כזה ניסיתי: Logitech Spotlight Presentation Remote

אחד האתגרים הקשים ביותר בהצגת מצגת מול קהל היא לגרום לקהל להשאר מרוכז במצגת ולא להשאב לתוך הסמארטפונים. יש כמה דרכים לעשות זאת, אבל הדרך הטובה ביותר היא פשוט להיות טוב בהצגת מצגות. לאלו שלא התברכו ביכולת הזאת, ישנה האפשרות לרמות ולהשתמש בעזרים חיצוניים. דוגמה טובה לעזר חצוני שכזה הוא שימוש בשלט מצגות עם ציין לייזר. איכשהו, האנושות הגיעה לעשור השני של המאה ה-21, פיתחה טכנולוגיות פורצות דרך במגוון תחומים ועדיין, כל מה שצריך כדי להפנט בני אדם זו נקודת אור אדומה על המסך.

Spotlight Presentation Remote (צילום: גד גניר)

Logitech היא היצרנית הגדולה ביותר בשוק האיזוטרי של שלטי מצגות. שלטי מצגות הם האח החורג המשעמם, הלא מתעדכן והלא מתפתח של קטגוריית העכברים. מרגע שהופיעו שלטי המצגות הראשונים הכוללים ציין לייזר מובנה, השוק הזה די נעצר במקומו. כמעט ולא יוצאים לשוק דגמים חדשים, המגוון הקיים מצומצם מאוד, ואין בו יותר מדי חידושים. מה כבר ניתן לחדש במוצר שהמטרה העיקרית שלו היא להעביר לנווט קדימה ואחורה בין שקפים, ולהפנט צופים באמצעות לייזר?

בלוג'יטק לא רצו להמתין ולראות יצרנית אחרת עונה על השאלה הזאת, ופיתחו את הדור הבא של שלטי מצגות. בפברואר האחרון הוכרז ה- Spotlight Presentation Remote, שלט המצגות שאתרי טכנולוגיה בחו"ל הכתירו כשלט המצגות הטוב ביותר בשוק, לא פחות.


מבחוץ, Spotlight Presentation Remote אכן נראה שונה מאוד מכל שלט מצגות אחר שאי פעם ראיתם. שלטי מצגות ניסו עד כה בצדק להיות ארגונומיים וקומפקטיים. השלט החדש של לוג'יטק זונח את ערך הקומפקטיות לטובת ערך חשוב בהרבה למציגי מצגות, ערך השופוני. Spotlight Presentation Remote ארוך יותר מכל שלט מצגות אחר, עשוי מתכת, והאמת נראה כמו משהו שג'וני אייב מאפל היה מעצב, אם אפל היתה בוחרת להכנס לשוק הזה. השלט הזה לא יעלם בתוך היד שלכם, להיפך, Spotlight Presentation Remote הוא שלט שלא תוכלו להסתיר וכנראה שגם לא תרצו: עשוי ברובו ממתכת בצבע זהב, אפור או כסוף, בנוי למופת ובעל נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה.

Spotlight Presentation Remote (צילום: גד גניר)

Spotlight Presentation Remote, שלושת הכפתורים היחידים בשלט (צילום: גד גניר)


על השלט תמצאו שלושה כפתורים גדולים יחסית: הכפתור הלבן הגדול ייקח אתכם לשקף הבא, והכפתור שמתחתיו ייקח אתכם חזרה לשקף הקודם. פשוט ונוח. הכפתור השלישי הוא הכפתור המעניין ביותר ב-Spotlight Presentation Remote: באמצעות הכפתור הזה תוכלו לסמן נקודה על המסך ולהחשיך את כל מה שמסביב לה, ועל כן השם "ספוטלייט". זו דרך מעולה להתמקד במילה ספציפית, נקודה מסויימת בתוך תמונה, או סתם לעבור איתו על משפט שלם במצגת ולהשאיר את הקהל מרוכז. בניגוד לציין לייזר, כאן הסימון הוא תוכנתי ולא פיזי, מה שאומר שמדובר בסימון אינטראקטיבי לכל דבר, וניתן לדוגמה "ללחוץ" באמצעות הסימון הזה על כפתור וירטואלי בתוך המצגת. בנוסף, ניתן גם לשנות את אופי הסימון, במקום Spotlight ניתן לבחור בזכוכית מגדלת או לחילופין במסגרת עגולה. כמו כן, ניתן לשלוט בקוטר הסמן, דרך התוכנה של השלט.




שמעתם נכון, צריך להתקין תוכנה כדי להנות מכל היכולות הייחודיות של השלט הזה, לרבות הסימון הייחודי. אם אתם לוקחים איתכם את המחשב שלכם לכל מקום שבו אתם מציגים ומחברים אותו לתצוגה גדולה או מקרן, אין עם זה שום בעיה. אם אתם מסתמכים על מחשבים זרים בארגונים או במקומות בהם אתם מתארחים, קחו בחשבון שאתם עלולים להתקל בהתנגדות או בנהלים מחמירים בכל הקשור להתקנת תוכנות זרות, גם אם מדובר בתוכנה של יצרנית גדולה ומוכרת כמו Logitech. לאחר שהתקנתם את התוכנה תוכלו לעשות את כל הקסמים שתיארתי קודם באמצעות הסמן, אבל לא רק: תוכלו גם להגדיר פעולות שונות לביצוע באמצעות לחיצה ארוכה על כפתורי השלט: שינוי ווליום, גלילה בתוך המסך או כל צירוף מקשים אחר שתבחרו.



שלט המצגות המתקדם ביותר של Logitech עד כה, R700, כלל תצוגת LCD קטנה עם תצוגה של שעה, טיימר והתראות ברטט על סיום המצגת. Spotlight Presentation Remote אמנם לא כולל תצוגה כזאת, אבל לא איבד את הפונקציונליות הזאת. הטיימר נדד אל התוכנה של השלט למחשב: השלט עצמו ירטוט חמש דקות לפני סיום הזמן שהקצבתם למצגת ובסיומה. כך, המציג יוכל לדעת שעליו להתכונן לסיום המצגת, וידע גם מתי נגמר לו הזמן.

התוכנה עצמה והדרייברים של Spotlight Presentation Remote יותקנו על המחשב ברגע שתחברו אליו את המתאם האלחוטי הקטן (בתדר 2.4 גיגהרץ) שיושב שבחלקו התחתון של השלט. אם על המחשב שלכם מותקנת מערכת ההפעלה Windows 10, תוכלו לבחור האם להשתמש במתאם הזה, או לחילופין לחבר את השלט למחשב באמצעות קישורית Bluetooth. מה שחסר לי במתאם הזה זה נפח אחסון. אם כבר מחברים אותו למחשב, למה לא שישמש גם כזכרון נייד עליו ניתן לאחסן את המצגת עצמה?

Spotlight Presentation Remote והדונגל שלו (צילום: גד גניר)


טווח הקליטה המקסימלי של השלט עומד על 30 מטר. הסוללה שלו אמורה להספיק לזמן שימוש של כשלושה חודשים, בהתאם כמובן לכמות השימוש שלכם. Spotlight Presentation Remote נטען דרך חיבור USB Type C, המסתתר בשקע אליו נכנס המתאם למחשב. הוא יודע לעבוד מן הסתם עם Power Point של מיקרוסופט וגם עם Slides של גוגל. ב-Slides, מסיבה שאינה ברורה לי, תפקוד כפתורי הניווט בתוך המצגת (שקף קדימה/אחורה) מתהפך, כך שהכפתור הראשי משום מה חוזר שקף אחורה, והכפתור שתחתיו הוא זה שמוביל אתכם לשקף הבא. מתרגלים לזה מהר מאוד.

זה לא רק שלט המצגות המתקדם והיוקרתי ביותר בשוק, זה גם השלט היקר ביותר, מחירו בישראל עומד על לא פחות מ-649 ש"ח. במחיר הזה, מתפקד ה-Spotlight Presentation Remote לא רק כשלט מצגות כי אם גם כסמל סטטוס. כפי שציינתי בהתחלה, מי ששולט באמת באמנות הצגת המצגות, לא באמת זקוק לשלט כזה. מצד שני, רק מי שמציג מצגות מתוקף תפקידו, ובאמת טוב בזה, ירשה לעצמו לקנות שלט מצגות במחיר כזה.

1 תגובות

  1. ענק!
    מסתבר שלא צריך שלט מצגות כדי להפנט אותי עם נקודת אור בעולם הבלוגים הטכנולוגיים.

    מצחיק, חכם, מחכים ומענג. בחירת נושאים טובה מאוד.
    אהבתי גם את שורת חיילי השלטים על שולחן המולטימדיה.
    מנחש שזו האישה שאחראית לסלון.

    את התמונות צילמת עם ה P10?

    אחלה!
    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר