כאלו ניסיתי: Jabra Elite 65t

אם הייתי פרנואיד, הייתי טוען שיש מקרים בהם אתרי טכנולוגיה בעולם מקבלים תכתיבים מיצרניות אלקטרוניקה לגבי מה שחייב להופיע בכותרות האייטמים שנוגעים להם. נסו לדוגמה לגגל ״Jabra Elite 65t Review״ ותוכלו לפתח גם אתם פרנויה משלכם: כמעט כל האתרים הגדולים שבדקו את אזניות ה-Truly Wireless של ג׳אברה בחרו להציג אותן, בכותרת האייטמים עצמם, כמשהו שנע בטווח הרחב שבין אלטרנטיבה אפשרית ל-AirPods, לבין AirPods Killer.


Jabra Elite 65t (צילום: גד גניר)


מצד שני, מאחר שאני טרם קיבלתי תכתיב שכזה, נותר לי לפנות להסברים מתקבלים יותר על הדעת, למשל, שאיזכור של מוצרי אפל בכותרות של אייטמים מושך יותר טראפיק. מעבר לכך, מדובר בפתרון קל: בגלל שבדר״כ אנשים גם מכירים יותר טוב מוצרים של אפל, איזכור שלהם מאפשר להסביר בצורה קצרה יותר ופשוטה יותר מהו המוצר הפחות מוכר שהאייטם מדבר עליו. הסבר אפשרי נוסף הוא שהאזניות האלו באמת נכנסות לתוך הנישה הספציפית של ה-AirPods: ה-Elite 65t הן דגם אחד מתוך שלושה דגמי Truly Wireless בקטלוג של ג׳אברה, והיחיד מבין השלושה שאינו מיועד רשמית לשימוש ספורטיבי. הן מוכוונות בעיקר לשיחות טלפון והאזנה למוזיקה. תתפלאו, למרות שהמון אנשים בוחרים לרוץ ולהתאמן איתן, עפ״י כל אמת מידה מוסכמת לפיה מוגדרים סוגים של אזניות, ה-AirPods הן אינן אזניות ספורט: הן לא עמידות רשמית במים וזיעה, ואינן מצויידות בסנפיר ייצוב שימנע מהן ליפול מהאזניים שלכם תוך כדי אימון.



אז עכשיו, כשברור למה מיועדות ה-Elite 65t, אפשר לדבר על איך הן עושות את זה. אתחיל דווקא משיחות: ג׳אברה שילבה ב-65t לא פחות מ-4 (!) מיקרופונים שונים, זאת בכדי להתמודד עם הפרעות כתוצאה ממשבי רוח. אם את רוב השיחות שלכם אתם עושים בחוץ, ברחוב, זה יתרון משמעותי שאכן בא לידי ביטוי בשימוש בהן: גם בהליכה ברחוב, כשנושבת רוח עזה, לא קיבלתי תלונה אחת על רעשי הרוח, אפילו לא כשהפניתי את תשומת לב הצד השני לשיחה לכך. לכל היותר טענו שניתן לשמוע את הרוח, אבל לא בעוצמה שמפריעה לשיחה עצמה. הצד השני, באופן לא מפתיע, נשמע חזק, ברור ואיכותי. בהאזנה למוזיקה איכות השמע היא מהטובות שיצא לי לחוות באזניות Truly Wireless. השמע ברור, מפורט ואיכותי מאוד עם באסים בעלי נוכחות, בכפוף לאטימה טובה באוזן.

ארבעה מיקרופונים להתמודדות עם רעשי רוח, Jabr Elite 65t (צילום: גד גניר)


