כזה ניסיתי: Samsung Galaxy A71

את היחסים שלי עם סדרה A של סמסונג ניתן להגדיר כיחסי שנאה-שנאה. למה הרגשות השליליים לסדרה שבסופו של דבר נמכרת יפה בשוק הישראלי? משום שמאז ומעולם היתה לי תמיד היתה לי תחושה שמדובר בסדרה שבאמצעתה סמסונג "מענישה" את לקוחותיה שבחרו לחסוך כסף ולא ללכת על מכשירי הדגל שלה. 


למי שעד כה, בצדק, לא טרח להתעניין בדקויות של קטלוג המכשירים של סמסונג, קצת רקע: סדרה A מוגדרת כסדרת Upper-Mid, הרף העליון של מכשירי הביניים שלה. לפרק זמן מסוים שיווקה סמסונג מכשירים מהסדרה הזאת תחת הסלוגן הבעייתי "יותר ממה שאתם צריכים", כדי לטשטש את העובדה שמדובר במכשירי ביניים, אבל בסופו של דבר זה מה שהם היו, מכשירי ביניים, עם מצלמה סבירה בלבד ביצועים שמתאימים למכשירי ביניים וברוב המקרים גם סוללה שאינה מרשימה בצורה יוצאת דופן. תוסיפו לכך את העובדה שהמכשירים תומחרו ברמת מחירים גבוהה משמעותית מזו של אופציות לא פחות טובות בשוק, ואת העובדה שסמסונג הכניסה למכשירים האלו מעין מומים שפגעו בחויית השימוש, ותקבלו שורה של סיבות טובות להתעצבן עליה בכל פעם מחדש. ואז הגיע ה-A71, הדור האחרון של מכשירי הביניים של החברה והצליח לעשות את מה שלא קרה עד כה: לגרום לי, תחזיקו חזק, להנות ממכשיר מסדרה A. איך זה קרה?


Samsung Galaxy A71 (צילום: גד גניר)


סמסונג A71 מתבסס על ערכת השבבים Snapdragon 730 של קוואלקום, ערכת שבבים שניתן לפגוש בלא מעט ממכשירי הביניים החזקים של השנה החולפת, ביניהם Galaxy A80 של סמסונג ו-Mi 9t של שיאומי. סמסונג שידכה לערכת השבבים הזאת זכרון RAM בנפח נדיב שהופך לסטנדרט במכשירי ביניים לאחרונה, 6 גיגה, ואחסון נדיב בנפח של 128 גיגה (שניתן אף להרחבה באמצעות כרטיס זכרון). המכשיר מריץ את אנדרואיד בגרסה 10, הגרסה העדכנית ביותר שלה,כשמעליה הממשק המעיק של סמסונג. יש לסמסונג עוד דרך ארוכה עד שהממשק הזה יהפוך למהנה לשימוש, דרך שבכלל לא נראה שהיא מתכוונת לבצע, ובכל זאת, פה ושם יש סימנים לאופטימיות: נוכחותה של ביקסבי, הסייעת שאף אחד לא רוצה לעשות בה שימוש הולכת ומצטמצמת וניתן לחמוק ממנה ומהפעלתה עם פחות מאמץ מבעבר. מעבר לכך, למי שתמיד התלונן על נטייתה של סמסונג להתקין המון אפליקציות מיותרות על המכשיר, אז הנה בשורה: בחודשים האחרונים מאפשרת סמסונג למשתמש לבחור במהלך הגדרת המכשיר אילו אפליקציות לא יותקנו מראש, נחמד. מה שיותר נחמד זה הביצועים. המכשיר הזה מתפקד נהדר, ובשימוש יומיומי לא מורגשת איטיות כלשהי. Galaxy A71 יציב, זריז ואינו מגמגם בשום סיטואציה.



גב פלסטיק, אבל עם גימור נאה ואלגנטי (צילום: גד גניר)


מה פחות נחמד? המומים עליהם דיברתי קודם: המקלדת המובנית נטולת פידבק ברטט, וכך גם פקדי הניווט בתחתית המסך, מעין הרעת תנאים ביחס למכשירי הדגל של החברה, שלא ברור מה מטרתה מלבד לשנמך את חויית השימוש של המשתמשים. למקלדת יש פתרון והוא קל יחסית: להוריד את Gboard, המקלדת של גוגל, והנה, יש לכם רטט. למקשי הניווט אין לי פתרון. בנוסף, כמו בשנים קודמות, גם A71 כולל קורא טביעות אצבעות די גרוע, הפעם מדובר בקורא המשולב בתוך המסך. כמו בשנים קודמות הדרך לשפר את סיכויי פתיחת המכשיר היא לעשות שימוש בזיהוי פנים, שאמנם אינו מאובטח והוא גם לא מצטיין במיוחד במשימתו אבל היי, הוא יצמצם קצת את כמות הפעמים ביום בהן אתם מתרגזים על הטלפון שלכם. עוד מום מולד שקשור לטביעת האצבע: בגלל שהצטרפתם למועדון הביניים, סמסונג מאפשרת לכם להכיר לקורא הטביעות אצבעות רק 3 מאצבעותיכם, בניגוד ל-5 לפחות בכל קורא אחר בכל מכשיר אחר.


לא זיהה את הפנים, שוב. (צילום: גד גניר)


אין מגרעת, המצלמה בתצורת "Infinity O" (צילום: גד גניר)

Samsung Galaxy A71 (צילום: גד גניר)


במסך, סמסונג לא התפשרה: מסך Super AMOLED בגודל 6.7 אינטש וברזולוציה של 1800 על 2400 פיקסלים. מסך חד, ברור, צבעוני מאוד שתענוג להתבונן בו. האתגר היחיד איתו מתקשה המסך של Galaxy A71 להתמודד הוא אתגר השמש הישירה, מצב שבו קשה מאוד להבחין במה שמוצג על המסך. בראש המסך ממוקמת המצלמה הקדמית בתצורת "חור" (Punch Hole, או כפי שסמסונג קוראת לזה "infitiy O") מה שהופך את המכשיר לנטול מגרעת. תועבת המסכים הקמורים בשוליים, מסכי ה-Edge, טרם הגיעה אל מכשירי הביניים של סמסונג וטוב שכך, נקווה שזה יימשך ככה גם בשנים הבאות. גב המכשיר ומסגרתו עשויים אמנם פלסטיק, אבל בגימור נאה ואלגנטי, וקשה להבחין שלא מדובר במכשיר דגל. החמיצות היחידה שלי בסעיף הזה נוגעת לכך שבעבר, מכשירים מסדרה A התהדרו בתקן עמידות במים כלשהו. בשנתיים האחרונות סמסונג החליטה לוותר על כך וחבל.


עוזר לכם ליישר את התמונה, Galaxy A71 (צילום: גד גניר)

מערך צילום עם ארבע מצלמות שונות (צילום: גד גניר)


סמסונג שילבה במערך הצילום הראשי של Galaxy A71 לא פחות מארבע מצלמות, אף אחת מהן לא מאפשרת לו לבצע זום אופטי, ואף אחת לא מצוידת, בייצוב תמונה אופטי: המצלמה הראשית ברזולוציית 64 מגה פיקסל, צמצם ברוחב f/1.8 ועדשת 26 מ"מ לצילום ברוחב סטנדרטי. בנוסף לה ישנה מצלמת 12 מגה פיקסל עם צמצם f/2.2 ועדשה אולטרה רחבה (12 מ"מ). שתי המצלמות האחרות הן חיישן נפח ברזולוציה של חמש מגה פיקסל לטובת צילומי פורטרט, ומצלמת 5 מגה פיקסל נוספת המיועדת לצילומי מאקרו. למרות העדרו של הזום, ולמרות העדרו של ייצוב תמונה אופטי, מדובר במצלמה מצויינת שמצלמת תמונות חדות, ממוקדות, עם טווח דינאמי נאה וגווני צבע יפים, גם בלילה. המצלמה לא רק יודעת לזהות סיטואציות ולהתאים עבורן את הגדרות הצילום, ניתן אף להפעיל הגדרה שעוזרת למשתמש ללטש את זוית הצילום כדי ליצור קומפוזיציה טובה ותמונה מיושרת. שתי היכולות האלו משום מה לא מופעלות כברירת מחדל וצריך להכנס להגדרות אפליקציית המצלמה כדי להפעיל אותן. החולשה היחידה שלה היא רגישות מסויימת ליד לא יציבה בצילום בתנאי תאורה מאוד קשים, אבל ביחס למכשירי ביניים אחרים המצב כאן דווקא לא רע בכלל. גם מצלמת הסלפי מצויינת ומצלמת תמונות מאוד מפורטות וחדות. מדובר במצלמת 32 מגה פיקסל, עם עדשת 26 מ"מ וצמצם ברוחב f/2.2. היא מאפשרת צילום בזוית רגילה ורחבה יותר, אם כי ההבדל ביניהן אינו משמעותי.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)


ל-Galaxy A71 סוללה בקיבול 4500mAh שהצלחתי להוציא ממנה בממוצע כ-7.5 שעות מסך, מה שהופך אותו, למיטב זכרוני, למכשיר הסמסונג עם הסוללה החזקה ביותר בשנים האחרונות. המכשיר נטען מהר, בהספק של כ-25W, אבל לא מסוגל להיטען אלחוטית. לא אסון גדול. הרמקול היחיד כאן לא רע, אבל לא יוצא דופן בביצועיו בשום צורה. שקע האזניות עדיין לא עזב את מכשירי הביניים של סמסונג ונקווה שלא יעשה זאת גם בעתיד.



שקע האזניות עדיין קיים (צילום: גד גניר)


(+)
  • ביצועים טובים וחויית שימוש חלקה וזריזה
  • סוללה חזקה
  • יכולות צילום מרשימות ביחס לקטגוריה

(-)
  • קורא טביעות אצבעות וזיהוי פנים חלשים
  • "מומים" מובנים שפוגעים בחויית השימוש במכשיר
  • אינו עמיד במים, בניגוד למכשירי העבר בסדרה


אז כן, יש מצב שניפחתי את המומים של סדרת A מעבר לכל פרופורציה. הבעיה שעד כה, מעבר למומים, המכשירים עצמם לא הרשימו משום בחינה, והתמודדו עם אלטרנטיבות זולות יותר שמציעות לא פחות ברמת המחיר שלהם. במקרה של ה-Galaxy A71 הנוסחה הזאת נשברה: המומים עדיין כאן, אבל המכשיר עצמו נהדר: המצלמה מצויינת, הביצועים טובים, והסוללה נפלאה. הדובדבן שבקצפת הוא שסוף סוף גם יש בשורות בגזרת המחיר: מחירו ביבוא רשמי עומד על 1519 ש"ח בלבד, מה שהופך אותו לבחירה אטרקטיבית מאוד שנותנת יופי של תמורה למחיר הזה.

10 תגובות

  1. הסדרה הזו תמיד היתה מחורבנת ותמיד תהייה מחורבנת... גם אם שיפרו פה ושם מי ש"זכה" להשתמש במכשיר מהסדרה הזו לא יחזור לעולם. לצערי הרב היה לי העונג המפוקפק להיות בעלים לא גאה כלל של מכשיר מהסדרה הקודמת, פשוט המכשיר הגרוע ביותר שהיה לי אי פעם.קיללתי אותו במשך חצי שנה עד שחזרתי לאהובי הוואן פלאס ישתבח שמו לעד. סדרת A never again

    השבמחק
    תשובות
    1. חייב לציין שגם לי היתה בעיה עם הסדרות הקודמות והיה לי וואן פלוס אבל חזרתי לסמסונג ל 71 והוא פשוט מצויין לא מרגיש טלפון ביינים בכלל והמחיר ירד ל 1500

      מחק
  2. אם כבר מכשיר ביניים, למה לשלם 1600 שקלים?
    רק שיאומי. מכשיר טוב עולה 700 שקלים

    השבמחק
    תשובות
    1. שיאומי לצערי שורד עד שנה 1 של שימוש

      מחק
  3. סקירה יפה, רק תתקן את הרזולוציה, היא 1080 על 2400.

    השבמחק
  4. שיאומי היצרן מס'1 בכל רמת מחיר

    השבמחק
    תשובות
    1. שיאומי זול אבל זמן הפעולה של הטלפון קצר מאוד עד שנה של שימוש ואז מתחילות בעיות

      מחק
  5. לא שווה ללכת על מכשירי בניין של סמסונג או מכשיר דגל או דגל של שיואמי

    השבמחק
  6. לאלה שמתלהבים משיאומי - קניתי - מכשיר מהיר, אממה? מסך בינוני, רמקול ומיקרופון גרועים. כתבתם אמינות - אני מתחיל לחשוש כי כבר שנה עם המכשיר...

    השבמחק
  7. תודה על הסקירה
    לגבי המשוב ברטט: יש לי את הגלקסי a51 (האח הקטן של הa71) ושם מצאתי פיתרון לבעיה. מורידים את האפליקציה setedit ומשנים את הערך שלhaptic feedback מ0 ל1. השינוי מתבצע מיידית, אפילו ללא צורך באיתחול. לאחר מכן ניתן למחוק את האפליקציה. אין צורך בגישת רוט.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר