כזה ניסיתי: Xiaomi Redmi Note 10

זירות הקרב בין יצרניות הסמארטפונים בשוק מכשירי הדגל ושוק מכשירי הביניים שונות בתכלית: בעוד במכשירי הדגל היצרניות מנסות להציג פיתוחים חדשניים (שבחלק ניכר מהפעמים מתגלים כלא בשלים, כגימיקים סתמיים או סתם כלהטוטים טכנו-שיווקיים) ולעזאזל המחיר, בזירת מכשירי הביניים הרצון הוא ליצור תערובת עשירה של תכונות ככל האפשר בסכום כסף מקסימלי נתון. אחת המצטיינות במלאכה הזאת היא לא אחרת מאשר שיאומי, בסדרת מכשירי ה-Redmi Note שלה. בכל שנה היא משיקה אמנם שלל סדרות וגרסאות של מכשירים חדשים, אבל איכשהו הסדרה הספציפית הזאת מצליחה לשרוד מאז שנת 2014. העשירי בסדרה הושק לאחרונה בעולם והגיע במהרה גם לישראל: מה רכיב הפרמיום שהצליחה שיאומי להכניס לקדרה שבה בושל ה-Redmi Note 10 ועל מה ויתרו כדי להצליח להציג תג מחיר אטרקטיבי?

Xiaomi Redmi Note 10 (צילום: גד גניר)



הויתור הראשון, אם אפשר לקרוא לו ככה, הוא על חיבור לרשתות דור חמישי. ערכת השבבים של המכשיר היא Snapdragon 678 שאינה כוללת תמיכה ברשתות הללו. מעבר לעובדה שברוב העולם הרשתות הללו עדיין אינן מציעות כיסוי נרחב, קצת קשה כרגע לראות את התועלת בחיבור אינטרנט מהיר במיוחד במכשיר ביניים מסוגו של ה-Redmi Note 10, מלבד אולי בשימוש כנקודת גישה אלחוטית. המכשיר הזה פונה אל אנשים שמחירו של המכשיר נמצא אצלם במקום נמוך יותר בפירמידת הצרכים, אנשים שסביר להניח שממילא לא ישלמו את הסכום החודשי הנוסף הדרוש כרגע לחבילת דור חמש. מה שכן חסר לי זה שבב NFC: לא מעט חברות בישראל הודיעו לאחרונה על כניסתן לעולם התשלומים באמצעות הסמארטפון, אך בהעדר NFC, אין באמת אפשרות לשלם איתו. להגנתו של Redmi Note 10 יאמר שלרוב, מכשירים חדשים ברמת המחיר שלו לא מגיעים עם שבב כזה.



ה-Redmi Note 10 מגיע עם זכרון RAM בנפח של 4 גיגה בלבד, ועם אחסון בנפח של 64 או 128 הניתנים להרחבה באמצעות כרטיס זכרון. החומרה הזאת מספקת חויית שימוש אופיינית למכשירים כאלו ברוב הזמן: לא מדובר במכונית מירוץ, אבל באופן כללי, ב-90% מהזמן המכשיר מתפקד בצורה משביעת רצון. מה קורה ב-10 אחוז הנותרים? זה התחום שבו נפח זכרון ה-RAM הצנוע יחסית בא לידי ביטוי: המכשיר שומר מעט מאוד אפליקציות פתוחות ברקע, מה שאומר שבמקרים רבים כשתעברו בין אפליקציה לאפליקציה בשימוש יומיומי, תדרשו להמתין שתיטען מחדש. חייב להודות שזה פחות הפריע לי כי מדובר בהתנהגות צפויה ביחס למכשיר עם מפרט כזה בטווח המחיר הזה. מה שיותר העיק היה מה שקורה כש"מעירים" את המכשיר: חיישן טביעת האצבע בצד המכשיר אמנם זריז ומדויק, אבל בחלק לא מבוטל מהמקרים, אחרי שלב הזיהוי נתקלתי בתופעות לוואי: במקרה הטוב, המסך נדלק ומציג לשניה-שתיים, גם את שעון והתראות מסך הנעילה וגם את מסך הבית לשניה, זה מעל זה. במקרה הפחות טוב, המסך פשוט נעשה שחור והמכשיר מסרב להגיב לשתיים-שלוש שניות. אמנם לא ציפיתי כאן לביצועים של מכשיר דגל, אבל שיאומי כבר שחררה לשוק בעבר מכשירים עם מפרט דומה שהציגו התנהגות נאותה יותר, ויש לקוות שעדכון גרסה (ושיאומי ידועה כיצרנית שמשחררת לא מעט עדכוני גרסה) יסדר זאת. 


Xiaomi Redmi Note 10 (צילום: גד גניר)




אם מדברים על גרסה, Redmi Note 10 מגיע עם MIUI 12.0.2 המבוססת כאן על אנדרואיד בגרסה 11. בשלהי כהונתו של טראמפ דובר על הכנסת שיאומי לרשימת השחורה של היצרניות מסין (היכן שנמצאת כרגע Huawei), אבל ההליך הזה לא התקדם מאז ו-Redmi Note 10 מגיע כרגיל עם אפליקציות גוגל, כשחלקן הן אפליקציות הבסיס של המכשיר כמו החייגן ואפליקציית ה-SMS. שני עניינים מעיקים ב-MIUI: הראשון, אותו הזכרתי גם בביקורות קודמות, מצב כהה כללי במכשיר. MIUI לוקחת על עצמה את היוזמה להכהות בעצמה אפליקציות שלא נבנו מראש עם מצב כהה. יוזמה זה יפה, אבל הביצוע פחות: המצב הכהה ש-MIUI כופה על אפליקציות גורם לפקדים שלהן לעיתים להעלם ומקשה על השימוש בהן. שיאומי מאפשרת למשתמשים לחזור למצב הרגיל, חבל רק שההאפלה הזאת היא מצב ברירת המחדל. העניין השני קשור למצב Always On במסך. למי שלא מכיר, זהו מצב המאפשר הצגת התראות ושעון על המסך כשהוא כבוי. במקרה הספציפי של Redmi Note 10, השימוש במילה Always מופרז: משום מה השעון וההתראות מוצגים על המסך לכמה שניות אחרי כיבויו, ואז נעלמים גם, לא ברור למה. 


Xiaomi Redmi Note 10 (צילום: גד גניר)



בין אם זה יסודר בעדכון ובין אם לא, מה שאפשר להכניס את המצב הזה לרשימת התכונות של המכשיר הוא השדרוג החומרתי הגדול ביותר שמציע Redmi Note 10 על פני מכשירים קודמים בסדרה: מסך Super AMOLED צבעוני וחי. מדובר בפינוק שלא רואים לרוב במכשירים ברמת המחיר שלו והבחירה הזאת בהחלט משפיעה לטובה על חווית השימוש במכשיר. המסך עצמו הוא בגודל 6.43 אינטש, רזולוציית 1080 על 2400 פיקסלים, ובחלקו העליון ממוקמת מצלמת הסלפי בתוך חור בחלקו העליון. גב המכשיר עשוי פלסטיק שקוף כשתחתיו גימור מבריק והמראה הכללי של המכשיר לא שונה באופן משמעותי מזה של מכשירי הדגל של שיאומי של שנה שעברה. אפילו מערך הצילום לא בולט החוצה בצורה מוגזמת כפי שזה היה במכשירים קודמים. זוכרים את הקדרה שציינתי קודם? את ה-Redmi Note 10 אולי לא תוכלו להפיל לתוכה, אבל הוא בהחלט יסתדר עם נתזים מכיוונה, משום ששיאומי בחרה למגן אותו בפני מים. מדובר במיגון בתקן IP53, כלומר, לא תוכלו לצלול איתו וגם לא מומלץ להפיל אותו לאמבטיה, אבל לא תהיה לו בעיה להתמודד עם השפרצות מים אקראיות וגשם.


Xiaomi Redmi Note 10 (צילום: גד גניר)


מערך הצילום האחורי של Redmi Note 10 ארוז בתוך בליטה מלבנית המתהדרת אמנם בכיתוב היומרני "Ultra Premium", אך בסופו של דבר, עדיין מדובר במערך צילום של מכשיר ביניים: מצלמה ראשית ברזולוציה של 48 מגה פיקסל וצמצם ברוחב f/1.8, מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וצמצם f/2.2, ושתי מצלמות 2 מגה פיקסל עם צמצם f/2.4, האחת משמשת לצילומי מאקרו והשניה מתפקדת כחיישן עומק. אין כאן הפתעה מרעישה מבחינת איכות צילום, ועדיין, זו מצלמה לא רעה בכלל: בתנאי תאורה טובים הצלחתי לחלץ ממנה תמונות צבעוניות, חדות מאוד ומפורטות עם טווח דינמי רחב, ומעט אזורים "שרופים". היא גם עשתה עבודה טובה מאוד בפורטרטים ובצילומי מאקרו. בתנאי תאורה פחות אידיאלים התמונות אמנם יצאו עם גווני צבע קרובים למציאות, אבל רמת הפירוט ירדה פלאים. מצב ה-AI ידע ברוב המקרים לזהות את הסיטואציה, אבל פחות הצטיין בתאמת הגדרות הצילום לסיטואציה עצמה, כך שבחלק מהמקרים התמונות התאפיינו בצבעוניות מוגזמת. מצלמת הסלפי, ברזולוציית 13 מגה פיקסל וצמצם f/2.5 אמנם לא מרשימה על הנייר, אבל תיפקדה בפועל בצורה נאה וידעה להפיק תמונות פורטרט עם טשטוש רקע מדויק למדי. 


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)



ל-Redmi Note 10 סוללת 5000mAh שסיפקה בהחלט את הסחורה, ונתנה לי בממוצע כ-8.5-9 שעות מסך. בחיבור למטען 33W ניתן לטעון אותה ממצב פרוק לחלוטין ל-50% בתוך קצת פחות מחצי שעה, וטעינה מלאה אורכת כשעה ורבע. ה-Redmi Note 10 בורך בזוג רמקולים המעניקים לו שמע סטריאופוני. על הנייר מדובר בפינוק נדיר מאוד ביחס למכשירים ברמת המחיר שלו. בפועל, העוצמה היתה ממוצעת בלבד וגם איכות השמע לא היתה יוצאת דופן. 



Xiaomi Redmi Note 10 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Redmi Note 10 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Redmi Note 10 (צילום: גד גניר)

Xiaomi Redmi Note 10 (צילום: גד גניר)


(+)
  • מסך Super AMOLED צבעוני ומרהיב
  • עמידות בהתזות מים
  • מחיר זול
  • סוללה חזקה

(-)
  • באגים קטנים ומציקים בתוכנה
  • אין NFC


המילטון, היבואנית הרשמית של שיאומי בישראל מציעה את Redmi note 10, בגרסתו הבסיסית הכוללת 4 גיגה RAM ואחסון בנפח 64 גיגה ב-799 ש"ח, כ-100 ש"ח פחות מגרסת הבסיס של Redmi Note 9 של שנה שעברה, שהגיעה עם זיכרון RAM בנפח צנוע יותר של 3 גיגה. Redmi Note 10 ממשיך את הקו של קודמיו ומותח עוד קצת את הרף של מה שמקבלים בתמורה לסכום נתון של כסף. הפעם מדובר במסך איכותי יותר, עמידות רשמית במים ורמקולים סטריאופוניים. לא מדובר ביצירת מופת סלולרית: יש על מה לעבוד בגזרת התוכנה, והמצלמה עצמה לא רעה, אבל לא מביאה איתה בשורות גדולות, ובכל זאת מדובר, כרגיל בעסקה מצויינת.

2 תגובות

  1. ביקורת מעולה, תודה!
    אביב

    השבמחק
  2. תודה על עוד סקירה מצוינת. מה בנוגע להקלטת שיחות? אפשרי בטלפון הזה?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר