כזה ניסיתי: Dyson Supersonic

במסגרת הבחירה של דייסון להכנס לקטגוריות חדשות, עם מוצרים מהפכניים ויקרים להחריד, הציגה החברה הבריטית לפני קצת יותר משנתיים מייבש שיער יוצא דופן בשם המחייב Supersonic. בדרך אל מייבש השיער הזה, שפיתוחו על לדייסון כ-50 מיליון ליש"ט, נבנו לא פחות מ-600 אבות טיפוס שונים ע"י צוות של 103 מהנדסים, שניסו את יצירתם על כ-1600 ק"מ של שיער. בעזרתן של שתי נסייניות בדקתי אם ה-Supersonic מסוגל לעשות בקטגוריית מייבשי השיער את מה שעשו השואבים האלחוטיים של החברה.


Dyson Supersonic (צילום: גד גניר)


שני דגשים עיקריים הוצבו בתהליך התכנון של ה-Supersonic: הגנה על השיער ונוחות שימוש. מייבש שיער סטנדרטי הוא מוצר בעל מבנה בסיסי פשוט שלא השתנה יותר מדי בשנים האחרונות: מנוע וגוף חימום המותקנים מעל ידית האחיזה. מהירות ייבוש השיער תלויה בעוצמת הזרימה של האויר ובטמפרטורה שלו. בדייסון חקרו והגיעו למסקנה שחום קיצוני (למעלה מ-150 מעלות) עשוי לפגוע בשיער ובמראה שלו ולכן החליטו להגביל את הטמפרטורה המקסימלית של Supersonic. קרוב לפתח יציאת האויר מהמייבש, ישנו חיישן המודד את טמפרטורת האויר כ-20 פעם בשנייה, מוודא שאין חימום יתר ומווסת את הטמפרטורה במקרה הצורך. כדי לפצות על הגבלת הטמפרטורה באמצעות זרם אויר חזק במיוחד, עשו בדייסון את מה שהכי אוהבים לעשות שם: לתכנן מנוע חדש ושונה לחלוטין.



התוצאה היא מנוע דיגיטלי בשם V9, אם תהיתם במקרה לאן נעלמה הספרה "9" בין ה-V8 ל-V10, השואבים האלחוטיים של דייסון. לרוב, כשמסתכלים במפרטים טכניים של מייבשי שיער, הנתון המספרי שתמיד מופיע שם הוא ההספק, שנמדד בוואטים. במקרה של Dyson Supersonic הנתון עומד על 1600 וואט, נתון סטנדרטי למדי כשיש בשוק מייבשי שיער עם הספק גבוה משלו. עם זאת, התבוננות בהספק בלבד מפספסת נתון חשוב יותר: המנוע מסתובב במהירות של עד 110,000 סל"ד, ומסוגל לדחוף כ-13 ליטרים של אויר בשניה. פירוש הדבר הוא שמקבלים זרימה חזקה מאוד של אויר, חזקה משמעותית מזו של מייבשי שיער סטנדרטיים. בפועל, הנסייניות התרשמו מאוד לטובה מחויית השימוש ב-Supersonic וייבוש השיער לקח משמעותית פחות זמן מבמייבשי שיער אחרים. הנסייניות ציינו לטובה גם את העובדה שלמרות העוצמה, הוא אינו רועש באופן מיוחד.

Dyson Supersonic (צילום: גד גניר)

Dyson Supersonic מהצד (צילום: גד גניר)

Dyson Supersonic, הראשים השונים מתחברים למייבש באמצעות מגנטים (צילום: גד גניר)

Dyson Supersonic עם ראש ייבוש - Smoothing (צילום: גד גניר)


ה-V9 הוא מנוע קופמקטי במיוחד: קוטרו כ-27 מ"מ, והוא שוקל כ-49 גרם בלבד. המימדים האלו איפשרו למקם אותו בתוך הידית עצמה, כך שהמשקל של Supersonic מפוזר בצורה שווה יותר במייבש השיער. בשל כך, הוא לא רק נוח וקל יותר לאחיזה, חלקו העליון קצר יותר וכך נוח יותר גם להשתמש בו בסיבוב סביב הראש. בנוסף, הכבל עצמו ארוך במיוחד (2.7 מטר) ואינו מסתבך בעצמו, מה שתורם עוד לנוחות השימוש. המקום היחיד בו יש מקום לשיפור הוא במיקומי הכפתורים, במיוחד אלו השולטים על עוצמת החום ועוצמת זרימת האויר. שניהם ממוקמים בחלקו האחורי של Supersonic מעל ידית האחיזה, ודרושה אגודל ארוכה באופן קיצוני כדי להגיע אליהם תוך כדי ייבוש השיער. שני הכפתורים שכן נגישים לשימוש הם מתג ההפעלה, וכפתור שלחיצה עליו מבטלת את חימום האויר בצורה מיידית, מה שאמור לסייע לעיצוב השיער.

ערכת המייבש כוללת שלושה ראשים שונים: ראש ייבוש (Smoothing), ראש החלקה (Styling) ודיפיוזר לשיער מתולתל עם נפח גדול. כל הראשים מתחברים בקלות באמצעות מגנטים אל מייבש השיער. בנוסף, תמצאו באריזה משטח גומי מונע החלקה, עליו ניתן להניח את Supersonic בלי לחשוש שייפול. נושא נוסף שזכה למחמאות הוא הניקוי הקל והנוח של הפילטר: הוא ממוקם בתחתית ידית האחיזה, מתפרק ומתנקה בקלות.

ערכת ה-Dyson Supersonic (צילום: גד גניר)


Dyson Supersonic (צילום: גד גניר)
Dyson Supersonic -  המיקום של כפתורי השליטה בעוצמת החום וזרימת האויר (בתוך החלק הורוד) מחייבים אגודלים ארוכים בצורה קיצונית (צילום: גד גניר)


Dyson Supersonic, מבט מקרוב על הפילטר הקל לפירוק וניקוי (צילום: גד גניר)

(+)
  • שומר על השיער
  • קל ונוח לשימוש
  • מייבש את השיער במהירות

(-)
  • מיקום כפתורי השליטה על עוצמת החום וזרימת האויר - בעייתי
  • יקר
  • ממש יקר

מחירו של Supersonic נכון להיום עומד על 1675 ש"ח, כאשר רובם המוחלט של מייבשי השיער בשוק עולים בין שליש לחצי מהסכום הזה. למעט המחיר, קשה למצוא חסרונות ב-Supersonic: הוא מייבש את השיער מהר ובאפקטיביות, ונוח מאוד לשימוש. ועדיין, היתרון הכי משמעותי שלו הוא השמירה על השיער. לפיכך, השאלה אם כדאי להשקיע סכום שכזה במייבש שיער תלויה בכמות השימוש במוצר כזה: אין טעם לקנות Supersonic עבור פן מזדמן פעם בכמה חודשים. למי Supersonic כן יתאים? למי שעושה במוצר כזה שימוש פעם בכמה ימים, ואז היתרונות בכל הקשור לנוחות השימוש, המהירות והשמירה על השיער באמת באים לידי ביטוי באופן משמעותי.

5 תגובות

  1. נהדר, תודה.
    אשתמש בפן הזה כדי לנסות ולעניין את האישה בחפיצים.
    אביב

    השבמחק
  2. נראה לי שהוא יכול לשמש בעיקר מעצבי שיער וכ'ו . פחות למשתמש הממוצע. יקר להחריד אגב .

    השבמחק
  3. פוסט מגניב ומרענן!
    קצת גיוון מהסמארטפונים, האוזניות והשעונים המתחכמים.
    אהבתי מאוד.
    נהנה לקרוא אותך גד :-)
    תודה.

    השבמחק
  4. 10/10 על עיצוב מודרני. דייסון מראים איך אפשר להפוך מוצרי חשמל ביתיים לנחשקים.
    מעניין גם איך המאוורר שלהם שעושה שימוש באותה טכולוגיה, אני חושב.

    השבמחק
    תשובות
    1. מחזק. סקירה על המאוורר המעניין שלהם תהיה מדהימה ובמקומה :-)

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר