בזה צפיתי: אירוע ההכרזה על מכשירי Galaxy S10, ו-Galaxy Fold

קמפיין גוועלד הוא כלי שימושי מסתבר, לא רק בפוליטיקה. לפני כשלושה חודשים צוטט מנכל חטיבת המובייל של סמסונג במזכר פנימי (שלמרבה ההפתעה הודלף), באומרו שעסקי הסמארטפונים של היצרנית הקוריאנית נמצאים במשבר, והוא מאמין שההשקה הקרובה של מכשירי ה-Galaxy S10 והמכשיר המתקפל החדש בהחלט יעזרו לחברה להתאושש. המספרים אכן הציגו סיטואציה לא נוחה מבחינת סמסונג: במעבר בין הרבעון השני לשלישי של שנת 2018, רווחיה נחתכו בכ-399 מיליון דולר. הירידה ברווחיות היא מגמה שחוזרת על עצמה בתקופה זו של השנה בשל ההשקות של אפל, לפיכך אף אחד לא היה שם באמת מופתע. אמנם זה עדיין לא משנה את העובדה שסמסונג היא עדיין יצרנית הסמארטפונים המובילה בטבלת המכירות, אבל הדאגה של אנשיה ובעלי מניותיה עדיין מוצדקת: 2018 היתה שנה גרועה למי שמייצר ומוכר סמארטפונים, שנה שבה לראשונה נרשמה ירידה כללית במכירות סמארטפונים לאורך כל השנה. עוד סיבה טובה לדאגה בהקשר זה עבור סמסונג, היא העובדה שדווקא לוואווי היתה שנה לא רעה בכלל מבחינת מכירות (למרות שערוריות שונות שנקשרו בשמה לאחרונה), שנה שבה הצליחה לחלוף על פניה של אפל, להתבסס במקום השני בטבלת המכירות העולמית, ולצמצם משמעותית את הפער מסמסונג. זה לא רק המכירות: וואווי, כמו יצרניות סיניות אחרות מצליחה בשנים האחרונות להתנער מהתדמית השלילית שליוותה את תעשיית הסלולר הסינית, ונתפסת כיום כיצרנית מתקדמת שמציעה מכשירים מתקדמים לא פחות מאלו של סמסונג ואפל.


Galaxy Fold (צילום: יח"צ)


בסמסונג רצו מאוד שכל מי שצפה באירוע Unpacked 2019, אירוע ההכרזה על המכשירים החדשים שלה, יגיע לשתי תובנות עיקריות: שסמסונג תמשיך להוביל את טבלת מכירות הסמארטפונים גם השנה, ושכמובילת השוק היא גם יכולה להרשות לעצמה לפתח דור חדש של מכשירים, מתקדמים ומהפכניים יותר מכל יצרנית אחרת. איך הולכים על בטוח ובו זמנית מקרינים חדשנות ותעוזה? משיקים לא פחות מחמישה סמארטפונים שונים. על אחד מהם תוכלו בעיקר לפנטז בעתיד הנראה לעין, בעודכם בוחרים את האחד המתאים לכם ביותר מבין הארבעה הנותרים.

על התעוזה, החדשנות והשופוני הופקד Galaxy Fold, מכשיר שנפתח לשניים, עם מסך בגודל של 7.3 אינטש ומפרט אימתני שקרוב מאי פעם לזה של מחשבים ניידים חזקים. אי אפשר להשאר אדישים למכשיר הזה, בעיקר בגלל שברור מיד מה היתרונות של הקונספט: מכשיר שתוכלו גם להכניס לכיס בקלות, וגם לצפות עליו בנוחות בסרט או לעבוד על שלוש אפליקציות במקביל, זה משהו שהמון אנשים חיכו לו ופשוט לא היה קיים עד היום. ועדיין, בשלב הזה, גם אם סמסונג לא תודה בזה, מדובר מעשית במכשיר קונספט שנועד להראות שסמסונג אכן מסוגלת לייצר מכשירים כאלו, ולסלול את הדרך למכשירים הבאים מסוגו. מסך מתקפל או לא, במחיר של 1980 דולר (לפני מיסים) אני מקווה שאף אחד בסמסונג לא מצפה למצוא כאן להיט מכירות. אפל למדה השנה על בשרה שכאשר מתרחקים צפונה יתר על המידה ממחסום ה-1000 דולר, יותר ויותר אנשים עוצרים לחשוב לפני הקנייה. תוסיפו לכך את העובדה שהוא יתחיל להימכר רק ב-26 באפריל, אחרי שייחשפו כנראה מכשירים דומים של יצרניות אחרות שייתכן מאוד שיימכרו במחירים זולים יותר ותקבלו מכשיר בעל יכולת מאוד מוגבלת להפוך להצלחה מסחרית.    

בתמונה זו מסתתרים כמעט 8000 דולר (צילום: יח"צ)


ואם אין מכשיר מתקפל, שיאכלו Galaxy S10. במקום שתי גרסאות, השנה אנחנו מקבלים ארבע. כבכל שנה החברה מציעה גרסה רגילה וגרסת פלוס הגדולה ממנה. בנוסף סמסונג מציגה גרסה התומכת ברשת 5G, וגרסה מוזלת. כל המכשירים מסדרת S10 מתהדרים במפרט טכני אימתני, ונראים כפי שמצופה ממכשיר דגל של יצרנית הסלולר הגדולה בעולם להראות: המון מצלמות, מעט מאוד מסגרות, וללא מגרעת.

ה-Galaxy Fold, היה ללא ספק כוכב הערב, וזה גם התפקיד שלו: כשאתם מדברים עליו אתם לא מדברים על כך שמכשירי ה-Galaxy S10 מהווים פחות או יותר יישור קו עם הטרנדים העדכניים ביותר בתעשייה: קורא טביעות אצבע מתחת למסך, מצלמה בעלת שלוש עדשות, החלפת המגרעת השנואה ב"חורים" בתוך המסך ואפילו טעינה אלחוטית הפוכה. כן, אפילו הגימיק הלא שימושי הזה מצא את דרכו אל המכשיר החדש של סמסונג, כדי שאף אחד לא יעז לטעון שלוואווי יש משהו שלסמסונג אין.

Samsung Galaxy S10 Plus (צילום: יח"צ)


אין שום דבר רע באמת ביישור קו עם המתחרות. זו דרך מצויינת לשמר לקוחות שחשבו לפזול לכיוון יצרניות אחרות. גם המחירים של מכשירי S10 מיישרים קו עם אפל ו-Huawei: שני המכשירים העיקריים בסדרה, ה-Galaxy S10 וה-Galaxy S10 Plus עולים 899 ו-999 דולר בהתאמה. S10e, הגרסה המוזלת עולה כ-749 דולר וכמו ה-iPhone XR אמורה להוות אופציה נגישה יותר כלכלית עבור מי שטרם הפנים שמחירי מכשירי הדגל לא יחזרו להיות כשהיו, לפחות לא בקרוב.

Samsung Galaxy S10e (צילום: יח"צ)


האם זה מה שצריך כדי לשמור על המקום הראשון בטבלה? קצת קשה להמר על זה: סמסונג היא הראשונה להשיק את מכשיריה לשנת 2019 והחודשיים הקרובים צפויים להיות עמוסים בהכרזות מכשירים חדשים. בהשקה השבוע היא סימנה וי לצד כל שורה ברשימת הדרישות מיצרנית סלולר השנה: מכשיר דור 5, מכשיר מתקפל ואפילו אופציה משתלמת. וואווי אמנם רומזת על יכולות זום מתקדמות שטרם נראו בסמארטפונים, אבל בניגוד לסמסונג, היא צריכה להתמודד עם אתגר גדול ומאיים הרבה יותר - ממשל טראמפ, שמייצר לה בעיות תדמיתיות לא רק בארה"ב כי אם בעולם כולו. מתי זה ישפיע על מכירות הסמארטפונים שלה? מניח שבסמסונג מקווים שכמה שיותר מהר.

2 תגובות

  1. אני, ורבים אחרים, מעדיף להמנע ולהתרחק ממכשירים (טלפונים חכמים, מחשבי לוח, מחשבים בכלל) שתוכננו ויוצרו (להבדיל מיוצרו בלבד) בסין. הסיבה לכך היא קשר הדוק בין מחלקת הסייבר של ממשלת סין ובין היצרנים. נציג של ארגון המודיעין של ממשלת סין נוכח בכל אחת מהחברות הסיניות שמייצרות חומרה כזו. הדבר תורם ומביא לכך שכל מוצר סיני חשוד בתפקוד של מרגל עבור סין. זו דעתי והיא נתמכת ביותר ויותר עדויות לכך.
    ובקשר לדור החדש של סמסונג גלאקסי - אין הצדקה למחירים הנוסקים של המכשירים שלהם. כל המאפיינים ה"חדשים" הללו כבר נראו בשוק מזמן. אין כאן אף חידוש שמעודד לרכוש את הדור החדש.
    בנוסף לכל הצרות, הדור החדש של גוגל אנדרואיד (9) חוסם את יכולת להקלטת שיחות - וזה לא מקובל עליי ועל כל מי שרוצה להקליט את השיחות שלו למטרות שונות. חבל.

    השבמחק
    תשובות
    1. ריגול של מה?
      למה שלשרותי הביטחון של סין יהיה איכפת ממה שאתה עושה?
      וגם אם כן, מה איכפת לך אם הם ידעו לאיפה אתה גולש ואיזה גיפים טיפשיים אתה שולח לחברים שלך בוואטסאפ?
      אלא אם אתה איזה סוכן ריגול חשאי כלשהו.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר