כזה ניסיתי: Belkin Soundform Elite

אפל עוררה את זעמם של לא מעט לקוחות בספטמבר האחרון, בהחלטתה שלא לצרף מעתה והלאה מטענים לאריזות האייפונים. מי שכנראה ברכו על ההחלטה הזאת היו יצרניות המטענים שמקוות שהצעד הזה יעשה את מה שביטול שקע האזניות באייפונים בשנת 2016 עשה לשוק האזניות האלחוטיות. רגע לפני השקת האייפונים החדשים, כשהצעד העתידי של הסרת המטענים כבר היה ידוע, מיהרה ביקונקט, היבואנית הרשמית של מוצרי בלקין בישראל להכריז על התחלת מכירתם של מטענים חדשים, ביניהם מוצר חדש ומסקרן שמשלב בין מטען אלחוטי לרמקול חכם, ה- Soundform Elite.


Belkin Soundform Elite (צילום: גד גניר)


מה כל כך מסקרן ברמקול עם מטען אלחוטי? בעיקר הרמקול, שפותח בשיתוף פעולה עם Devialet, יצרן אודיו צרפתי עילאי ומתנשא. אם השם נשמע לכם מוכר זה כנראה משום שלפני מספר שנים החל יבוא רשמי של הרמקולים של היצרן הזה לישראל. המוצר המזוהה ביותר עם החברה הוא ה-Phantom, רמקול בלוטות' שעלה אז לא פחות מ-9000 ש"ח. זוכרים את התמונה של ניקול ראידמן באינסטגרם  כשהיא עוזבת את הארץ במטוס פרטי עם ילדיה? אז רמקול אחד כזה מצא את דרכו אל התמונה כשהוא מציץ בנונשלנטיות מאחורי אחד המושבים.



הרמקול שב-Soundform Elite מבוסס על דרייבר עיקרי בקוטר 35 מ"מ עם מגבר בהספק של 30 וואט המטפל בכל טווח תדרי הצליל, ושני וופרים בקוטר 70 מ"מ עם מגברי 60 וואט כל אחד, שמטפלים בעיקר בבאסים. טווח התדרים של הרמקול עומד על 40 הרץ עד 20,000 קילו הרץ. אחד הפטנטים שהביאה איתה Devialet למיזם המשותף הוא טכנולוגיית Push-Push (נשבע לכם, זה השם) שמטרתה לבטל ויברציות של הרמקול במטרה להמנע מעיוותי צליל. טכנולוגיה נוספת של Devialet ששולבה ברמקול הזה, SAM® מבטיחה הבטחה אמורפית מאוד: לייצר התאמה מוחלטת בין חומרת הרמקולים ואות האודיו כך שהצליל המתקבל אופטימלי. איך כל הטכנולוגיה הזאת נשמעת בפועל? נהניתי מאוד להאזין למוזיקה באמצעות הרמקול הזה והוא ללא ספק מייצר סאונד מרשים ומפתיע בעוצמתו ביחס לגודלו הכללי של הרמקול, אבל הוא לא היה מושלם. יש כאן באסים מאוד חזקים, וביצועים יפים גם בגבוהים, אבל טווח המיד הוזנח קצת מה שיוצר תחושה של צליל חם מדי, עשיר מדי בבאסים וקצת חסר פירוט. קשה לטעון שהסאונד כאן לא איכותי, אבל רמקול שעולה כמו שעולה ה-Soundform Elite, ושמעורבת בו יצרנית כמו Devialet, אמור בעיני לספק צליל מדויק ומפורט יותר.


Belkin Soundform Elite (צילום: גד גניר)




ה-Soundform Elite קיים בשתי גרסאות: האחת עם תמיכה באלקסה וב-AirPlay 2 של אפל, והשניה, זאת שהגיעה לארץ בסמוך להשקת האייפון 12, תומכת דווקא בגוגל אסיסטנט. תהליך ההגדרה של Soundform Elite אינו מסובך מדי, ולמעשה מרגע שחיברתם אותו לחשמל, הוא יהיה זמין להגדרה דרך אפליקציית גוגל הום. בסוף התהליך תמצאו את עצמכם עם רמקול חכם שניתן לפנות אליו קולית (כמובן, עדיין לא בעברית) ולבקש ממנו עזרה בשליטה על מוצרי בית חכם, או סתם לקבל מידע מגוגל על מזג אויר, תנועה וכל דבר אחר העולה ברוחכם. זוג המיקרופונים הממוקמים בחזית הרמקול ואמונים על איסוף הפקודות הקוליות של המשתמשים עושים עבודה יפה וידעו לזהות אותי גם כשקראתי לגוגל בקול חלש מאוד מהקצה השני של החדר. מוטרדים מהמחשבה על מיקרופון פתוח 24/7? כמו בכל רמקול חכם, באפשרותכם לכבות את המיקרופונים ולהשתמש בו כרמקול WiFi בלבד. בנוסף, מצויד Soundform Elite גם בקישורית בלוטות' (בתקן 5.0) למקרה שתרצו להוציא אותו מהבית ולהשתמש בו ללא חיבור לאינטרנט, אם כי אין לו סוללה פנימית והוא חייב חיבור קבוע לחשמל.


חלקו העליון של הרמקול משמש כמשטח טעינה אלחוטי. הטעינה מתבצעת בתקן Qi (כל הסמארטפונים עם הטעינה האלחוטית תומכים בתקן הזה) בהספק של 10 וואט. יש בשוק מטענים מהירים יותר עם הספק גבוה יותר, ויש גם לא מעט סמארטפונים שתומכים בהספקי טעינה גבוהים יותר, ועדיין, הטעינה כאן הפתיעה לטובה. היא לא מהירה במיוחד: טעינה מלאה של סמארטפון Huawei Mate 20 Pro פרוק לחלוטין עם סוללה בקיבול של 4200mA נמשכה כשעתיים וחצי. מצד שני, הטעינה היתה רציפה, ללא הפרעות או הפסקות פתאומיות לא מוסברות והסמארטפון והרמקול לא התחממו יתר על המידה. על הנייר, החיבור בין משטח טעינה אלחוטי שאחת מדרישותיו הבסיסיות היא להמעיט בתזוזות, לבין רמקול, רכיב אלקטרוני שלרוב רוטט בזמן פעולתו הוא רעיון גרוע. כאן, הודות לטכנולוגיית Push Push שהזכרתי קודם, אין ויברציות שעשויות להפריע לטעינה.


Belkin Soundform Elite (צילום: גד גניר)

Belkin Soundform Elite (צילום: גד גניר)

משטח הטעינה בנוי בזוית של 45 מעלות. זה מעולה במקרה שאתם טוענים סמארטפון כי זה מאפשר לכם לראות מולכם את מסך הטלפון כשמופיעות עליו התראות. זה גרוע מאוד אם תכננתם לעשות שימוש במשטח הטעינה הזה כדי לטעון אזניות אלחוטיות כדוגמת Galaxy Buds Live או Bose משום שרכיב הטעינה האלחוטית במשטח ממוקם במרכזו והאזניות מחליקות אל בסיסו התחתון ופשוט לא נטענות. מתחת למשטח הטעינה ישנה שורת פקדי מגע שאמנם קצת שוברים את העיצוב האלגנטי של הרמקול, אבל הם מאוד פרקטיים. ניתן דרכם לכבות ולהדליק את המיקרופונים, לשלוט על עוצמת השמע, לעצור ולהמשיך לנגן את המוזיקה, ולהתחבר בבלוטות' למכשירים אחרים.



(+)
  • רמקול חכם ומטען אלחוטי במוצר אחד
  • פקדי מגע נוחים לשימוש
  • לא מתחמם, טוען רציף בלי הפרעות והפסקות

(-)
  • הצליל יכול היה להיות מדויק ומפורט יותר
  • אי אפשר לטעון עליו אזניות אלחוטיות
  • יקר



Soundform Elite לא עולה אמנם כמו רמקול טיפוסי של Devialet, אבל הוא גם לא זול במיוחד: 1490 ש"ח אצל היבואנית הרשמית ביקונקנט. סה"כ מדובר ברעיון עם המון פוטנציאל: רמקול חכם, שפותח בשיתוף עם יצרנית אודיו מאוד נחשבת, ומשמש גם כמטען אלחוטי. בפועל הפוטנציאל הזה לא ממומש במלואו ומתומחר בצורה מוגזמת: הרמקול נשמע טוב, אבל פחות טוב ממה שהייתי מצפה מרמקול שמתהדר במותג Devialet ובתג מחיר שכזה. המטען האלחוטי לא רע, אבל מצטיין בעיקר בעובדה שהשילוב בינו לבין רמקול לא מפריע לו לעשות את מלאכתו. בינינו, אם תוותרו על האלגנטיות של השילוב בין השניים, תוכלו כנראה לרכוש רמקול חכם עם שמע איכותי לא פחות, ובנפרד ממנו מטען אלחוטי עם הספק גבוה יותר (לבלקין עצמה יש כאלו) ולשלם על שני המוצרים פחות.


Post a Comment

חדש יותר ישן יותר