ה"בכפוף לאטימה טובה באוזן" זה משהו מובן מאליו, ולמרות זאת, הייתי על סף פסילה של האזניות האלו לקנייה במשך חלק ניכר מהתקופה בה שהו אצלי לבדיקה. כפי שציינתי מלכתחילה, אין לאזניות האלו סנפיר ייצוב. הסנפיר אינו הכרחי לשימוש יומיומי ועיצוב נכון יכול לפצות על כך, כל עוד המשתמש יודע איך להכניס אותן בצורה הנכונה לתוך האוזן. למרות שיש לי כבר ניסיון עם לא מעט אזניות, איכשהו, עם ה- Jabra Elite 65t לא נוצר הקליק בין האזניות לאזניים שלי, והן פשוט לא ישבו שם כראוי. השימוש בהן היה רצוף חרדות שייפלו לי מהאוזן, ובמקרה של אזניות Truly Wireless שיכולות להתגלגל ולהעלם, משמעותה של נפילה אקראית כזאת משמעותה ירידה לטמיון של כמה מאות ש"ח. יצאתי איתן לרחוב והשתדלתי לא לנענע את הראש יותר מדי מתוך חשש לשידור חוזר של מה שחויתי עם ה- B&O E8. ואז, בשבוע שבו סיכמתי את הכל לקראת כתיבת הביקורת זה היכה בי: אני אידיוט. ה-Elite 65t הן שמנמנות כדי שיוכלו למלא את חלל האוזן החיצונית. אם הן לא ממוקמות בתוכה כראוי, הן אכן ייפלו ממנה בקלות. עם זאת, סיבוב קל של האזנייה בתוך האוזן, שממקם את בליטת המיקרופון בתוך מעין שקע שיש בחלק שמעל לתנוך (צילמתי כדי שתבינו), עושה קסם מדהים שגורם להן להתייצב בתוך האוזן ולא לצאת משם, גם בהליכה, גם בקפיצה, גם בנענוע של הראש ואפילו בריצות לא מתוכננות. עדיין, לא הייתי קונה אותן למטרת ריצה, אבל לכל שימוש אחר שלא מערב כמויות גדולות של זיעה ותנועה הן בהחלט יתאימו. מרגע שהבנתי את הדרך הנכונה שבה האזניות צריכות לשבת בתוך האוזן, גם האטימה שלהן השתפרה פלאים ובשל כך גם השתפרה גם איכות השמע ובייחוד הבאסים.

ככה ה-Jabra Elite 65t צריכות לשבת בתוך האוזן שלכם (צילום: גד גניר)




השליטה בהגדרות ה-Elite 65t היא באמצעות אפליקציית +Sound, שגם מלווה אתכם בתהליך ההצמדה הראשונית של האזניות לטלפון שלכם. עם זאת, לא די בה, ובתהליך ההצמדה תידרשו להתקין גם את אפליקציית השירות של ג׳אברה, אפליקציה שרצה ברקע ואין לכם ממש גישה אליה ביום יום, אך מופעלת בכל פעם שהאזניות מחוברות למכשיר. דרך +Sound תוכלו לשלוט באופי הצליל באמצעות אקולייזר ידני או מוגדר מראש. זה לא האקולייזר המתוחכם שיש ב-E8 וגם לא המגוון הרחב של אקולייזרים שתוכלו למצוא באפליקציה של Jaybird, אבל מה שיש כן עושה את העבודה. בגלל האטימה המצויינת, נוצר צורך, כמו באזניות אחרות מהסוג הזה, לאפשר למשתמשים להיות מודעים לרעשי הסביבה מבלי שיצטרכו לשלוף אותן מהאזניים, פיצ'ר שנקרא כאן HearThrough. לחיצה כפולה על הכפתור באזניה ימין מפעילה אותו. דרך הגדרות האזניות תוכלו לקבוע אם ברצונכם להשתיק את המוזיקה לחלוטין או לקבוע את העוצמה שבה תשמעו את רעשי הסביבה בעודה ממשיכה להתנגן. ההתרשמות שלי היא שכאשר המוזיקה מתנגנת, לא משנה באיזה עוצמה בחרתם בהגדרות, תתקשו מאוד לשמוע את רעשי הסביבה. אם תבחרו להפסיק את הנגינה בעת הפעלת HearThrough תקבלו את רעשי הסביבה בהגברה משמעותית, משהו שמזכיר כנראה מכשיר שמיעה, כמו שזה גם באזניות אחרות שמציעות פיצ'ר דומה. הלחצנים על האזניות עצמן הם הנוחים ביותר שיצא לי להשתמש בהם באזניות Truly Wireless עד כה: לחצנים סטנדרטיים (לא משטחי מגע, תודה לאל) שאינם רכים או קשים מדי, ולחיצה עליהם לא מזעזעת את האזניות בתוך האוזן.

האזניות של ג'אברה לא מסתפקות באפליקציה אחת לשליטה, ודורשות התקנה גם של אפליקציית שירות שרצה ברקע בזמן שהאזניות מחוברות אל המכשיר

מתוך אפליקציית +Sound: שליטה על קולות רקע, על HearThrough ועל האקולייזר


משהו ייחודי שמציעה האפליקציה הוא מגוון רחב של קולות רקע, למקרים בהם אתם צריכים להתרכז. הקטלוג של ג'אברה כולל רעשי גלים, גשם, צלילה, סערה, מפל, פחפוך מי נחלים ועוד. האפליקציה מציעה גם רעשים אחרים בעלי השפעה חזקה פחות על שלפוחית השתן שלכם כמו למשל רעש של מאוורר, ציוץ ציפורים או סתם רעש לבן. זה לא כמו ביטול רעשים אבל זה כן מאפשר להתרכז ולמסך רעשי רקע.

ה-Elite 65t מציעות כ-5 שעות של האזנה רצופה למוזיקה (בפועל זה קרוב יותר ל-4 שעות וחצי, אבל גם זה נאה ביחס לקטגוריה), והקייס שלהן מסוגל לספק במצטבר שתי טעינות מלאות נוספות מה שאומר תיאורטית עוד כעשר שעות. האזנתם במשך חמש שעות רצוף והסוללה התרוקנה לחלוטין אבל אתם חייבים להמשיך במוזיקה? רבע שעה של טעינה תספק לכם זמן שימוש של כשעה וחצי. הייתי שמח אם שקע הטעינה של הקייס היה מסוג Type C (במקום MicroUSB הארכאי) מאחר שאנחנו ב-2018 ורוב הסמארטפונים נטענים באמצעות שקע כזה, אבל משום מה יצרניות אזניות ובכלל ציוד היקפי עדיין שומרות אמנים לחיבור הותיק יותר.

Jabra Elite 65t בתוך קייס הטעינה שלהן (צילום: גד גניר)


מחירן הרשמי של Elite 65t כפי שנמסר ע"י היבואן הוא 699 ש"ח אם כי חנויות רבות מוכרות אותן ביבוא רשמי במחירים טיפה נמוכים יותר שנעים בין 660 ל-670 ש"ח. אלטרנטיבה ל-AirPods? אם תסכימו לוותר על התכונות המתקדמות של חיבור בין האזניות של אפל לסמארטפונים או למחשבים של החברה מקופרטינו, ה-Jabra מציעות במחיר דומה שמע איכותי יותר גם בשיחות וגם במוזיקה. משתמשי אנדרואיד? ה-Elite 65t הן אזניות Truly Wireless נהדרות מכל בחינה, ואפילו מתומחרות באופן הוגן ביחס למותגים מוכרים אחרים בקטגוריה שלהן.

5 תגובות

  1. סקירה יפה מאוד.
    יש לי את האוזניות כמה חודשים, ובאמת בהתחלה זה לא היה נוח, אבל כשמתרגלים, אי אפשר להפסיק.

    השבמחק
  2. תודה רבה על הסקירה המפורטת!! אין על גברה משתמש מרוצה של ה pulse אליהן הגעתי בזכות הביקורת שלך, ושל ה elite sport :)

    השבמחק
  3. האם מישהו חווה איתן audio sync lag ביוטיוב? זו הסיבה היחידה שאני חושש לרכוש את האוזניות הללו. קראתי עליהן ביקורות טובות ברשת, אך כשזה מגיע לסרטוני וידאו - מתסבר שהשימוש בהן מאוד לא נעים, שכן, הן סובלות מחוסר התאמה בין התמונה לצליל ביוטיוב. דבר שהופך אותן ללא כל כך שימושיות עבור אנשים רבים.

    השבמחק
    תשובות
    1. זו תופעה מוכרת בהרבה דגמים של אוזניות אלחוטיות לחלוטין, יש לי זוג אוזניות כזה של סוני וגם שם יש דיליי קטן (היום הוא כבר זניח, אבל לפני העדכון האחרון הוא היה חמור במיוחד). לא יודע לגבי הדגם הזה של ג'ברה, אבל זה משהו שצריך לצפות לו באוזניות כאלה

      מחק
  4. איך אתה יכול לדבר על איכות שמע ולהאזין ללימפ ביזקיט?? אני לא מאמין לאף מילה שלך יותר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר