כזה ניסיתי: Sonos Sub (Gen 3)

המוצר הבולט בהשקת המוצרים החדשים של סונוס בחודש מאי השנה היה הסאונד בר החדש, ה-Arc. לצידו, בפרופיל קצת נמוך יותר הוכרזו שני מוצרים אחרים: גרסה עדכנית לרמקול Play 5, והדור השלישי לסאב וופרים האלחוטיים של החברה עם השם המתבקש (Sub (Gen 3.


(Sonos Sub (Gen 3. הדרייברים ממוקמים משני צידי הפתח במרכז  (צילום: יח"צ)




רוב הרמקולים בקטלוג של סונוס בהיסטוריה ובהווה עומדים בפני עצמם. מדובר במוצרים שכל אחד יכול לרכוש, לחבר לרשת הביתית, להגדיר, להזרים אליהם מוזיקה ולשמוע אותה מיד. Sub Gen 3 (והסאבים שקדמו לו) שונה מהבחינה הזאת: אי אפשר להתחיל ממנו, הוא רמקול שמתחבר לרמקולים אחרים של החברה ויחד איתם משנה את הצליל של המערכת כולה. את (Sub (Gen 3 בדקתי יחד עם ה-Arc כשהיה אצלי במסגרת הביקורת שכתבתי עליו, וגם יחד עם ה-Beam האישי שלי שקניתי מספר חודשים לפני כן.



סונוס זה מועדון סגור בדר"כ. יש להם אמנם כמה מגברים בקטלוג שמאפשרים לחבר רמקולים "טיפשים" למערכת בבית, אבל בגדול, הרמקולים החכמים של החברה מתקדמים ומתנשאים מכדי להתחבר לרמקולים אחרים, של מותגים אחרים, בין אם הם טיפשים ובין אם הם חכמים. כך גם Sub Gen 3. החיבורים היחידים שיש לו הם חיבור רשת קוי, וחיבור רשת אלחוטי, שניהם מאפשרים לו לתקשר אך ורק עם מרכיבים אחרים של מערכות מבית סונוס ולא להצטרף לאף מערכת אחרת. 


(Sonos Sub (Gen 3 ו-Arc  (צילום: יח"צ)



משהובהרו הנחות היסוד, ש-(Sub (Gen 3 הוא רק תוספת לרמקולים אחרים, ורק של סונוס, אפשר לדבר על החויה עצמה. מדובר בסאב גדול וכבד (16 ק"ג), בעל מראה ייחודי למדי: שני הדרייברים של הסאב ממוקמים משני צידיו של פתח במרכזו. התצורה הזאת אינה סתם בחירה עיצובית ייחודית: באופן הזה סונוס מצליחה לבטל ויברציות וגם בהשמעת מוזיקה או בצפייה בסצינות עתירות באסים, הרמקול עצמו לא זז ולא רועד. ניתן להניח אותו באיזו פינה שתרצו בחדר וגם באיזו צורה שתרצו, אפילו בשכיבה. מרגע שחיברתם אותו לחשמל, תהליך ההגדרה קל ואיטואיטיבי כמו בכל רמקול אחר של סונוס, דרך האפליקציה: מתחברים כרגיל לרמקול או לסאונד בר שכבר ברשותכם, בוחרים באפשרות להוסיף סאב, לוחצים על הלחצן היחיד בסאב עצמו, האפליקציה מזהה אותו ועוקבים אחרי מספר שלבים של הגדרה שמוסברים בשפה פשוטה. בסוף התהליך שלוקח דקות בודדות המערכת מוגדרת וניתן להתחיל להרעיד את הבית.


בנקודה הזאת חשוב להדגיש: הוספה של (Sub (Gen 3 לרמקול אחר של סונוס אינה נועדה רק להוסיף באסים לשמע. כלומר, היא כן, אבל זה רק חלק מהעניין. אחד היתרונות העיקריים במערכת חכמה מהסוג הזה הוא שהיא יודעת לכייל בעצמה את המשאבים שיש בתוך המערכת כדי לקבל את השמע האופטימלי. במילים אחרות, נניח אם הוספתם את הסאב לסאונד בר כמו Arc שכולל בתוכו 11 רמקולים, שחלקם משמשים כסאבים, אז המערכת תדע מעכשיו לנתב את האות כך שאותם רמקולים ישמשו כעת טווחי צליל שונים ו-(Sub (Gen 3 ייקח על עצמו את כל האחריות על תפקיד הסאב. באופן הזה הצליל לא רק מקבל באסים עמוקים וחזקים יותר, אלא נפתח כולו והופך למפורט יותר לאורך כל תחומי התדרים. מעבר לכך, תהליך ההגדרה הראשוני בו  (Sub (Gen 3 מזהה בעזרתכם היכן הוא ממוקם בחדר ומכוייל בהתאם, מאפשר לכם לחוות את הבאסים כאילו הם מגיעים מקדימה, גם אם הנחתם את הסאב מאחורי או לצד הספה שאתם יושבים עליה.


(Sonos Sub (Gen 3 ו-Arc  (צילום: יח"צ)

לא הייתי מופתע לגלות שיש הבדל עצום בשמע של Arc ו-Beam יחד עם Sub Gen 3 ובלעדיו. שני הסאונד ברים הללו יודעים לספק באסים לא רעים בכלל בזכות עצמם, אבל תוספת הכוח שמקבלת המערכת כשמחברים אליה את הסאב היא אדירה. בנתונים טכניים מדובר על טווח תגובת תדר של 25 הרץ. לשם השוואה, ב-Arc, עם הבאסים המכובדים שלו, הקצה התחתון של טווח תגובת התדר עומד על קצת יותר מ-60 הרץ. במילים אחרות, עם ה-(Sub (Gen 3 אתם מגיעים לתדרים נמוכים בהרבה ולבאסים עמוקים הרבה יותר. בצפייה בסרטים זה מתורגם לחויה הרבה יותר סוחפת ודרמטית, וגם בהאזנה למוזיקה מקבלים צליל עשיר ועוצמתי יותר. אם אתם צריכים תוספת באס, אתם יכולים תמיד לחזק אותו דרך הגדרות האקולייזר באפליקציה. האפליקציה לא תאפשר לכם להתפרע ולהאפיל בעזרת הבאסים על הצלילים האחרים ואם הקטע שלכם זה לנפץ חלונות אז זה לא יעבוד לכם עם הסאב הזה. ניסיתי להוסיף באסים, ניסיתי להפחית באסים ומצאתי שאני חי הכי טוב עם המצב המאוזן של ברירת המחדל.


(+)
  • משדרג באופן משמעותי את השמע במערכות של סונוס
  • הגדרה ראשונית פשוטה וקלה
  • ניתן למקם אותו היכן שרוצים בחדר, בעמידה או שכיבה

(-)
  • יקר מאוד


איפה הבעיה בכל הסיפור? באופן לא מפתיע, במחיר: (Sub (Gen 3 עולה כיום 2999 ש"ח אצל היבואנית הרשמית באג, כמעט כמו מחירו של ה-Arc, סאונד בר הפרמיום של החברה. התשובה הקבועה של אנשי סונוס למי ששואל מדוע היא אינה מציעה אלטרנטיבות זולות יותר, היא שהם אינם רוצים להתפשר על איכות המוצרים של החברה. ואכן, אין ספק שמדובר בתוספת שמשדרגת באופן משמעותי את השמע של כל רמקול אחר של סונוס אליו תחברו אותו, אבל במחיר הזה מדובר בפינוק קצת מושחת מדי.

2 תגובות

  1. האם ניתן לעשות טרייד אין על הדגמים הקודמים של הסונוס?

    השבמחק
  2. כתבה מצויינת! תודה רבה!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר