כאלו ניסיתי: Samsung Galaxy Buds

אזניות True Wireless החלו לצוץ בשוק כבר בשנת 2014, אבל היצרניות הגדולות החליטו לאמץ את הקונספט רק מספר שנים לאחר מכן. סמסונג היתה בין הגדולות הראשונות לעשות זאת: ביוני 2016 הציגה את הדור הראשון שלה לאזניות ללא חוט מקשר, מוצר יקר, יומרני ובינוני למדי בשם IconX. במובן מסוים, סמסונג היתה קרבן אופנה: הבאזז וורד הכי לוהטת באותה תקופה היתה Wearables, מחשוב לביש, וסמסונג ניסתה להעמיס על האזניות שלה הרבה מעבר ליכולת להשמיע מוזיקה ללא כבלים. ל-IconX היו יכולות ניטור פעילות גופנית, מד דופק ונפח אחסון פנימי למוזיקה, וכל זה בתוך תצורת אזניות חדשה יחסית, עמוסת מחלות ילדות. תוסיפו לכך את הרצון שלה להיות בשוק הזה לפני אפל ויהי מה, ותקבלו מוצר לא בשל מספיק.


Samsung Galaxy Buds בתוך הקייס שלהן שנטען גם אלחוטית (צילום: גד גניר)


הדור הבא של ה-IconX שיצא ב-2018 לשוק, כבר השיל מעליו חלק מהסנסורים, אבל עדיין היה יקר למדי. ה-Galaxy Buds שיצאו לשוק יחד עם Galaxy S10 מבשרים על שינוי מהותי יותר במוצר הזה, שינוי שבא לידי ביטוי גם במחיר.



למעשה, Galaxy Buds ויתרו על היומרה ללוות אתכם באימונים. אין כאן זכרון פנימי, אין כאן חיישנים למדידת מרחק או משהו בסגנון. זה לא משנה את העובדה שכדי לעבוד עם האזניות האלו (או כל מוצר לביש אחר של סמסונג), תצטרכו להתקין 3 אפליקציות נפרדות של סמסונג על מכשיר האנדרואיד שלכם, שתיים מהן הן אפליקציות שירותים של סמסונג שמאפשרות חיבור תקין לטלפון שלכם. אם אתם בעליו של מכשיר סמסונג, האפליקציות האלו מותקנות כבר מראש. מרגע שעשיתם זאת, תהליך ההתקנה של Galaxy Buds מאוד קל ומתבצע כולו דרך האפליקציה של סמסונג, בלי צורך לצאת לתפריט הבלוטות' של המכשיר.

משטח המגע של Galaxy Buds. את מחוות המגע המורכבות החליפו טפיחות (צילום: גד גניר)


אז נכון, ה-Galaxy Buds אמורות להיות אזניות פשוטות יותר מה-IconX שקדמו להן, אבל עדיין מדובר באזניות עם יכולות שלא קיימות באזניות אחרות ברמת המחיר שלהן. למשל, הפיצ'ר Ambient Sound, שעושה שימוש במיקרופונים של האזניות לקלוט רעשי רקע ולהשמיע אותן כדי לפצות על האטימה של האזניות, למקרים בהם רוצים להיות מודעים לסביבה אבל לא לשלוף את האזניות מהאזניים. מעבר לכך, אם אתם חוששים שלא לשים לב שהגיעה נוטיפיקציה אל הטלפון שלכם בזמן שאתם מאזינים למוזיקה, ניתן לקבל חיווי על כך היישר אל האזניות, ואף להגדיר דרך אפליקציית השליטה של האזניות לאילו מהאפליקציות בטלפון שלכם יש הרשאה להפריע לכם עם החיווי הזה. מה עוד? נפלה לכם אזניה ואתם לא מוצאים אותה? תוכלו לגרום לה לצפצף (אם היא בסביבה שלכם) כדי שתוכלו לאתר אותה בקלות. אגב, אם שלפתתם את האזניות מהאזניים שלכם, המוזיקה תעצר. כל אלו פיצ'רים שנדיר למצוא באזניות ברמת המחיר הזאת.


ואיך הן נשמעות? הביקורת הקבועה שלי על אזניות ה-Truly Wireless של סמסונג מאז ומתמיד היתה שהן לא נשמעות כפי שאזניות ברמת המחיר שלהן אמורות להשמע. זה לא שהן נשמעו רע, פשוט מי שרוכש אותן היה צריך לדעת שבלהט ההוספה של חיישנים ויכולות מתקדמות, עשו שם פשרות ביכולת האודיו. ה-Galaxy Buds, נשמעות טוב, לא רק ביחס לרמת המחיר החדשה שלהן, אלא באופן כללי. יש כאן באסים לא רעים בכלל, צליל פתוח יחסית, נקי ומדויק. אין כאן הפתעה יוצאת מהכלל בכל הקשור לאיכות שמע, אבל הן בהחלט נשמעות מצוין. בשימוש בשיחות טלפון הביצועים שלהן פושרים למדי, ונתקלתי בתלונות על כך שאיני נשמע ברור במיוחד אצל הצד השני בשיחה, בעיקר בשיחות ברחוב. במסגרת תהליך ההתבגרות שעברו האזניות של סמסונג, ויתרו כאן גם על מחוות מגע מתוחכמות מדי: אין יותר החלקה של האצבע על משטח זעיר, רק טפיחות. דרך האפליקציה ניתן לבחור מה האזניות יעשו בתגובה לסוגי הטפיחות, וזה אכן עובד הרבה יותר טוב מבדורות קודמים. מה בכל זאת פחות טוב? סנפירי הייצוב - משום מה הסט הכי גדול של סנפירים שמצורף לערכה הוא עדיין די קטן ולא באמת נתפס בתוך האוזן. זה לא אומר שהאזניות נופלות מהאזניים, אבל אם כבר יש סנפירים שכאלו, אז לפחות שלא יהיו שם על תקן קישוט. באופן כללי, האזניות קטנטנות, קלילות ויושבות טוב באזניים. העיצוב שלהן עדין מאוד, במיוחד בצבע הלבן שבו הן הגיעו אליי ויש סיכוי שלא כולם יתחברו לעיצוב הזה. לא רק העיצוב עדין: במעבר הקונספטואלי שעשו האזניות של סמסונג מאזניות ספורט לאזניות לשימוש יומיומי, בחרו בסמסונג לשנמך את רמת המיגון שלהן למים לתקן IPX2 בלבד, עמידות להתזת טיפות מים, משהו ששקול ל-10 דקות בגשם ונמוך יחסית לאזניות אחרות.




את השיפור הגדול ביותר ביחס לאזניות שקדמו להן, ה-Galaxy Buds מציגות בכל הקשור לסוללה. בעוד ה-IconX הראשונות החזיקו מעמד בקושי שעה וחצי של השמעת מוזיקה, הרי שהאזניות החדשות יודעות לתת לכם כ-5 שעות האזנה (6 שעות לפי סמסונג) בכפוף כמובן לעוצמת השמע. הסוללה המובנית בקייס שלהן תספק לכם טיפה יותר מטעינה מלאה נוספת וניתן אף לטעון אותן אלחוטית, אפילו על גב ה-Galaxy S10 שלכם. לחילופין, ניתן לטעון את הקייס דרך שקע USB Type C, אותו חיבור טעינה כמו של הסמארטפונים של החברה.

(+)
  • עמוסות פיצ'רים שלא רואים באזניות אחרות ברמת המחיר הזאת
  • זמן סוללה ארוך, טעינה אלחוטית לקייס
  • איכות שמע טובה

(-)
  • עמידות נמוכה יחסית במים
  • צריך להתקין 3 אפליקציות נפרדות כדי לעבוד איתן
  • לא מבריקות בשיחות טלפון

Galaxy Buds (צילום: גד גניר)


מחירן של Samsung Galaxy Buds ביבוא רשמי עומד נכון לכתיבת שורות אלו על 479 ש"ח, שזה אולי לא זול בצורה סנסציונית, אבל זה בהחלט זול יותר מהדורות הקודמים של אזניות True Wireless מבית סמסונג. מעבר לבשורה במחיר, הבשורה האמיתית היא שסמסונג ויתרה כנראה על הקונספט של ניטור פעילות ספורטיבית דרך האזניים, ובמקומו קיבלנו אזניות פחות יומרניות אמנם אבל טובות ובשלות יותר כמעט בכל פרמטר אפשרי.

2 תגובות

  1. מבאס שאין להן סינון רעשים אקטיבי.
    אני מחפש אזניות אלחוטיות (in ear, רצוי מאוד TW) שיש להן סינון רעשים אקטיבי. השיאומי (Airdots Pro) באות בחשבון, אבל קראתי שסינון הרעשים שלהן די גרוע. יש עוד אופציות שאתה יכול להמליץ עליהן?
    (היו לי Bose QC25 שהיו טובות אבל התקלקלו אחרי שנתיים. לא בא לי לקנות שוב אזניות כל כך יקרות ואני בכל מקרה מעדיף משהו קומפקטי יותר, גם אם זה יבוא במידה מסויימת על חשבון האיכות).

    השבמחק
    תשובות
    1. אם המחיר לא בעיה אז יש חדשות של סוני, 230$ .
      https://www.gadgety.co.il/233684/sony-wf-1000xm3-announced/
      על השיאומי קראתי שהביטול רעשים לא באמת קיים.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר