כזה ניסיתי: Xiaomi Mi Mix 3

העיסוק המיותר, המייגע והבלתי נגמר בעניינה של המגרעת, אותו קטע שחור שהפך לפריט עיצובי כה פופולרי בסמארטפונים מודל 2018 ושנוא נפשם של כתבי ובלוגרי טכנולוגיה עם סף ריגוש גבוה, הביא את היצרניות בשוק לחפש פתרונות חדשים למיקום המצלמה הקדמית וכל מה שעד לפני שנתיים היה קל כל כך למקם במקטע שמעל למסך. נקודת הפתיחה של סדרת Mi Mix של שיאומי שונה: הראשון בסדרת מכשירי הפרמיום של שיאומי לא הציג מלכתחילה מגרעת, וכך גם אלו שאחריו, אבל כן התהדר ב"סנטר" שאליו הוגלו כל הרכיבים הנ"ל. כל עוד הקונספט של מכשיר עם מסגרות מסך מיקרוסקופיות לא עמד בשורה אחת עם פריצות דרך שמצפים להן בקוצר רוח כמו תרופה לסרטן, חיסול הרעב ושלום עולמי, שיאומי יכולה היתה להסתדר עם הסנטר הזה. לאחר שהמגרעת הוכרזה כאויבת מספר אחת של תעשיית הסלולר, והחלום הרטוב של מבקרי ומשתמשי מכשירים הפך להיות מכשיר עם חזית נטול מסגרות, נדרש מצידה פתרון הנדסי אחר כדי להמשיך להיות הכי קרובה להישג הזה. רגע לפני שמכשירי הדגל של שנת 2019 מתחילים לעשות את דרכם לישראל, נחת אצלי לפני מספר שבועות ה-Mi Mix 3, מכשיר דגל נוסף ששיאומי דחסה אל קטלוג מכשירי הדגל של שנת 2018. המכשיר הרביעי בסדרת Mi Mix אכן מוותר על הסנטר, לטובת קאמבק של תצורה שהיתה נפוצה בעיקר בעשור הקודם: סליידר.


Mi Mix 3 (צילום: גד גניר)



מבחינת מפרט, ה-Mi Mix 3 מציג את מה שמציגים כל כך הרבה דגמי מכשירים אחרים של שיאומי השנה: ערכת השבבים Snapdragon 845 (אותה אחת שתמצאו גם ב-Pocophone, Mi Mix 2s, Mi 8, Mi 8 Pro, ו-Black Shark, מכשיר הגיימינג של החברה) שהיא ערכת השבבים החזקה ביותר של חברת קוואלקום, ובין הנפוצות בדגמי מכשירי הדגל בשוק. הגרסה אותה אני קיבלתי לצורך הבדיקה מגיעה עם הקונפוגרציה הבסיסית ביותר איתה נמכר הדגם הזה: 6 גיגה RAM ו-128 גיגה אחסון שאינו ניתן להרחבה. החומרה הזאת מריצה את MIUI 10, גרסתה של שיאומי למערכת ההפעלה אנדרואיד, שמבוססת כאן על גרסת Pie העדכנית. בניגוד ל-Mi 8 Pro, החוייה היתה זריזה וחלקה ב-100% מהזמן. המכשיר טס זריז, חזק ונראה שהגרסה הנוכחית של מערכת ההפעלה כאן יודעת איך לנצל היטב את החומרה שאלוהים והאנשים בשיאומי נתנו לו. האם סוף סוף מכשיר של שיאומי עם תוכנה נטול באגים? צר לי, אבל אנחנו עדיין לא שם. עדיין הדפדפן המובנה אגרסיבי מדי ומשתלט ביישומים מסוימים על ברירת המחדל (קישורים מאפליקציות כמו וואטסאפ נפתחים משום מה רק דרכו והאופציה לפתוח אותם כברירת מחדל דרך כרום אינה מופיעה בתפריט הרגיל). מעבר לזה, את הבאג המפתיע של שיאומי למכשיר זה פגשתי כאן בתפריט ה-Bluetooth: בכל פעם שרציתי להצמיד מכשיר חדש אל ה-Mi Mix 3, אופציית חיפוש המכשירים בסביבה סירבה לפעול. איתחול פתר תמיד את הבעיה אבל זה לא צריך להיות פתרון קבע. לא מתים מזה, ושיאומי אלופה בלהותיר במכשיריה תקלות שלא מתים מהן. ועדיין, ההמתנה למכשיר של שיאומי שהכל יעבוד בו חלק, נמשכת.


Xiaomi Mix Mix 3 פתוח וסגור (צילום: גד גניר)

כאמור, כדי להגיע אל המטרה הנכספת של מסך ללא שוליים, בחרה שיאומי בפתרון של מנגנון סליידר. אם בעבר המנגנון הזה שימש להסתרת מקלדת פיזית, כיום הוא מסתיר מערך צילום קדמי, לטובת מסגרות דקיקות. המעצבים של שיאומי עשו עבודה טובה בדחיסת כל הרכיבים אל שני חלקי הגוף של המכשיר ומה שהתקבל זה גוף בעובי סטנדרטי לחלוטין במונחים של סמארטפונים מודרניים, לא דקיק במיוחד, אבל גם לא עבה בצורה מוגזמת. בהעדרה של מקלדת פיזית, ובניגוד לסליידרים ישנים, כאן המסך גולש דווקא למטה, כדי לחשוף את מערך הצילום הקדמי, וכמות הגונה של אבק ופירורים שמצטברת שם, לא משנה כמה כיס המכנס נקי. להגנתו יאמר שהמנגנון עצמו נותן תחושה של אמינות ועמידות. לחובתו ייאמר שזה עדיין מנגנון סליידר: מנגנון עם חלקים נעים שלא מאפשרים איטום המכשיר למים (לא שמכשירים אחרים של שיאומי עמידים למים, ובכל זאת), מוסיף משקל למכשיר והופך אותו לפגיע יותר למכות ותקלות. ראוי לציין ששיאומי אינה היחידה שבחרה בתצורת סליידר כדי לענות על הדרישה לסמארטפון ללא מגרעת: ה-Honor Magic 2 של Huawei מגיע עם תצורה דומה וכך גם ה-Oppo Find X.


"ארגז הכלים" שנפתח כשמחליקים את המסך למטה (צילום: גד גניר)

מלא מסך, מעט מסגרת (צילום: גד גניר)

Mi Mix 3 (צילום: גד גניר)


מנפלאות מנגנון הסליידר - צובר אבק ולכלוך בקלות (צילום: גד גניר)


החלקת המסך למטה כשהמכשיר פתוחת כברירת המחדל את אפליקציית המצלמה, והמצלמה הקדמית מופעלת. ניתן לבחור שההחלקה לא תעשה כלום (אם אתם נוטים לשתמש במנגנונים מסוג זה כאל סוג של Fidget Cube יקר להחריד), או שתפתח מעין ארגז כלים עם קיצורי דרך אל המחשבון, אפליקציית הרשימות, פנס, רשמקול וכמובן המצלמה. בנוסף פתיחת הסליידר בשילוב מנגנון זיהוי הפנים תאפשר פתיחה מהירה של המכשיר מנעילה. האפשרות להשתמש במנגנון זיהוי הפנים עובדת רק אם הגדרתם את איזור המכשיר לאיזור שבו שיאומי החליטה שהיא מעוניינת לאפשר את השימוש בו, כמו דרום קוריאה (טרם פתחו את האפשרות הזאת בישראל). זיהוי הפנים זריז מאוד והזמן שעובר מהרגע שבו החלקתם את הסליידר ועד שהמכשיר אכן השתחרר מנעילה הוא שבריר של שניה. לא מתביישים בלאום שלכם ורוצים לשאת אותו בגאווה אפילו בהגדרות הסמארטפון שלכם? אין בעיה, תמיד תוכלו להשתמש בקורא טביעות האצבעות בגב המכשיר שעובד נהדר. היו לי המון ציפיות לגבי השימוש במכשיר עם מנגנון סליידר, וקיויתי מאוד שאשתמש בו יותר, בעיקר כשאני מעוניין לפתוח את המכשיר מנעילה. במציאות גיליתי שנדרשת אסרטיביות מעבר למה שהייתי מעוניין להשקיע בפעולה שכזאת, ובשלב מסוים פשוט ויתרתי על פתיחה באמצעות זיהוי פנים וחזרתי למשש את גב המכשיר בנסיון למצוא את קורא טביעות האצבעות.


גב המכשיר, כמיטב המסורת במכשירי Mi Mix, הוא בגימור קרמי שמצטיין בעמידות כנגד שריטות וגם נראה מעולה, עד לרגע שבו תגעו בו ותשאירו עליו סימני אצבעות בולטים ומכוערים. בצד שמאל, בדומה למכשירי סמסונג, הוסיפה שיאומי לחצן פיזי שמפעיל את Google Assistant. בניגוד לסמסונג, שיאומי מאפשרת למפות פונקציות אחרות להפעלה באמצעות הכפתור הזה, או לחילופין להגדיר שלחיצה עליו לא תעשה כלום.

גב בגימור קרמי (צילום: גד גניר)


ל-Mi Mix 3 מסך מסוג Super AMOLED בגודל 6.39 אינטש, ברזולוציה של 1080 על 2340 פיקסלים. ממשק MIUI הצבעוני נראה צבעוני יותר מאי פעם, השחורים עמוקים וכהים מאוד, ואפילו באור יום הפאנל מחזיר חלק מהאור וקריא בשמש, תענוג. למכשיר נורית התראות במסגרת העליונה, אבל זה לא הפריע לשיאומי להוסיף עוד צורת התראה ייחודית: שולי המסך מציגים תאורה פועמת בקבלת התראה חדשה, כאשר הצבע משתנה בהתאם לאפליקציה.

הבחירה במנגנון סליידר לא רק יצרה מכשיר ייחודי היא גם איפשרה לשיאומי לשלב בו מערך צילום קדמי מהמשובחים שיצא לי לבדוק. יש בו שתי מצלמות - ראשית ברזולוציה של 24 מגה פיקסל עם צמצם ברוחב f/2.2, והשניה ברזולוציית 2 מגה פיקסל עם חיישן נפח. הפורטרטים שניתן ליצור איתה מרהיבים: חדים, מפורטים, מוארים היטב והיא אף מתפקדת יפה מאוד גם בתנאי תאורה פחות אידיאליים בהשוואה למצלמות קדמיות של מכשירים אחרים. בנוסף, אפליקציית המצלמה של שיאומי מציעה מגוון פילטרים ייחודיים המתבססים על יכולות ה-AI של ערכת השבבים של המכשיר.

צילום סלפי באמצעות Mi Mix 3, שימוש באפקט מובנה באפליקציית הצילום (צילום: גד גניר)


מערך הצילום האחורי זהה לזה של מכשירי הדגל האחרים של שיאומי, שעושה עבודה נהדרת ביום ובלילה. התמונות מפורטות מאוד, ממוקדות וחדות, עם טווח דינאמי נאה. המצלמה עושה שימוש ביכולות ה-AI של המעבד ויודעת לשנות את הגדרות הצילום בהתאם לאובייקט המצולם. היא מצלמת נהדר גם בתנאי תאורה פחות אידיאליים, ואפליקציית הצילום אף כולל מצב לילה מיוחד, בדומה לזה של OnePlus 6T, Huawei P20 Pro ועוד. זהו מצב חשיפה ארוכה בה המצלמה בתוך שניות בודדות מצלמת מספר תמונות, מחברת אותן ויוצרת תמונה מרשימה ומוארת מאוד. כאמור, רוב מכשירי הדגל של שיאומי מצוידים במערך הצילום הזה, אך מערך הצילום הקדמי הופך את יכולות הצילום הכלליות של המכשיר הזה, בעיני, לטובות מבין מה שיש לשיאומי להציע, ולמעולות ביחס למכשירים אחרים ברמת המחיר הזאת. זאת לפחות עד שה-Mi 9 שהוכרז בשבוע שעבר יגיע לחנויות.



(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


השימוש במנגנון סליידר אילץ את שיאומי להקטין מעט את קיבול הסוללה, כדי לדחוס אותה לתוך אחד משני חלקי הסליידר. קיבול הסוללה עומד על 3200mAh, וה-Mi Mix 3 עושה איתו יופי של עבודה: ברוב התקופה הצלחתי לסחוט מהסוללה הזאת משהו שנע בין חמש וחצי לשש שעות מסך דלוק, מה שאומר יום וחצי בערך של שימוש סטנדרטי. לראשונה אצל שיאומי, ה-Mi Mix 3 מצויד באפשרות טעינה אלחוטית. כדי לחגוג זאת, שיאומי כללה בערכת המכשיר פד טעינה אלחוטית, צעד מאוד לארג'י, במיוחד לאור העובדה שמדובר במטען מהיר (עד כמה שטעינה אלחוטית יכולה להקרא "מהירה") 10W. למי שמעוניין להשתמש בטעינה סטנדרטית, יש כאן תמיכה בטעינה מהירה בתקן QC 4 של קוואלקום. עוד כוללת הערכה מתאם משקע USB Type C לשקע אזניות סטנדרטי (אין כזה בגוף המכשיר), וקייס דקיק מפלסטיק. הרמקול הבודד של Mi Mix 3 אינו מרשים בצורה יוצאת דופן באיכותו, אבל גם מה שיש לא רע, כנ"ל גם לגבי העוצמה שלו.
(+)
  • מסך איכותי מאוד, שמיש בשמש ונטול מגרעת
  • מכשיר מהיר מאוד ויציב
  • יכולות צילום מצוינות, בייחוד במצלמה הקדמית

(-)
  • מנגנון הסליידר צובר לכלוך
  • אינו עמיד במים
  • עדיין יש באגים פה ושם ב-MIUI


ערכת ה-Mi Mix 3 (צילום: גד גניר)

ה-Mi Mix 3 מתחיל היום להימכר באופן רשמי בישראל בכ-2499 ש״ח, ניתן לרכוש אותו בחנויות ביבוא מקביל, או לחילופין בחו"ל באתרים כמו Gearbest במחיר של כ-509 דולר, לפני מיסים. קיומה או אי קיומה של מגרעת מעולם לא היווה שיקול מבחינתי בהתרשמות מסמארטפון, והעדרה כאן היא יתרון חביב אבל לא משמעותי. ועדיין, מדובר באחד המכשירים הכיפיים ביותר של שיאומי שיצא לי לבדוק בשנה החולפת: הוא אמנם כבד קצת, לא עמיד במים, ומנגנון הסליידר אמנם אוסף לכלוך בכמויות, ועדיין מדובר במכשיר ייחודי ונאה, עם ביצועים מצוינים, מסך נהדר, יכולות צילום מעולות, וכזה שישרוד לכם בקלות במשך יום שלם של שימוש ללא טעינה.

1 תגובות

  1. תודה רבה, גד,
    סקירה נהדרת למכשיר מעניין מאוד.

    אביב

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר