כזה ניסיתי: שלט לסמארטפון Inpris

זוכרים את התשדיר המקומם של הרלב"ד עם המנהלים התובעניים שהתגאו בדרישה שלהם לזמינות של 24/7 מצד העובדים שלהם פרט למעט הזמן בו הם נוהגים? ובכן, לאינפריס, סטארטאפ ישראלי, יש מוצר שעשוי להקל עליהם להמשיך ולרדות בעובדים שלהם גם בזמן שהם נוסעים הביתה: שלט לסמארטפון המותאם לשימוש ברכב. השלט הוא הייצוג הגשמי של הפתרון של אינפריס. יש המון שלטים זהים לו באיביי ועליאקספרס, אך ההבדל כאן הוא באפליקציה שעליכם להתקין על הטלפון, שנותנת למשתמש חויה מקיפה יותר מהשלטים האחרים. לפני שאמשיך לשלט עצמו, מרשה לעצמי להשיא כאן עצה ידידותית: גם אם יש דרך יותר בטיחותית לבצע פעולה מסויימת בסמארטפון ברכב, אני ממליץ בחום להמנע מכך ולהתרכז בנהיגה עצמה למען הבטיחות האישית שלכם ולמען בטיחותם של הסובבים אתכם. כעת, אפשר לדבר על השלט:


Inpris- השלט (צילום: גד גניר)


כאמור, רוב השלטים מהסוג הזה מאפשרים שליטה בסיסית בלבד בפעולות הסמארטפון. האפליקציה של אינפריס מוסיפה לשלט יכולות שאין בשלטים אחרים ואמורה להפוך את השימוש בסמארטפון לבטיחותי יותר. לאור העובדה שמדובר באפליקציה שאמורה לשלוט בסמארטפון שלכם, היא מבקשת המון הרשאות, החל מגישה להודעות שלכם, לאנשי הקשר, למיקרופון, למיקום שלכם ועוד, וכלה בהרשאה להצגת התראות על גבי המסך מעל אפליקציות אחרות. נכון, נשמע מבהיל, אבל שוב, מדובר באפליקציה שאמורה לאפשר לכם לשלוט בסמארטפון באמצעות שלט, ולכן טבעי שתתבקשו לסמוך עליה. האפליקציה מיועדת אך ורק למשתמשי השלט, ומי שרוכש את השלט מקבל שלושה קודים להפעלת האפליקציה. מרגע שהזנתם את הקוד ונתתם לאפליקציה את ההרשאות שביקשה, מתחיל תהליך לא ארוך במיוחד של הגדרת העדפות אישיות: הזנת כתובות מועדפות לניווט, בחירה בתחנות רדיו מועדפות, בחירה באנשי קשר מועדפים לחיוג מקוצר ואפליקציות מועדפות שתרצו לגשת אליהן במהירות בזמן נהיגה. עיצוב האפליקציה משווע לרענון. היא אולי עושה את העבודה אבל היא נראית כמו משהו שעוצב אי שם בשנת 2013. למרבה השמחה, חוסר האטרקטיביות לא משפיעה על השימושיות, ומתרגלים לשימוש בה בתוך פרק זמן קצר מאוד.



Inpris על ההגה הרכב שלי (צילום: גד גניר)


השליטה מתבססת על לחצנים בארבעה כיוונים. התפריט הראשי מאפשר לכם להכנס לתתי תפריטים: טלפון, ניווט, רדיו והודעות אחרונות. כל בחירה מלווה בהכרזה קולית בעברית על התפריט שבחרתם (כדי שלא תצטרכו להוריד את העיניים מהכביש ולהתבונן על המסך), וגם הקראה של ארבעת האפשרויות באותו תפריט. מה שקצת מקלקל את החויה היא הנטייה של מנוע הקראת הטקסטים לעשות שגיאות מביכות לעיתים קרובות. קשה לבוא לאינפריס בטענות, ועוד יותר קשה לראות אותה מטפלת בזמן הקרוב בעניין הזה: מנוע ההקראה כאן הוא מוצר מדף קיים מתוך מעט מאוד מוצרים כאלו שקיימים בשוק שכולם מתקשים מאוד להתמודד עם השפה העברית, ועדיין, מדובר בחלק מחויית השימוש במוצר כולו. בסה"כ, הדבר הזה שמיש וגם אם פה ושם יש טעויות, בהחלט אפשר להבין מה הקריינית אומרת. הקריינות אינה מסתכמת רק בהקראת שמות האפשרויות: ניתן לשמוע את הקריינית שוברת את שיניה בנסיונה להקריא את ההודעות האחרונות שהגיעו אל הסמארטפון שלכם ולהשתעשע מכך מאוד. בנוסף, במיוחד לאוכלוסיית הנואפים או לאלו מתמרדים נגד המנהלים שלהם, יש כאן אפשרות לסנן הודעות ממספרים ספצפיים ולא לקבל עליהם התראה, ואפילו לשלוח אוטומטית הודעה מוגדרת מראש. לחילופין, ניתן ללכת מהכיוון ההפוך ולקבוע שכל ההודעות מסוננות פרט להודעות מאנשי קשר ספציפיים שהגדרתם.







מה עוד? תפריט הניווט מאפשר לכם גישה מהירה להפעלת Waze לארבע כתובות שהגדרתם מראש קודם. תפריט הרדיו מאפשר לכם גישה מהירה לתחנות הרדיו הישראליות שבחרתם בהגדרה הראשונית של השלט, ותפריט הטלפון מאפשר לכם לבצע חיוג מהיר אל ארבע אנשי קשר בספר הטלפונים שלכם. מה לא הזכרתי כאן? נכון, מוזיקה. אין כאן ממשק יעודי לשליטה בספוטיפיי או אפליקציות מוזיקה אחרות. ניתן כמובן להכניס את ספוטיפיי לתפריט קיצורי הדרך לאפליקציות מועדפות, אך לא ניתן לנווט באמצעות השלט בתוך האפליקציה עצמה לבחירה ברשימות השמעה או חיפוש שירים. השלט מאפשר תפקוד בסיסי בלבד של הפעלה ועצירה של שירים ושליטה על עוצמת השמע, כמו בשלטים סטנדרטיים. עוד טאצ' ישראלי, הפעם טראגי: בסיום הנהיגה, כנראה לאחר שתצאו מטווח חיבור הבלוטות' של השלט, האפליקציה תזכיר לכם לוודא שלא שכחתם אף אחד ברכב, חשוב.


השלט והאפליקציה אצלי ברכב (צילום: גד גניר)

השלט, פריט החומרה בחבילה הזאת לא מרשים במיוחד במראהו ונראה זהה לאותם שלטים זולים שציינתי. גם כאן, זה לא מפריע לו לעשות היטב את העבודה: החיבור בינו לבין הטלפון יציב, הוא נתפס טוב על ההגה בעזרת רצועת הגומי שלו, הכפתורים נלחצים כראוי ואינם קשים או רכים מדי. 



(+)
  • מבצע את הפעולות שמצפים ממנו לעשות
  • השלט עצמו נראה זול, אך אפקטיבי
  • התראה למניעת שכחת ילדים ברכב

(-)
  • האפליקציה משוועת לטיפול עיצובי
  • מנגנון הקראת הטקסטים עילג
  • שליטה בסיסית בלבד על אפליקציות מוזיקה כדוגמת ספוטיפיי

מחיר התענוג עומד על 300 ש"ח. כאמור, אתם משלמים כאן יותר על האפליקציה ופחות על השלט ולכן ההפרש במחיר בינו לבין שלטים פשוטים יותר. יש לאינפריס עוד עבודה כאן, בעיקר בכל הקשור לליטוש חויית השימוש: האפליקציה חייבת לעבור תהליך של עיצוב מחדש, ומתבקשת התאמה טובה יותר לאפליקציות מוזיקה. מעבר לכך יש לקוות שמנוע הדיבור שבו היא משתמשת אכן ישתפר בעתיד וידע להקריא שמות בעברית באופן שלא יספק חומר לדאחקות בזמן נסיעה. ועדיין, מדובר לרוב בעניינים של אסתטיקה. בשורה התחתונה השלט של אינפריס בהחלט עושה את העבודה ולמעשה מייתר את הצורך לגעת, או אפילו להסתכל על מסך הסמארטפון, והופך את השימוש בו בנהיגה לבטיחותי יותר.

1 תגובות

  1. האם אפשר להשתמש בו גם באנגלית אם מערכת ההפעלה של הטלפון היא באנגלית?
    מנוע הקראת הטקסט באנגלית הרבה יותר טוב.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר