כאלו ניסיתי: Denon Home 150 ו-Home 250

במשך שנים, יצרניות אודיו התעסקו בעיקר, ובכן, באודיו. האופן שבו כל מוצר שלהן נשפט היה בעיקר לפי איכות הסאונד שלו, ובצדק. כל השאר היה קישוט בסופו של דבר. המעבר לעולם של סמארטפונים ואפליקציות הפך את המשתמשים לתובעניים יותר, וכאלו שדורשים מוצרים חכמים עם שליטה נוחה יותר. באמצע העשור הקודם, החלו יצרניות רבות להכנס לתחום ה-Multi Room, האפשרות לשלוט על כל הרמקולים בבית דרך אפליקציה אחת. אחת היצרניות האלו היתה Denon היפנית, שהחלה את דרכה בתחום עם מותג נפרד בשם HEOS שכלל רמקולים שונים ואפליקציה לשליטה עליהם. בשנת 2020 רמקולים חכמים הם כבר לא קטגוריה איזוטרית למביני עניין בלבד, ודנון ספגה לתוכה חזרה את המותג HEOS אבל לא העלימה אותו לחלוטין: הרמקולים החכמים החדשים של דנון ומרנץ (מותג אודיו שהתמזג לכדי חברה אחת עם דנון ב-2002) נשלטים ע"י HEOS. בשבועות האחרונים התנסיתי בשני רמקולים כאלו: Denon Home 150 ו-Denon Home 250.

Denon Home 150 (מימין) ו-Home 250 (משמאל). (צילום: גד גניר)



ה-Home 150 הוא הקטן בסדרה: הוא כולל דרייבר מיד-באס בקוטר 3.5 אינטש, וטוויטר בקוטר 1 אינטש מוגברים באמצעות שני מגברי Class D. הרמקול מייצר עוצמה מרשימה, אבל בשל בימת צליל צרה יחסית מומלץ לעשות בו שימוש בעיקר בחדרי שינה ולא נניח בסלון או מטבח פתוח. חתימת הצליל שלו חמה, והוא מייצר שמע מפורט ונקי למדי, עם באסים אסרטיביים אבל לא כאלו שמשתלטים על כל שאר טווחי התדרים. ה-Home 250 הוא הבינוני בסדרה (קיים גם 350, אותו לא בדקתי) המיועד לחללים מרווחים יותר וכולל שני דרייברים מיד-באס בקוטר 4 אינטש, רדיאטור פאסיבי בקוטר ¼ 5 אינטש ושני טוויטרים בקוטר ¼  אינטש. ה-250 מתאפיין בבימת צליל רחבה יותר ובצליל עשיר ומדויק יותר והצליח למלא את חלל הסלון הממוצע בגודלו שלי במוזיקה במוזיקה בעוצמה ראויה. יצא לי להאזין לרמקולים שמספקים צליל שנותן יותר דגש לטווחי המיד ולצלילים הגבוהים, מה שנותן תחושה של סאונד מפורט יותר, אבל השמע ברמקולים החכמים של דנון בהחלט כיפי ומי שמעוניין בבאסים יקבל אותם כאן בשפע, מבלי שיאפילו בצורה מוגזמת על השאר.



בכל הקשור לחויית השימוש הרמקולים זהים לחלוטין: הם נשלטים באותה צורה ע"י HEOS, יש להם את אותם פקדים על הרמקולים עצמם וסט חיבורים זהה. תהליך ההגדרה של הרמקולים סטנדרטי ואינו מורכב במיוחד. מורידים את אפליקציית HEOS מחנות האפליקציות של גוגל או אפל, פותחים חשבון HEOS, והאפליקציה מזהה בעצמה אם ישנם בסביבה רמקולים חדשים שנתמכים וניתן להוסיפם לחשבונכם. מה שנותר זה להגדיר את החדרים שבהם החלטתם להציב אותם כדי שתוכלו לזהות כל אחד בנפרד וזהו. מאותו רגע, בגדול, אתם די מסודרים: ניתן לשלוט על כל רמקול בנפרד, או לקבץ רמקולים יחד לקבוצה שתנגן את אותה מוזיקה. לכל רמקול ניתן להגדיר אקולייזר משלו בנפרד, אם כי מדובר באקולייזר מאוד בסיסי שכולל אפשרות שינוי רמות ה-Bass וה-Treble בלבד. כמו כן, האפליקציה מאפשרת לכם לספר לה אם מיקמתם את הרמקול בצמיד לקיר, או בפינה בין קירות, כדי לבצע התאמות באופי הצליל. בנוסף, ניתן לשלוט על עוצמת התאורה של פקדי המגע ומשך זמן הפעולה שלהם, ועל עוצמת התאורה של נורית הביקורת אם זה מאוד משנה לכם. ויזאולית האפליקציה לא מרשימה במיוחד, אבל היא בהחלט עושה את העבודה ופשוטה להתמצאות.


כמו רמקולים חכמים אחרים בשוק, גם HEOS יודעת לחבר את הרמקולים של דנון לשירותי הזרמת מוזיקה מובילים. המבחר כולל את הגדולים והמוכרים: Spotify ,Deezer ,TIDAL ,SoundCloud ,TuneIn, אפל מיוזיק (עם תמיכה ב-Airplay2) ואחרים. חויית השימוש אינה אחידה כל כך: בעוד שעל Deezer שולטים דרך ממשק בתוך אפליקציית HEOS, לחיצה על הלוגו של ספוטיפיי תפתח את האפליקציה עצמה של שירות המוזיקה, וכדי להאזין למוזיקה דרך הרמקולים, תצטרכו לבחור בהם מתוך מקורות השמע הקיימים. מחזיקים אוסף משלכם על הטלפון עצמו או על שרת מוזיקה? אין בעיה, תוכלו לגשת גם אליו מכאן, כמו גם לשלוט על מוזיקה  ממקורות שחיברתם פיזית אל הרמקולים עצמם.


Denon Home 250 (צילום: גד גניר)

Denon Home 250 (צילום: גד גניר)

Denon Home 150 (צילום: גד גניר)

Denon Home 150 (צילום: גד גניר)



העיצוב של שני הרמקולים דומה ומשעמם מעט בשניהם. מה ששובר את השעמום זה החלק העליו שכולל פקדי מגע המוארים רק כשאתם מתקרבים אליהם עם האצבעות שלכם, ונכבים כשאתם מתרחקים. אני מודע לזה שמדובר במשהו מאוד לא מורכב טכנולוגית. בניתי בעצמי מעגל חשמלי שעושה דבר דומה בחוג אלקטרוניקה בכיתה ד'. העניין הוא שלא נתקלתי במשהו דומה אצל יצרניות אחרות וזה לא משנה את העובדה שזה פשוט נראה מגניב. גם ב-Home 150 וגם ב-Home 250 הפקדים זהים: שני פקדי שליטה על עוצמת השמע, פקד אחת לעצירה והמשך ניגון המוזיקה ושלושה פקדים נוספים לקיצורי דרך כמו תחנות או פלייליסטים מועדפים. יש משהו מאוד נחמד בקונספט של קיצורי דרך על גבי רמקול חכם, קונספט שנתקלתי בו ב-Bose Home Speaker 500, ולא נתקלתי בו ברמקולים חכמים של Sonos: לא תמיד בא לכם לשלוף את הסמארטפון ולנסות לנווט אל תחנת רדיו ספציפית שאתם שומעים לעיתים קרובות. קיצורי דרך חוסכים לכם את הטרחה הזאת.


פקדי המגע ב-Home 250 (צילום: גד גניר)



למה לא פשוט לפנות אל הרמקול בקול ולבקש ממנו? גם Denon Home 150 וגם Denon Home 250 מצוידים במיקרופונים ואת שניהם ניתן לחבר אל הסייען המועדף עליכם: בין אם זה גוגל אסיסטנט ובין אם זו אלקסה. הבשורות הרעות הן שהשליטה הקולית עדיין לא פעילה וצפויה להתווסף בקרוב במסגרת עדכון גרסה עתידי לקושחת הרמקולים. בינתיים כן ניתן לקשר אותם לסייענים ולהזרים אליהם מוזיקה דרך האפליקציות שלהם. אני חיברתי את שני הרמקולים לגוגל אסיסטנט שלי ושניהם היו זמינים דרך אפליקציית Home של גוגל להזרמת מוזיקה ולצירוף לקבוצות רמקולים בבית.






הרמקולים החכמים של דנון כוללים מבחר מגוון להפתיע של חיבורים בחלקם האחורי: מלבד חיבור כבל רשת, ניתן למצוא שם גם כניסת AUX סטנדרטית (3.5 מ"מ) וחיבור USB למקרה שתרצו לחבר אל הרמקול דיסק קשיח עם אוסף מוזיקה. למקרה שתרצו להאזין למוזיקה באופן אלחוטי ואין רשת בסביבה, תוכלו להתחבר אל הרמקולים בבלוטות' אם כי קחו בחשבון שמדובר בתקן בלוטות' 4.2 ואין כאן תמיכה בפרוטוקולים מתקדמים של הזרמת מוזיקה כמו aptX או אפילו AAC, כך שאיכות הצליל תהיה כנראה פחות מלהיבה.


(+)
  • מגוון רחב של חיבורים
  • שמע כיפי ואיכותי
  • פקדי מגע מרשימים, קיצורי דרך בהתאמה אישית על הרמקולים עצמם

(-)
  • אין עדיין תמיכה בשליטה קולית
  • חיבור הבלוטות' בסיסי למדי

מחירם של ה-Home 150 וה-Home 250 עומד על 1000 ו-2000 ש"ח בהתאמה. מדובר ללא ספק ברמקולים של יצרנית אודיו עם ניסיון: הם נשמעים נהדר והתברכו בעוצמת שמע נאה, בתנאי שממקמים אותם בחלל המתאים. הם לא רק נשמעים טוב, הם גם חכמים למדי: האפליקציה אמנם משוועת לעדכון עיצובי, אבל גם כפי שהיא כרגע היא נוחה לשימוש ומאפשרת תפעול קל ופשוט של הרמקולים וגישה נוחה לשירותי מוזיקה אינטרנטיים ולמקורות מוזיקה אחרים. יש לקוות שעדכון הגרסה שמפעיל את השליטה הקולית ברמקולים יגיע בהקדם ויהפוך אותם לחכמים לא פחות ממתחריהם.


4 תגובות

  1. מה לגבי סטריאו? אם מחברים שני רמקולים לאפליקציה אפשר לשמוע בסטריאו? ואם כן, לא תמיד עדיף לקנות שני רמקולים מהדגם הקטן על פני רמקול אחד בינוני?

    השבמחק
    תשובות
    1. את ה-150 אפשר לצמד לאחד נוסף ולייצר שמע סטריאופוני. לא ניסיתי את זה אז לצערי קשה לי לקבוע אם עדיפים שני 150 או 250 אחד.

      מחק
  2. איך הם לעומת מקביליהם מבית סונוס?
    אפשר לקבץ אותם כך שינגנו ביחד עם הרמקולים של גוגל? כי בסונוס + אמאזון אקו אי אפשר.

    השבמחק
    תשובות
    1. שאלה טובה, תשובה מורכבת קצת:
      לגבי ה-150: הוא נשמע פחות מדויק לטעמי מהמקביל שלו, ה-Sonos One SL. לגבי ה-250, לא התנסיתי ברמקול שמקביל אליו אחד לאחד אבל עשיתי השוואה קצת לא הוגנת והשוויתי בין השמע שלו במוזיקה, לבין המערכת האישית שלי של סונוס שכוללת Beam ושני One SL שמחוברים אליו כסראונדים. איכשהו, ה-250 נתן באסים יותר מודגשים מהמערכת השלמה, אבל הצליל בסונוס היה יותר פתוח ומפורט.

      הרמקולים של דנון אכן מזוהים בגוגל אסיסטנט אבל אי אפשר לקבץ אותם יחד עם רמקולים של גוגל.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר