כזה ניסיתי: Samsung Galaxy Watch

לפני קצת יותר משנה הציגה סמסונג את ה-Gear Sport, מעין גרסה עדכנית של ה-Gear S3, אבל כזאת שהותאמה ספציפית לספורט, כשהדגש הוא על מיגון משופר בפני מים, מה שמאפשר לצאת איתו לשחייה. ה-Galaxy Watch שהגיע אליי לפני מספר שבועות הוא למעשה ממשיך דרכו של ה-Gear S3, אך משלב את כל השיפורים שהביא איתו הדגם הספורטיבי. האם התוצאה היא הטוב מכל העולמות? לא ממש. האם זה מפריע להנות ממנו? ממש לא.

Galaxy Watch על היד שלי (צילום: גד גניר)


השעון החדש של סמסונג מגיע בשני גדלים: 42 ו-46 מ"מ. הגרסה אותה קיבלתי לבדיקה היא הגרסה הגדולה יותר. ברמת החומרה, ההבדל בגדלים בא לידי ביטוי מן הסתם במסך גדול יותר ב-0.1 אינטש, אבל גם בסוללה גדולה יותר משמעותית בדגם ה-46 מ"מ. האם זו בהכרח סיבה להעדיף את דגם ה-46? תלוי בגודל היד שלכם: ה-Galaxy Watch בגרסת ה-46 אינטש הוא שעון גדול ומאסיבי ויראה טוב יותר על ידיים רחבות יותר.

ה-Galaxy Watch נראה טוב ובנוי נהדר. גוף השעון עשוי מתכת בצבע כסוף מבריק, כאשר את חזית השעון מעטרת גלגלת שחורה. בצד ימין של גוף השעון מיקמה סמסונג שני לחצנים פיזיים. התכנון כאן נהדר: הויתור על כפתור אחד מרכזי מונע מצבים בהם הוא נלחץ שלא בכוונה בגלל כיפוף של פרק היד. שני הלחצנים שכן יש כאן בולטים מספיק כדי שניתן יהיה לאתרם בקלות וללחוץ עליהם, אבל הם לא נלחצים אף פעם בטעות. גוף השעון מוגן למים בעומק של עד 5 מטר, כמו ה-Gear Sport. הוא מגיע עם רצועות בשני אורכים שונים. הרצועות עשויות סיליקון וברוחב 22 מ"מ עם מנגנון Quick Release. אלו הן רצועות סטנדרטיות, כלומר, ניתן להחליף בקלות יחסית את הרצועה לכל רצועה תואמת אחרת, ולא בהכרח לכזאת של סמסונג או כזאת שתוכננה ספציפית עבור שעון זה.




המסך ב-Galaxy Watch שבדקתי הוא מסך Super AMOLED בגודל 1.3 אינטש, ברזולוצייה של 360 על 360 פיקסלים, זהה לזה שהיה ב-Gear S3. זו אחת הנקודות שמפרידות בין שעונים חכמים לשעוני ספורט מקצועיים. המסך הזה נראה כמו מסך של סמארטפון, צבעוני, מרהיב, אבל צורך הרבה יותר כוח מהסוללה, ומתמודד פחות טוב עם אור שמש  בהשוואה לשעונים כמו vívoactive 3, או אפילו Amazfit Stratos שמתהדרים במסך פחות מרשים אבל יותר פרקטי. ניתן לבחור האם להשאיר את המסך כבוי באופן קבוע, למעט כאשר בודקים מה השעה באמצעות הזזה של היד ולחסוך משמעותית בחיי הסוללה, או לחילופין לבחור במצב Watch Always On, שמשאיר תצוגה חשוכה יותר וסטטית כל עוד לא בדקתם פיזית מה השעה. אני אישית העדפתי את האופציה הבזבזנית יותר, פשוט בגלל שלפעמים הייתי רוצה לדעת מה השעה בלי לעשות את התנועה המפורשת של היד, וגם בגלל שלפעמים גם ביצוע התנועה המפורשת לא גרם להדלקת המסך.

סמסונג נמצאת בעסקי השעונים החכמים מאז 2013. לאחר פלירט קצר עם אנדרואיד, החליטה להסתמך על מערכת ההפעלה המקורית שלה TIZEN. בפרק הזמן שעבר מאז, מערכת ההפעלה התבגרה הן מבחינת ממשק משתמש, והן מבחינת מבחר האפליקציות שניתן למצוא עבור שעוניה. מאז ה-Gear S2 הממשק של השעונים החכמים של סמסונג נראה פחות או יותר אותו הדבר, אבל כשמשהו עובד טוב אין באמת צורך לשנות אותו. גולת הכותרת כאן היא הגלגלת במסגרת המסך, דרכה ניתן לנווט בממשק השעון. למי שטרם יצא להכיר: ל-Galaxy Watch מסכי בית עליהם ניתן להציב ווידג'טים של האפליקציות המובנות בשעון (מזג אויר, לוח שנה, קיצורי דרך לאימונים שונים וכו'), או לצפות בהתראות מהסמארטפון. הגלילה במסך האפליקציות נוחה יותר מבכל שעון אחר: מסובבים את הגלגלת כדי לבחור באפליקציה שרציתם להשתמש בה, ולוחצים על מרכז המסך.

Galaxy Watch (צילום: גד גניר)

בחנות האפליקציות של סמסונג תמצאו מגוון עצום של עיצובי שעון (Watch Faces), מעבר לאלו שמגיעים מותקנים מראש עם השעון עצמו. למעשה, כל העיצובים שפותחו עבור ה-Gear S3 יעבדו גם כאן. מה לגבי אפליקציות אחרות? המבחר נאה וממשיך לגדול, וזה מדד מצוין למצבה של מערכת ההפעלה. אמנם Keep ו-Maps של גוגל עדיין נעדרות מחנות האפליקציות, אבל יש להן תחליפים לא רעים. אפליקציית Spotify מאפשרת לכם, מעבר לשליטה במוזיקה וגישה לפלייליסטים שלכם, גם להוריד שירים ישירות אל השעון, להתחבר דרכו לאזניות בלוטות' ולוותר על הסמארטפון כשאתם יוצאים לריצה. כמובן שניתן לעשות זאת גם בלי ספוטיפיי, אבל אם כבר התרגלתם לאפליקציית המוזיקה, זה נוח הרבה יותר. יש לכם מצלמת GoPRo? תשמחו לשמוע שכם עליה תוכלו לשלוט דרך השעון באמצעות האפליקציה הייעודית.

ניתן לא רק לשלוט על השמעת שירים, אלא גם להוריד רשימות השמעה מלאות אל הזכרון הפנימי של השעון ולצאת לריצה בלי הסמארטפון (צילום: גד גניר)



כמה מעיצובי השעון שניתן להוריד בחינם מחנות האפליקציות של סמסונג (צילום: גד גניר)


ה-Galaxy Watch מגיע עם Samsung Health, אפליקציית הספורט וניטור הפעילות. האפליקציה עוקבת  אחר מספר הצעדים שביצעתם בכל יום, קומות שטיפסתם, דופק ממוצע, קלוריות, ועוד. כמו רוב השעונים שיצא לי עד כה לבדוק, גם השעון של סמסונג נכשל באופן מביך בחישוב מספר הקלוריות ששרפתי מדי יום. לפי Galaxy Watch, הממוצע השבועי שלי עמד על 1900 קלוריות ליום, שזה מאוד מחמיא, אבל אין לזה קשר למציאות ולפעילות הגופנית המועטה שאני מבצע. במקרים שכן עשיתי קצת פעילות גופנית, מד הדופק הציג מדידות לא מדויקות במיוחד, אם כי במצב מנוחה הוא דווקא עשה עבודה טיפה טובה יותר. ובכל זאת, הוא מצליח להפתיע לטובה בכמה מקומות: כמו ב-Gear Sport, גם כאן יש זיהוי של פעילות גופנית, גם אם לא הפעלתי את המעקב. נניח התחלתי בפעילות גופנית לא מתוכננת (אצלי זה בדר"כ משחק פינג פונג בעבודה) השעון ידע לזהות אוטומטית את השינוי בדופק ובתנועה, ולסווג זאת במעקב הנתונים כפעילות גופנית. השעון גם יודע לזהות כאשר אינכם בתנועה זמן ממושך, לתת לכם תזכורות שכדאי לכם לקום מהכסא, או לפחות לעשות מתיחות. אם תתעלמו מההמלצות, השעון עדיין יציג לכם הודעות פרגון כשתקומו בסופו של דבר. נחמד מצידו. השעון יודע לבצע גם מעקב מפורט אחר כמות ואיכות השינה שלכם, ולהציג כמה זמן ישנתם שינה קלה, כמה זמן ישנתם שינה עמוקה, וכמה זמן נמשך שלב ה-REM שלכם (Rapid Eye Movement, ידועה גם בתור שנת חלום). הבעיה היחידה עם המעקב הזה היא העובדה שמדובר בשעון גדול יחסית וכבד, שלא לכולם נוח לישון איתו. מעבר לזה, כשהשעון על היד שלכם בלילה, הוא לא נטען.

מפרגן לי על זה שהלכתי לישון בזמן (צילום: גד גניר)

מעקב אחר צעדים, קומות שטיפסתי, דופק ממוצע ושריפת קלוריות (צילום: גד גניר)

מפרגן לי שהגעתי ליעד הצעדים היומי (צילום: גד גניר)

מבט מקרוב על תחתית השעון ועל מד הדופק (צילום: גד גניר)


מה הבעיה עם זה שהוא לא נטען בלילה? שטעינה שלו נמשכת קרוב לשלוש שעות. זה ה-מ-ו-ן. הסמארטפון שלכם ייטען כנראה מהר יותר ויש לו סוללה גדולה יותר. שכחתם לטעון את השעון או שהיה לכם חשוב לנטר את איכות השינה שלכם ומצאתם את עצמכם בבוקר עם סוללה ריקה? תשכחו מהשעון לשעות הקרובות. לאחר שתסיימו לטעון אותה במלואה, משך זמן השימוש שהסוללה של Galaxy Watch תיתן לכם תלוי באופי השימוש: המקסימום שהצלחתי לסחוט ממנו היה שלושה ימים וחצי. תוסיפו לזה מסך מופעל באופן קבוע ופרק הזמן הזה יתקצר לכמעט יומיים. מתעדים פעילות ספורטיבית, או עושים שימוש נרחב ב-GPS? הזמן יתקצר אפילו יותר. יחסית לשעון חכם זה יפה מאוד. יחסית לשעון ספורט זה מעט.  

Galaxy Watch (צילום: גד גניר)


שתי אסכולות שולטות כיום בשוק השעונים החכמים: שעונים חכמים שאפשר לעשות איתם גם ספורט, ושעוני ספורט שהם גם שעונים חכמים. למרות העבודה הנרחבת שסמסונג עושה כדי לצבוע את השעונים שלה בצבעים ספורטיביים, השעונים שלה נשארים עדיין באסכולה הראשונה ועושים שם עבודה נהדרת, אולי בצורה הטובה ביותר בשוק כיום. כשעון חכם, מעין חלון אל הסמארטפון שלכם שמטרתו להציג התראות ולאפשר לכם לעשות פעולות יומיומיות נוספות, ה-Gear Watch הוא נהדר: נראה טוב, המסך שלו מרהיב, הממשק שלו נוח, חנות האפליקציות שלו עשירה ומגוונת (בעיקר בעיצובי שעון, אבל עדיין), יש לו הגנה אמיתית ושימושית בפני מים ואפילו לא חייבים לטעון אותו כל יום או אפילו כל יומיים. לסמסונג יש עוד כברת דרך לעשות בטרם תוכל להתחרות עם השעונים החכמים שלה במגרש של שעוני ספורט "אמיתיים", אבל אפילו בניטור הפעילות היומיומי הוא מפתיע לטובה, לפחות בחלק מהזמן. המחיר, 1579 ש"ח, גם הוא שייך לטווח המחירים של שעונים חכמים, ונמוך מזה של שעוני ספורט יוקרתיים.

3 תגובות

  1. Sim or eSim should be standard for this price range. than it can replace a phone when going out to run or ride.

    השבמחק
    תשובות
    1. There is a model with esim but since you can't use it in Israel it is worthless for us The esim version is available in the US though

      מחק
  2. "כמו רוב השעונים שיצא לי עד כה לבדוק, גם השעון של סמסונג נכשל באופן מביך בחישוב מספר הקלוריות ששרפתי מדי יום. לפי Galaxy Watch, הממוצע השבועי שלי עמד על 1900 קלוריות ליום, שזה מאוד מחמיא, אבל אין לזה קשר למציאות ולפעילות הגופנית המועטה שאני מבצע"

    יכול להיות שמדובר פשוט בכלל הקלוריות שאתה שורף, לא רק אלה מאימונים? 1900 קלוריות ביום זה דווקא אומדן סביר מאוד לצריכת אנרגיה יומית עבור אדם שלא עוסק בספורט

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר