פייסבוק, או וואטסאפ באפשרותכם "לשכפל" את האפליקציה, ובכל אחד מהם להשתמש בחשבון אחר. ערכת השבבים Snapdragon 650 עשתה יופי של עבודה ב-Redmi Note 3 Pro והאמת שהתחושה כאן אפילו השתפרה: המכשיר זריז מאוד ומגיב במהירות לכל פעולה. ייתכן שהרושם החיובי שקיבלתי על ביצועי ה-Mi Max קשור גם לגרסת התוכנה העדכנית. כל הבאגים הקטנים והמרגיזים שאפיינו מכשירים קודמים של שיאומי נעלמו כאן כלא היו: אין בעיות סנכרון, ההודעות מגיעות בזמן, אין בעיות יציבות אין צורך באיתחולים, הסורק הביומטרי מזהה במהירות ובקלות את האצבעות שלי והמכשיר אפילו מתקשר נהדר עם השעון החכם שלי. זו עדיין לא המהירות של מכשירי דגל, אבל בתפקוד היומיומי הכל עובד נפלא. בנוסף, העובדה שהמכשיר מגיע עם אחסון פנימי של 32 גיגה מבטיחה ראש שקט בכל הקשור למקום הדרוש להתקנת אפליקציות, לפחות בשנה-שנתיים הקרובות.





לא מקנא לרגע באתגר הניצב בפני המעצב של מכשירים בגודל של ה-Mi Max. כל מי שקונה מכשיר עם מסך בגודל של 6.44 אינטש מביא בחשבון שיצטרך להשתמש בו בשתי הידיים, אבל מה לעשות, זה טלפון, ולמרות שנוח יותר להשתמש בו בשתי ידיים, עדיין חייבת להיות אפשרות לתפעל אותו ביד אחת. שני המכשירים האחרים שבדקתי בגדלים האלו (Xperia Z Ultra ו-Lenovo Phab Plus) כשלו במשימה הזאת. מעצבי שיאומי עשו עבודה נהדרת והפכו את השימוש במכשיר בגודל כזה לנסבל, אפילו בשימוש ביד אחת. ה-Mi Max דקיק, עם מסגרת מסך זעירה, ותוספות בגודל סביר בהחלט בחלק התחתון והעליון של המסך. הוא יושב באופן סביר ביד, ככל שמכשיר בגודל שכזה יכול לשבת באופן סביר ביד, כפתור הכיבוי וההדלקה וכפתורי הווליום ממוקמים טוב, ואפילו קורא טביעות האצבע נמצא היכן שהייתם מצפים למצוא אותו, ולא קשה לאתר אותו על גב המכשיר הענק הזה. כל ההישג הארגונומי הזה לא בא על חשבון המראה החיצוני של המכשיר: העיצוב אמנם לא מיוחד, אבל גוף המתכת נראה מלוטש, רציני ומכובד.

Xiaomi Mi Max (צילום: גד גניר)

Xiaomi Mi Max (צילום: גד גניר)

Xiaomi Mi Max, דקיק (צילום: גד גניר)



המסך של ה-Mi Max נראה מצוין: מסך IPS LCD המציג רזולוציה של 1080 על 920 פיקסלים, מציג צבעים נאים ומואר כראוי כדי לאפשר שימוש סביר גם באור יום. לאחר שימוש של מספר שבועות במכשיר עם מסך בגודל כזה, פתאום ה-Nexus 6P שלי נראה זעיר, מכשיר קומפקטי. אי אפשר להשוות את חויית הצפייה בסרטונים, גלישה באינטרנט או קריאה ממסך כזה, למסכים קטנים יותר. אז נכון, בשימוש יומיומי הגודל הזה מסרבל את השימוש במכשיר ומחייב מתיחה של האצבעות מעבר לרגיל, אבל מצד שני, כשיושבים ומשתמשים במכשיר הזה כדי לצרוך תוכן, זה פשוט כיף.


Xiaomi Mi Max לצד HTC Sensation XL, מכשיר עם מסך בגודל 4.7 אינטש. בשנת 2011 הוא הוגדר כענק שאינו נוח לשימוש (צילום: גד גניר)



את ה-Mi Max לא תקנו בגלל המצלמה שלו. זה לא שהיא גרועה, היא פשוט לא מציעה שום ערך מיוחד ביחס למצלמות של מכשירים אחרים בקטגוריה הזאת. החומרה של המצלמה זהה למעשה לזאת של המצלמה ב-Redmi Note 3 Pro: חיישן ברזולוציה של 16 מגה פיקסל, צמצם ברוחב f/2.0, ללא ייצוב תמונה. היא יודעת להתמקד יחסית מהר בתנאי תאורה אידיאליים, אבל המהירות הזאת יורדת משמעותית בחושך. צילומים שצילמתי בחוץ בערב נראו מגורענים וגווני הצבע התעוותו קצת. לא היו לי ציפיות גדולות מהמצלמה הזאת, והיא גם לא אכזבה, אבל גם לא הפתיעה לטובה.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

לגבי הסוללה דווקא כן היו לי ציפיות גדולות: המכשיר מגיע עם סוללה בקיבול של לא פחות מ-4850mAh. יחד עם המעבד החסכוני, וכנראה גם הודות לאופטימיזציה טובה של שימוש בסוללה מצד מערכת ההפעלה, המכשיר שרד אצלי בשימוש סטנדרטי כיומיים ללא הטענה, תענוג. אם זה לא מספיק כדי לרגש אתכם, אז המכשיר גם תומך בטעינה מהירה בתקן של קוואלקום, חבל שהמטען המצורף לערכת המכשיר לא תומך בתקן הזה ומטעין את המכשיר יחסית לאט, וחבל ששיאומי ציידה את המכשיר בחיבור Micro USB ולא בחיבור ה-Type C החדש, אך מאחר ומדובר במכשיר שיצא לשוק כאמור באמצע שנה שעברה, הדבר עדיין בגדר הנסלח.


בתחתית המכשיר, כמו ב-Mi5 של החברה, משני צידי שקע הטעינה ישנם שני גרילים. רק אחד מהם מסתיר רמקול, השני מסתיר כנראה מיקרופון, אבל קל לטעות ולחשוב שמדובר כאן בזוג רמקולים כשיש כאן בפועל רק אחד. הרמקול עצמו מייצר עוצמה מספקת, אבל האיכות שלו סבירה בלבד. השימוש במכשיר כטלפון נראה מהצד קצת משונה לאור גודלו המאסיבי, אך ה- Mi Max עוצב מהבחינה הזאת כראוי ולא נתקלתי בבעיות שמע או בתלונות על כך שאיני נשמע טוב בשימוש במכשיר.


Xiaomi Mi Max, יש רמקול רק מתחת לגריל בצד ימין (צילום: גד גניר)



ה-Mi Max יעלה לכם 1425 ש"ח, יקר משמעותית ממחירו בחו"ל וביבוא פרללי, אם כי היבואן הרשמי מציע חמש שנות אחריות. האם שווה לכם לשלם את תוספת המחיר עבור תקופת האחריות הארוכה הזאת? זו כבר בחירה שלכם. ה-Mi Max הוא בפירוש לא מכשיר לכל אחד. מכשיר עם מסך בגודל 6.44 אינטש הוא מכשיר שדורש שינוי בהרגלים, אימוץ מכנסיים עם כיסים גדולים ומרווחים, ושימוש נרחב יותר בשתי הידיים כדי לתפעל אותו. ועדיין, זו פעם ראשונה שהצלחתי להנות כל כך ממכשיר בגודל הזה. ה-Mi Max קרוב במימדיו לטאבלט, ונוח כמוהו לשימוש בכל הקשור לקריאה, גלישה באינטרנט וצפייה בסרטונים. שיאומי הצליחה במקום בו יצרניות אחרות שחצו את גבול ה-6 אינטש כשלו בו: המכשיר הזה נוח יותר גם לשימוש יומיומי מכל מכשיר אחר שבדקתי בגודל הזה, ויחד עם החומרה האיכותית וגרסת תוכנה יציבה ובוגרת, הוא מספק חויית שימוש מפתיעה לטובה.

עדכון (22.6.2017)
Xiaomi Mi Max עם נפח אחסון של 64GB בגרסה בינלאומית נמכר במחיר של 1149 ש"ח (לפני מע"מ) בגירבסט

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר